معرفی و دانلود کتاب راهنمای جامع گازها و سیلندرهای تحت فشار: ایمنی و بهداشت حرفه‌ای با آموزش چک‌ لیست‌ نویسی

عکس جلد کتاب راهنمای جامع گازها و سیلندرهای تحت فشار: ایمنی و بهداشت حرفه‌ای با آموزش چک‌ لیست‌ نویسی
قیمت:
۱۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع گازها و سیلندرهای تحت فشار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع گازها و سیلندرهای تحت فشار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای جامع گازها و سیلندرهای تحت فشار: ایمنی و بهداشت حرفه‌ای با آموزش چک‌ لیست‌ نویسی

کتاب راهنمای جامع گازها و سیلندرهای تحت فشار نوشته‌ی افسانه قناتی، یک راهنمای جامع و کامل راجع به انواع گازهای محلول، مایع‌شونده، متراکم و سیلندرهای تحت‌فشار است. ایمنی محل‌کار و پیشگیری از حوادث از مهم‌ترین مواردی هستند که پیش از شروع پروژه‌ها باید در نظر گرفت و رعایت کرد. به همین منظور مؤلف این کتاب را بر اساس گایدلاین ایمنی سیلندرهای تحت‌فشار - استرالیا 2012 و گایدلاین ایمنی سیلندرهای تحت‌فشار - نیوزلند 2017 نوشته و در اختیار مخاطبین قرار داده است.

درباره‌ی کتاب راهنمای جامع گازها و سیلندرهای تحت فشار

پیش از هر چیز بهتر است با تعریف دقیقی از سیلندرهای تحت‌فشار آشنا شویم. در کتاب راهنمای جامع گازها و سیلندرهای تحت فشار می‌خوانیم که سیلندرهای تحت‌فشار، به مخازنی با ظرفیت حداکثر 450 لیتر که امکان جابه‌جایی و حمل‌ونقل را دارا باشند، گفته می‌شود و درون آن‌ها ترکیبات متفاوتی در حالت گاز یا مایع با فشار بسیار زیاد نگهداری می‌شود. امروزه نسبت به گذشته مقاومت بدنه‌ و فشار درون سیلندرها افزایش پیدا کرده است. از این نوع سیلندرها در صنایع مختلفی، از جمله علوم پزشکی، کارخانجات و کارگاه‌های صنعتی جوشکاری و برشکاری و امثالهم استفاده می‌شود. با توجه به این نکته که گاز درون این مخازن نامرئی‌ست، پتانسیل ایجاد خطراتی مثل خفگی، سوختن و یا آتش‌سوزی را برای کاربران دارند.

رعایت نکات ایمنی در تمامی زمینه‌های کاری، پیشگیری از حوادث و تنظیم یک اساس‌نامه‌ی اصولی برای استفاده از این سیلندرها، هدف‌های اصلی افسانه قناتی از تألیف این کتاب راهنما بوده‌اند. زیرا سیلندرهای تحت‌فشار، پتانسیل‌های پرخطری هستند که در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی ضروری و مدیریت غیراصولی، می‌توانند حوادث جبران‌ناپذیر انسانی و خسارت‌های سنگین مالی به بار بیاورند.

کتاب راهنمای جامع گازها و سیلندرهای تحت فشار برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه تولیدکننده، مصرف‌کننده و یا تنها یک کاربر واسط سیلندرهای تحت‌فشار هستید، این کتاب راهنمای جامع برای شما کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب راهنمای جامع گازها و سیلندرهای تحت فشار: ایمنی و بهداشت حرفه‌ای با آموزش چک‌ لیست‌ نویسی می‌خوانیم

سیلندر تحت فشار
به مخازنی با ظرفیت حداکثر 450 لیتر، با استفاده‌ی خانگی، صنعتی، پزشکی و غیره که امکان جابه‌جایی و حمل‌ونقل را دارا باشد، گفته می‌شود.

انواع سیلندرهای تحت‌فشار

1) سیلندرهای چندبارمصرف (قابل پر کردن مجدد): سیلندرهای گاز قابل حمل‌ونقل که گنجایش متفاوتی دارند و اصولاً از صفحه‌های فولادی بدون درز یا جوشکاری شده (درزدار) ساخته شده‌اند. مانند سیلندرهای تحت‌فشار حاوی استیلن محلول، هوا، اکسیژن، آرگون، دی‌اکسیدکربن، سولفید هیدروژن، کلر، هیدروژن، آمونیاک، نیتروژن، اکسید نیتروژن، گاز مایع، پروپان و... .

2) سیلندرهای یک‌بارمصرف (غیرقابل پر کردن): جنس این سیلندرها، آلیاژ آلومینیوم می‌باشد. کاربرد این سیلندرها برای گازهای کالیبراسیون و گازهایی با کاربرد تخصصی می‌باشد.

از جمله کارکرد گازهای کالیبراسیون، آنالایزرهای گاز پزشکی، مانیتورینگ تنفس، تجزیه و تحلیل‌کننده‌های بالینی تجهیزات و سیستم‌های تشخیص و شناسایی گاز و نشت گاز، آنالایزر گاز و کنترل فرآیند، آشکارسازهای گاز، گاز کروماتوگرافی، مانیتورینگ آلاینده‌های محیط‌زیست، سیستم‌های آلارم انتشار دود و غیره می‌باشد.

گازهای با کاربردهای تخصصی در صنایع مختلف از جمله نفت، پتروشیمی و معدن، حمل‌ونقل، تحقیق و توسعه، کنترل محیط‌زیست، آزمایشگاه‌ها، کنترل فرآیند، کنترل محیط‌زیست و آلودگی، بسته‌بندی موادغذایی و کشاورزی و گروه بهداشت و ایمنی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: تعاریف
فصل دوم: متعلقات سیلندرهای تحت فشار
فصل سوم: ایمنی و انبارداری سیلندرهای تحت فشار
فصل چهارم: ساخت سیلندرهای تحت فشار
فصل پنجم: گازهای آزمایشگاهی درون سیلندرهای تحت فشار
فصل ششم: انواع گازهای ترکیبی تحت فشار
فصل هفتم: آموزش تهیه، تدوین و طراحی انواع چک‌لیست
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای جامع گازها و سیلندرهای تحت فشار: ایمنی و بهداشت حرفه‌ای با آموزش چک‌ لیست‌ نویسی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مرجع علم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات537
زبانفارسی
شابک978-622-7766-32-5
موضوع کتابکتاب‌های ایمنی، کتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای جامع گازها و سیلندرهای تحت فشار

برای دریافت کتاب راهنمای جامع گازها و سیلندرهای تحت فشار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.