معرفی و دانلود کتاب خودت به داد خودت برس - جلد اول

عکس جلد کتاب خودت به داد خودت برس - جلد اول
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خودت به داد خودت برس - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خودت به داد خودت برس - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خودت به داد خودت برس - جلد اول

کتاب خودت به داد خودت برس - جلد اول راهنمایی ارزشمند از دکتر دیوید سوبل و رابرت اورنشتاین برای سلامتی و تندرستی مغز و بدن است. با عمل کردن به توصیه‌های ساده‌ی کتاب، سلامت جسمانی خود را بهبود ببخشید و زندگی پربارتری داشته باشید. مطالب این جلد درباره‌ی افکار سالم، ارتباط با حواس پنج‌گانه، ذهن آرام، فعالیت جسمی و ارتباط مؤثر با دیگران است.

درباره‌ی کتاب خودت به داد خودت برس - جلد اول

از قدیم گفته‌اند که عقل سالم در بدن سالم است. همه‌ی ما این ضرب‌المثل را شنیده‌ایم؛ اما اغلب این واقعیت را نادیده می‌گیریم که مغز و بدن با یکدیگر در ارتباط هستند و اگر می‌خواهیم مغز ما در بهترین حالت خود باشد، لازم است که بدن سالمی داشته باشیم. هر کاری که بدن ما انجام می‌دهد، از مغز ما دستور گرفته است؛ پس این دو با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند. بنابراین بدن سالم بر ذهن سالم اثر دارد و برعکس. حال برای اینکه زندگی سالم و شادابی داشته باشیم و بدن و مغزمان بهترین کارکرد را داشته باشد، باید چه کارهایی انجام دهیم؟ دیوید سوبل (David S. Sobel) و رابرت اورنشتاین (Robert Ornstein) کتاب خودت به داد خودت برس - جلد اول (The Healthy Mind, Healthy Body Handbook) را به قصد تقویت مهارت‌های ضروری برای بهبود سلامت روح و جسم نوشته‌اند.

جلد اول کتاب خودت به داد خودت برس، بیشتر بر افکار سالم، حواس پنج‌گانه، روابط جنسی، ذهن آرام، فعالیت جسمی و برقراری ارتباط با دیگران تمرکز دارد. البته دیوید سوبل و رابرت اورنشتاین تأکید دارند که استفاده از این کتاب نباید جایگزین کمک گرفتن از پزشکان، روان‌پزشکان و روان‌شناسان شود. اگر احساس می‌کنید بیماری شما مزمن است و باید به پزشک مراجعه کنید، این کار را انجام دهید و آن را به تأخیر نیندازید. اما خوانندگان چگونه می‌توانند به‌طور خودآموز از مطالب کتاب خودت به داد خودت برس - جلد اول بهره ببرند؟

حاشیه‌ی کتاب و سرتیترها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که خوانندگان بتوانند مطالب هر فصل را به‌سرعت مرور کنند یا موضوع موردنظر خود را پیدا کنند. در ابتدا و انتهای کتاب،‌ قسمت‌هایی با عنوان «راهنمای شروع سریع» قرار دارد که شما را به مباحث اصلی و منابعی که لازم دارید، می‌رساند. بخش «نکته‌های کلیدی» برای افرادی است که می‌خواهند کتاب را سریع مرور کنند و مطالب مهم را راحت‌تر پیدا کنند. بخش‌های دیگر کتاب نیز با عنوان‌های «خودتان را ارزیابی کنید»، «نتیجه‌ی پژوهش‌ها و آزمایش‌ها»، «فواید و مزایا»، «عناوین ویژه» و «تمرین‌های خودآموز»، برای راحت‌ بودن خوانندگان در هنگام مطالعه‌ی کتاب طراحی شده‌اند.

در کادرهای «احتیاط کنید» عوارض احتمالی تکنیک‌های خودکفایی آموزش داده می‌شوند. اگر می‌خواهید به‌طور ایمن و مؤثر از تکنیک‌های کتاب استفاده کنید، از این کادرها غافل نشوید. دیوید سوبل و رابرت اورنشتاین با نوشتن کتاب خودت به داد خودت برس - جلد اول، می‌خواهند فشار روانی و اجتماعی را کم کنند، خلق افراد را بهبود ببخشند، سیستم ایمنی بدن را تقویت نمایند و به‌طور کلی هزینه‌های پزشکی افراد را با استفاده از تکنیک‌های ساده، کاهش دهند. اگر می‌خواهید با علم ارتباط ذهن و بدن بیشتر آشنا شوید و زندگی شادتری داشته باشید، این کتاب را که انتشارات لیوسا با ترجمه‌ی دکتر مجید صفاری‌نیا و فرید قاهری منتشر کرده، بخوانید.

