معرفی و دانلود کتاب خوشبختی ابد و یک روز: رهایی از افسانه‌های زندگی تمام و کمال

عکس جلد کتاب خوشبختی ابد و یک روز: رهایی از افسانه‌های زندگی تمام و کمال
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خوشبختی ابد و یک روز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خوشبختی ابد و یک روز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خوشبختی ابد و یک روز: رهایی از افسانه‌های زندگی تمام و کمال

کتاب خوشبختی ابد و یک روز اثر نویسنده‌ی پرفروش، پل دولان است. این کتاب در نُه فصل تهیه و تدوین شده و در فصول مختلف آن داستان‌هایی ارائه می‌شود که تصور شما را از خوشبختی و کلیشه‌های مربوط به آن دگرگون می‌کند.

درباره کتاب خوشبختی ابد و یک روز

حتماً شما نیز داستان‌های زیادی در رابطه با اینکه چگونه می‌توان خوب زندگی کرد و به خوشبختی دست یافت مطالعه کرده‌اید. این داستان‌ها از ما انتظار دارند بااراده و بلندهمت باشیم، همواره به زندگی عشق بورزیم و به فکر سلامتی خود باشیم. گاهی داستان‌ها و افسانه‌هایی که در جوامع رواج دارند، زندگی موفق‌تر و راحت‌تری را برای ما به ارمغان می‌آورند و ما را خوشحال‌تر می‌کنند؛ اما این افسانه‌ها برای انسان قرن حاضر ساخته نشده‌اند و در بعضی موارد مشاهده شده که ناهنجاری‌های اجتماعی در پی داشته و به زندگی افراد آسیب‌هایی را وارد کرده‌اند. دکتر پل دولان (Paul Dolan) این افسانه‌ها را تله‌ی افسانه‌ای می‌نامد.

کتاب خوشبختی ابد و یک روز (Happy ever afrer escaping the myth of the perfect life) با استفاده از یافته‌های علوم اجتماعی، افسانه‌های رایج در مورد این که چه چیزی خوشبختی می‌آورد را زیر سؤال می‌برد. کارشناس خبره‌ی خوشبختی، دکتر دولان، با ارائه‌ی شواهدی درباره‌ی منشأ خوشبختی، نشان می‌دهد که راه‌های دیگری جز راه‌های شناخته‌شده در جوامع، برای رسیدن به خوشبختی وجود دارد. راه‌های غیرمنتظره‌ای که شاید در برخورد اول در تضاد با خوشبختی به نظر آیند.

در این کتاب از گزارش‌های آماری و همچنین گزارش‌های تحقیقاتی علوم اجتماعی استفاده می‌شود و بر اساس یافته‌های این تحقیقات نتایجی در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. اگرچه این نتایج همیشه با سلایق خوانندگان مطابقت ندارد؛ اما باید دانست که حقیقت همیشه بر وفق مراد نیست.

با مطالعه‌ی این کتاب تمام باورها و چارچوب‌های ذهنی شما درمورد خوشبختی در هم خواهد شکست. تعداد مستندات علمی این کتاب آنقدر زیاد است که شما توانایی مقابله با ادعاهای آن را نخواهید داشت.

شاید ذکر مختصری از فعالیت‌های پل دولان، این نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه، برای درک ارزش و جایگاه این کتاب خالی از فایده نباشد. پل دولان در زمینه‌ی علوم رفتاری پژوهش‌های گسترده‌ای انجام داده است و مسئله‌ی شادی و نحوه‌ی دست‌یابی به آن همواره از موضوعات اصلی تحقیقات او بوده است. او در حال حاضر استاد علوم رفتاری در دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن است و تاکنون بیش از 120 مقاله در نشریات معتبر علمی به چاپ رسانده. دولان به‌خاطر فعالیت‌ها و کتاب‌های خود موفق به کسب جوایز و افتخارات بسیاری شده است که در این میان می‌توان به جایزه‌ی فیلیپ لورهولم در زمینه‌ی اقتصاد سلامت اشاره کرد. کتاب طرح و نقشه‌ای برای شادکامی (Happiness by Design) یکی دیگر از آثار درخشان اوست.

