معرفی و دانلود کتاب حالا یک نفس راحت بکش: غلبه بر روابط سمی و سوء استفاده

عکس جلد کتاب حالا یک نفس راحت بکش: غلبه بر روابط سمی و سوء استفاده
قیمت:
۶۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حالا یک نفس راحت بکش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حالا یک نفس راحت بکش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حالا یک نفس راحت بکش: غلبه بر روابط سمی و سوء استفاده

کتاب حالا یک نفس راحت بکش راهنمایی مؤثر برای عبور از روابط عاطفی ناسالم است. راکی کاپور در این اثر، با شرح سرگذشت خود و آزارهایی که دیده است، مخاطب را قدم‌به‌قدم در عمل به گام‌هایی مؤثر همراهی می‌کند. فرد آسیب‌دیده در پایان کتاب، اعتمادبه‌نفس خود را بازیافته و برای ترک رابطه‌ای سمی آماده می‌شود.

درباره‌ی کتاب حالا یک نفس راحت بکش

ارتباط با دیگران، همان‌قدر که مثبت و سازنده است، می‌تواند روحمان را نابود کند و ما را به ورطه‌ی نابودی بکشاند. گاه از مضرات ارتباط با افراد سمی آگاه نیستیم و نمی‌توانیم تشخیص دهیم که در رابطه‌ای ناسالم گرفتار شده‌ایم. کتاب حالا یک نفس راحت بکش (Now You Breathe) در کنار مشاوره با پزشکان متخصص، راهی مؤثر برای عبور از روابط عاطفی ناسالم و رسیدن به استقلال شمرده می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب حالا یک نفس راحت بکش

هنگامی‌که فردی مورد سوءاستفاده و آزار قرار می‌گیرد، وارد چرخه‌ی شرارت‌بار و بی‌پایان سوءاستفاده می‌شود. به این شکل که الگوهای رفتاری خودتخریبی را می‌سازد و به دیگران اجازه می‌دهد بیشتر از او سوءاستفاده کنند. برای غلبه بر این مشکل، آگاهی یافتن از آن و تسلط دوباره بر خود، راهگشا خواهد بود. به این صورت که فرد به‌جای سرزنش دیگران، رفتار خود را ارزیابی می‌کند و مسئولیتش را در نحوه‌ی رفتار دیگران با خود می‌پذیرد. بعد از اینکه فرد آسیب‌دیده به این سوال جواب دهد که چرا و چگونه جذب افرادی می‌شود که به او آسیب می‌زنند، مشکل خود را ریشه‌یابی می‌کند و اولین قدم را برای درمان خود برمی‌دارد. راکی کاپور (Rakhi Kapoor) در این مسیر، شانه‌به‌شانه‌ی مخاطب، او را از تاریکی‌ می‌رهاند. نویسنده سفرش را به درون تاریک‌ترین زوایای وجودش با مخاطب به اشتراک می‌گذارد و ضمن هم‌دلی با او، از اقدامات مؤثری حرف می‌زند که به افزایش عزت نفس منجر می‌شوند.

راکی کاپور در فصل اول از کتاب حالا یک نفس راحت بکش، عوامل ایجاد یک رابطه‌ی سمی را برمی‌شمرد و اثرات آن را بر روح و روان افراد تشریح می‌کند. یک رابطه‌ی سمی که توسط ذهنیتی بیمار آغاز می‌شود، می‌تواند به‌طور موقت، فرد مورد هدف را فلج کند، باعث آسیب موقت یا جبران‌ناپذیر شود و در نهایت پس از ایجاد صدمات مهلک، به مرگ بینجامد. بنابراین، آگاهی از این نوع روابط و ویژگی‌های افراد سمی و همچنین شناخت راه‌های رهایی از آن‌ امری ضروری می‌نماید.

آزار و اذیت، فحش یا توهین‌های تحقیرآمیز سمومی کلامی هستند که می‌توانند ازنظر عاطفی و ذهنی به دیگران آسیب برسانند؛ مثل: جیغ‌کشیدن، ناسزاگفتن، برچسب‌زدن یا قضاوت‌کردن دیگران، صحبت‌کردن با صدای بلند و بی‌ادبانه و استفاده از الفاظ توهین‌آمیز. رفتار سمی برای عزت‌نفس و سلامت روان انسان مضر و مخرب است. افرادی که چنین رفتارهایی دارند یک محیط سمی در اطراف خود ایجاد کرده و اطرافیانشان را اعم‌از اعضای خانواده، دوستان و همکاران، درگیر روابط سمی می‌کنند. آزار عاطفی زمانی اتفاق می‌افتد که یک نفر بیش از حد از ما انتقاد یا قضاوتمان می‌کند. او مشکلات ما را درک نمی‌کند، بخشی از سفر زندگی ما نبوده است، هیچ ایده‌ای نسبت‌به آنچه از سر گذرانده‌ایم ندارد و از مشکلاتی که با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنیم بی‌خبر است. او به‌راحتی درباره‌ی ما اظهارنظر و تحقیرمان می‌کند. مرزها را نادیده می‌گیرد یا به حریم خصوصی‌مان تجاوز می‌کند و خودش را مالکمان می‌داند. چنین فردی اغلب ما را فریب می‌دهد و احساساتمان را نادیده می‌گیرد. راکی کاپور در ادامه، مخاطب را نسبت‌به آزار کلامی و آزار روانی آگاه می‌سازد و عوامل زمینه‌ساز آن‌ها را نیز تشریح می‌کند.

