معرفی و دانلود کتاب دوبیتی‌های باباطاهر عریان

عکس جلد کتاب دوبیتی‌های باباطاهر عریان
قیمت:
۱۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوبیتی‌های باباطاهر عریان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوبیتی‌های باباطاهر عریان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوبیتی‌های باباطاهر عریان

چه در ساعات آزاد و اوقات خوش استراحت باشید و چه در فرصت‌های کوتاه بین یک روز شلوغ و کاری به سر ببرید، کتاب دوبیتی‌های باباطاهر عریان و سخنان کوتاه و موزون باباطاهر، این شاعر همدانی تسلابخش احوال شما خواهد بود. هم خوانندگان پروپاقرص اشعار پارسی و هم کسانی که به‌تازگی قصد آشنایی و دوستی با جهان ادبیات را داشته باشند، می‌توانند این کتاب را پیشنهاد ویژه‌ای برای جلا دادن ساحت روان و ارزش بخشیدن به ثانیه‌های زندگی خود بدانند.

درباره‌‌ی کتاب دوبیتی‌های باباطاهر عریان

خواندن شعر پارسی و وقت‌گذرانی با دنیای پررنگ‌ولعاب ادبیات، از آن دسته‌ لذت‌های نابی‌ست که این روز‌ها کمتر از نعمتش بهره‌مند هستیم. انتشارات آریا گهر که از جمله انتشارات دغدغه‌مند و فعال در زمینه‌ی رشد و توسعه‌ی ادبیات است، در یک مجموعه‌ی فشرده و منسجم با نام دوبیتی‌های باباطاهر عریان، باب آشنایی دوباره‌ای را با جهان شگفت‌انگیز شعر به روی مخاطب خود گشوده است.

قالب دوبیتی ازجمله الگوهای کهن و پرمغز شعر فارسی‌ست؛ قالبی که تنها با داشتن چهار مصرع و یازده هجا، گستره‌ی عظیمی از مفاهیم و اندرز‌ها را به آغوش می‌گیرد و در خود جای می‌دهد. در میان شاعران فارسی‌زبان، هیچ‌کس در سرودن قالب دوبیتی به پای شاعر قرن چهار و پنجم هجری، یعنی باباطاهر عریان نخواهد رسید؛ اشعاری که در تک‌تک واژگان آن جلا، عریانی و خلوص روح این مرد بزرگ هویداست و حتی با گذشت قرن‌ها نیز زنگاری بر آن ننشسته است. بی‌راه نیست اگر شعر و ادبیات فارسی را اعجاب‌انگیز بدانیم. کتاب دوبیتی های باباطاهر عریان، اثری کوتاه و جواهری عظیم است که همین حالا یا در هرلحظه و هرکجا که آن را دست بگیرید، شما را به دریایی از حکمت و عشق وصل خواهد.

کتاب دوبیتی‌های باباطاهر عریان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر خوش‌خوان و پراندرز را به عاشقان ادبیات فارسی، و به‌کسانی که به‌دنبال بهانه‌ای برای دوستی مجدد با دنیای شعر فارسی هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب دوبیتی‌های باباطاهر عریان می‌خوانیم

اگر دل دلبری دلبر کدامی
وگر دلبر دلی دل را چه نامی
دل و دلبر به هم آمیته وینم
ندانم دل که و دلبر کدامی
******
کسی که ره بفریادم برد نی
خبر بر سرو آزادم برد نی
همه خوبان عالم جمع گردند
کسی که یادت از یادم برد نی
دل شاد از دل زارش خبر نی
تن سالم ز بیمارش خبر نی
نه تقصیره که این رسم قدیمه
که آزاد از گرفتارش خبر نی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوبیتی‌های باباطاهر عریان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آریا گهر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-600-7632-34-5
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دوبیتی‌های باباطاهر عریان

نازنین زهرا غفاری
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
سلام من شعر‌های باباطاهر عریان رو خیلی دوست دارم.
ali rafieyan
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
سلام من به شعرهای باباطاهر علاقه دارم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب دوبیتی‌های باباطاهر عریان

برای دریافت کتاب دوبیتی‌های باباطاهر عریان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.