معرفی و دانلود کتاب درما‌ن‌های اگزیستانسیال

عکس جلد کتاب درما‌ن‌های اگزیستانسیال
قیمت:
۱۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درما‌ن‌های اگزیستانسیال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درما‌ن‌های اگزیستانسیال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درما‌ن‌های اگزیستانسیال

میک کوپر در کتاب درما‌ن‌های اگزیستانسیال خوانندگان را با شش رویکرد اصلی در روان‌درمانی اگزیستانسیال آشنا می‌کند، درباره‌ی چهره‌های اصلی این رویکرد مانند یالوم، ون دورزن، اسپینلی، فرانکل و لینگ بحث می‌کند، نقاط قوت و ضعف هر رویکرد را گوشزد می‌کند و شباهت‌ها و تفاوت‌های هر رویکرد را توضیح می‌دهد. در پایان نیز چندین منبع برای مطالعه‌ی بیشتر معرفی می‌کند.

درباره‌ی کتاب درما‌ن‌های اگزیستانسیال

اگزیستانسیالیسم یکی از آن واژه‌های دهان‌پرکنی است که حداقل یک بار به گوشمان خورده است. بعضی از ما حتی بدون آن‌که معنای این واژه را درک کرده باشیم، از آن در سخنان خود استفاده کرده‌ایم. اما اگر از ما تعریف این واژه را بپرسند، احتمالاً نتوانیم به‌درستی پاسخ دهیم. میک کوپر (Mick Cooper) در ابتدای کتاب درمان‌های اگزیستانسیال (Existential Therapies)، ما را با تعریف دقیق اگزیستانسیالیسم آشنا می‌کند.

همانطور که از نامش پیداست، این کتاب به رویکردهای درمانی اگزیستانسیال می‌پردازد. قصد نیک کوپر از نوشتن این کتاب توصیف الگوهای اندیشه‌ی اگزیستانسیال و روش‌هایی بوده که اگزیستانسیالیسم را می‌سازد. روان‌درمانی مبتنی بر فلسفه‌ی وجودی یا همان اگزیستانسیالیسم در سال‌های اخیر رواج یافته و روان‌درمانگران بسیاری در ایران و سراسر جهان، با این رویکرد بیماران خود را درمان می‌کنند. کتاب درمان‌های اگزیستانسیال نقاط قوت و ضعف روش‌های گوناگون این نوع از روان‌درمانگران را بررسی می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب درما‌ن‌های اگزیستانسیال

میک کوپر در یک فصل نظریه‌های فیلسوفان وجودی مانند کی‌یرکگور، نیچه، بوبر، یاسپرس، فانون، هایدگر، سارتر، کامو، دوبووار، مرلوپنتی، تیلیش و مارسل را به‌دقت معرفی می‌کند. فصل‌های دیگر به رویکردهای درمانی مختلفی اختصاص دارد که تا حد زیادی بر پایه‌ی این ایده‌های فلسفی هستند مانند مکتب دازاین، یالوم، فرانکل، اسپینلی و... . کوپر اشاره می‌کند که شخصیت‌هایی مانند اروین یالوم خودشان را روان‌درمانگر وجودی نمی‌دانند؛ بلکه اذعان دارند رویکرد درمانی آن‌ها مبتنی بر نگرانی‌های وجودی است.

در کتاب درمان‌های اگزیستانسیال هیچ‌یک از رویکردهای درمانی بر دیگری ترجیح داده نمی‌شوند. میک کوپر برای راحتی خواننده در ابتدای هر فصل مطالب بحث‌شده در آن را آورده است. هم‌چنین در پایان منابع بیشتر برای مطالعه معرفی شده‌اند تا خوانندگان درصورت علاقه به ادامه‌ی بحث، به کتاب‌های دیگر مراجعه کنند. درواقع کوپر در هر فصل به دیدگاه‌های انتقادی دیگر محققان می‌پردازد و استدلال‌های مختلف را مطرح می‌کند. همچنین نویسنده در پایان هر فصل در بخش نتیجه‌گیری و پرسش‌هایی برای تأمل، ذهن شما را برای درک بهتر مفاهیم آماده می‌کند.

نویسنده این کتاب را در سال 2000 نوشت؛ اما در ویراست دوم در سال 2016، تغییراتی داده است. او تفکرات خود را با ورود به دهه‌ی سوم قرن 21 بازنگری کرد و آن را از منظری دیگر مورد بررسی قرار داد. میک کوپر علی‌رغم اینکه نظریه‌های فلسفی و روان‌شناختی نسبتاً پیچیده‌ای را در طول کتاب معرفی می‌کند، زبان ساده و جذابی دارد. ویراست دوم کتاب درمان‌های اگزیستانسیال با اجازه‌ی ناشر خارجی و همراه با مقدمه‌ی نویسنده برای ترجمه‌ی فارسی رزگار محمدی و شهلا سلیمانی، توسط نشر لگا منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب درما‌ن‌های اگزیستانسیال

  • کتاب درمان‌های اگزیستانسیال نقطه‌عطفی در میان کتاب‌های روان‌شناختی است که نمایی کلی، انتقادی و واضح از روش‌های رویکرد درمانی اگزیستانسیال به خوانندگان ارائه می‌دهد. (امی ون‌دورزن، نویسنده‌ی کتاب «درمان وجودی»)

