معرفی و دانلود کتاب روانشناسی شجاعت: راهنمای زندگی اجتماعی بر اساس روانشناسی آلفرد آدلر

عکس جلد کتاب روانشناسی شجاعت: راهنمای زندگی اجتماعی بر اساس روانشناسی آلفرد آدلر
قیمت:
۱۱۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی شجاعت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی شجاعت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی شجاعت: راهنمای زندگی اجتماعی بر اساس روانشناسی آلفرد آدلر

جولیا یانگ، آلن میلیرن و مارک بلیگن در کتاب روانشناسی شجاعت، در لایه‌ی معناییِ عمیقی به بحث درباره‌ی مفهوم شجاعت می‌پردازند. آن‌ها در این اثر، آراء روان‌پزشک اتریشی، آلفرد آدلر را مبنای تحقیقات خود قرار می‌دهند و شجاعت را در پیوندِ مستقیم با مسئولیت‌های اجتماعی معنا می‌کنند.

درباره‌ی کتاب روانشناسی شجاعت

عده‌ای شجاعت را به معنای نداشتن ترس می‌دانند؛ در صورتی که شجاعت یعنی پیشروی در مسیر، حتی زمان‌هایی که ترس بر انسان غالب شده است. به همین ترتیب، در کتاب روانشناسی شجاعت (The Psychology of Courage) آورده شده: «آنان که شهامت حقیقی دارند، ترس را برای رسیدن به خیر تاب می‌آورند.»

از نظر جولیا یانگ (Julia Yang)، آلن میلیرن (Alan Milliren) و مارک بلیگن (Mark Blagen)، نویسندگان کتاب، میان شجاعت و رفتارهای اجتماعی مسئولانه رابطه‌ی مستقیم وجود دارد. آلفرد آدلر (Alfred Adler)، روانشناس و روان‌پزشک برجسته‌ و پیروانش بر این مقوله نامِ علاقه‌ی اجتماعی گذاشته‌اند. آدم‌های شجاع با دیگران همکاری می‌کنند و به عدالت اجتماعی پایبندند. کسانی که شجاعت ندارند (یا دلسرد و ترسیده‌اند)، وضعیت زندگی‌شان نابسامان می‌شود. شهامت داشتن، به ما توان می‌دهد که به وظایف زندگی‌مان رسیدگی کنیم؛ از جمله کار، عشق و دوستی.

معرفی و دانلود کتاب روانشناسی شجاعت

نویسنده‌های کتاب روانشناسی شجاعت، بنیان نظری شفافی را مطابق با روان‌شناسی آدلری یا روان‌شناسی فردنگر پیش رویمان قرار می‌دهند. این رویکرد، بر ماهیت «جدایی‌ناپذیر» شخصیت انسان از ماهیت کل‌نگرانه‌ی زندگی تأکید دارد. جولیا یانگ، آلن میلیرن و مارک بلیگن به تشریح این مسئله می‌پردازند که چگونه می‌توانیم پنج وظیفه‌ای را که برای خلق یک زندگی خوب لازمند، به‌خوبی به جا آوریم و علاوه‌برآن، بیست‌ودو شگرد برای تسهیل شجاعت در اختیارمان قرار می‌دهند. پرسش‌های سقراطی کتاب که لابه‌لای متن گنجانده شده‌اند، جذابیت وافری برای خوانندگان به همراه می‌آورند. کتاب روانشناسی شجاعت در واقع از سطح کتاب‌های معمولی فراتر می‌رود و بیشتر راهنمایی است برای زندگی سالم.

برای شروعِ شجاع بودن، کافی است شجاعت خواندن این کتاب راهنما را به دست آوریم و زندگی رضایت‌بخشی را برای خود تضمین کنیم. به‌جاست که این سخن از آلفرد آدلر را به خاطر بسپاریم: «اشتباه در تجارت و علم، پرهزینه و اسفناک‌ است؛ اما اشتباه در شیوه‌ی زندگی‌ می‌تواند خودِ زندگی را به خطر بیندازد.»

کتابِ پیشِ رو را نشر مون با ترجمه‌ی نگار شجاعی روانه‌ی بازار کرده است.