کتاب حالا یک نفس راحت بکش با ذکر مثال‌های ملموس، ما را به تشخیص صحیح درباره‌ی سمی بودن یا نبودن روابطمان نزدیک می‌کند. پس از آنکه مطمئن شدیم که در یک رابطه‌ی ناسالم گرفتار شده‌ایم، کاپور به ما اطمینان می‌دهد که تنها نیستیم و می‌توانیم با یاری گرفتن از توصیه‌های کتاب حالا یک نفس راحت بکش از این طوفان گذر کنیم.

نشر داهی با همکاری نشر مجید، این اثر را در حوزه‌ی خودیاری منتشر کرده است. الهه علوی کتاب حاضر را ترجمه کرده.

کتاب حالا یک نفس راحت بکش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر گمان می‌کنید که در روابطتان آزار می‌بینید و در چرخه‌ای تکرارشونده گرفتار شده‌اید، کتاب حالا یک نفس راحت بکش راه‌های رهایی از افراد سمی را به شما نشان می‌دهد.

در بخشی از کتاب حالا یک نفس راحت بکش: غلبه بر روابط سمی و سوء استفاده می‌خوانیم

نوجوانان از دوران معصومیت و درماندگی در کودکی، به‌سوی آگاهی قدم برمی‌دارند و برای خود در جهان، صدا یا جایگاهی پیدا می‌کنند. کودکان ساده‌لوح، بی‌گناه و ناآگاه هستند و برای رفع نیازهای خود کاملاً به بزرگ‌سالان وابسته‌اند. نوجوانان از این حباب بیرون می‌آیند، شروع به فکر‌ کردن می‌کنند و از بسیاری جهات کم‌کم مستقل می‌شوند؛ برای همین آنچه آن‌ها تجربه می‌کنند و نحوه‌ی شرطی‌ شدن و پرورششان تأثیر زیادی بر ارزش‌ها، ایدئولوژی‌ها، ادراکات و توسعه‌ی تصویر آن‌ها از خودشان می‌گذارد. مانند خاک رس نرم که آماده‌ی قالب‌گیری است. اگر آن‌ها قبلاً در طول سال‌های رشد و اوایل بزرگ‌سالی یا بعداز آن با یک تیپ شخصیتی آشفته خود را وفق داده باشند، این رفتار آشفته حاد می‌شود. به‌دلیل سال‌ها شرطی‌ شدن تغییر برایشان دشوار یا تقریباً غیرممکن می‌شود. این مانند تشخیص یک وضعیت پزشکی در مراحل پیشرفته است که درمانش دشوار می‌شود؛ ازاین‌رو در بزرگ‌سالی، این کودکان به ان‌پی‌دی معروف به اختلال شخصیت خودشیفته مبتلا می‌شوند.

اکنون، آن شخصیت خودشیفته را جای این کودک بگذارید. بزرگ‌سالی که قدرت بحث‌ کردن، خرید، سرقت یا گرفتن وام برای خرید اسباب‌بازی و انجام کارهای دلخواهش را دارد، هیچ‌چیز نمی‌تواند او را متوقف کند. اختلالات شخصیت خودشیفته در بزرگ‌سالان ریشه در دوران کودکی آن‌ها دارد و دلیلش تأمین، محافظت و نازپرورده‌ شدن بیش از حد ازسوی والدین است. این بزرگ‌سالان در کودکی همه‌چیز را در اختیار داشته‌اند و به هر قیمتی که بوده به خواسته‌هایشان فوراً رسیدگی شده است. غرور آن‌ها در کودکی زیادی تقویت ‌شده و بدرفتاری‌شان در مدرسه و به‌ویژه در خانه اصلاح نشده است.

فهرست مطالب کتاب

توصیه‌ی نویسنده
از زبان نویسنده
بخش اول: روابط سمی
فصل 1: عوامل یک رابطه‌ی سمی
فصل 2: چشمانتان را باز کنید
فصل 3: چرا من؟
فصل 4: رفتار خودشیفته‌گرانه و روابط سمی در زمان حال
بخش دوم: سمی‌شدن با یک تغییر ناگهانی
فصل 1: رفتار خودشیفته با اختلال شخصیت خودشیفته یکسان نیست
فصل 2: قوانین تعامل با یک خودشیفته
فصل 3: سایر عوامل اصلی دخیل در یک رابطه‌ی سمی
فصل 4: نقاب
فصل 5: حالت نیلوفری
دوست من... تو تنها نیستی
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حالا یک نفس راحت بکش: غلبه بر روابط سمی و سوء استفاده
نویسنده
مترجمالهه علوی
ناشر چاپیانتشارات مجید
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-90137-2-4
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حالا یک نفس راحت بکش

ژیان رستمی
۱۴۰۳/۱/۲۷
یه کتاب عالی، فوق العاده، کاربردی و تاثیر گذار، درباره افراد خود شیفته، حتما همه این کتاب رو مطالعه کنن چون همیشه توی روابط نزدیک، کاری، اجتماع با این افراد برخورد می کنیم، به خصوص برای کسانی که توی روابط سمی گیر افتادن این کتاب رو بارها و بارها مطالعه کنند، از اونجایی که نویسنده خودش از دل این خوب روابط بیرون اومده خیلی این آدم های آزارگر خودشیفته رو توصیف میکنه راهکارهای عالی برای نجات ازدست این آدم ها که ممکن است همکار، رئیس، همسر، خواهر و برادر یا حتی پدر مادرتان باشند ارائه میده،اینکه یک قربانی بیچاره درمانده نباشید و از دل این رابطه قوی و پیروز بیرون بیایید
زهرا کردی
۱۴۰۳/۲/۶
خیلی از افراد جذاب، خودشیفتگی خود را پنهان می‌کنند و این کتاب ویژگیهای افراد خودشیفته را بررسی میکند
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب حالا یک نفس راحت بکش

برای دریافت کتاب حالا یک نفس راحت بکش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.