معرفی و دانلود کتاب صوتی رام کردن ذهن سرکش

عکس جلد کتاب صوتی رام کردن ذهن سرکش
قیمت:
۵۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رام کردن ذهن سرکش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رام کردن ذهن سرکش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رام کردن ذهن سرکش

کتاب صوتی رام کردن ذهن سرکش نوشته‌ی فیث جی. هارپر دفترچه‌ی راهنمای استفاده از مغز در میان آشفتگی‌های زندگی امروزی است! این کتاب که از آثار پرفروش آمازون است، به شما کمک می‌کند تا از پس واکنش‌های پس از تروما برآیید و نحوه‌ی کارکرد عواطف خود را به درستی درک کنید.

درباره‌ی کتاب صوتی رام کردن ذهن سرکش

مغز انسان از پیچیده‌ترین ساختارهای بیولوژیکی است که تاکنون بر روی کره‌ی زمین دیده شده. مغز به‌طور طبیعی وظیفه‌ی کنترل اندام‌ها و زنده نگه داشتن ارگانیسم را در تمامی موجودات زنده انجام می‌دهد، اما در انسان قلمرو این وظایف بسیار فراتر از صادر کردن دستور سیری، اعلام خستگی، احساس خطر و... است. مغز انسان آموزش دیده تا مجموعه‌ای گسترده و پرجزئیات از اطلاعات مختلف را که در طول تجربه‌ی زندگی به دست آورده طبقه‌بندی کند و با ربط دادن این اطلاعات به نتایج مختلف، از صاحبش در موقعیت‌های گوناگون محافظت کند. در روزگاری که انسان در دل طبیعت و در میان حیوانات وحشی زندگی می‌کرده، چنین قابلیتی بسیار سودمند بوده و او را از خطرات مختلف حفظ می‌کرده است. اما در دوره‌ی کنونی و با پیشرفته‌تر شدن قابلیت‌های این بخش از مغز، گاهی این نتیجه‌گیری‌ها و مراقبت‌ها تبدیل به واکنش‌هایی آزاردهنده می‌شوند که دردسر و سختی‌شان از مشکل اصلی نیز بزرگ‌تر است.

فیث جی. هارپر (Faith G Harper) در کتاب رام کردن ذهن سرکش (Unfu** Your Brain) که هم‌اکنون نسخه‌ی صوتی آن پیش روی شماست از این گونه واکنش‌ها و تجربه‌های تروما می‌گوید. ذهن انسان موجودی تربیت‌پذیر است که با توجه به اطلاعاتی که از محیط اطرافش به دست می‌آورد، دنیا را درک می‌کند و به آن واکنش نشان می‌دهد. گاهی تجربیات دردناک و آسیب‌زایی در زندگی رخ می‌دهد که مغز، تمام اطلاعات حول محور آن را در یک به اصطلاح «فایل» ذخیره می‌کند تا در صورت مواجهه با هریک از آن‌ها، هشدارهای لازم را صادر و حالت دفاعی متناسب با آن را اجرا کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی رام کردن ذهن سرکش

این هشدارها و حالات تدافعی گرچه برای هدفی خوب -که محافظت از شماست- طراحی شده‌اند، ولی می‌توانند با تعدد عوامل محرک و همچنین تحریکات نابه‌جا، شما را تا سر حد جنون بکشانند. اگر حس می‌کنید خسته‌اید و حوصله‌ی هیچ‌چیز و هیچ‌کس را ندارید، اگر گاهی بی‌دلیل نیاز به انزواطلبی پیدا می‌کنید و می‌خواهید از آدم‌ها دور شوید، اگر با محرک‌هایی ظاهراً بی‌ربط، به شکلی انفجاری خشمگین می‌شوید و بسیار حالات دیگر، احتمال این وجود دارد که ذهن شما درگیر اضطراب پس از تروما یا همان PTSD شده باشد و سعی کند در مواجهه با محرک‌هایی که اغلب برای شما نادیدنی هستند، با واکنش‌هایی از نوع ستیز، گریز و یا منجمد شدن از شما محافظت کند.

کتاب صوتی رام کردن ذهن سرکش آناتومی مغز را به شکلی دقیق و البته قابل فهم برای عموم توضیح می‌دهد و برای شما نموداری از منطق مغز رسم می‌کند. گاهگداری مغزتان تصمیم می‌گیرد در مواقعی حساس از کار بیفتد،‌ با ارائه‌ی یک واکنش خشم لحظه‌ای و بدون فکر شما را خجالت‌زده کند و یا زمانی که همه مشغول جشن و شادی‌اند، شما را به گوشه‌ای خلوت ببرد تا هیچ حرف و معاشرتی با بقیه نداشته باشید. این‌ها احوالاتی ناخوشایندند که به شما این تصور را می‌دهند که دارید دیوانه می‌شوید، زیرا مغزتان تحت کنترلتان نیست و نمی‌توانید جلوی این اتفاقات را بگیرید. اما باید بدانید که با توجه به آنچه در گذشته برای شما اتفاق افتاده که مغزتان را تربیت کرده، تمام این واکنش‌ها عادی و نرمال‌اند. شما دیوانه نیستید و قطعاً شایستگی مراقبت و توجه درست را دارید، به همین جهت این کتاب کمکتان می‌کند تا اولین قدم را برای تربیت دوباره‌ی ذهنتان بردارید تا از شر این واکنش‌های ناخواسته خلاص شوید.

