معرفی و دانلود کتاب فرآیند ارسال مقالات علمی به مجلات بین المللی

برای دانلود قانونی کتاب فرآیند ارسال مقالات علمی به مجلات بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرآیند ارسال مقالات علمی به مجلات بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرآیند ارسال مقالات علمی به مجلات بین المللی

کتاب فرآیند ارسال مقالات علمی به مجلات بین المللی می‌کوشد نحوه‌ی ثبت مقاله در ژورنال‌های علمی بین‌المللی و فرآیند داوری آن را آموزش دهد و دانشجویان را با چارچوب کلی پروسه‌ی انتشار مقالات آشنا سازد. این راهنما از مرحله‌ی اول، یعنی انتخاب ژورنال، تا مرحله‌ی ارسال و حتی تبلیغ مقاله را با ذکر مثال‌هایی واقعی تشریح می‌کند و به دانشجویان یاد می‌دهد که چطور با ویراستار و داور مکاتبه داشته باشند.

درباره‌ی کتاب فرآیند ارسال مقالات علمی به مجلات بین‌المللی

عموماً بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی تمایل دارند تا در دوران تحصیلشان، حداقل یک مقاله در ژورنال‌های معتبر خارجی به چاپ برسانند. برخی هم از پایان‌نامه‌ی خود مقاله‌ای استخراج کرده و در مجلات بین‌المللی منتشر می‌کنند. در مقطع دکترا معمولاً این فشار بیشتر است و برخی از دانشگاه‌ها اجازه‌ی دفاع از تز را منوط به پذیرش مقاله‌ی مستخرج از آن می‌دانند. همین رویه باعث شده تا ایران یکی از بالاترین نرخ‌های تولید مقاله در دنیا را داشته باشد. اما برای یک دانشجوی تازه‌وارد فرآیند ثبت و ارسال مقاله کمی پیچیده و مبهم به نظر می‌رسد. در واقع، او نمی‌داند که از کجا باید کارش را شروع کند. این فرآیند اگر به‌درستی طی شود، شانس پذیرش و چاپ مقاله به‌مراتب افزایش می‌یابد. درصورتی‌که نویسنده گامی را به‌اشتباه بردارد یا انتخاب درستی نداشته باشد، احتمال رد شدن مقاله‌ی او بیشتر می‌شود.

در برخی از دروس دانشگاهی مثل روش تحقیق، معمولاً شیوه‌ی پژوهش کردن تدریس و دانشجو با مفهوم مقاله و ساختار آشنا می‌شود، اما درباره‌ی شیوه‌ی عملی چاپ آن اطلاعی کسب نمی‌کند. برای جبران این امر، وحید محمدتقوایی، عباس عصاری ارانی، جلیل خداپرست شیرازی، مریم محبی و یوسف شریف‌پور کتاب فرآیند ارسال مقالات علمی به مجلات بین‌المللی را تألیف کرده‌اند که تلاش می‌کند تا دانشجو و نویسنده‌ی مقالات را با فرآیند کلی آن آشنا سازد. مؤلفین که همگی اساتید دانشگاه و دانشجوی دکتری هستند، خود چندین مقاله به چاپ رسانده‌اند و به‌خوبی این روند را می‌شناسند. آن‌ها گام‌به‌گام، با ترسیم چارت و با استفاده از مثال‌های واقعی، نحوه‌ی ارسال مقاله، داوری و به‌ چاپ رساندن آن را توضیح می‌دهند.