نکوداشت‌های کتاب روانشناسی شجاعت

  • این کتابچه راهنمای منحصربه‌فرد خوانندگان را به درک عمیق‌تری از روانشناسی فردی می‌رساند. (ربکا لافونتین، روانشناس)
  • این کتاب نشان می‌دهد که مفهوم شجاعت از منظر آلفرد آدلر بسیار پیچیده‌تر از معنایی است که در باور عموم، جا افتاده. کتاب روانشناسی شجاعت نظریه‌ی آدلر را با وضوح کامل در دسترس ما قرار می‌دهد. (ریچارد ای. واتس)

جملات برگزیده‌ی کتاب روانشناسی شجاعت

  • جنگیدن برای اصول فردی آسان‌تر است، تا پایبندی به آن‌ها. (آلفردآدلر)
  • به نظر من، شجاعت یعنی وارد شدن به ساختمانی که می‌دانی ممکن است هرلحظه فروبریزد، تا جان دیگران را نجات دهی. (یکی از شاهدان فاجعه‌ی برج‌های مرکز تجارت جهانی در سال 2001)
  • اگر کسی اهل دوست پیدا کردن باشد، یعنی خانواده‌ش را نیز به کل جامعه‌ی پیرامون خود پیوند زده است. (آلفرد آدلر)
  • از ته دل باور دارم که زندگی مثل یک روز در مدرسه است. تجارب ما چیزی نیستند جز درس‌هایی با اشکال گوناگون که ما را برای سرنوشتی بزرگ‌تر مهیا می‌کنند. (بیل دابلیو)

کتاب روانشناسی شجاعت برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتب روانشناختی مخاطبین اصلی این اثر هستند.

در بخشی از کتاب روانشناسی شجاعت: راهنمای زندگی اجتماعی بر اساس روانشناسی آلفرد آدلر می‌خوانیم

شجاعت شخص تسهیلگر

تسهیلگر شجاعت کسی است که در رابطه‌اش با خود و دیگران شجاعت را انتقال می‌دهد. تسهیلگر شجاعت می‌تواند همسر یا شریک عاطفی، والد یا فرزند، خواهر یا برادر، معلم یا دانش‌آموز، یک دوست، یک رهبر یا یک پیرو یا غریبه‌ای باشد که از حس تعلق به اجتماع بهره‌مند است و ضرورت و ارزش شجاعت را در قبال همنوعان درک می‌کند.

در مکتب آدلری، هیچ روش یگانه‌ای برای کمک کردن وجود ندارد و تسهیلگری شجاعت هم به سبک و سیاق خاصی محدود نیست. بین بودنِ فرد و رابطه‌ی فرد با دیگران ارتباطی وجود دارد؛ این یعنی یک تسهیلگر شجاعت انسانی باعطوفت است که بیشتر نگرش‌های «بله»محور دارد تا نگرش‌های «نه»محور (بنگرید به فصل 6). عملکرد این شخص، حاکی از کامل بودن اوست و او با اطمینان از طریق احساسات، حساسیت و هدفمندی اجتماعی موجبات تشویق دیگران را فراهم می‌کند. تسهیلگر شجاعت برابری در رابطه را ارج می‌نهد و تغییر را نوعی فرایند یادگیری می‌بیند که مبتنی بر انتخابگری و پذیرش پیامد انتخاب‌هاست. در فضایی گروهی، ویژگی‌های یک تسهیلگر شجاعت همان صفاتی هستند که ادبیات آدلری برای مشاوران گروهی قائل است: قاطعیت و اعتمادبه‌نفس، شجاعت و خطرپذیری، پذیرش، علاقه و اهمیت دادن، الگوسازی و تشریک مساعی، سازگاری و حس شوخ‌طبعی. علاوه‌براین، نگرش‌ها و رفتارهای شخصِ تسهیلگر شجاعت بازتاب ویژگی‌های عشق آگاپه‌اند که در افکار، احساسات و اعمال او ظهور می‌یابند (بنگرید به فصل 9، جدول 9-2). تجربه‌ی یک تسهیلگر شجاعت به او می‌گوید علاقه‌ی اجتماعی و آگاپه از طریق پرورش شجاعت، قابل‌درک و ‌آموختنی‌اند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
سرآغاز
سپاسگزاری
بخش اول: شالوده
1. شجاعت چیست؟
2. احساس تعلق به اجتماع و سلامت روان
3. وظیفه‌های زندگی
بخش دوم: شجاعت اجتماعی زیستن
4. شجاعت کار کردن
5. شجاعت عشق ورزیدن
6. شجاعت در روابط دوستانه و خانوادگی
7 شجاعت تعلق داشتن
8. شجاعتِ بودن
9. شجاعت به‌زیستی معنوی
بخش سوم: کاربردها
10. هنر تسهیل شجاعت
ضمیمه‌ها
خاتمه
نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی شجاعت: راهنمای زندگی اجتماعی بر اساس روانشناسی آلفرد آدلر
نویسنده، ،
مترجمنگار شجاعی
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-622-5914-25-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روانشناسی شجاعت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی شجاعت

برای دریافت کتاب روانشناسی شجاعت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.