معرفی و دانلود کتاب اورژانس‌های مسمومیت و گزش‌ها

عکس جلد کتاب اورژانس‌های مسمومیت و گزش‌ها
قیمت:
۸۹۰۰۰ ۴۴,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اورژانس‌های مسمومیت و گزش‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اورژانس‌های مسمومیت و گزش‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اورژانس‌های مسمومیت و گزش‌ها

کتاب اورژانس‌های مسمومیت و گزش‌ها نوشته‌ی محمدجواد رضایی، در مورد تشخیص و درمان انواع مسمومیت‌ها و گزش‌ها است. نویسنده در این کتاب کوشیده بر اساس تازه‌ترین یافته‌های دارویی و پزشکی مباحثی را دراین‌باره طرح کند.کتاب اورژانس‌های مسمومیت و گزش‌ها نوشته‌ی محمدجواد رضایی، در مورد تشخیص و درمان انواع مسمومیت‌ها و گزش‌ها است. نویسنده در این کتاب کوشیده بر اساس تازه‌ترین یافته‌های دارویی و پزشکی مباحثی را دراین‌باره طرح کند.

درباره‌ی کتاب اورژانس‌های مسمومیت و گزش‌ها

باوجود این‌که مسمومیت‌ها و گزش‌ها موضوع مراجعه‌ی بخش قابل‌توجهی از بیماران به اورژانس‌ها و مراکز درمانی است، در ایران بسیار کم به‌طور اصولی و جامع به این مبحث پرداخته شده است. کتاب اورژانس‌های مسمومیت و گزش‌ها اثر محمدجواد رضایی، متخصص بیماری‌های داخلی که با نظارت علی حسن رحمانی متخصص پزشک قانونی و مسمومیت‌ها نوشته شده، یکی از معدود منابعی است که به‌صورت اساسی و تخصصی به این مبحث توجه کرده است.

کتاب اورژانس‌های مسمومیت و گزش‌ها ده فصل را در برمی‌گیرد. در نخستین فصل کتاب کلیات و نحوه‌ی برخورد با بیماران دچار مسمومیت در اورژانس بررسی می‌شود. در این قسمت ابتدا تعاریف مربوط به سم و مسمومیت در اختیار خواننده قرار داده شده و سپس عوامل مؤثر بر عملکرد سموم فهرست شده‌اند. در ادامه، نویسنده مراحل مدیریت کردن بیمار دچار مسمومیت را به‌روشنی بیان کرده است که از آن میان می‌توان به این موارد اشاره کرد: شناسایی عامل مسمومیت، اقدامات اورژانسی و احیای بیماران، جلوگیری از جذب بیشتر سم یا دارو، اقدامات کلینیکی و تشخیصی، سم‌زدایی از دستگاه گوارش و پیشگیری از مسمومیت مجدد.

دومین فصل کتاب اورژانس‌های مسمومیت و گزش‌ها با هدف پرداختن به مبحث سموم آفت‌کش به 4 مبحث مهم می‌پردازد: سموم حشره‌کش، علف‌کش‌ها، قارچ‌کش‌ها و جونده‌کش‌ها. ذیل بحث سموم حشره‌کش با جزئیاتی در مورد مسمومیت با ارگانوفسفات‌ها و کاربامات‌ها، مسمومیت با ارگانوکلره و مسمومیت با ترکیبات پیرتروئید آشنا می‌شوید.

بخش مربوط به علف‌کش‌ها، از مسمومیت‌ها با پاراکوات و مسمومیت با دی‌کلروفنوکسی استیک اسید سخن می‌گوید. همینطور ذیل عنوان قارچ‌کش‌ها اطلاعاتی درباره‌ی مسمومیت با آلومینیوم فسفید ارائه شده و در نهایت بخش جونده‌کش‌ها مسمومیت با زینک فسفید و مسمومیت با وارفارین را بررسی می‌کند.

