معرفی و دانلود کتاب دوباره والد خودت شو

عکس جلد کتاب دوباره والد خودت شو
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوباره والد خودت شو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوباره والد خودت شو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوباره والد خودت شو

کتاب دوباره والد خودت شو، نوشته‌ی یانگ کانگ چان، با تکیه بر تجربیات شخصی خود به ما می‌آموزد که قهر کردن با خانواده مشکلاتمان را حل نمی‌کند! این کتاب، راهنمایی است در مسیر اینکه دست از سرزنش والدینمان برداریم، دیگر منتظر عذرخواهی آن‌ها نمانیم و یاد بگیریم والد و حامی خوبی برای خودمان باشیم. با التیام یافتن درونمان، عشق ورزیدن به خود را آغاز می‌کنیم و رابطه‌ی ما با خانواده نیز بهبود می‌یابد.

درباره‌ی کتاب دوباره والد خودت شو

دلیل بسیاری از مشکلات ما به دوران کودکی و رابطه‌ی ناسالم با خانواده بازمی‌گردد. اما نباید منتظر بمانیم تا والدین‌مان پی به تقصیراتشان ببرند و از ما عذرخواهی کنند! بلکه خودمان باید دست به کار شویم، کودک درونمان را در آغوش بگیریم، نقش والد او را بپذیریم و زخم‌هایش را التیام ببخشیم. پس از پشت سر گذاشتن آسیب‌های به جا مانده از گذشته، می‌توانیم شخصیتمان را ارتقا دهیم و ارتباطی را که اکنون با خانواده داریم بهبود ببخشیم.

معرفی و دانلود کتاب دوباره والد خودت شو

یانگ کانگ چان (Yong Kang Chan) در کتاب دوباره والد خودت شو (Parent Yourself Again) معتقد است فرهنگ شرقی در برخی زمینه‌ها برای ما مثبت عمل می‌کند. درست است؛ بسیاری از ما نمی‌توانیم حتی یک هفته زندگی با والدین‌مان را تحمل کنیم، اما مسئله آن جایی حل می‌شود که کنار آن‌ها بودن را یاد بگیریم. در فرهنگ شرقی، فرزندان زمان بیشتری در کنار والدین زندگی می‌کنند و به اعتقاد نویسنده، این زمانِ بیشتر، فرصت بیشتری نیز به هر دو طرف می‌دهد تا با مشکلاتشان مواجه شوند و یاد بگیرند اختلافات را برطرف کنند. هر چند که در بسیاری از موارد مشکلات کامل رفع نمی‌شوند و نیاز به یک خودکاوی اساسی پیدا می‌کنیم.

کتاب دوباره والد خودت شو، در سه بخش و نه فصل نوشته شده است. این کتاب مناسبات میان والد و فرزند را به طور کامل توضیح می‌دهد و ما را مرحله به مرحله در مسیر خودکاوی و رسیدگی به کودک درونمان یاری می‌کند تا بتوانیم قدرت درونی‌مان را به حالت تعادل برگردانیم، از خودمان رضایت پیدا کنیم و به این ترتیب والدینمان را بپذیریم و حتی ببخشیم. در نتیجه‌ی این فرایند به خودمان نیز بیشتر عشق می‌ورزیم و حتی دیگر زندگی با خانواده یا گذراندن تعطیلات در کنار آن‌ها برایمان تلخ و یادآور خاطرات دردناک کودکی نخواهد بود.

در بخش اول کتاب دوباره والد خودت شو، نویسنده تأثیر دوران کودکی در بزرگسالی و ارتباط میان کودک و والد درون را شرح می‌دهد، درباره‌ی وجود نقص در این دو زیرمجموعه‌ی شخصیتی و عواقب آن صحبت می‌کند. در بخش دوم به ما می‌آموزد که چطور نیازهای کودک درون را بشناسیم، والد درونمان را پرورش دهیم و مسئولیت‌های آن را مشخص کنیم. در نهایت، در بخش سوم نیز راهنمایی برای پرورش کودک درون و التیام بخشیدن به دردها و آسیب‌های آن ارائه می‌دهد.

کتاب دوباره والد خودت شو را نجمه سالاری به زبان فارسی برگردانده و انتشارات مجید آن را به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب دوباره والد خودت شو

  • اگر به دنبال کتابی می‌گردید که نویسنده‌ی آن به تجربیات خودش در زمینه‌ی اختلاف عقاید با خانواده می‌پردازد، کتاب دوباره والد خودت شو را به شما توصیه می‌کنم. (وب سایت Lost in the Story)
  • این کتاب فوق‌العاده است. با کمک آن توانستم بیشتر به سلامت روانم بپردازم و حامی بهتری برای خودم باشم. (کاربر سایت گودریدز)

کتاب دوباره والد خودت شو مناسب چه کسانی است؟

اگر به هر دلیلی کودکی دردناکی را پشت سر گذاشته‌اید یا ارتباط خوبی با والدینتان ندارید، این کتاب می‌تواند به بازیابی عزت نفس درونی شما و رابطه‌تان با خانواده کمک کند. علاقه‌مندان به کتاب‌های خودسازی و مدیریت ذهن نیز می‌توانند از مطالعه‌ی این کتاب بهره ببرند.

