معرفی و دانلود کتاب رمز ارزها

عکس جلد کتاب رمز ارزها
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رمز ارزها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رمز ارزها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رمز ارزها

اگر به‌دنبال ساده‌ترین راه برای آشنایی با دنیای بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال هستید، کتاب رمز ارزها نوشته‌ی جولیان هاسپ، بهترین راهنمای آموزشی و کاربردی را به شما ارائه می‌کند و با زبانی ساده به همه‌ی ابهامات و پرسش‌ها درباره‌ی بازار کریپتو پاسخ می‌دهد. نویسنده با معرفی انواع آلت‌کوین‌ها و بیت‌کوین‌ها، چگونگی تشخیص کلاهبرداری و شیوه‌ی ارزش‌گذاری رمز ارزها را آموزش می‌دهد و بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری، و خریدوفروش در این بازار را پیشنهاد می‌کند.

درباره‌ی کتاب رمز ارزها

این روزها دیگر کمتر کسی است که نام بلاک‌چین، بیت‌کوین و دوج‌کوین را نشنیده باشد، اما باوجودآنکه بسیاری از مردم در حال سرمایه‌گذاری در این بازار هستند؛ هنوز بسیاری از افراد، حتی سرمایه‌گذارها اطلاع چندانی از ماهیت، عملکرد و چشم‌انداز رمز ارزها ندارند. بااین‌حال هر روز می‌شنویم که تحلیل‌گرها و حتی کارآفرین‌های بزرگی مثل ایلان ماسک، مدیرعامل و سهام‌دار ارشد شرکت‌های تسلا، اسپیس‌ایکس و توئیتر، از این می‌گویند که جهان در حال تغییر است و نقطه‌ی شروع آن نیز بهره‌برداری از ظرفیت‌های بلاک‌چین است. این تحلیل‌گرها معتقدند بلاک‌چین و رمز ارزها همان نقشی را در آینده‌ی جهان بازی خواهند کرد که اینترنت در 25 سال اخیر ایفا کرده است. به همین دلیل آشنایی و شناخت رمز ارزها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد بلاک‌چین، و شناخت روند و جریان‌های آن‌ها برای هرکسی می‌تواند مفید باشد.

کتاب رمز ارزها(Cryptocurrencies)، یک اثر جامع درباره‌ی همه‌ی آن نکته‌هایی است که درمورد بازار کریپتو باید بداند. یکی از چالش‌های اصلی برای هر کسی که سعی می‌کند با موضوعات مربوط به بلاک‌چین، تمرکززدایی، بیت‌کوین و سایر مفهوم‌های ارزهای دیجیتال آشنا شود، این پرسش است که «باید از کجا شروع کنم؟»؛ و این دقیقاً همان چیزی بود که جولیان هاسپ (Julian Hosp) را به نوشتن این کتاب ترغیب کرد. او در این اثر تلاش می‌کند به ساده‌ترین شکل ممکن، تمام نکته‌های مربوط به این بازار بزرگ را توضیح دهد و بااین‌همه او جزئیات فنی و تخصصی را نیز برای آن‌ها که سروکارشان با ریاضی و رمزنگاری است، تشریح می‌کند تا هم مقیاس بزرگ و هم تصویر دقیق دنیای رمز ارزها را به خواننده‌ی کتاب آموزشی‌اش عرضه کند.

جولیان هاسپ در فصل اول کتاب رمز ارزها با عنوان «از طلا تا رمز ارز»، به بررسی تعریف پول، طلا، ارز، IOU، و چالش اصلی پول دیجیتال می‌پردازد و در فصل بعد مبانی بلاک‌چین و رمز ارزها را توضیح می‌دهد. او سپس به معرفی کلیدهای خصوصی، آدرس‌های عمومی و منبع باز می‌پردازد و چگونگی مدیریت حساب غیرمتمرکز را شرح می‌دهد. نویسنده در فصل چهارم، به توضیح استخراج، الگوریتم اجماع، اثبات سهام، تأیید تراکنش‌ها، پیداکردن بلوک‌ها و اتصالشان به بلاک‌چین، نرخ هَش، انواع مختلف ماینر، و راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی برای استخراج می‌پردازد و مفهوم SPV (تأیید پرداخت ساده)، مقیاس‌بندی و سگویت را شرح می‌دهد. جولیان هاسپ در ادامه، چگونگی ایجاد رمز ارزها و نکته‌های مربوط به ارز ضدتورمی و سقف عرضه‌ی رمز ارزها را تشریح می‌کند. او در فصل ششم به‌ صورت کامل به معرفی کیف پول و انواع آن مانند کیف پول‌های ذهنی، آفلاین، آنلاین، نرم، سخت، گرم و سرد می‌پردازد و راه‌های ساختن آن‌ها، ذخیره‌سازی، و بازیابی در صورت گم‌کردن رمز را آموزش می‌دهد. او سپس به توضیح انواع فورک‌ها و حمله‌های بلاک‌چین، و راهکارهای مقابله با آن‌ها می‌پردازد و در ادامه، چگونگی نابود کردن یک بلاک‌چین، رایانش کوانتومی، مقررات و ممنوعیت، قطع‌ کردن اینترنت، اندازه‌ی بلاک‌چین و قدرت متمرکز را یادآوری می‌کند.

