معرفی و دانلود کتاب قدرت بدی: می‌توان بر اثرات منفی چیره شد

عکس جلد کتاب قدرت بدی: می‌توان بر اثرات منفی چیره شد
قیمت:
۷۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت بدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت بدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت بدی: می‌توان بر اثرات منفی چیره شد

ذهن بشر به‌گونه‌ای غیرمتعادل، بدی را قوی‌تر از خوبی در نظر می‌گیرد. این مسئله‌ی بیولوژیکی که از پیشینیان به ارث رسیده، با کمی تمرین و تلاش، قابل تغییر است. کتاب قدرت بدی نوشته‌ی روی اف. بامیستر و جان تیرنی، شواهد و مدارک معتبری می‌آورد تا در وهله‌ی اول قدرت بدی را به اثبات برساند و در قدم بعدی راهِ سود بردن از بدی و افکار منفی را نشانمان دهد. گفتنی است که این اثر به عنوان کتاب منتخب برخی از نشریات معتبر انتخاب شده است.

درباره‌ی کتاب قدرت بدی

چرا ما با یک حرفِ انتقادآمیز، حتی زمانی که همراه با تمجیدهای فراوان نثارمان می‌شود، ویران می شویم؟ زیرا مغز ما برای تمرکز روی بدی‌ها طراحی شده است. قبولِ این نکته دلایل بسیاری آمارها را روشن می‌سازد؛ اینکه چرا کشورها به جنگ‌های فاجعه‌بار وارد می‌شوند، چرا زوج‌ها طلاق می‌گیرند و... در تمام طول روز، قدرت بدی بر خلق و خوی مردم حاکم است، کمپین‌های بازاریابی را هدایت می‌کند، و بر اخبار و سیاست تسلط دارد. کتاب قدرت بدی (The Power of Bad) بر نیروی ویرانگر و درعین‌حال سازنده‌ی بدی تمرکز می‌کند.

دانشمند برجسته‌ی علوم اجتماعی روی اف. بامیستر (Roy F. Baumeister) به همراهِ جان تیرنی (John Tierney)، به دنبال موقعیت‌هایی رفتند که در آن رویدادهای خوب تأثیر بیشتری نسبت به اتفاقات بد دارند، اما به نتیجه‌ای نرسیدند. تحقیقات آن‌ها نشان داد که بدی همیشه از خوبی قوی‌تر است؛ برای همین است که آدم‌ها مدام روی ضررهای مالی‌شان تأکید می‌کنند و نه سودهایشان.

منفی‌گرایی مغز ما نتیجه‌ی تکاملِ بشر است؛ چرا که این سوگیریِ منفی، اجدادمان را در برابر خطرات مرگبار هوشیار نگه می‌داشته، اما دیدگاه ما را در دنیای امروزی که بیشتر به مثبت‌نگری نیازمند است، مخدوش و متوهم می‌سازد. بمبارانِ اخبار بد باعث می‌شود احساس درماندگی کنیم و با احساس ترس و عصبانیت رها شویم. ما نعمت‌های فراوان خود را نادیده می‌گیریم و ترجیح می‌دهیم به صداهایی که به ما می‌گویند دنیا به قعر جهنم می‌رود، توجه کنیم و به آن رأی مثبت دهیم.

معرفی و دانلود کتاب قدرت بدی

کتاب قدرت بدی تلاشی است برای آگاه ساختن ما به این میلِ ذاتیِ بشر. هنگامی که بر منفی‌نگری خود آگاه شویم، مغز توانایی می‌یابد تا بر قدرت بدی، زمان‌هایی که مضر است، غلبه کند و در صورت سودمند بودن، از آن بهره ببرد. باید در نظر داشت که احساسات بد و منفی، خود می‌توانند منبع انگیزه‌ای قوی برای رشد و پیشرفت قرار گیرند، فقط باید به درستی درک شوند.

همان‌طور که جان تیرنی و روی اف. بامیستر، اشاره می‌کنند، ما می‌توانیم استراتژی‌های اثبات‌شده‌ای را برای اجتناب از دام‌هایی اتخاذ کنیم که روابط، مشاغل و ملت‌ها را نابود می‌سازند. همین‌طور می‌توانیم به‌جای ناامیدی از آنچه در جهان نارواست، بر زیبایی‌های زندگی و تلاش برای بهتر کردن امور، تمرکز کنیم.

