معرفی و دانلود کتاب دریا زیر سقف مهاجر

عکس جلد کتاب دریا زیر سقف مهاجر
قیمت:
۲۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دریا زیر سقف مهاجر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دریا زیر سقف مهاجر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دریا زیر سقف مهاجر

کتاب دریا زیر سقف مهاجر اثر عالیا میرچی، مجموعه‌ای از اشعار این شاعر معاصر را در بر دارد. عشق، هجران، احساسات لطیف انسانی، سکون و رخوت جامعه و انزوا و تنهایی انسان معاصر از مضامین اصلی شعر او هستند.

درباره‌ی کتاب دریا زیر سقف مهاجر

کتاب دریا زیر سقف مهاجر، مجموعه‌شعری از شاعر معاصر، عالیا میرچی است. میرچی متولد 1361 در رامسر و دانش‌آموخته‌ی رشته‌های مهندسی معماری و طراحی داخلی است. او هم‌اکنون ساکن استرالیاست و به حرفه‌ی معماری و تحصیل در رشته‌ی روانشناسی مشغول است. سقوط سیاره‌ی ساکن، اولین مجموعه‌ی شعر میرچی، در سال 1397 به انتشار رسیده است. دریا زیر سقف مهاجر، کتاب شعر دوم اوست که به همت نشر روزگار در سال 1400منتشر شده است.

واژه‌ها در اشعار عالیا میرچی سرشارند از پرسشگری. میرچی به آنچه ما بدیهی می‌پنداریم، نگاهی تازه دارد و تلاش کرده است تا در اشعار خود، به بازآفرینی و بازتعریفِ زندگی و پدیده‌های آن دست بزند. شعر عالیا میرچی لبریز از حرکت است و سکون و رخوت در آن جایی ندارد. میرچی در کتاب دریا زیر سقف مهاجر از دریچه‌ی تازه‌ای که گشوده است، درصدد است تا پیوندی دوباره با خود و جهان هستی برقرار کند.

سبک شعری عالیا میرچی ویژه‌ی اوست. میرچی واژه‌ها را به شیوایی و به تناسب آوا و معنی، زنجیروار کنار یکدیگر قرار می‌دهد و خواننده را با سلسله‌ی بدیعی از معانی مواجه می‌سازد.

عالیا میرچی در کتاب دریا زیر سقف مهاجر، جامعه‌ی خود را به تصویر کشیده است؛ جامعه‌ای که انجمادِ هراس‌آور آن، روح شاعرانه‌ی او را به لرزه درآورده و او، در چنین شرایطی، واژه را بهترین ابزار برای ابراز دغدغه‌مندی و بیان تجربه‌های زیسته‌اش یافته است.

کتاب دریا زیر سقف مهاجر برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب دریا زیر سقف مهاجر برای هر طبعِ لطیفِ شعردوستی که مخاطب شعر معاصر نیز هست، خواندنی و جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب دریا زیر سقف مهاجر می‌خوانیم

انگشتان ما را بریده‌اند
ما اما ماتمان برده به نوای چنگ
چشمان‌مان را تهی کرده‌اند از نگاه
و چشم‌خانه‌ها را از چشم
ما اما پنجره‌ی تازه‌ای می‌کشیم بر تن دیوارها
گلوی ما را فشرده‌اند
همچنان که آوازمان می‌دهند
و دست می‌زنند
انگشتان ما را برده‌اند
اما اتاق
آهنگ تازه‌اش را می‌نوازد باز
و رقصی تازه بدون پا
بدون دست
و بی‌جنبشی
تنها انتخاب ماست!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دریا زیر سقف مهاجر
نویسنده
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات102
زبانفارسی
شابک978-622-233-206-8
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دریا زیر سقف مهاجر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دریا زیر سقف مهاجر

برای دریافت کتاب دریا زیر سقف مهاجر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.