معرفی و دانلود کتاب رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب‌ و نقص

عکس جلد کتاب رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب‌ و نقص
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب‌ و نقص و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب‌ و نقص و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب‌ و نقص

پل دولان در کتاب رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب‌ و نقص برخی از رایج‌ترین افسانه‌ها و فراروایت‌هایی را که تصور می‌کنیم در خوشبختی ما نقش دارند، زیر سؤال می‌برد. این نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز عقیده دارد که ما باید برای رضایت خودمان زندگی کنیم و از راضی کردن جامعه و دیگران دست بکشیم. چراکه اگر بر اساس روایت‌های اجتماعی زندگی کنیم، شاید هیچ‌وقت تجربه‌ی زیست شادمانه را به دست نیاوریم.

درباره‌ی کتاب رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب‌ و نقص

آیا شما هم از سؤالات نامربوط دیگران خسته شده‌اید؟ سؤالاتی مانند «چرا ادامه تحصیل نمی‌دهی؟»، «چرا کار پیدا نمی‌کنی؟»، «کِی ازدواج می‌کنی؟»، «کی بچه‌دار می‌شوی؟»، «چقدر درآمد داری؟»، «چرا این‌قدر چاق‌ شده‌ای؟»، «چرا سیگار می‌کشی؟» و دیگر پرسش‌های بی‌پایانی که از شما پرسیده می‌شوند. البته شما آزاد هستید که به چنین سؤالاتی جواب ندهید؛ اما وقتی والدینتان چنین سؤالاتی را از شما می‌پرسند، پاسخ ندادن دشوار خواهد شد! کتاب رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب و نقص (Happy Ever After) نوشته‌ی پل دولان (Paul Dolan) برای کسانی است که می‌خواهند با تکیه بر استدلال‌های منطقی، زندگی راحت‌تری داشته باشند.

اصلاً اگر دیگران را هم فراموش کنید، تعریف خودتان از خوشبختی و زندگی بی‌عیب‌ونقص تغییر می‌کند؟ رسیدن به ثروت، خریدن هر آن‌چه که دلمان بخواهد، ازدواج موفق، تحصیلات خوب و... . مگر خودمان هم وقتی افرادی را با این ویژگی می‌بینیم، با خود فکر نمی‌کنیم آن‌ها «زندگی» می‌کنند و موفق شده‌اند؟ آیا تعریف ما و دیگران از موفقیت درست است یا نه؟ پل دولان نویسنده‌ی کتاب پرفروش «خوشبختی آگاهانه» در کتاب رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب و نقص می‌گوید داستان‌هایی که به خودمان می‌گوییم، ممکن است حقیقت داشته باشند و ممکن است بر اساس حقیقت نباشند. او به این داستان‌ها فراروایت یا تله‌ی روایی می‌گوید.

شاید بتوان افکار نویسنده و تعریف او از خوشبختی را در کتاب رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب و نقص، در 6 جمله خلاصه کرد:

  • ثروتمند شدن لزوماً بهترین راه برای رسیدن به خوشبختی نیست؛ مخصوصاً اگر خودتان را با دیگران مقایسه کنید.
  • در اغلب موارد افرادی که شغل‌های موفقی دارند، خوشحال نیستند و بهتر است به دنبال کاری بروند که به آن علاقه دارند.
  • ما ازدواج را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای زندگی می‌دانیم؛ اما شواهد نشان می‌دهند که ازدواج آن‌قدرها هم باعث خوشبختی نمی‌شود.
  • جامعه از بچه‌دار شدن پشتیبانی می‌کند؛ درحالیکه ممکن است داشتن بچه باعث استرس بیشتر و افسردگی شود.
  • شاید ما بیش‌ازحد به سبک زندگی سالم اهمیت می‌دهیم.
  • باور ما به اراده‌ی آزاد درست نیست و دیدگاه ما را نسبت به جهان مخدوش می‌کند.

حال که با عقاید نویسنده آشنا شدید، بهتر است مفهوم روایت را بهتر بشناسید. نویسنده کتاب را به سه بخش تقسیم می‌کند: فراروایت دستیابی، مرتبط و مسئول. در هر بخش به روایت‌هایی مانند ثروت،‌ موفقیت،‌ تحصیل، ازدواج، تک‌همسری، بچه‌دار شدن، سالم بودن، نوع‌دوستی و اراده پرداخته شده و نقش آن‌ها در خوشبختی به‌دقت بررسی می‌شود. پل دولان که استاد علوم رفتاری مدرسه‌ی اقتصاد لندن است، در این کتاب، فلسفه، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی را با لحنی ساده و سرگرم‌کننده با یکدیگر می‌آمیزد و هر بخش را با پرسش‌های عجیبی شروع می‌کند که شاید پاسخ به آن‌ها، دیدگاه شما را نسبت به زندگی تغییر دهد.

کتاب رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب و نقص مرز بین کتاب روان‌شناسی اجتماعی و خودیاری است. انتشارات لگا این کتاب را با ترجمه‌ی هنرمندانه‌ی مرتضی براتی روانه‌ی بازار کرده است.