این کتاب با ترجمه‌ی مریم معروف از سوی نشر مون روانه‌ی بازار شده است.

نکوداشت‌های کتاب قدرت بدی

  • کتاب قدرت بدی مهم‌ترین کتابی است که در حوزه‌ی روان‌شناسی و سیاست خوانده‌ام. (مارتین ای پی سلیگمن، استاد روان‌شناسی دانشگاه پنسیلوانیا)
  • کتاب قدرت بدی از بسیاری جهات روشنگر است. (تایمز)
  • جان تیرنی و روی اف. بامیستر با شواهد بسیار و استدلال محکم و منطقی، نظریات خود را در باب قدرت بدی، بیان می‌کنند. (Daily Mail)

کتاب قدرت بدی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما نیز با افکار منفی دست‌به‌گریبان هستید، کتاب قدرت بدی، زاویه‌دید شما را نسبت به ترس‌ها و اضطراب‌هایتان تغییر می‌دهد. علاقه‌مندان به کُتب حوزه‌ی روان‌شناسی و خودیاری از این کتاب لذت فراوانی خواهند برد.

در بخشی از کتاب قدرت بدی: می‌توان بر اثرات منفی چیره شد می‌خوانیم

حتی زمانی که همه‌چیز بر وفق مراد شما پیش می‌رود، آمیگدال به‌دنبال ابر پشت پوشش نقره‌ای است. آزمایشگران دریافته‌اند که وقتی آزمودنی‌ها مجموعه‌ای از انتخاب‌ها را انجام می‌دهند که یا برنده می‌شوند یا پولشان را از دست می‌دهند، آمیگدال برای ضررهای احتمالی بدون توجه به میزان پول در حالت آماده‌باش باقی می‌ماند. حتی پس از اینکه کسی تمام انتخاب‌های سودآور درست را انجام داد، آمیگدال به تهدیدهایی که محقق نشده‌اند واکنش نشان می‌دهد. برخی از افراد نسبت به یک خطر یا تهدید احتمالی حساس می‌شوند و مغز آن‌ها همچنان زنگ خطر را در هر اشاره‌ای به صدا درمی‌آورد که ممکن است آن خطر بازگردد، حتی اگر هرگز چنین نشود. الگوی عادی این است که ذهن، از طریق فرایندی به نام انقراض، نسبت به چیزهایی که هرگز اتفاق نمی‌افتند واکنش نشان ندهد، اما مدیریت این محو شدن تدریجی دشوار است زیرا تشخیص تفاوت میان اجتناب از یک تهدید واقعی و اجتناب از یک تهدید ناموجود دشوار است. اگر ترستان این باشد که زمین منفجر خواهد شد مگر اینکه صبحانه یک دونات بخورید، می‌روید یک‌عالم دونات می‌خورید. هی، تا الان که جواب داده است، این‌طور نیست؟

این فوبیای خاص ممکن است تا حدودی بی‌ضرر باشد (مگر اینکه بخواهید وزن کم کنید)، ولی مطمئناً مواقع دیگری وجود دارد که داشتن ترس در سطح غریزی مفید است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: اثر منفی
فصل 1: بدی چقدر بد است؟ به خدمت گرفتن ذهن منطقی
فصل 2: درس‌های عشق: منفی را حذف کنید
فصل 3: شیطان درونی مغز: سیمی برای بدی
فصل 4: استفاده از زور: نقد سازنده
فصل 5: بهشت یا جهنم: پاداش در برابر مجازات
فصل 6: کسب‌وکار 101: بله، ما سیب بد نداریم
فصل 7: خطرات آنلاین: هتل «پرتوهای درخشان» در مقابل «بانوی ماه»
فصل 8: اصل پولیانا: سلاح طبیعی ما در برابر بدی
فصل 9: بحران بحران: صعود بد
فصل 10: آینده‌ی خوبی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت بدی: می‌توان بر اثرات منفی چیره شد
نویسنده،
مترجممریم معروف
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-622-5914-48-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت بدی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قدرت بدی

برای دریافت کتاب قدرت بدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.