معرفی و دانلود کتاب دایره

عکس جلد کتاب دایره
قیمت:
۲۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دایره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دایره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دایره

مک بارنت، نویسنده‌ی محبوب کودکان، این‌بار در آخرین جلد از سه‌گانه‌ی اشکال، به سراغ دایره خواهد رفت! کتاب دایره روایتی مصور و بامزه از سه دوست با نام‌های دایره، مثلث و مربع است که به دنبال سرگرمی جدیدی می‌گردند، پس بازی قایم‌باشک را به‌عنوان تفریح جدید خود انتخاب می‌کنند، اما هر بازی‌ای قوانین خود را دارد و مثلث نمی‌داند که زیر پاگذاشتن قوانین بازی ممکن است چه دردسرهایی به همراه داشته باشد.

درباره‌‌ی کتاب دایره

مثلث، مربع و دایره سه دوست بسیار صمیمی و البته بازیگوش هستند. آن‌ها در داستان جدید خود به نام دایره (Circle) به‌سراغ یک ماجراجویی جدید می‌روند، البته باید امیدوار باشیم این‌بار کسی به دردسر نیفتد! مک بارنت (Mac Barnett) نویسنده‌ی این داستان بامزه، همه‌ی ماجرا را برای ما خواهد گفت.

مربع، دایره و مثلث حسابی حوصله‌شان سررفته و باید خیلی زود به فکر یک سرگرمی جدید باشند. در میان نظرات این سه دوست، همه با پیشنهاد دایره موافق هستند، یعنی با بازی قایم‌موشک! البته هر بازی‌ای قاعده و قانون مخصوص به خود را دارد، حتی آن اگر یک بازی ساده و کودکانه باشد؛ پس قبل از شروع هرکاری، دایره قواعد بازی را برای دو دوست خود شرح می‌دهد. حالا دایره باید گوشه‌ای چشم بگذارد و تا ده بشمارد و وقتی چشم‌های خود را باز می‌کند به دنبال دوست‌های خود که گوشه‌ای مخفی شده‌اند بگردد. پس خیلی زود رقابت هیجان‌انگیزی بین سه دوست آغاز می‌شود، اما چه کسی از حوادث آینده‌ی داستان خبر دارد؟ به‌نظر می‌رسد که مثلث می‌خواهد بعضی از قواعد بازی را زیر پا بگذارد، اما او به‌خوبی از عاقبت تصمیم خود خبردار نیست و وقتی که به دردسر بیفتد حسابی خواهد ترسید. اما نگران نباشید! چراکه دوستان او، یعنی دایره و مربع، حتی در سخت‌ترین شرایط نیز به داد دوست خود خواهند رسید.

داستان دایره‌، روایتی ساده و دوست‌داشتنی از دوستی است. در خلال این داستان مصور و جذاب، مفاهیم مهم و ارزنده‌ای همچون اهمیت پایبندی به قوانین، ارزش دوستی و همچنین همکاری و کمک به یکدیگر برای کودکان یادآوری خواهند شد. همچنین این کتاب یک بستر جذاب و متفاوت برای ورود و آشنایی کودکان با دنیای جذاب هندسه و شکل‌هاست.

این کتاب اولین‌بار در سال 2019 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش نشر پرتقال و ترجمه‌ی خوب ساناز اعتمادی به دست کودکان ایران‌زمین رسید.

درباره‌ی سه‌گانه‌ی اشکال هندسی

سه‌گانه‌ی اشکال یا The Shapes Trilogy، سه کتاب داستان مصور و به‌هم‌پیوسته به قلم مک بارنت و تصویرگری جان کلسن برای کودکان است. این مجموعه در مورد سه دوست با نام‌های مربع، مثلث و دایره است که در هر قسمت به دنبال ماجراجویی‌های جدیدی می‌روند و با چالش‌های بامزه‌ای رو‌به‌رو می‌شوند. در هر قسمت از این سه‌گانه، داستان به‌طور ویژه به یکی از این سه دوست خواهد پرداخت. مجموعه‌ی مربع، مثلث و دایره همچنین با تلاش نشر پرتقال به فارسی نیز ترجمه شده است. این مجموعه برای کودکان علاقه‌مند به داستان‌های آموزنده و گروه سنی 3 تا 7 سال مناسب است.

نکوداشت‌های کتاب دایره

  • داستان کتاب دایره لحظه‌ای از ترس واقعی را به نمایش درمی‌آورد. همچنین این کتاب به واسطه‌ی دایره، ما یادآوری می‌کند که فرد با حفظ آرامش می‌تواند بر ترس خود غلبه کند. (پابلیشرز ویکلی)

  • یک کتاب تصویری زیبا که در آن، تصاویر ساده و داستانی مختصر، ایده‌های بزرگی را بیان می‌کند. (ساندی تایمز)

  • در سبک معمول بارنت و تصویرگرش، مفاهیم طنز و تفکرات فلسفی در‌ هم می‌آمیزند و داستانی را شکل می‌دهند که کودکان و بزرگسالان را به‌طور یکسان سرگرم می‌کند. (بوک لیست)

اقتباس‌ها از کتاب دایره

مجموعه کتاب‌های مصور دایره، مثلث و مصور، الهام‌بخش مجموعه‌ای تصویری و آموزشی به نام سرزمین اشکال (Shape Island) بودند که توسط Apple TV+ منتشر شده است.

کتاب دایره برای چه کسانی مناسب است؟

این داستان آموزنده به کودکان بین 3 تا 7 سال که عاشق داستان‌های ماجرایی و مصور هستند پیشنهاد می‌شود.

با مک بارنت بیشتر آشنا شویم

مک بارنت از محبوب‌ترین نویسندگان داستان کودک و همچنین از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز است. آثار بارنت به دلیل محبوبیت بالای خود تاکنون به بیش از یک میلیون فروش در آمریکا رسیده‌اند و بارها به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده‌اند. او همچنین در طول فعالیت هنری و ادبی خود موفق به دریافت جوایز مختلف شده و نقد و نظرات بسیار مثبتی از سوی منتقدین دریافت کرده. مک بارنت همچنین در کنار ادبیات کودکان دستی در داستان‌های معمایی و همچنین دسته‌ی ادبیات وحشت دارد. از این نویسنده کتاب‌های زیادی به فارسی ترجمه شده که «آن پایین چه خبر است؟»، «سبیل» و «داستان لئو» تنها بخش کوچکی از آن‌ها هستند.

مک بارنت اکنون در اوکلندِ کالیفرنیا زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب دایره می‌خوانیم

یک روز، دایره و مربع و مثلث نزدیک آبشار بازی می‌کردند. دایره گفت: «حالا قانون‌های بازی: من چشم‌هایم را می‌بندم و تا ده می‌شمارم شما باید قایم شوید. وقتی چشم‌هایم را باز کردم، می‌آیم دنبالتان.»

مربع گفت: «باشه»

مثلث گفت: «قبوله!»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دایره
نویسنده
مترجمساناز اعتمادی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات49
زبانفارسی
شابک978-600-462949-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دایره

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دایره

برای دریافت کتاب دایره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.