عنوان فصل سوم کتاب اورژانس‌های مسمومیت و گزش‌ها، مسمومیت با اپیوم است که به اوپیوئیدهای اختصاصی و مسئله‌ی اعتیاد می‌پردازد. مسمومیت با الکل نیز که می‌توان گفت یکی از رایج‌ترین انواع مسمومیت‌هاست، در فصل چهارم کتاب بررسی می‌شود. در این فصل با مسمومیت در اثر مصرف اتانول آشنا می‌شوید. مسمومیت با سایر الکل‌های سمی نظیر اتیلن گلیکول و متانول نیز در همین بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اگرچه داروها برای درمان بیماری استفاده می‌شوند اما سوءاستفاده از آن یا استفاده‌ی بیش از حد از آن باعث می‌شود مسمومیت رخ دهد، نویسنده در فصل پنجم کتاب اورژانس‌های مسمومیت و گزش‌ها به این موضوع پرداخته است. این فصل با مسمومیت در اثر استفاده از استامینوفن آغاز می‌شود و پس از آن به مسمومیت با ضدافسردگی‌های سه‌حلقه‌ای، مسمومیت با داروهای قلبی-عروقی شایع، ضد تشنج و سداتیو، لیتیوم، روان‌گردان و سمپاتومیمتیک‌ها و آنتی‌هیستامین‌ها می‌پردازد.

بسیاری از قارچ‌های غیرخوراکی نیز می‌توانند مسمومیت‌زا باشند، ازاین‌رو محمدجواد رضایی در کتاب اورژانس‌های مسمومیت و گزش‌ها، این موضوع را به‌صورت مفصل شرح داده است. مسمومیت با فلزات سنگین نوع دیگری از مسمومیت‌های رایج است که نویسنده آن را از قلم نینداخته و در فصل هفتم آن را بررسی می‌کند. مسمومیت با آهن، آرسنیک، سرب و جیوه از مضامین مطرح‌شده در این بخش محسوب می‌شوند. فصل هشتم مربوط به مسمومیت گازها، مسمومیت با مونوکسید کربن و مسمومیت با سیانید را شامل می‌شود. بلع مواد سوزاننده، موضوع مهمی است که نویسنده در فصل نهم کتاب اورژانس‌های مسمومیت و گزش‌ها آن را مطرح کرده است. در نهایت در فصل دهم موضوع گزش با جانوران زهرآگین طرح شده که شامل مارگزیدگی، عقرب‌زدگی، عنکبوت‌گزیدگی، صدپاگزیدگی، بندزدگی و زنبورزدگی می‌شود.

کتاب اورژانس‌های مسمومیت و گزش‌ها در انتشارات تیمورزاده به چاپ رسیده است.

کتاب اورژانس‌های مسمومیت و گزش‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌دهیم؟

دانش و تجربه‌ی گردآوری‌شده در این کتاب می‌تواند برای دانشجویان پزشکی، رزیدنت‌ها و متخصصان داخلی، اطفال و طب اورژانس و به‌ویژه فلوشیپ‌های مسمومیت بهترین کارگشا و مناسب‌ترین راهنما باشد.

در بخشی از کتاب اورژانس‌های مسمومیت و گزش‌ها می‌خوانیم

شایع‌ترین دلیل مرگ و میر بیماران مسمومیت، از دست رفتن رفلکس‌های محافظ راه هوایی است. تمام بیماران مسمومیت باید با این تصور که دچار مشکل در Airway هستند، تحت بررسی قرار گیرند.

بیماران هوشیار و درحال صحبت با صدای طبیعی، در حال حاضر راه هوایی سالم دارند، اما باید برای علائم اختلال در راه هوایی تحت نظر گرفته شوند. در بیماران با کاهش سطح هوشیاری یا بیمارانی که کاهش هوشیاری عمیق‌تر از حالت استوپور داشته باشند، یا هوشیاری آن‌ها کمتر از حدی باشد که بتوانند مانع از آسپیراسیون خویش شوند، باید تحت انتوباسیون قرار گیرند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
سپاس
فصل 1: کلیات و نحوه برخورد با بیماران دچار مسمومیت در اورژانس
فصل 2: سموم آفت‌کش
فصل 3: مسمومیت با اپیوم
فصل 4: مسمومیت با الکل
فصل 5: مسمومیت‌های دارویی
فصل 6: مسمومیت با قارچ‌ها
فصل 7: مسمومیت با فلزات سنگین
فصل 8: مسمومیت گاز‌ها
فصل 9: بلع مواد سوزاننده
فصل 10: گزش با جانوران زهرآگین
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اورژانس‌های مسمومیت و گزش‌ها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-622-348-001-0
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۹۰۰۰ ۴۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اورژانس‌های مسمومیت و گزش‌ها

برای دریافت کتاب اورژانس‌های مسمومیت و گزش‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.