نکوداشت‌های کتاب خوشبختی ابد و یک روز

  • کتاب خوشبختی ابد و یک روز شامل دیدگاه‌های خارق‌العاده‌ی بسیاری است. (روزنامه‌ی تایمز)
  • عمیق، بی‌نظیر و پیشرفته. (نسیم نیکلاس، نویسنده‌ی کتاب قوی سیاه)
  • کتاب خوشبختی ابد و یک روز یکی از بهترین کتاب‌های روانشناسی است و دربرگیرنده‌ی ایده‌های جذابی است که زندگی شما را جذاب‌تر و شادتر می‌کند. (آدام آتلر، نویسنده‌ی پرفروش)
  • این کتاب یکی از موشکافانه‌ترین آثار در زمینه‌ی روحیه‌ی پذیرش دنیای مدرن است. (الیور برکمن، نویسنده روزنامه گاردین)

کتاب خوشبختی ابد و یک روز برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به افرادی که در پی دست‌یابی به خوشبختی و شادی هستند توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب خوشبختی ابد و یک روز: رهایی از افسانه‌های زندگی تمام و کمال می‌خوانیم

افسانۀ دستیابی نه تنها در رابطه با اینکه چه شغلی داریم بلکه در رابطه با مدت زمانی که برای کارکردن اختصاص می‌دهیم هم در زندگی ما اثرگذار است. این افسانه به ما می‌گوید که باید ساعات بیشتر و بیشتری را کار کنیم تا بتوانیم ثروتمندتر و موفق‌تر بشویم. رشد فزایندۀ اقتصادی در قرن بیستم هم به خاطر کار کردن بیشتر بوده ‌است. کسانی که پول بیشتر و شغل آبرومندتری دارند تمایل بیشتری هم به کارکردن در ساعات طولانی و پذیرش مسئولیت‌های بیشتر دارند. هرچه پولدارتر می‌شویم احساس نیاز شدیدتری می‌کنیم که ‌ادامه دهیم. جان مینرد کینس، اقتصاددان نامدار بریتانیایی، پیشگویی کرد که شما چنین کتابی را یا در یکی از دو روز هفته که سرِ کار هستید دارید می‌خوانید یا در یکی از پنج روزی که تعطیل هستید و درحال آفتاب گرفتن، گُلف بازی کردن یا تماشاکردن تلویزیون هستید میخوانید. او پیشگویی کرد که ‌افزایش رشد اقتصادی موجب افزایش اوقات فراغت می‌شود. حرف او در بسیاری از زمینه‌ها درست از آب درآمد اما در این مورد نه.

همچنان که درآمدها بالا می‌رود به نظر می‌رسد که ما به میزان درآمدی که ‌از کار نکردن از دستمان می‌رود توجه بیشتری می‌کنیم؛ و ازاین رو، بیشتر کار می‌کنیم تا ارزش افزودۀ وقت خودمان را به سرمایه تبدیل کنیم. وقت طلاست. به علاوه، ثابت شده ‌است توجه داشتن به‌ اینکه وقت طلاست تجربۀ لذت بردن از فعالیتهای اوقات فراغتشان را کاهش می‌دهد...

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
مقدمه
پیشگفتار
بخش اول: دستیابی
فصل 1: ثروتمند
فصل 2: موفق
فصل 3: تحصیل‌کرده
بخش دوم: روابط
فصل 4: ازدواج
فصل 5: تک همسری
فصل 6: فرزندان
بخش سوم: مسئول
فصل 7: نوع‌دوست
فصل 8: تندرست
فصل 9: با اراده
یادداشت‌ها
قدردانی و تشکر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خوشبختی ابد و یک روز: رهایی از افسانه‌های زندگی تمام و کمال
نویسنده
مترجمطیبه موسوی میانگاه، محمدجواد رضایی
ناشر چاپیانتشارات ارسطو
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات254
زبانفارسی
شابک978-600-432-875-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خوشبختی ابد و یک روز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خوشبختی ابد و یک روز

برای دریافت کتاب خوشبختی ابد و یک روز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.