معرفی و دانلود کتاب خداحافظی با کمرویی و خجالت در کودکان و نوجوانان

عکس جلد کتاب خداحافظی با کمرویی و خجالت در کودکان و نوجوانان
قیمت:
۵۹,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خداحافظی با کمرویی و خجالت در کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خداحافظی با کمرویی و خجالت در کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خداحافظی با کمرویی و خجالت در کودکان و نوجوانان

خجالت و کمرویی احساسی که می‌تواند مانع از داشتن یک زندگی شاد باشد. کتاب خداحافظی با کمرویی و خجالت در کودکان و نوجوانان نوشته‌ی ریچارد بروزوویچ و لیندا چاس، همان‌گونه که از نامش پیداست، به‌منظور درمان ترسی به نام کمرویی (که متأثر از ژن کمرویی است) نوشته شده؛ این اثر روان‌شناختی تربیتی که برگزیده‌ی جشنواره‌ی رشد شده، به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند الگوی رفتاری خجالت را کنار بگذارند.

درباره‌ی کتاب خداحافظی با کم‌رویی و خجالت در کودکان و نوجوانان

شاید جالب باشد که بدانید بر اساس آمارها، بیش از یک‌سوم بزرگسالان می‌گویند در دوران کودکی‌شان کم‌رو و خجالتی بوده‌اند و این احساس ترس تا سال‌ها در آن‌ها ماندگار بوده است؛ احساسی که خیلی زود به مانعی برای برقراری ارتباط با سایر افراد جامعه تبدیل می‌شود. به‌ویژه آنکه نگرش اشتباه برخی والدین این است که کودکان‌شان با سپری‌شدن زمان، کمرویی را کنار می‌گذارند؛ حال‌آنکه روان‌شناس‌ها معتقدند اگر کودکی بیش از 6 ماه دچار چنین حسی باشد، خجالت در او به یک الگوی رفتاری تبدیل خواهد شد. از سویی دانشمندان به‌تازگی کشف کرده‌اند که یک ژن به‌خصوص برای کمرویی وجود دارد و کودکانی که با این ژن به دنیا می‌آیند، مغزشان در زمان مشوش است و نسبت به دیگر کودکان فاقد این ژن، ترس و اضطراب بیش‌تری نشان می‌دهند. اما نکته‌ی امیدوارکننده این است که کودکان برای غلبه بر زمینه‌ی ژنتیکی خجالت می‌توانند مهارت‌های احساسی، اجتماعی و رفتاری را یاد بگیرند.

ریچارد بروزوویچ (Richard Brozovich) و لیندا چاس (Linda Chase) در کتاب خداحافظی با کم‌رویی و خجالت در کودکان و نوجوانان (Say Goodbye to Being Shy: A Workbook to Help Kids Overcome Shyness) با طراحی 42 فعالیت، تلاش کرده‌اند در هنگام مواجهه با اضطراب یا ترس، تسلط بر مهارت‌های اساسی ارتباط اجتماعی مانند تماس چشمی، لبخندزدن، تغییر افکار منفی به مثبت و انتقاد از خود را به کودکان آموزش دهند. ازجمله برخی از این فعالیت‌ها می‌توان به شجاع بودن، نفس‌کشیدن با آرامش و بدون خجالت، زبان بدن، با اعتمادبه‌نفس صحبت‌کردن، دوست‌شدن با افراد جدید، شیوه‌های عذرخواهی، تشکرکردن، منصف بودن، مقایسه‌نکردن و یادگرفتن به‌وسیله‌ی یاددادن اشاره کرد. کتاب خداحافظی با کمرویی و خجالت در کودکان و نوجوانان، بهترین گزینه برای کودکان و نوجوان‌هایی است که قصد دارند با خود و محیط اطراف‌شان در تعاملی منطقی و بدون ترس باشند. این کتاب را محبوبه رمضان‌زاده ترجمه و انتشارات کتاب‌درمانی منتشر کرده است.

کتاب خداحافظی با کم‌رویی و خجالت در کودکان و نوجوانان مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به همه‌ی کودکان و نوجوان‌هایی که از کمرویی رنج می‌برند، و همچنین به خانواده‌هایی که می‌خواهند این نوع مشکلات فرزندهای خود را درمان کنند؛ پیشنهاد می‌شود.

با ریچارد بروزوویچ و لیندا چاس بیشتر آشنا شویم

ریچارد بروزوویچ 82 ساله بیش از 40 سال با کودکان در مدارس و مراکز درمانی، کار روان‌درمانی انجام داده است. مبحث مورد علاقه‌ی او بچه‌های دچار اضطراب و اعتمادبه‌نفس پایین هستند. او تا کنون کتاب‌هایی را درباره‌ی کودکان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری و اختلال کمبود توجه نوشته است. لیندا چاس نیز یک مددکار اجتماعی در دبستان‌هاست و به‌عنوان روان‌درمانگر در مسائل مربوط به کودکان و خانواده کار کرده است. او کارگاه‌های آموزشی موثری را برای کودکان و والدین با موضوعات مختلف از جمله مهارت‌های زندگی، ارتباطات و حل مسئله ارائه می‌کند. بهترین کتاب این دو نویسنده، خداحافظی با کم‌رویی و خجالت در کودکان و نوجوانان است.