بخش بعدی کتاب به شیوه‌های حفظ حریم خصوصی، ناشناس‌بودن و شفافیت اختصاص دارد و نویسنده در فصل دهم به‌طور مفصل به معرفی انواع آلت‌کوین‌ها، بیت‌کوین‌ها و توکن‌ها می‌پردازد و توضیح کاملی درباره‌ی نحوه‌ی تشخیص کلاهبرداری‌ها، منابع معتبر کسب اطلاعات، ارزش‌گذاری رمز ارزها، پیش‌بینی‌های مربوط به بیت‌کوین و قراردادهای هوشمند ارائه می‌کند. او در فصل بعدی، به پرسش مهم همه‌ی علاقه‌مندها به بازار کریپتو، یعنی سرمایه‌گذاری روی رمز ارزها می‌پردازد و به همه‌ی ابهام‌ها مانند نسبت ریسک - پاداش، بهترین استراتژی، هودل، اندازه‌گیری سود، انتخاب رمز ارز مناسب، زمان عالی برای خریدوفروش، و مالیات‌بندی بر رمز ارزها پاسخ می‌دهد.

سرانجام در فصل آخر، نویسنده بر آینده‌ی رمز ارزها و چشم‌انداز این بازار متمرکز می‌شود و پرسش‌هایی مانند شیوه‌ی پرداخت‌ها در سال‌های آینده و کشف قیمت را توضیح می‌دهد. کتاب رمز ارزها، نوشته‌ی جولیان هاسپ، به‌عنوان یکی از معتبرترین آثار نوشته‌شده درباره‌ی آموزش سرمایه‌گذاری در بازارهای نوین شهرت دارد و در ایران نیز با ترجمه‌ی وحید سلطانی‌نژاد در انتشارات رهام اندیشه به چاپ رسیده است.

در نکوداشت کتاب رمز ارزها

  • برای اندیشمندان و مغز متفکرهای اقتصاد رمز ارز، این شکلِ جدید از تمرکززدایی سیستم‌ها مسیری به‌سوی یک آرمان‌شهر یا مدینه‌ی فاضله‌ی احتمالی، و جهانی مبتنی بر بلاک‌چین و به قولی، دنیایی بهتر و عادلانه‌تر است. جولیان هاسپ با نگارش کتاب پیش‌رو، بینش و چشم‌اندازی را در مورد این فضاهای بالقوه ارائه می‌کند و به مخاطب این فرصت را برای درک عملکردهای فنی اساسی اقتصاد رمز ارز و شناخت پتانسیل آن می‌دهد. در این کتاب، تمرکز بر آشنایی با سیستم ارزهای دیجیتال است که به‌نوعی اولین نمود عمومی فراگیر کل اکوسیستم اقتصادی رمز ارزها محسوب می‌شود. (هرالد ماهر، وزیر فدرال علوم، تحقیقات و اقتصاد جمهوری اتریش)

کتاب رمز ارزها مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به کسانی که علاقه‌مند هستند اطلاع بیشتری درباره‌ی رمز ارزها، نحوه‌ی کارکرد و چگونگی سرمایه‌گذاریِ بهتر و منطقی‌تر در این بازار داشته باشند، پیشنهاد می‌شود.

