معرفی و دانلود کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد دوم)

عکس جلد کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد دوم)
قیمت:
۲۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد دوم)

کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد دوم)، توسط مریم محبی تالیف شده و منبع نکات ارائه‌شده، Robbins Basic Pathology است که یکی از مراجع مهم درس پاتولوژی به شمار می‌رود. پاتولوژی رابینز، رفرنس اصلی آزمون‌های پیش‌کارورزی و دستیاری‌ست که از سمت وزارت بهداشت به داوطلبین این آزمون‌ها معرفی شده است. این درسنامه‌ی جامع، با توجه به تلاشی که در راستای ارائه‌ی مطالب به صورت خلاصه دارد، از بهترین گزینه‌ها برای مطالعه توسط داوطلبین آزمون‌های ذکرشده است.

درباره‌ی کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد دوم)

یافتن یک منبع آموزشی که در عین کامل بودن و ذکر تمام نکات و جزئیات موردنیاز، مطالب را به صورت خلاصه طبقه‌بندی و با بیانی ساده ارائه کرده باشد، همواره یکی از چالش‌های دانشجویان در حوزه‌های مختلف، به خصوص دروس علوم پزشکی بوده است. جایی که صحبت از شرکت در آزمون‌ها در میان باشد نیز، خلاصه و جامع بودن مطالب اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. کتاب Robbins Basic Pathology، یکی از مهم‌ترین منابع موجود در حوزه‌ی پاتولوژی و آسیب‌شناسی‌ست که آثار مختلفی با تکیه بر آن تالیف شده و در اختیار دانشجویان قرار گرفته‌اند. کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد دوم)، در میان آثاری‌ست که بر اساس کتاب پاتولوژی رابینز نوشته شده‌اند. ویژگی اصلی این کتاب، ارائه‌ی تمام نکات مقدماتی موردنیاز، به صورت دسته‌بندی‌شده و با استفاده از تصاویر کاربردی‌ست که می‌تواند به شیوه‌ی کاربردی‌تری دانشجویان را راهنمایی کند. درسنامه‌ای که پیش رو داریم، مطابقت قابل‌توجهی با منابع آزمون‌های پیش‌کارورزی و دستیاری دارد که توسط وزارت بهداشت نیز معرفی شده‌اند. بنابراین می‌تواند در کنار جلد اول خود و با پوشش مطالب و نکات موردنیاز، مرجع خوبی برای داوطلبان این آزمون‌ها باشد.

کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد دوم)، بر آسیب‌شناسی تعدادی از بیماری‌ها متمرکز شده است که عبارتند از: بیماری‌های ریوی، مشکلات و نارسایی‌های کلیه، اختلالات و بیماری‌های حفره دهان و دستگاه گوارش، بیماری‌های مرتبط با کبد، کیسه صفرا و مجاری صفراوی، بیماری‌های پانکراس و مشکلات دستگاه تناسلی زنانه و پستان. در جلد اول این درسنامه که خدیجه عسگری آن را تالیف کرده، بیماری‌های مرتبط با خون و بافت‌های لنفاوی، اختلالات غدد درون‌ریز، بیماری‌های استخوان‌ها و بافت‌های نرم، اختلالات دستگاه تناسلی مذکر و دستگاه ادراری تحتانی، تومورهای مغزی و بیماری‌های قلبی مورد بررسی قرار داده شده‌اند. در درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد دوم) و همچنین اولین جلد از آن، نکات و مطالب اصلی مرتبط با بیماری‌های ذکرشده، با اتکا بر موضوعات مطرح‌شده در پاتولوژی رابینز، به گونه‌ای آورده شده‌اند که دانشجو بتواند در عین درک کامل جزئیات، زمان کمتری را صرف مطالعه کند. به علاوه استفاده از نمودارها، طبقه‌بندی مطالب و به‌کارگیری تصاویر، سبب انتقال بهتر نکات توسط این درسنامه‌ها می‌شوند. در صورتی که داوطلب شرکت در آزمون‌های مرتبط باشید، می‌توانید به خوبی از این کتاب‌های آموزش پاتولوژی بهره ببرید.

کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد دوم)، توسط مریم محبی تالیف شده و به کوشش انتشارات نوآوران دانش (ماهان) منتشر شده است.

درباره مجموعه درسنامه طلایی

مولفین کتاب‌های مجموعه درسنامه طلایی، که همگی از اساتید متخصص حوزه‌های مختلف هستند، کوشیده‌اند تا به‌روزترین یافته‌ها را در این مجموعه بگنجانند. درسنامه‌های طلایی، مطالب و نکات موردنیاز را با بیانی ساده و به صورت خلاصه ارائه می‌کنند، به صورتی که تا 95درصد از دروس آزمون‌های دستیاری را پوشش می‌دهند و از بهترین منابع برای مطالعه توسط داوطلبین شرکت در این آزمون‌ها به شمار می‌روند.

کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد دوم) برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبین اصلی این اثر، دانشجویان سطح مقدماتی پاتولوژی و داوطلبین آزمون‌های پیش‌کارورزی و دستیاری هستند.

در بخشی از کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد دوم) می‌خوانیم

نارسایی مزمن کبدی و سیروز:

نارسایی کبد در بیماری کبدی مزمن غالباً و (نه همیشه) همراه با سیروز است.

همه‌ی بیماری‌های مزمن کبدی منجر به سیروز نمی‌شوند؛ برای مثال بیماری‌های مزمن مجاری صفراوی غالباً منجر به سیروز نمی‌شوند (حتی در مراحل انتهایی) و از طرفی تمام سیروزهای کبدی منجر به End-stage کبدی نمی‌شود. مثلاً سیروز در بیماران هپاتیت اتوایمیون و یا هپاتیت C ممکن است با عملکرد طبیعی کبد همراه باشد.

به طور کلی شایع‌ترین علل نارسایی مزمن کبدی شامل هپاتیت مزمن B و C و کبد چرب غیرالکلی (NAFLD) و بیماری الکلی کبد می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 13: ریه
فصل 14: کلیه و دستگاه جمع‌آوری‌کننده‌ی آن
فصل 15: حفره‌ی دهان و دستگاه گوارش
فصل 16: کبد، کیسه صفرا و مجاری صفراوی
فصل 17: پانکراس
فصل 18: دستگاه تناسلی زنان و پستان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد دوم)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نوآوران دانش ماهان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات155
زبانفارسی
شابک978-622-7698-72-5
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد دوم)

برای دریافت کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.