در بخشی از کتاب خداحافظی با کمرویی و خجالت در کودکان و نوجوانان می‌خوانیم

آیا می‌دانید که طی روز کارهای شجاعانه‌ای انجام می‌دهید؟ شاید هر روز برای سوار شدن در اتوبوس مدرسه کمی بترسید ولی این‌کار را انجام می‌دهید. شاید بوفه مدرسه پر سروصدا و ترسناک به‌نظر برسد اما به آن جا می‌روید. افراد هر روز با کشمکش‌های زیادی مواجه می‌شوند و باید تصمیم بگیرند که با آن‌ها روبه‌رو شوند یا از آن‌ها فرار کنند. هر فرد به گونه‌ای شجاع است و کاری که برای برخی آسان می‌باشد برای سایرین سخت است.

یکی از روش‌های شجاع بودن، راست گفتن حتی در هنگام ترس است. اگر شما از صحبت کردن جلوی کلاس می‌ترسید ولی این‌کار را انجام می‌دهید، پس شما شجاع هستید. اگر حس می‌کنید از سلام کردن به دانش‌آموز جدید می‌ترسید ولی این‌کار را انجام می‌دهید، پس شجاع هستید. پس از انجام این کارهای شجاعانه، احساس ترس شما متوقف می‌شود. آیا احساس بهتر و قوی‌تری دارید؟

به افرادی فکر کنید که با انجام کارهای شجاعانه قهرمان می‌شوند. یک بازیکن بیس‌بال ممکن نیست به‌عنوان یک کودک عضو تیم شود ولیکن تا زمان بزرگ شدن در ورزش تلاش می‌کند. دختری که به خاطر اعمالش مسخره می‌شد یک قهرمان بود، زیرا او کاری را انجام می‌داد که می‌دانست درست است. یک قهرمان تحت هر شرایطی قبل از اینکه قهرمان بزرگ شود همواره کاری شجاعانه انجام می‌دهد. هر وقت کتابی در مورد یک قهرمان مشهور خواندید به یاد داشته باشید که شیوه‌های شجاعت او را جست‌وجو کنید.

فهرست مطالب کتاب

سخنی با بزرگتر‌ها
توصیه‌هایی برای والدین و مشاوران
پیامی به خوانندگان جوان
فعالیت 1: فهرست جوایز شما
فعالیت 2: لحظات کم‌رویی من
فعالیت 3: حس خجالت شما چگونه است؟
فعالیت 4: لاک پشتی که یاد می‌گیرد چگونه ریسک کند
فعالیت 5: شجاع بودن
فعالیت 6: تمرین شجاعت
فعالیت 7: نفس کشیدن با آرامش و دور کردن خجالت
فعالیت 8: آرام‌سازی عضلات
فعالیت 9: استفاده از موسیقی برای تغییر روحیه
فعالیت 10: پایان یک رویای بد
فعالیت 11: برقراری ارتباط چشمی
فعالیت 12: زبان بدن
فعالیت 13: یادگیری لبخند زدن به دیگران
فعالیت 14: وقتی دیگران لبخندتان را پاسخ می‌دهند
فعالیت 15: با اعتماد به نفس صحبت کردن
فعالیت 16: خجالتی نباش- سلام کن
فعالیت 17: ملاقات با افراد جدید
فعالیت 18: دوست شدن
فعالیت 19: شنونده‌ی بهتری باشید
فعالیت 20: شیوه عذرخواهی
فعالیت 21: خاطرات خوب
فعالیت 22: جدول زمانی دستاوردهای شما
فعالیت 23: هدایای ویژه شما
فعالیت 24: جدول زمانی آینده
فعالیت 25: آموزش برای قهرمان بودن
فعالیت 26: پیشرفت در کاری که انجام می‌دهید، یادگیری مهارت‌های جدید
فعالیت 27: چگونه افراد مراقبت خود را نشان می‌دهند
فعالیت 28: دست یاری
فعالیت 29: تشکر کردن
فعالیت 30: خودتان را توصیف کنید «رو راست باشید»
فعالیت 31: مسخره کردن خوشایند نیست
فعالیت 32: هیچ قلدری را نپذیرید
فعالیت 33: از جملات مثبت در مورد خود استفاده کنید
فعالیت 34: تمرکز بر چیز‌های مثبت
فعالیت 35: توجه به صمیمیت در اطرافتان
فعالیت 36: منصف باشید و مقایسه نکنید
فعالیت 37: چه اتفاق بدتری ممکن بود بیافتد؟
فعالیت 38: رهبر باشید
فعالیت 39: یاد گرفتن به وسیله یاد دادن
فعالیت 40: پیشرفت کنترل خود
فعالیت 41: برنامه‌ریزی برای سال آینده
فعالیت 42: ببینید تا چه حد پیشرفت کرده‌اید 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خداحافظی با کمرویی و خجالت در کودکان و نوجوانان
نویسنده،
مترجممحبوبه رمضان زاده
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات158
زبانفارسی
شابک978-600-6483-17-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خداحافظی با کمرویی و خجالت در کودکان و نوجوانان

عماد
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
فعالیت‌ها و آموزش‌های کتاب بیشتر برای کودکان بالای ده سال مفیده، برای کودکانی که از توانایی شناختی خوبی برخوردار نیستند فکر نکنم مفید باشه، چون کتاب طوری نوشته شده که خود کودک کتاب رو بخونه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب خداحافظی با کمرویی و خجالت در کودکان و نوجوانان

برای دریافت کتاب خداحافظی با کمرویی و خجالت در کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.