معرفی و دانلود کتاب داروین به شهر می‌آید: چگونه جنگل‌های شهری، تکامل را به پیش می‌برند

عکس جلد کتاب داروین به شهر می‌آید: چگونه جنگل‌های شهری، تکامل را به پیش می‌برند
قیمت:
۶۱۰۰۰ ۳۰,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داروین به شهر می‌آید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داروین به شهر می‌آید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داروین به شهر می‌آید: چگونه جنگل‌های شهری، تکامل را به پیش می‌برند

منو شیلتهویزن در کتاب داروین به شهر می‌آید حقیقت تکامل موجودات زنده را در شهرها بررسی می‌کند. این دانشمند و بوم‌شناس هلندی، توضیح می‌دهد که محیط‌های مدرن شهری چگونه در تکامل حیوانات و گیاهان اطراف ما تأثیر دارند. نویسنده با عشق و علاقه‌ای که به طبیعت دارد، شما را به شهر‌های مختلف جهان می‌برد و با گیاهان و جانورانی آشنا می‌کند که با زندگی در شهر تکامل یافته‌اند.

درباره‌ی کتاب داروین به شهر می‌آید

همه‌ی ما کم‌وبیش می‌دانیم که انسان‌ها بر جهان اطراف خود تأثیری منفی گذاشته‌اند، اما محیط اطراف انسان‌ها از رشد باز نمی‌ایستد و خود را با شرایط موجود تطبیق می‌دهد. درواقع کارهایی که انسان‌ها انجام داده‌اند، فرصت‌های فراوانی را برای حیات‌وحش ایجاد کرده است تا رشد و تکامل یابند. آن‌ها با شرایط زندگی شهری سازگار شده‌ و تنوع زیستی را بیشتر کرده‌اند. این امری است که منو شیلتهویزن (Menno Schilthuizen) در کتاب داروین به شهر می‌آید (Darwin Comes to Town) به شکل مفصل به آن می‌پردازد. مثالی در این اثر آورده شده که در نوع خود قابل توجه است: بال‌های خاکستری پروانه‌ی فلفلی بعد از انقلاب صنعتی در منچستر، به رنگ سیاه تبدیل شدند تا در دوده‌ها و آلودگی‌های شهر پنهان شوند و از نگاه تیزبین شاهین‌ها مخفی بمانند. یک مثال جالب دیگر کتاب در مورد موش‌های پاسفید در شهر نیویورک است که خودشان را با زباله‌های فست‌فود سیر می‌کنند.

شاید شما با خواندن این مثال‌ها تأسف بخورید و با خود فکر کنید که انسان‌ها زندگی موجودات اطراف خود را نابود کرده‌اند؛ اما منو شیلتهویزن نیمه‌ی پر لیوان را می‌بیند. او با روایتی جذاب و مهیج و در‌عین‌حال علمی انتخاب طبیعی و تکامل در شهرها را برای ما توضیح می‌دهد و سازگاری شگفت‌انگیز موجودات زنده را بررسی می‌کند. نویسنده‌ی کتاب داروین به شهر می‌آید به خوانندگان خود پیشنهاد می‌کند تکامل شهر خود را با دقت دنبال کنند و گروه‌های اکولوژیکی یا بوم‌شناختی تشکیل دهند. شاید شهروندان دغدغه‌مند بتوانند محیط‌زیست طبیعی خود را رصد کنند و بیش از صاحبان قدرت در محیط اطراف خود تأثیرگذار باشند.

بسیاری از افراد تعجب می‌کنند که گوزن‌های دم سفید، راکون‌ها، گونه‌های وحشی پرندگان، پستانداران و خزندگان چگونه وارد شهر می‌شوند و خود را با شرایط آن وفق می‌دهند. انتشارات مازیار کتاب داروین به شهر می‌آید را با ترجمه‌ی آرمان نیسی منتشر کرده است تا به این سؤال شما و دیگر سؤالات مرتبط با بوم‌شناسی پاسخ داده شود.

نکوداشت‌های کتاب داروین به شهر می‌آید

  • منو شیلتهویزن ما را با موجوداتی مانند مارمولک‌ها و موش‌ها آشنا می‌کند که به‌سرعت در حال تکامل هستند. کتاب داروین به شهر می‌آید، یک کتاب زنده و جذاب است که به انتخاب طبیعی در اطراف ما می‌پردازد. (الیزابت کولبرت، نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر برای کتاب انقراض ششم)

  • آثار منو شیلتهویزن پر از حقایق شگفت‌انگیزاند که با نثری گیرا و ساده نوشته شده‌اند. کتاب داروین به شهر می‌آید، برای علاقه‌مندان به طبیعت و زیست‌شناسی مناسب است. (بوک‌لیست)

  • منو شیلتهویزن اصول زیست‌محیطی تکامل موجودات زنده‌ی پنهان در محیط‌های مدرن شهری را توضیح می‌دهد و ذهن خواننده را با یک سؤال عجیب درگیر می‌کند: «آیا می‌شود از تکامل شهری استفاده کنیم تا در آینده شهرهای بهتری داشته باشیم؟» (پابلیشرز ویکلی)

  • تکامل یک فرایند مداوم و واقعی است که در زیر پوست شهر در حال وقوع است. منو شیلتهویزن در کتاب داروین به شهر می‌آید بررسی می‌کند که چگونه حشرات و گیاهان در زندگی شهری تکامل یافته‌اند و با آن خو گرفته‌اند. کتابی سرگرم‌کننده، آموزنده و پر از نکات جالب. (رابرت ساپولسکی نویسنده‌ی کتاب پرفروش رفتار؛ برسی زیست‌شناختی بهترین و بدترین رفتارهای انسان)

