معرفی و دانلود کتاب دنیا مال منه 2

عکس جلد کتاب دنیا مال منه 2
قیمت:
۴۸,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دنیا مال منه 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دنیا مال منه 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دنیا مال منه 2

ویولت رازق پناه در کتاب دنیا مال منه 2 داستان زندگی پسربچه‌ای باهوش را روایت می‌کند و از بازیگوشی‌ها و شیطنت‌های او می‌گوید. کتاب پیش رو که جلد دوم این مجموعه‌ی مصور به حساب می‌آید، به ماجراهایی که پسرک قصه از سر می‌گذراند، می‌پردازد. ماجراهایی مثل خراب کردن کیک، فرار از درس خواندن، چسباندن آدامس به مو یا آزمایش دردسرساز پیله‌ی ابریشم!

درباره‌ی کتاب دنیا مال منه 2

ویولت رازق پناه یکی از نویسندگان مطرح و مهم کودک و نوجوان ایران است. او را باید از نسل اول نویسندگان حوزه‌ی کودک به شمار آورد که توسط شورای کتاب کودک و نوجوان معرفی و تربیت شدند. رازق پناه تقریباً از دهه‌ی 1350 به این حوزه وارد شد و نوشتن داستان را آغاز کرد. به گفته‌ی خودش، این خانم توران میرهادی بود که استعدادش را کشف و او به نوشتن تشویق کرد. او در طول نزدیک به پنج دهه داستان‌های متعددی برای بچه‌ها نوشته که عموماً با تحسین منتقدان و استقبال خوانندگان روبه‌رو شده‌اند. یکی از مهم‌ترین جوایز او جایزه‌ی یونسکو بود که در سال 2001 موفق به دریافت آن شد. داستان کتاب دنیا مال منه 2 یکی از آثار اخیر او در ژانر کودک و نوجوان است. این قصه در مورد پسربچه‌ی بازیگوشی است که از اتفاقات زندگی‌اش می‌گوید. این اتفاقات عموماً ساده هستند؛ مثل گردش در حیاط، بازی کردن در خانه و خرابکاری یا فرار از مشق و درس. اما او این ماجراهای معمولی را به موضوعات مهم‌تری مثل خانواده پیوند می‌زند و در خلال داستان و سرگرمی، رفتار مناسب را به کودکان می‌آموزد.

معرفی و دانلود کتاب دنیا مال منه 2

شورای کتاب کودک از مهم‌ترین نهادهایی بود که باعث رشد و اعتلای ادبیات کودک ایران شد. خانم میرهادی و خانم ایمن در راستای همین اهداف، سعی کردند استعدادها را کشف و نویسندگانی تخصصی تربیت کنند. نتیجه‌ی تلاش‌های آن‌ها ظهور نویسندگان مهمی در این عرصه بود که بسیاری از آن‌ها هنوز هم در حال فعالیت هستند و آثار قدرتمندی را تولید می‌کنند. ویولت رازق پناه از جمله همین چهره‌هاست که حالا در سطح دنیا هم شناخته‌شده است و برخی از کتاب‌هایش به زبان‌های دیگر نیز ترجمه شده‌اند. کتاب دنیا مال منه 2، که جلد دوم از مجموعه‌ی دنیا مال منه محسوب می‌شود، از همین دست کتاب‌هاست که به انگلیسی هم ترجمه شده. رازق پناه در این داستان نیز دغدغه‌های همیشگی خود را درباره‌ی احترام، مهربانی و صلح، پیگیری می‌کند و آن‌ها را به مخاطبان کوچکش آموزش می‌دهد. در قصه‌های او، شخصیت اصلی دائماً شیطنت می‌کند، ولی پدر و مادر و مادربزرگش این مفاهیم را به او می‌آموزند و از این راه به او کمک می‌کنند که رشد کند.

داستان دنیا مال منه 2 را انتشارات کتاب چ به چاپ رسانده و نسترن عنبری تصویرسازی این اثر را انجام داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی دنیا مال منه

دنیا مال منه، مجموعه کتاب‌هایی کودکانه و مصور هستند که ویولت رازق پناه آن‌ها را نوشته و نسترن عنبری تصویرسازی‌شان را برعهده داشته است. روای این قصه‌ها پسربچه‌ی بازیگوش و حاضرجوابی است که اتفاقات روزمره‌ی زندگی‌اش و کارهایی را که کرده با لحنی طنز روایت می‌کند. از این مجموعه تاکنون دو کتاب منتشر شده است.

کتاب دنیا مال منه 2 برای چه کسانی مناسب است؟

این داستان برای کودکان 9 تا 12 ساله مناسب است.

در بخشی از کتاب دنیا مال منه 2 می‌خوانیم

شب که به رخت‌خواب رفتم هر چه گشتم از خرسی‌ام خبری نبود. یادم آمد مامان دارد وسایل قدیمی را دور می‌اندازد. با عجله به اتاق مامان رفتم و سراغ خرسی را گرفتم. مامان گفت: «همان خرس کهنه که رنگ‌ورویش رفته بود؟ امروز که رفته بودی مدرسه آن را انداختم توی کیسه که دور بیندازم.» گریه‌ام گرفت. گفتم: «ولی من دوستش دارم». مامان با مهربانی گفت: «تو دیگر بزرگ شده‌ای. نباید برای اسباب‌بازی‌ات گریه کنی. فردا برایت یک خرس نو می‌خرم». ولی من خرس خودم را می‌خواستم. مامان پرسید: «برای چی این‌قدر ناراحت شده‌ای؟ فقط یک خرس کهنه است». اشک‌هایم را پاک کردم و گفتم: «شما حاضرید مادربزرگ را عوض کنید؟» مامان گفت: «این چه حرفی است؟ مادربزرگ عزیز ماست. همه‌ی خاطرات کودکی من است». من گفتم: «خرسی هم همه‌ی خاطرات کودکی من است. شب‌ها برایش قصه می‌گویم، درددل می‌کنم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دنیا مال منه 2
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات49
زبانفارسی
شابک978-622-5212-60-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دنیا مال منه 2

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دنیا مال منه 2

برای دریافت کتاب دنیا مال منه 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.