کتاب خودت به داد خودت برس - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب خودت به داد خودت برس - جلد اول راهنمایی خودآموز برای تمام کسانی است که می‌خواهند از حداکثر عملکرد بدن و ذهن خود استفاده کنند و زندگی سالم و شادابی داشته باشند.

در بخشی از کتاب خودت به داد خودت برس - جلد اول می‌خوانیم

چگونگی برقراری ارتباط، تأثیری مستقیم بر شادی و سلامتمان دارد. هرگاه ارتباطی مؤثر و مفید برقرار می‌کنیم، احساس می‌کنیم خوب درک شده‌ایم و زندگی لذت‌بخش‌تر و رضایت‌بخش‌تر می‌شود؛ همچنین حس کنترل بهتر، احساس ارتباط با جامعه و زندگی، ارزشمندی بیشتر در محیط کار، دریافت اعتماد و احترام از همکاران و اطرافیان در ما ایجاد می‌شود؛ حتی ممکن است روابط جنسی‌مان نیز رضایت‌بخش‌تر شود.

کلمات مانند چاقوی ظریف جراحی هستند؛ ممکن است درمان کنند یا صدمه بزنند. تصور کنید کسی چیزی بگوید که باعث شرمساری شما شود. ممکن است سرخ شوید و در صورتتان احساس گرما بکنید. کلمات باعث واکنش‌های خاص جسمی در بدن می‌شود. فرض کنید نتوانسته‌اید ارتباطی درست برقرار کنید و احساس کنید منظورتان را نفهمیده‌اند و قدر کارتان را ندانسته‌اند. برقرارنکردن ارتباط مناسب و سالم و ناتوانی در رساندن منظور یا درک‌نشدن ممکن است در ما حس تدافعی، خشونت، کلافگی، عصبانیت و پریشانی ایجاد کند. زمان بسیاری از زندگی را مشغول برقراری ارتباط هستیم؛ درواقع از سنین کم کودکی. قاعدتاً باید تسلطی کافی به دست آورده باشیم، خصوصاً وقتی تأثیر آن را بر شادابی و خوشحالی روزانه در نظر بگیریم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
پیشگفتار
سخن نویسندگان با خوانندگان کتاب
روش استفاده از این کتاب
مقدمه
1. قدرت تغییر
چگونه قدرتمندترین سیستم شفابخشی دنیا را فعال کنیم
2. فکر کردن سالم
نقش مثبت‌‌اندیشی در ارتقای سلامتی و افزایش حس خوشبختی
3. شوخ‌طبعی
چگونه از شوخ‌طبعی و خنده برای افزایش میزان سلامتی استفاده کنیم
4. لذت از حواس
چگونه از حواس پنجگانه‌ی خود لذت ببریم
5. سلامت رابطه جنسی
تأثیر روابط جنسی بر سلامتی
6. تمدد اعصاب
چگونه ذهن خود را متمرکز و بدن خود را آرام کنیم؟
7. تصویرسازی ذهنی
چگونه از تصویرسازی ذهنی برای ارتقای سلامتی استفاده کنیم؟
8. از فعالیت جسمی لذت ببریم
چگونه با و بدون ورزش احساس تندرستی کنیم؟
9. برقراری ارتباط سالم
چگونه برای ارتقای سلامتی، بهتر صحبت کنیم و بهتر گوش دهیم؟
10. کمک سالم
چگونه کمک کردن به دیگران باعث بهبود سلامتی ما می‌شود؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خودت به داد خودت برس - جلد اول
نویسنده،
مترجممجید صفاری نیا، فرید قاهری
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات282
زبانفارسی
شابک978-600-340251-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خودت به داد خودت برس - جلد اول

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خودت به داد خودت برس - جلد اول

برای دریافت کتاب خودت به داد خودت برس - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.