کتاب داروین به شهر می‌آید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از دوست‌داران طبیعت و محیط‌زیست هستید و به علم زیست‌شناسی و تکامل علاقه دارید، خواندن کتاب داروین به شهر می‌آید را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با منو شیلتهویزن بیشتر آشنا شویم

منو شیلتهویزن، متولد سال 1965 در کشور هلند، یک زیست‌شناس تکاملی، محقق و استاد دانشگاه لیدن است. مقالات و پنج کتابی که او تاکنون منتشر کرده است، در حوزه‌ی تکامل و بوم‌شناسی هستند. او به‌طور خاص حلزون‌ها و سوسک‌های زمینی را مورد مطالعه قرار می‌دهد. مسیر تحصیلی و شغلی منو شیلتهویزن پرپیچ‌وخم است. او دکترای خود را از دانشگاه لیدن دریافت کرده و از سال 1995 تا 2000 در دانشگاه واگنینگن فعالیت داشته است.

تحقیقات او بر روی حلزون‌های زمینی در جنگل‌های استوایی، غارها و زیستگاه‌های سنگ آهک جزیره‌ی بورنئو انجام گردید و بعد از بازگشت به هلند، معاون مدیر تحقیقات در موزه‌‌ی ناتورالیس لیدن و استاد افتخاری تنوع زیستی حشرات دانشگاه گرونینگن شد. بعد از سال 2012 نیز در دانشگاه لیدن مشغول به کار گشت.

در بخشی از کتاب داروین به شهر می‌آید: چگونه جنگل‌های شهری، تکامل را به پیش می‌برند می‌خوانیم

تکاملِ پشه‌ی متروی لندن، حرف‌هایی با تخیل جمعی‌مان دارد. چرا ما این‌قدر با آن‌ها کلنجار می‌رویم، و چرا من بعد از این همه سال، ارائه‌ی کاترین بیرنه را اینقدر به وضوح به یاد می‌آورم؟ اول اینکه به ما یاد داده‌اند که تکامل، فرایند کندی است که گونه‌ها را به طور نامحسوسی طی میلیون‌ها سال تراش و شکل می‌دهد - و نه فرایندی که بتواند در دوره‌های زمانیِ کوتاه‌مدتِ تاریخچه‌ی شهری انسان به انجام برسد. از این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که تکامل فقط به دایناسورها و دوره‌های زمین‌شناختی مربوط نمی‌شود. در واقع آن را می‌توان همین‌ جا و همین حالا به چشم دید! دوماً این اندیشه که تأثیر ما بر روی محیط زیست به قدری بزرگ است که حیوانات و گیاهان «وحشی» دارند با زیستگاه‌هایی که در اصل انسان‌ها برای خودشان ساخته‌اند سازگاری پیدا می‌کنند، ما را از این موضوع آگاه می‌سازد که بعضی از تغییراتی که بر روی زمین اعمال می‌کنیم، بازگشت‌ناپذیر هستند.

سومین دلیل برای اینکه چرا این‌قدر با دقت به داستان پشه‌ی متروی لندن گوش می‌دهیم، این است که آن‌ها موردهای جذابی برای ضمیمه شدن به اسنادِ استانداردِ تکامل به نظر می‌رسند. همه‌مان می‌دانیم که تکاملﹾ بال و پرِ مرغان بهشتی را در جنگل‌های دوردست، و یا شکل گل‌های ارکیده را روی قله‌های سر به فلک کشیده تکمیل کرده است. اما ظاهراً این فرایند چنان پیش پاافتاده و معمولی است که باورمان نمی‌شود درست در زیر پاهامان، در میان کابل‌های برقِ دوده گرفته‌ی سیستم متروی شهر نیز در جریان باشد. چه مثالِ خوب و کم‌نظیری دم دستمان است! از همان دست چیزهایی که انتظار دارید در کتاب درسی زیست‌شناسی پیداشان کنید.

فهرست مطالب کتاب

ورود به شهر
بخش اول: زندگی در شهر
1. واپسین مهندس اکوسیستم طبیعت
2. تپه‌ی مورچه یا انسان
3. اکولوژی مرکز شهر
4. طبیعیدان‌های شهری
5. حیله‌گرهای شهری
6. اگر بتوانم در آن‌جا از پسش بربیایم
بخش دوم: منظره‌های شهری
7. این‌ها مدارک هستند
8. اسطوره‌های شهری
9. پس واقعیت دارد
10. موش شهری، موش روستایی
11. کبوترهای مسموم شده در پارک
12. روشنایی زیاد، شهر بزرگ
13. اما آیا واقعاً می‌توان عنوان تکامل را به آن‌ها نسبت داد
بخش سوم: برخورد در شهر
14. برخوردهای نزدیک شهری
15. خود اهلی‌سازی
16. آواهای شهر
17. آمیزش جنسی و شهر
18. توردوس اوربانیکوس
بخش چهارم: شهر داروین
19. تکامل در دنیای همبسته شده از راه دور
20. آن را با داروین طراحی کنید
خروج از شهر
یادداشت‌ها
نمایه
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داروین به شهر می‌آید: چگونه جنگل‌های شهری، تکامل را به پیش می‌برند
نویسنده
مترجمآرمان نیسی
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-622-7061-23-9
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۱۰۰۰ ۳۰,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داروین به شهر می‌آید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب داروین به شهر می‌آید

برای دریافت کتاب داروین به شهر می‌آید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.