در بخشی از کتاب دوباره والد خودت شو می‌خوانیم

اگر در گذشته با شما بدرفتاری شده است کودک درون شما ممکن است شرایطی برایش به‌وجود آید که اجازه دهد دوباره با او بدرفتاری شود. او می‌خواهد دردی که به‌عنوان کودک تجربه کردید را دوباره تجربه کند. حتی ممکن است این تصور را داشته باشد فردی که با او بدرفتاری کرده است روزی تغییر کند. بنابراین کودک درون در شرایطی که برایش به‌نظر آشنا است می‌ماند اما الزاماً از این شرایط سودی نمی‌برد. وظیفه‌ی والد درون تشخیص‌دادن عادت‌های ناسالم و دورنگه‌داشتن کودک درون از شرایطی است که اجازه دهد دوباره با او بدرفتاری شود. والد درون بایستی حدومرزهای بیرونی ایجاد کند و نه‌گفتن به دیگران را بیاموزد. بخشی از وظایف والد درون این است که به دیگران اجازه دهد تا بدانند شما چه احساس و چه نقش و جایگاهی در زندگیشان دارید.

کودکان نمی‌دانند جهانی که در آن زندگی می‌کنند را چگونه پیش ببرند. قاعده و قانون‌ها را نمی‌دانند. اگر والدین به فرزندانشان دستورهای ضروری مانند جملاتی از قبیل: «در خیابان مراقب ماشین‌ها باش و دست به کتری داغ نزن.» را نیاموزند ممکن است پیامدهای جدی به همراه داشته باشد. والد درون باید نیازهای کودک درون که مرتبط با دنیای بیرون است را ارزیابی کند و اگر به حدومرزی نیاز است درمورد آن تصمیم‌گیری کند. باید محیط و افراد اطراف را با دقت نگاه کند و بپرسد: آیا این کار واقعاً خطرناک است یا من زیادی مضطرب هستم؟ آیا خواسته‌های کودک درون به ذهن، جسم و روح من و دیگران آسیب خواهد رساند؟ اگر یک کاری واقعاً خطرناک است والد درون باید پیش‌قدم شود و جلوی کودک درون را بگیرد.

والد درون همچنین باید برای کودک درون معیارهای سطح بالایی مشخص کند. باید بپرسد: «به چه چیزهایی نباید قانع شوم؟ آیا قرار است کودک درونم را در شرایطی قرار دهم که دائم با او بدرفتاری شود؟ و یا باید با افرادی کنار بیاید که با عطوفت با او رفتار نمی‌کنند؟ با تمرین‌کردن والد درون بهتر تشخیص می‌دهد چه چیزی برای کودک درون مناسب‌تر است.

فهرست مطالب کتاب

هدیه‌ی رایگان شما
پیشگفتار
مقدمه
فرارکردن از والدینم
درمورد این کتاب
بخش اول: درک‌کردن رابطه‌ی والد فرزندی
فصل اول: درون شما، کودک درون و والد درون وجود دارد
کودک درون و والد درون
صلح این دو زیرمجموعه شخصیت
فصل دوم: کودکی شما چطور در بزرگسالی‌تان تاثیر می‌گذارد
معیارهای شما یکسان باقی می‌ماند
والدین شما در انتخاب‌هایتان تاثیرگذار هستند
خودتخریبی
خودشناسی
فصل سوم: قدرت درونتان را متعادل سازید
تعادل در قدرت
چرا تغییردادن والدینتان سخت است؟
رابطه با خودتان را بهبود بخشید
بخش دوم: والد درونتان را بزرگ کنید
فصل چهارم: مسئولیت‌های والد درون شما
درک نیازهای کودک درون شما
دو عملکرد مهم والد درون شما
فصل پنجم: مراقب کودک درون باشید
مراقبت را دوباره تعریف کنید
والد درون شما چگونه می‌تواند از کودک درونتان مراقبت کند؟
فصل ششم: کودک درونتان را پرورش دهید
اهمیت رضایت از خود
چگونه با گوش‌کردن اعتماد کودک درون را جلب کنیم
ایجاد تعادل بین عملکرد حمایتگر و پرورش‌دهنده
بخش سوم: التیام‌بخشیدن به کودک درون
فصل هفتم: دردهای کودک درونتان را پیدا کنید
زخم محافظت‌شده
برداشتن لایه به لایه‌ی باندها
زمانی که درد آشکار می‌شود
فصل هشتم: به بازی تقصیر و سرزنش پایان دهید
بازی پایان‌ناپذیر سرزنش و تقصیر
بخشیدن چرا؟
چگونه والدینتان را ببخشید؟
فصل نهم: والدینتان را بپذیرید
زبان عشق متفاوت
چگونه والدینتان را همان‌گونه که هستند بپذیرید.
نتیجه‌گیری: والد خودتان باشید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوباره والد خودت شو
نویسنده
مترجمنجمه سالاری
ناشر چاپیانتشارات مجید
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-90137-1-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دوباره والد خودت شو

مریم محبوبی
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
نویسنده صادقانه و به زبان ساده نوع رفتار بین فرزندان و والدین را تشریح کرده و راه نشان داده است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دوباره والد خودت شو

برای دریافت کتاب دوباره والد خودت شو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.