معرفی و دانلود کتاب ماهی تپلو (دوست مهربان)

عکس جلد کتاب ماهی تپلو (دوست مهربان)
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماهی تپلو (دوست مهربان) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماهی تپلو (دوست مهربان) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماهی تپلو (دوست مهربان)

کتاب ماهی تپلو (دوست مهربان) تألیف شیده خردمندان، داستان ماهی کوچکی است که قصد دارد با دوستش بازی کند. در این راه دوست دیگرش، خال‌خالی هم با او همراه می‌شود، اما ناگهان اتفاق بدی برای خال‌خالی می‌افتد. حالا تپلو باید کاری برای او انجام دهد و کمکش کند. گفتنی‌ست تصویرگری کتاب نیز برعهده‌ی شیده خردمندان بوده است.

درباره‌ی کتاب ماهی تپلو (دوست مهربان)

ژانر ادبی کودکان یکی از ژانرهای پرطرفدار و البته مهم محسوب می‌شود. تصور بر این است که کتاب‌های داستانی کودکان و نوجوانان تأثیر عمیقی بر رشد و تربیت آن‌ها می‌گذارند و می‌توانند بسیاری از موضوعات را به آن‌ها بیاموزند. به همین خاطر است که در مورد محتوای این ژانر و مسائلی که درونشان مطرح می‌شود، حساسیت زیادی وجود دارد. نویسنده‌ی کودک تلاش می‌کند با ظرافت و لحنی جذاب و گاهی با استفاده از تصویرسازی مفاهیم انسانی و اخلاقی، مثل دوستی، کمک، تلاش و مهربانی را به بچه‌ها بیاموزد. نکته‌ی جالب اینجاست که این نوع ادبیات اساساً محصول سیصد سال اخیر است و به نسبت دیگر ژانرهای داستانی، جدیدتر محسوب می‌شود. در واقع ادبیات کودک پدیده‌ی مدرنی است. در آن عصر، هم‌زمان با تغییر مفهوم کودکی و اهمیت یافتن آن، ادبیات داستانی مخصوص به این رده‌ی سنی هم پا گرفت و رشد کرد. والدین و مربیان خیلی زود به اهمیت قصه و داستان‌های کودکانه پی بردند و از آن‌ها استقبال کردند. و همین باعث شد این ژانر به‌سرعت رشد کند و به یکی از گونه‌های اصلی ادبیات مدرن تبدیل شود. در ایران هم این‌گونه‌ی ادبی پرطرفدار است و هرساله ده‌ها کتاب برای رده‌های سنی منتشر می‌شود. نویسندگان این کتاب‌ها که با قواعد این ژانر کاملاً آشنا هستند و رویکردهای پداگوژیک را به کار می‌گیرند.

داستان ماهی تپلو (دوست مهربان) نوشته و تصویرسازی شیده خردمندان، یکی از آثار داستانی کودکانه‌ی اخیر است. درون‌مایه‌ی این کتاب مصور درباره‌ی دوستی و کمک کردن است. شخصیت اصلی قصه ماهی تپلو است که در حین شنا با یکی از دوستانش به نام خال‌خالی روبرو می‌شود. این دو تصمیم می‌گیرند به سراغ دوست دیگری بروند تا هر سه با هم بازی کنند. در این راه اتفاق تلخ و ناگهانی‌ای برای خال‌خالی رخ می‌دهد. حالا تپلو مجبور است به دوستش کمک کند و او را از این وضعیت نجات دهد.

داستان ماهی تپلو (دوست مهربان)، علاوه بر قصه‌ی خوب و گیرای، تصویرسازی‌های جذابی هم دارد که می‌تواند بچه‌ها را به خود جذب کند. شیده خردمندان که پیش‌تر چندین اثر کودکانه‌ی دیگر هم منتشر کرده بود، موفق می‌شود در خلال داستانی بسیاری کوتاه، پیام‌های اخلاقی را به مخاطبش انتقال دهد. این قصه برای بچه‌های خردسال و دبستانی آموزنده و اثربخش خواهد بود.

کتاب ماهی تپلو (دوست مهربان) را مؤسسه‌ی فرهنگی آرمان رشد منتشر کرده است.

کتاب ماهی تپلو (دوست مهربان) برای چه کسانی مناسب است؟

والدینی که فرزند خردسال دارند می‌توانند این کتاب را برای کودک‌شان تهیه کنند.

در بخشی از کتاب ماهی تپلو (دوست مهربان) می‌خوانیم

ناگهان تُپُلو از دور صدای خال‌‌‌خالی را شنید: «کمک، کمک!»
داخل سوراخِ صخره‌‌ای را نگاه کرد؛ چیزی ندید و گفت: «کجایی؟ پشت سنگ‌‌ریزه‌‌ها هستی یا...؟»

خال‌خالی گفت: «اینجا کنار تخته‌سنگ در تور ماهیگیر افتاده‌ام.»
تپُلُو می‌خواست تور را پاره کند. آن را این‌طرف و آن‌طرف کشید و گفت:
«نمی‌شود، خیلی محکم است!»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماهی تپلو (دوست مهربان)
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی آرمان رشد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات13
زبانفارسی
شابک978-622-243-538-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماهی تپلو (دوست مهربان)

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ماهی تپلو (دوست مهربان)

برای دریافت کتاب ماهی تپلو (دوست مهربان) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.