با جولیان هاسپ بیشتر آشنا شویم

جولیان هاسپ، متولد سال 1986، به‌عنوان یک کارآفرین موفق شهرت دارد. او مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذارهای پلتفرم Cake DeFi است که در زمینه‌ی ارائه‌ی دسترسی به خدمات مالی غیرمتمرکز فعالیت می‌کند. این نویسنده علاوه‌بر کتاب حاضر، آثار دیگری نیز در زمینه‌ی بلاک‌چین و همچنین روانشناسی و خودشناسی به نگارش درآورده است.

در بخشی از کتاب رمز ارزها می‌خوانیم

خُب، شاید بپرسید پول کاغذی امروز ما چه مشکلی دارد؟ چرا بسیاری از مردم شکایت دارند که پول امروز «پول بد» است؟ تا حد زیادی به این دلیل است که «پول طلایی» دیگر وجود ندارد. شاید چنین حرفی شما را متعجب کند زیرا ممکن است باور داشته باشید که دلار یا هر ارز دیگری هنوز با «پشتوانه طلا» کار می‌کند. اجازه دهید یک حقیقت مهم را فاش کنم: پس از حدود 450 سال، در دهه 1950، اکثر کشورهای جهان با قطع عرضه پول از طلا، به اصطلاح «استاندارد طلا» را کنار گذاشتند. در سال 1971، حتی دلار آمریکا واحد پولی جهان، استاندارد طلا را به نفع «ارز آزاد شناور» در بازار مبادلات آزاد کنار گذاشت. با کنترل مقدار پول در گردش در هر زمانی، هر بانک مرکزی می‌تواند به میل خود عرضه پول را افزایش یا کاهش دهد. پول به یک کالا تبدیل شده و ارزش آن چیزی است که مردم حاضرند در بازارهای خارجی برای آن بپردازند، یا به اندازه اعتماد مردم محلی به یک ارز در بازار داخلی ارزش دارد. این نوع جدید پول بدون هیچ‌گونه پیوندی با طلا به «پول فیات» معروف شد.

من در این کتاب از اصطلاح «پشتوانه طلا» استفاده نمی‌کنم، زیرا منجر به این سؤال می‌شود که «طلای با پشتوانه چیست؟»؛ درنهایت، خواهیم دید که چگونه ارزی مرتبط با طلا توسط سه نکته یک ارز خوب پشتیبانی می‌شود. از آنجایی‌ که این اعتماد در ذهن ما ریشه دوانده است، ما چیزی را با پشتوانه طلا به عنوان «استاندارد طلا» در نظر می‌گیریم، اما درواقع تنها چیزی که نیاز داریم تا بتواند آن سه نکته موردنیاز را محقق کند، در خود این ارز فیات نهفته است. پس بیایید به نکات مربوط به پول فیات نگاه کنیم - یعنی پول کاغذی که به طلا متصل نیست.

