معرفی و دانلود کتاب رباعیات خیام نیشابوری

عکس جلد کتاب رباعیات خیام نیشابوری
قیمت:
۱۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رباعیات خیام نیشابوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رباعیات خیام نیشابوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رباعیات خیام نیشابوری

با خواندن کتاب رباعیات خیام نیشابوری سفر ویژه‌ای را به عالم شعر و معنا رقم بزنید. سروده‌های سراسر عشق و شور این دانشمند بزرگ، هم مسرت‌بخشِ اوقات خوش شما خواهد بود و هم یاور و دوست روز‌های تنهاییتان. عمر خیام نیشابوری، این شاعر تکرارناشدنی دیار کهن پارسی، با زبان اسرارآمیز خود، حکمت‌های زیادی از هستی و آفرینش را برای مخاطبان امروز آشکار خواهد کرد.

درباره‌‌ی کتاب رباعیات خیام نیشابوری

بسیاری از ما به دنبال اثر منظوم اما ساده و کم‌حجمی هستیم، که بین کارهای روزانه یا در اوقات بیرون از خانه آن را در دست بگیریم و با خواندن صفحاتی از آن برای لحظاتی هم که شده از روزمرگی‌های تکراری خود دور شویم. کتاب رباعیات خیام نیشابوری گزینه‌ی خوبی‌ برای همراهی لحظه‌های شماست؛ یاور و دوستی که با گنجینه‌ی درونی خود، دریایی از رنگ‌ و لعاب را روانه‌ی اوقات خاکستری شما خواهد کرد.

نام حکیم عمر خیام نیشابوری، این نابغه‌ی قرن پنجم هجری با علوم و فنون زیادی گره خورده؛ از دانش ستاره‌شناسی و ریاضیات گرفته تا فلسفه و ادبیات. اما شهرت و آوازه‌ی خیام نیشابوری را بیش از هرچیز مدیون اشعار منحصر‌به‌فرد او در قالب «رباعی» هستیم. قالب رباعی از کوتاه‌ترین الگوهای شعر کهن فارسی‌ست؛ قالبی که تنها چهار مصرع دارد اما همچنان بستری عظیم برای خلق مفاهیم ارزنده به‌شمار می‌رود. عمر خیام نیشابوری که خود از عالمان عرصه‌ی زبان و ادب بود، از این ظرف زبانی، هوشمندانه برای انتقال بسیاری از دریافت‌های معنوی زندگی پربارش استفاده کرده و مجموعه‌ای از اندوخته‌های ذهنی خود را با زبان وزن و قافیه در گوش و جان مخاطب نشانده است. اشعاری که اسرار و حکمت‌های نهفته در آن فراتر از مکان و زمان است و باوجود گذشت قرن‌ها از سرودن آن، همچنان برای خواننده‌ی امروزی آشناست. بسیاری از رباعیات خیام نیشابوری را می‌توان دربردارنده‌ی عقاید و تفکرات این حکیم بزرگ در باب خلقت و هستی، جبر و اختیار و دیگر مضامین مهم وجودی و فلسفی‌ دانست؛ مفاهیمی که ضمن عمق بسیار، با بیانی بسیار ساده ارائه شده‌اند تا به آسانی به گوش مخاطبان هر دوره و هر دیاری بنشینند؛ یا حتی یاور و همراه شما برای رنگ و معنا بخشیدن به لحظه‌ها و روزمرگی‌هایتان شوند.

انتشارات آریا گهر که از جمله نشر‌های دغدغه‌مند در راستای حفظ و گسترش گنج‌های ادب فارسی است، در یک جلد جامع و فشرده، مجموعه رباعیات خیام نیشابوری، این شاعر بزرگ ایران‌زمین را به دست مخاطبان فارسی‌زبان می‌رساند.

کتاب رباعیات خیام نیشابوری برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب یک پیشنهاد ارزنده برای آشنایی با ظرفیت‌های ادبی زبان فارسی به‌ویژه در قالب شعری رباعی است.

در بخشی از کتاب رباعیات خیام نیشابوری می‌خوانیم

ابر آمد و باز بر سر سبزه گریست
بی باده‌ی گلرنگ نمی‌باید زیست
این سبزه که امروز تماشاگه ماست
تا سبزه‌ی خاک ما تماشاگه کیست؟

ای چرخ فلک خرابی از کینه‌ی توست
بیدادگری شیوه‌ی دیرینه توست
ای خاک اگر سینه‌ی تو بشکافند
بس گوهر قیمتی که در سینه‌ی توست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رباعیات خیام نیشابوری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آریا گهر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-600-7632-35-2
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رباعیات خیام نیشابوری

مهرداد عباسی
۱۴۰۲/۱۲/۸
غم دو عالم رو از یاد می بره
کوروش صادقی
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
فوق العاده
بی نظیر
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب رباعیات خیام نیشابوری

برای دریافت کتاب رباعیات خیام نیشابوری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.