معرفی و دانلود کتاب دو درس کوتاه درباره‌ی دیرین شناسی

عکس جلد کتاب دو درس کوتاه درباره‌ی دیرین شناسی
قیمت:
۶,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دو درس کوتاه درباره‌ی دیرین شناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دو درس کوتاه درباره‌ی دیرین شناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دو درس کوتاه درباره‌ی دیرین شناسی

مارک تواین در کتاب دو درس کوتاه درباره‌ی دیرین شناسی با لحنی طعنه‌آمیز و نیش‌دار به کارآگاهان و دانشمندان زمانه‌ی خود می‌تازد. لحن او در این متن به‌ شدت جذاب است و روایتش را طنازانه پیش می‌برد و از طریق داستانی کوتاه ما را مجاب به یادگرفتن درس‌هایش می‌کند.

درباره‌ی کتاب دو درس کوتاه درباره‌ی دیرین‌‌شناسی

کتابی که پیش روی شماست، با نام دو درس کوتاه درباره‌ی دیرین‌‌شناسی، از دو بخش تشکیل ‌شده است. مارک تواین با لحن تند و طنزآمیزش گروهی را در این اثر مورد نقد قرار می‌دهد: صاحب‌نظران علم دیرین‌شناسی. این کتاب داستان متشکل از دو درس است؛ درس نخست درباره‌ی علم دیرین‌شناسی است و درس دوم درباره‌ی انسان نخستین. صحنه‌ی قتلی رخ داده، اما کارآگاهان از تشخیص و ردیابی قاتل عاجزند. مارک تواین (Mark Twain) این صحنه را بسیار با دقت و موجز روایت می‌کند. در ادامه، این ناتوانی کارآگاهان در یافتن سرنخ را بهانه‌ای می‌کند برای کنایه‌ی دومش. تواین در این کتاب با اشاره به منابع زمین‌شناسی و دیرین‌شناسی نظریات بنیادین این رشته را دستمایه‌ی طنز خود می‌کند و به اختلاف‌نظر گروه اندیشمندان در این علم می‌پردازد و در نهایت، نظر خودش را ارائه می‌کند.

مارک تواین کتاب دو درس کوتاه درباره‌ی دیرین‌‌شناسی را ابتدا در سال 1871 زمان حیات خود نوشت، اما این اثر نَوَد سال بعد و در سال 1961 منتشر شد. تواین در این دو درس کوتاه با استفاده از اطلاعات جامع خود درزمینه‌ی دیرین‌شناسی سعی می‌کند یک پرونده‌ی ناتمام قتل را حل کند. هر بار با بیان بخشی از اطلاعات‌ پایه‌ای راجع به زمین و لایه‌های آن با طنز به این نکته می‌پردازد که اگر این قتل در چندین صدسال پیش اتفاق می‌افتاد ما با این علم توانایی حل پرونده را داشتیم، اما کارآگاهان اکنون توانایی یافتن سرنخ از قتلی که دو شب پیش روی‌ داده را ندارند. این کتاب به ترجمه‌ی پرویز شهریاری توسط نشر چشمه منتشر گردیده است و در اختیار شماست.

درباره‌ی مجموعه‌ی تجربه‌های کوتاه

مجموعه‌ی تجربه‌های کوتاه، جمعی از کتاب‌هایی است که برای نشست‌ها و فرصت‌های اندک درنظر گرفته شده‌اند تا در خلال کار و فعالیت‌های دیگرتان کتاب را از یاد نبرید؛ البته باید گفت این مجموعه با دقت فراوان انتخاب شده است تا ضمن کوتاه بودن اثر زیادی در شما بگذارد و روح شما را تازه کند. این مجموعه برای شماست تا از فرصت‌های اندک بهره‌ی تمام را ببرید.

کتاب دو درس کوتاه درباره‌ی دیرین‌‌شناسی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به تمام دوستداران داستان‌های خارجی و داستان کوتاه توصیه می‌شود. همچنین دوستداران ادبیات کلاسیک نیز از این کتاب لذت خواهند برد.