زمانی که متن مکتوب مقاله آماده شد و ازنظر محتوایی مورد تائید نویسنده‌ی مسئول قرار گرفت، می‌توان فرآیند چاپ آن را شروع کرد. در گام اول باید ژورنال تخصصی و متناسب با مقاله را یافت. در این مرحله باید به سراغ مجلاتی رفت که موضوعاتی شبیه به موضوع مقاله را چاپ می‌کنند. ضمن اینکه باید به رتبه و اعتبار آن‌هم توجه داشت. همین‌طور باید تحقیق کرد که مجله در لیست سیاه وزارت علوم نباشد. پس‌ از انتخاب، باید نوشته را مطابق الگو و دستورالعمل آن ژورنال ویرایش کرد و برای آن‌ها ارسال نمود. مجله، مقاله را برای داور یا داوران می‌فرستد و پس از مدتی نتیجه را اعلام می‌کند؛ تائید، اصلاحیه یا رد شدن. درصورتی‌که مقاله اصلاحیه خورده باشد، نویسنده مدتی فرصت دارد تا نظرات داوران را اعمال کند و مجدداً آن را برای ژورنال بفرستد. این فرآیند ممکن است چندین بار تکرار شود. در نهایت، ممکن است مقاله پذیرفته شود و در شماره‌های آتی آن به چاپ برسد. کتاب فرآیند ارسال مقالات علمی به مجلات بین‌المللی نوشته‌ی وحید محمدتقوایی، عباس عصاری ارانی، جلیل خداپرست شیرازی، مریم محبی و یوسف شریف‌پور همه‌ی این مراحل را توصیف می‌کند و شیوه‌ی اجرای آن‌ها را آموزش می‌دهد. آن‌ها حتی نمونه‌هایی واقعی از مکاتبه با داور، ویراستار و ژورنال را هم در کتاب خود گنجانده‌اند تا شما به‌خوبی با ادبیات علمی و مرسوم آن آشنا شوید. در نهایت، در مورد نحوه‌ی تبلیغ مقاله‌ی پذیرفته‌شده هم صحبت می‌کنند و نکاتی را یادآوری می‌نمایند.

کتاب فرآیند ارسال مقالات علمی به مجلات بین‌المللی به همت شرکت چاپ و نشر بازرگانی چاپ و عرضه شده است.

کتاب فرآیند ارسال مقالات علمی به مجلات بین‌المللی برای چه کسانی مناسب است؟

این راهنما به اساتید، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگرانی که قصد دارند مقالاتشان را در ژورنال‌های بین‌المللی به چاپ برسانند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب فرآیند ارسال مقالات علمی به مجلات بین المللی می‌خوانیم

انتخاب ژورنال قبل از نوشتن دست‌نوشته، به نویسندگان این امکان را می‌دهد که دست‌نوشته خود را مطابق با آنچه فضای ژورنال می‌طلبد بنویسند و از همان ابتدا چارچوب‌های آن را رعایت کنند. به عنوان مثال برخی ژورنال‌ها یک میزان حداقلی از کلمات را برای مقالات خود در نظر می‌گیرند که در این صورت، نویسندگان از ابتدا می‌دانند که باید طوری متن خود را بنویسند که تعداد کلمات آن در دامنه مورد نظر ژورنال باشد. مثلاً دامنه لغات ژورنال Energy Policy را در شکل 1-1 می‌توانید ببینید بین 4500 تا 8000 کلمه می‌باشد و بسته به نوع نوشته علمی می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد. علاوه بر این آن‌ها می‌توانند کیفیت کار علمی خود را طوری تنظیم نمایند که احتمال پذیرش از آن ژورنال انتخاب شده را افزایش دهند؛ چرا که بعضی از ژورنال‌ها بنا به درجه بالایی که دارند مقالاتی را می‌پذیرند که دارای یک ایده بسیار قدرتمند و تحلیل‌های بسیار قوی باشند. اما برخی دیگر به ایده‌های کوچک‌تر و کارهای سطح پایین‌تر نیز پذیرش می‌دهند. به این ترتیب نویسندگان در بدو امر، حداقل‌های کیفی و کمی کار علمی خود را بر اساس ژورنال انتخاب شده انجام می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: انتخاب زورنال
فصل دوم: ارسال دست‌نوشته
فصل سوم: اصلاحات
الف) مردود
ب) پذیرش
ج) اصلاحات
فصل چهارم: پس از پذیرش
فصل پنجم: تبلیغ مقاله
پیوست
اصلاحات و تعاریف
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرآیند ارسال مقالات علمی به مجلات بین المللی
نویسنده، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات89
زبانفارسی
شابک978-964-468-923-9
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فرآیند ارسال مقالات علمی به مجلات بین المللی

برای دریافت کتاب فرآیند ارسال مقالات علمی به مجلات بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.