  • میک کوپر کتاب درمان‌های اگزیستانسیال را با دانش و دقتی شگفت‌آور نوشته است. یک راهنمای بی‌نظیر برای شناخت بحث‌های اصلی درمان وجودی. (کرک اشنایدر، نویسنده‌ی کتاب «درمان هستی‌گرا – انسان‌مدار»)

  • می‌توان شجاعت نویسنده‌ای را تحسین کرد که بی‌ هیچ محابایی آرای فیلسوفان بزرگ را تفسیر کرده است. میک کوپر مفاهیم، تکنیک‌ها و رهنمودهای چندین روان‌درمان را با شفافیت بیان می‌کند. (مجله‌ی کلینیکال سایکولوژی یا روان‌شناسی بالینی)

  • در این کتاب منحصربه‌فرد روابط میان فلسفه وجودی و روان‌درمانی به‌وضوح بررسی شده است. (مجله‌ی مشاوره و روان‌درمانی)

  • میک کوپر در کتاب درمان‌های اگزیستانسیال پژوهش‌های دانشگاهی را با سبک نوشتاری ساده و جذاب خود ترکیب می‌کند تا خوانندگان به‌راحتی با مفاهیم دشوار اگزیستانسیالیسم ارتباط برقرار کنند. خواندن این کتاب در هر درسی که با فلسفه‌ی وجودی سر و کار دارد، واجب است. (تونی مری، استاد دانشگاه شرق لندن)

کتاب درما‌ن‌های اگزیستانسیال برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در زمینه‌ی اگزیستانسیالیسم و روان‌درمانی اگزیستانسیال اطلاعات کمی دارید و می‌خواهید بیشتر درباره‌ی این دو حوزه بدانید، کتاب درمان‌های اگزیستانسیال را بخوانید.

در بخشی از کتاب درما‌ن‌های اگزیستانسیال می‌خوانیم

از نظر یالوم، مرگ مهم‌ترین و مخرب‌ترین نگرانی‌های غایی است. او می‌نویسد: «این نگرانی همه‌جا حضور دارد و چنان بزرگ است که بخش قابل‌توجهی از انرژی زندگی افراد صرف انکار آن می‌شود.» بوگنتال (1981) این نگرانی را در اصطلاح کمی گسترده‌تر به‌عنوان «محدودیت» نام می‌برد که ما را از محدودیت‌های اگزیستانس آگاه می‌کند، با یک عدم‌اطمینان مواجه می‌شویم که اضطرابِ سرنوشت و مرگ را برمی‌انگیزاند. شبیه این را باری ولف (2008)، روان‌شناس بالینی نوشته است: در بالین، ترس از مرگ شایع‌ترین ترس است که ریشۀ اختلالات اضطرابی است. او یک بیمار را مثال می‌آورد که فوبیای شدید از پُل یا ارتفاع داشت. اضطراب اصلی این بیمار این بود هنگامی که به بالای پُل یا ارتفاع برسد خودش را پرتاب کند. به‌عبارت ‌دیگر، پشت اضطراب‌های به‌ظاهر اونتیک ما، همانند ترس از سوزن یا حمله‌های پنیک شاید ترس هستی‌شناختی از نابودی خویش باشد.

در حمایت از این فرضیات، تحقیقات معاصر در زمینۀ «تئوری مدیریت ترور» نشان می‌دهد که مرگ‌ومیر یک «دکمۀ داغ» در شبکه‌های شناختی افراد است که با توجه به استراتژی‌های افراد برای حفاظت خود از این نگرانی، به‌طور نسبی به‌آسانی ظاهر می‌شود. به‌عنوان مثال، مجموعه‌ای قوی از تحقیقات روان‌شناسی نشان می‌دهد، وقتی‌ افراد از مرگ آگاه می‌شوند می‌خواهند به‌طور محکمی به جهان‌بینی فرهنگی بچسبند (برجستگی مرگ) و همچنین در تقویت عزت‌نفس خود برای تعدیل اضطراب‌های مربوط به مرگ تلاش می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ نویسنده‌ برای ترجمۀ فارسی
مقدمۀ مترجمان
1: مقدمه: تنوع غنی درمان‌های اگزیستانسیال
2: فلسفۀ اگزیستانسیال: معنای بودن
3: تحلیل دازاین: بنیادهایی برای روان‌درمانی اگزیستانسیال
4: درمان‌های معنامحور: کشف معنا و هدف در زندگی
5: درمان اگزیستانسیال _ انسان‌گرایانه: فائق‌آمدن بر مقاومت در زندگی
6: آر. دی. لینگ: رویارویی بدون نقاب‌ها
7: درمان اگزیستانسیال _ پدیدارشناسانه: کشف اگزیستانس
8: ابعاد عمل در درمان‌های اگزیستانسیال
9: بحث: چالش‌ها و پتانسیل‌های درمان‌های اگزیستانسیال
نمایۀ موضوعی
نمایۀ اشخاص

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درما‌ن‌های اگزیستانسیال
نویسنده
مترجمرزگار محمدی، شهلا سلیمانی
ناشر چاپینشر لگا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات250
زبانفارسی
شابک978-622-7668-05-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درما‌ن‌های اگزیستانسیال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب درما‌ن‌های اگزیستانسیال

برای دریافت کتاب درما‌ن‌های اگزیستانسیال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.