معرفی و دانلود کتاب دین خدا آسان است

عکس جلد کتاب دین خدا آسان است
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دین خدا آسان است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دین خدا آسان است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دین خدا آسان است

محمد عبدالصمدی در کتاب دین خدا آسان است به سراغ سنت‌گرایان در دین رفته و با استناد به احادیث ائمه و بزرگان دین به شما نشان می‌دهد که دین اسلام، دینی سهل‌گیر است و از این طریق خطایی را که سنت‌گرایان در اجرای دستورات دینی دچار آن هستند، روشن می‌سازد.

درباره‌ی کتاب دین خدا آسان است

روح دین اسلام با سهولت و آسان‌گیری عجین شده است و همان‌طور که رسول اکرم می‌فرمایند: «من مبعوث شدم به آیین سهل و آسان.» گروهی از سنت‌گراها بر آموخته‌های خود پایبند و بسیار سخت‌گیر عمل می‌کنند و مدعی هستند که تمام نظراتشان با استناد به آیات قرآن است. درحالی‌که افراد متدین دیگری با استناد به همان آیات الهی معتقد هستند که بزرگان دین و اولیای خدا دین‌داری را برای آسایش بندگان خواسته‌اند. کتاب دین خدا آسان است به کوشش محمد عبدالصمدی با تدبیر در آیات قرآن و اولیای خدا اثبات می‌کند که اسلام دینی سهل‌گیر است تا شک و شبهات در این موضوع از بین برود.

عده‌ای از روی عدم آگاهی اسلام را دینی سخت به جامعه معرفی می‌کنند و بر این باورند که باید برای رسیدن به سعادتمندی در دنیا و آخرت در رنج و عذاب بود. اثر حاضر با مراجعه به موضوعات فقهی، قرآن، سنت، عقل و اجماع و با تدبیر در آیات قرآن کریم و بهره‌گرفتن از سنت اولیای خدا، دلایلی را برای آسان‌گیری دین اسلام ذکر می‌کند. محمد عبدالصمدی در کتاب دین خدا آسان است اعتدال و میانه‌روی دین را بررسی کرده و درمورد اراده‌ی خداوند و اجرای تکالیف الهی توضیحاتی ارائه می‌نماید.

درنهایت، با توجه‌ به آیات الهی که در این کتاب ذکر شده، اراده‌ی خداوند بر سهل‌گیری در دین و آسان‌گیری در مقدمات عبادات مانند وضو، غسل و تخفیف در نماز مسافر و روزه و غیره را ملاحظه می‌نماییم.

انتشارات آرمان رشد این کتاب را برای علاقه‌مندان به حوزه‌ی دین و دینداری منتشر کرده است.

کتاب دین خدا آسان است برای چه کسانی مناسب است؟

اگر بر این باور هستید که دین اسلام دشوار است و یا شک و شبهاتی درباره‌ی این موضوع دارید، مطالعه‌ی کتاب دین خدا آسان است برای شما بسیار مفید است و آگاهی شما را در مورد موضوعات دینی ارتقا می‌دهد.

با محمد عبدالصمدی بیشتر آشنا شویم

محمد عبدالصمدی در سال 1325 در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل رشته‌ی حسابداری صنعتی از مؤسسه‌ی عالی حسابداری است. در دوران تحصیل و بعد از آن به‌عنوان حسابدار در چندین شرکت مشغول به کار شد و درنهایت، در شرکت لونکا و شرکت درجزین در سمت مدیرعامل به فعالیت خود ادامه داد. محمد عبدالصمدی قبل از انقلاب چند سال را در خارج از کشور زندگی کرد و بعد از انقلاب تا سال ۱۳۶۵ با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری نمود. برخی آثار این نویسنده شامل «همسر آری»، «نگاهی به راه طی‌شده در تولید و صنعت»، «اخلاق دینی یا فضایل فراموش‌شده در مناسبات اقتصادی»، «سرنوشتِ سرنوشت ما» می‌شود.

در بخشی از کتاب دین خدا آسان است می‌خوانیم

امام صادق (ع):

در مورد فردی که در وضو و نمازش گرفتار وسواس است فرموده‌اند که او فرمانبری شیطان می‌کند زیرا وسوسه‌ای که به انسان دست می‌دهد کار شیطان است نه عقل آدمی.

(منتخب میزان‌الحکمه، 6503)

امام صادق (ع):

در پاسخ به وظیفه شخصی که در نماز زیاد شک می‌کند فرمودند به شک خود اعتنا نکند تا شیطان از او دور شود و نماز خود را نشکند که این کار شیطان است و اگر شیطان را اطاعت نکند او به سراغ او نمی‌آید.

(منتخب میزان‌الحکمه، 6504)

به عبارتی اگر فرد به وسواس خود توجه نکند به‌تدریج بهبود می‌یابد و اگر به آن اهمیت دهد بیشتر گرفتار می‌گردد. قابل‌توجه اینکه تمام مجتهدین در کتب رساله‌های عملی خود در مورد وسواس نظر مشترکی دارند، ازجمله اینکه شک زیاد در انجام دستورات دینی به معنای وسواس عملی است که نباید به آن اعتنا کرد.

فهرست مطالب کتاب

سخنی با دوستان
پیش‌گفتار
خداوند آسانی را اراده فرموده است
تدبر درآیات الهی
اراده خداوند
اعتدال و میانه‌روی
وسواس
حد تکلیف دینی
سؤال زیادی ممنوع
حلال خدا را حرام نکنید، بدعت
دستور خداوند به پیامبر خود
آسان‌گیری در عبادات
دین‌داری چیست و دین‌دار کیست؟
توجه به کدام دستور
نیکوکاران چه کسانی هستند؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دین خدا آسان است
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی آرمان رشد
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-622-2434-59-5
موضوع کتابکتاب‌های فقه و اصول، کتاب‌های حدیث
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دین خدا آسان است

مهبدملک
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
بسیار عالی و کاربردی و زیبا خدا خیر بده به نویسنده اش
محمدحسین بیمون نژاد
۱۴۰۲/۷/۱۸
خدا خیرتون بده خیلی دوست داشتم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب دین خدا آسان است

برای دریافت کتاب دین خدا آسان است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.