فهرست مطالب کتاب

تقدیر و تشکر
پیشگفتار
چه انتظاری وجود دارد؟
توصیه
نکته مهم
چرا باید به حرف من گوش کنید؟
نکته
فصل اول: از طلا تا رمز ارز
پول چیست؟
ارز چیست؟
طلا به عنوان پول
اعتماد چیست؟
IOU چیست؟
پول فیات چیست؟
نقش‌ها در یک سیستم پولی چه هستند؟
متمرکز چیست؟
نکته مهم
غیرمتمرکز چیست؟
چالش اصلی مربوط به پول دیجیتال چیست؟
پول به عنوان روشی برای کنترل
کتاب کار
فصل دوم: مبانی بلاکچین و رمز ارزها
مشکل «دو بار خرج کردن» چیست؟
بلاکچین چیست؟
چگونه از بلاکچین برای یک ارز دیجیتال استفاده می‌شود؟
رمز ارز چیست؟
نکته مهم
اصطلاحات بلاکچین و رمز ارز
اولین ارز غیرمتمرکز چه بود؟
فصل سوم: کلیدهای خصوصی و آدرس‌های عمومی
مدیریت حساب غیرمتمرکز چگونه عمل می‌کند؟
کلید خصوصی و آدرس عمومی چیست؟
منبع باز به چه معناست؟
چرا به کلیدهای خصوصی و آدرس‌های عمومی نیاز داریم؟
فصل چهارم: استخراج
استخراج چیست؟
کاربران، گره‌ها و استخراج‌کننده‌ها چه هستند؟
اجماع چیست؟
الگوریتم اجماع چیست؟
اثبات اهمیت
اثبات سهام
اثبات کار
یک تراکنش چگونه تأیید می‌شود؟
چگونه بلوک‌ها را پیدا کنید؟
چگونه بلوک‌ها به بلاکچین متصل می‌شوند؟
بلوک‌های یتیم چه هستند؟
دشواری استخراج چیست؟
نرخ هَش چیست؟
انواع مختلف ماینرها کدامند؟
آیا استخراج سودآور است؟
آیا راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی برای استخراج وجود دارد؟
SPV (تأیید پرداخت ساده) چیست؟
بحث مقیاس‌بندی چیست؟
سگویت چیست؟
راه‌حل‌های بالقوه مقیاس‌بندی چیست؟
چگونه می‌توان تراکنش بلاکچین را برای بچه‌ای 10 ساله توضیح داد؟
یک بلاکچین در واقعیت چگونه به نظر می‌رسد؟
فصل پنجم: رمز ارزها چگونه ایجاد می‌شوند؟
ارز ضد تورمی چیست؟
آیا همه رمز ارزها دارای سقف عرضه هستند؟
آیا یک ارز ضد تورمی، مشکل‌ساز است؟
فصل ششم: کیف‌های پول
کیف پول چیست؟
چه چیزی در کیف پول است؟
انواع کیف پول چیست؟
کیف پول کاغذی چیست؟
چگونه یک کیف پول کاغذی بسازیم؟
کیف پول ذهنی چیست؟
کیف پول آفلاین چیست؟
کیف پول آنلاین چیست؟
کیف پول نرم چیست؟
کیف پول سخت چیست؟
ذخیره‌سازی سرد چیست؟
ذخیره‌سازی گرم چیست؟
اگر کیف پول خود را گم کنید چه می‌شود؟
نکته مهم
اگر کلید خصوصی را کنترل نکنید چه می‌شود؟
کیف پول‌های قطعی چیست؟
چرا آدرس شما مدام در حال تغییر است؟
seed یا عبارت بازیابی چیست؟
آیا می‌توان بلاکچین را هک کرد؟
فصل هفتم: فورک‌ها و حملات بلاکچین
فورک چیست؟
فورک نرم چیست؟
فورک سخت چیست؟
در حین فورک چه اتفاقی برای سکه‌های شما می‌افتد؟
چرا هر فورک، سکه‌های جدیدی به افراد نمی‌دهد؟
چرا همه نمی‌توانند یک بلاکچین را فورک کنند؟
حملات بازپخش چیست؟
در حین فورک چه کاری باید انجام دهید؟
حملات بلاکچین چیست؟
چرا ماینرها بلوک‌ها را نگه می‌دارند؟
حمله 51 درصد چیست؟
حمله سیبیل چیست؟
فصل هشتم: نابودن کردن یک بلاکچین
رایانش کوانتومی
مقررات/ ممنوعیت
قطع کردن اینترنت
اندازه بلاکچین
قدرت متمرکز
فصل نهم: حریم خصوصی، ناشناس بودن و شفافیت
حریم خصوصی چیست؟
ناشناس بودن چیست؟
KYC ،KYB ،AML و CTF چه هستند؟
شفافیت چیست؟
شبه ناشناس به چه معناست؟
آیا رمز ارزها به درد فعالیت‌های غیرقانونی می‌خورند؟
محرمانه بودن و پنهان‌کاری چیست؟
فصل دهم: آلت‌کوین‌ها و بیت‌کوین‌ها
آلت‌کوین‌ها چیستند؟
نحوه تشخیص کلاه‌برداری‌ها
منابع معتبر کسب اطلاعات کدامند؟
کدام رمز ارزها ارزش بررسی دارند؟
بیت‌کوین (CORE / BTC)
ساتوشی ناکاموتو کیست و چند بیت‌کوین دارد؟ ‌
هرگونه پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
فورک‌های بیت‌کوین (نیم‌کوین، لایت‌کوین، بیت‌کوین کَش و...) چه هستند؟
نیم‌کوین (NMC)
لایت‌کوین (LTC)
بیت‌کوین کَش / BCASH BCH
اتریوم (ETH)
قراردادهای هوشمند چیست؟
EVM (ماشین مجازی اتریوم) چیست؟
آیا پیش‌بینی قیمت اتریوم امکان‌پذیر است؟
اتریوم کلاسیک چگونه ایجاد شد؟
توکن‌های 20ERC چه هستند؟
ICO چیست؟
نمایی کلی از توکن 20ERC (ICN ،MLN ،DGD ،ETC)
سایر «پلتفرم‌های غیرمتمرکز» (NEM ،LISK ،WAVES ،STRATIS و...)
کارکردها- یا توکن‌هایی که با چیزی پشتیبانی می‌شوند
توکن‌سازی چیست؟
سکه‌های خصوصی (مونرو، زدکش، ‌ای تی سی)
سکه‌های آلوده چیست؟
امضاهای حلقه (مونرو XMR)
میکسرها (دَش...)
اثبات دانش صفر (زدکش، اتریوم و...)
آیا این حریم خصوصی خوب است یا بد؟
سکه‌های بانکی (ریپل، استلار لومن، 3R، ‌ای تی سی و...)
راه‌حل‌های غیر بلاکچین، آیوتا تنگل و هش گراف
اتصال‌دهنده‌های بلاکچین (لایتنینگ، رایدن، اینترلجر و...)
HTLCs (قراردادهای هش با محدودیت زمانی)
فصل یازدهم: سرمایه‌گذاری روی رمز ارزها
آیا باید روی رمز ارزها سرمایه‌گذاری کنید؟
آیا رمز ارزها حباب هستند؟
نسبت ریسک- پاداش سرمایه‌گذاری روی رمز ارزها چقدر است؟
چقدر باید روی رمز ارزها سرمایه‌گذاری کنید؟
بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری چه موقع است؟
بهترین استراتژی سرمایه‌گذاری روی رمز ارزها چیست؟ «هودل» چیست؟
چگونه سود را درست اندازه‌گیری کنم؟
کدام رمز ارزها را انتخاب کنید؟
زمستان در راه است!
چگونه اولین ارزهای دیجیتال خود را به دست آورید؟
برای صرافی مت گوکس چه اتفاقی افتاد؟
رمزارزهای خود را کجا نگه‌دارید؟
چه زمانی باید یک رمز ارز را بفروشید؟
رمز ارزها چگونه مالیات‌بندی می‌شوند؟
رمز ارزها را چطور خرج کنیم؟
فصل دوازدهم: آینده رمز ارزها
پرداخت‌ها در 5-7 سال آینده چگونه خواهند بود؟
کشف قیمت چیست؟
پرداخت‌ها در 10 سال آینده چگونه خواهند بود؟
پرداخت‌ها در 15 تا 20 سال آینده چگونه خواهند بود؟
گام بعدی چیست؟
جولیان هاسپ
مطالعه بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رمز ارزها
نویسنده
مترجموحید سلطانی نژاد
ناشر چاپیانتشارات رهام اندیشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات214
زبانفارسی
شابک978-622-264-264-8
موضوع کتابکتاب‌های تجارت الکترونیک، کتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رمز ارزها