با مارک تواین بیشتر آشنا شویم

ساموئل لنگهورن کلمنز یا مارک تواین نویسنده و طنزپرداز آمریکایی بود. او در ۳۰ نوامبر ۱۸۳۵ در مرز ایالت میزوری آمریکا در به دنیا آمد. پدرش قاضی بخش و تاجر بود. در دوازده‌سالگی پدرش فوت کرد و ساموئل مجبور شد در چاپخانه‌های محلی پادویی کند و بعد در روزنامه‌ای که برادرش اوریون کلمنز دایر کرده بود، ابتدا حروف‌چین و سپس چاپچی شد. سپس به نیویورک رفت و مدت کوتاهی در چاپخانه‌های کوچک کارکرد. او طی ۳ سال به شهرهای مختلف می‌رفت و در آنجا حروف‌چینی می‌کرد. در سال 1859 مجوز ناخدایی کشتی گرفت و در این حین با امضاهای مختلف برای مجلات مقاله‌های طنز می‌نوشت.

مارک تواین در سال 1866 با آلتا کالیفرنیا، برجسته‌ترین روزنامه‌ی غرب قراردادی امضا کرد و بهترین کتاب‌هایش را در این مدت نوشت؛ اما در نیمه‌ی دهه‌ی 1890 اندوه و تلخ‌کامی روزافزونی نصیبش شد. دختر جوانش، سوزی، وقتی پدر و مادرش در خارج بودند از دنیا رفت. خانم کلمنز که سال‌ها با بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کرد، فوت شد و کوچک‌ترین دخترش ناگهان در شب کریسمس از دنیا رفت. تواین در 1906 نوشتن سرگذشتش را آغاز کرد. او پانزده سال آخر عمرش را با نوشتن کتاب‌های جدی و چند کتاب طنز گذراند. او اسم مارک تواین را از ناخدایی که درباره‌ی وضع آب‌وهوا و رودخانه می‌نوشت و با امضای مارک تواین به مجلات می‌سپرد به‌عنوان ادای دین برگرفت.

در بخشی از کتاب دو درس کوتاه درباره‌ی دیرین شناسی می‌خوانیم

همین که از قتل ناتان آگاه شدند، بلافاصله بیست کارآگاه باتجربه در محل حادثه حاضر شدند، جسد مقتول را معاینه کردند؛ از نشانه‌هائى که روى سر و گردن او بود، یادداشت برداشتند؛ به سمت لکه‌هاى خون هجوم بردند؛ صندوق آهنى شکسته‌شده را بادقت بررسى کردند؛ لباس‌هاى خونى را، جزءبه‌جزء، برانداز کردند؛ سانتى‌متر به سانتى‌متر، هرچیز به‌ظاهر عجیب و هروضع غیرعادى را بررسى کردند. آن‌ها از نشانه‌هاى دکمه‌هاى برلیانى که دزدیده شده بود، یادداشت برداشتند و دستور تعقیب همه‌ى دزدان و به‌ویژه دزدان مشهور گاوصندوق را صادر کردند؛ در ضمن زن‌هاى دوست آن‌ها هم از تعقیب مصون نماندند. براى پیداکردن و شناسایى جنایت‌کاران، همه‌ى کارآگاهان سراسر جهان و پست و تل‌گراف، براى ارتباط سریع‌تر، به طور کامل در اختیار آن‌ها بود.

در همان محل جنایت و بدون از دست‌دادن حتى یک‌دقیقه، از پنجاه شاهد بازجویى کردند و اخطار دادند، باید در هرلحظه‌ئى که لازم شود، در دست‌رس کارآگاهان باشند. آن‌ها توانستند جزءجزء پیش‌آمدها و همه‌ى آن‌چه را که شب پیش، دوروبر خانه‌ى شخصى ناتان گذشته بود، روشن کنند. تنها پیش‌آمدهاى یک‌ساعت براى آن‌ها روشن نشد، و این همان ساعتى بود که در جریان آن، جنایت رخ داد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دو درس کوتاه درباره‌ی دیرین شناسی
نویسنده
مترجمپرویز شهریاری
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات21
زبانفارسی
شابک978-600-229-602-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دو درس کوتاه درباره‌ی دیرین شناسی

برای دریافت کتاب دو درس کوتاه درباره‌ی دیرین شناسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.