درباره‌ی مجموعه معنا - زندگی

نشر لگا کتاب‌هایی را در مجموعه‌ای تحت‌عنوان «معنا-زندگی» قرار می‌دهد که با هدف عمق‌بخشی به زندگی، پرداختن به معنا، اهمیت زندگی، و واکاوی پیرامون روابط انسانی نوشته شده باشند. کتاب‌های «فهم‌زندگی»، «ازدواج‌شناسی: علم و هنر با هم ماندن» و کتاب رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب و نقص ذیل مجموعه‌ی معنا زندگی به چاپ رسیده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب‌ و نقص

  • کتابی هوشمندانه،‌ جذاب و خنده‌دار. شما را وادار می‌کند هر چیزی را که می‌خواهید انجام دهید و در موردش فکر می‌کنید، زیر سؤال ببرید. (کرولاین کریادو پرز، نویسنده‌ی کتاب «زنان نامرئی»)

  • کتاب رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب و نقص پرشور است و مغز شما را قلقلک می‌دهد. این کتاب فقط برای خودیاری نیست؛ بلکه مانیفستی است برای یک جامعه‌ی بهتر. (روزنامه‌ی تایمز)

  • پل دولان بسیاری از داستان‌هایی را که فرهنگ و جامعه به ما آموخته است،‌ به شکلی قانع‌کننده رد می‌کند. (روزنامه‌ی گاردین)

  • کتابی عالی درباره‌ی اینکه چگونه آرزوهای معمولی می‌توانند ما را بدبخت کنند. (ریچارد لایارد، نویسنده‌ی کتاب «شادکامی»)

  • پل دولان می‌داند که چه چیزی باعث خوشبختی مردم است و چه چیزی نیست. کتاب رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب و نقص اثری عمیق، باشکوه، صریح و عاقلانه است. (کاس سانستین،‌ نویسنده‌ی کتاب «نویز»)

کتاب رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب‌ و نقص برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید با رها کردن خودتان از فراروایت‌هایی مانند ازدواج، تحصیل، ثروت و.. آن‌گونه زندگی کنید که خودتان ‌آرزو دارید، کتاب رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب و نقص را بخوانید. پل دولان با ترکیب روانشناسی و جامعه‌شناسی در این کتاب، نگاه شما را به خوشبختی و خوشحالی تغییر می‌دهد. هم‌چنین والدینی که اصرار دارند فرزندان خود را منطبق با الگوهای اجتماعی پرورش دهند، بهتر است این کتاب را مطالعه کنند.

در بخشی از کتاب رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب‌ و نقص می‌خوانیم

تمرکز بر خوشبختی، کلید غلبه بر تعصبات گمراه‌کننده‌ای است که داستان‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند. تجربه‌های ما مهم هستند و نه داستان‌هایی که درباره‌ی آن‌ها می‌گوییم. تمرکز مداوم بر خوشبختی بسیار پرزحمت خواهد بود؛ بنابراین، شما نیاز به اتخاذ بعضی قوانین مهم دارید. اغلب، پیروی از روایات اجتماعی که در این کتاب بحث شد، با کاهش بدبختی سازگار خواهد بود. گاهی چنین نیست و در مواقعی دیگر شناخت آن دشوار است. پیشنهاد من این نیست که روایت‌ها را به‌عنوان یک اصل رها کنید. این به‌اندازه‌ی پیشنهاد پیروی کورکورانه از آن‌ها احمقانه است. اینکه چه زمانی یک روایت را نگه داریم و چه وقت آن را رها کنیم، در میان مردم، زمان، مکان و بستر متفاوت خواهد بود.

با توجه به روایت‌هایی که در اینجا بحث شد، اغلب از من می‌خواهند تا بر تصمیم‌های بزرگ تمرکز کنم، از جمله اینکه چه شغلی انتخاب کنم، آیا ازدواج کنم یا نه. اما نباید فراموش کنیم که خوشبختی، لحظه‌به‌لحظه تجربه می‌شود. کتاب برای چیزهای کوچک خودت را اذیت نکن اثر ریچارد کارلسون در دو دهه‌ی قبل پرفروش بود و هنوز هم بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند تا به خود یادآور شوند که اجازه ندهند آزارهای کوچک زندگی آن‌ها را از کوره درببرد. اما خوشبختی (و بدبختی) در چیزهای کوچک هست. در لحظه‌ی خندیدن (یا گریستن) با یک دوست، در تنفس هوای تازه (یا دودی)، در یک تبادل جالب (یا زننده) با یک غریبه. در واقع، «خودت را به‌خاطر چیزهای بزرگ اذیت نکن»، قسمت مفید پند و اندرز خواهد بود. برای مثال، به‌جای فکرکردن درباره‌ی چگونه ثروتمند شوید، بر این تمرکز کنید که چگونه می‌توانید هر شب به‌اندازه‌ی کافی بخوابید. کار بر روی چگونه خوشبخت‌شدن دشوار است، اما همان‌طور که در کتاب خوشبختی آگاهانه گفتم، با تمرکز بر فعالیت‌های روزانه‌ی زندگی دست‌یافتنی‌تر می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: دستیابی
1: ثروتمند
2: موفق
3: تحصیل‌کرده
جمع‌بندی فراروایت دستیابی
بخش دوم: مرتبط
4: متأهل
5: تک‌همسری
6: بچه‌ها
جمع‌بندی فراروایت مرتبط
بخش سوم: مسئول
7: نوع‌دوست
8: سالم
9: ارادی
جمع‌بندی فراروایت مسئول
نتیجه
پی‌نو‌شت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب‌ و نقص
نویسنده
مترجممرتضی براتی
ناشر چاپینشر لگا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات280
زبانفارسی
شابک978-600-8987-62-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب‌ و نقص

برای دریافت کتاب رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب‌ و نقص و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.