سیروس ابراهیمی شادپی
۱۴۰۲/۱/۳
با سلام
کتابی است تخصصی من چون در مورد کارم نیاز داشتم از کتابراه با تخفیف خریداری کردم و واقعا عالی بود برای بازار کریپتو وآشنایی با چگونگی کار ارز دیجیتال وبستر بلکچین وچگونگی کار وجابجایی پول جدید ودر دنیای دیجیتال بیسار عالی بود سپاس از کتابراه
کیمیا
۱۴۰۲/۱/۱۲
امیدوارم این کتاب به من کمک کنه چون من خیلی مبتدی هستم و تازه میخوام این حرفه رو شروع کنم
Mmrza
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
بسیار جمع‌جور و کامل، مخصوصاً تجربه‌های شخصی نویسنده و توصیه‌هاش که در لابه‌لای کتاب گفته شده.
آرش عبدالهی
۱۴۰۲/۴/۴
برای اینکه بتوان دیدی نسبت به دنیای رمز ارز پیدا کرد و وارد این فضا شد مناسب میباشد
زهرا فرجی
۱۴۰۳/۲/۲
حتما بحوانید اصطلاحات و تاریخچه‌اش رابیاموزیو
Javad Azadmehr
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
فوق العاده است فکر کنم حداقل ۲بارباید بخونم خیلی مچکرم
احسان
۱۴۰۳/۱/۲۲
بسیار ضعیف من که هیچی نفهمیدم
متین دررازهی
۱۴۰۳/۱/۱۸
واقعا برنامه خوبی هست
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب رمز ارزها

برای دریافت کتاب رمز ارزها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.