شنیدن کتاب صوتی رام کردن ذهن سرکش برای کسانی که تجربه‌ی تروما داشته‌اند قطعاً کار آسانی نخواهد بود، زیرا مواجهه با تروما به همان شکلی که اتفاق افتاده و درمان آسیب‌های آن کاری دردناک است. ولی آنچه اهمیت دارد این است که بدانید شما در طی زندگی روزمره‌تان بارها از این تجربه‌ی دردناک زخم می‌خورید و یک بار پرداختن به آن برایتان کار آسان‌تر و مفیدتری خواهد بود. مغز انسان ذاتاً داستان‌سرا است و در زمان استراحتش، داستان‌هایی ساده درباره‌ی زندگی (از اینکه شب شام چه بخورید و چه برنامه‌ی تلویزیونی ببینید تا اینکه مقصود دوستتان از زدن فلان حرف چه بوده) می‌سازد و اگر نسبت به این داستان‌سرایی‌ها هوشیار نباشید، کم‌کم همه‌ی این داستان‌ها را باور خواهید کرد و آن‌ها تبدیل به بخشی از واقعیتتان می‌شوند. این کتاب به شما کمک می‌کند تا در قبال این داستان‌سرایی‌ها، رویکردی هوشمندانه اتخاذ کنید و در دام استرس و اضطراب‌های ناشی از تروما نیفتید.

کتاب صوتی رام کردن ذهن سرکش با همت پگاه ملکیان به فارسی ترجمه شده و علی خسروی گویندگی آن را به عهده داشته است. نشر صوتی رادیو گوشه و انتشارات مون، ناشران این کتاب هستند.

در نکوداشت کتاب رام کردن ذهن سرکش

  • من به عنوان یک استاد دانشگاه، مشاور و دنبال‌کننده‌ی تحقیقات علوم اعصاب، قطعاً این کتاب را توصیه می‌کنم. سبک نوشتن دکتر هارپر توجه من را به خود جلب کرد و من را بارها به خنده وا داشت و درعین‌حال من را در مورد برخی از موضوعات پیچیده‌ی مرتبط با علوم اعصاب و سلامت آگاه کرد. (Allen Novian)

کتاب صوتی رام کردن ذهن سرکش برای چه کسانی مناسب است؟

گرچه این کتاب به‌طور عمومی به همه توصیه می‌شود تا با درک کارکرد مغز، بهداشت روانی بالاتری داشته باشند، ولی به‌طور ویژه این کتاب مناسب افرادی است که دچار حالات منفی ناشی از تجربه‌ی تروما هستند.

در بخشی از کتاب صوتی رام کردن ذهن سرکش می‌شنویم

از کجا می‌فهمید آنچه با آن سروکله می‌زنید تروما است؟ به محض اینکه دچار ترومازدگی شوید، چه پی‌تی‌اس‌دی کامل داشته باشید و چه نه، می‌توانید علائم زیر را به عنوان راه‌های مدیریتی مغز، با استفاده از استراتژی‌های انطباقی و مقابله‌ای برای کنترل تروما به روشنی در زندگیتان مشاهده کنید. البته این روش بچه دبیرستانی‌هاست که بگوییم ما راه‌های فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کنیم که از واکنش‌های تروماتیکمان فرار کنیم تا مجبور نباشیم با آن دست‌وپنجه نرم کنیم. اما این روش بر پایه‌های سستی قرار دارد و دیر یا زود، ترک‌ها نمایان می‌شود.

آمیگدال همیشه خل‌وچل است و تا به خود می‌آیید می‌بینید بدون اینکه لازم باشد یا بخواهید وحشت کرده‌اید. شاید بدانید چرا، شاید هم ندانید. اما ممکن است مغز شما چیزی را تهدید در نظر بگیرد که شما اصلاً از آن باخبر نیستید و همین می‌شود که یک‌باره وسط فروشگاه از خودبیخود می‌شوید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
20 دقیقه
مقدمه
23 دقیقه
بخش اول: مغز شما در حالت تروما چگونه است؟
18 دقیقه
همه چیز را بزنیم تنگ هم، ما مغزهای داستان سرایی داریم
17 دقیقه
چگونه تروما مغز را تغییر می‌دهد
22 دقیقه
تروما در یک روز معمولی به چه شکل است؟
26 دقیقه
رام کردن ذهن سرکش
36 دقیقه
بهتر شدن: مغز خود را از نو آموزش دهید
31 دقیقه
دعا کردن
21 دقیقه
دریافت کمک حرفه‌ای، گزینه‌های درمان
19 دقیقه
ماساژ
6 دقیقه
بخش دوم: این مغز شما در زندگی است
27 دقیقه
اضطراب
24 دقیقه
خشم
34 دقیقه
اعتیاد
15 دقیقه
افسردگی
22 دقیقه
اهمیت احترام به غم و اندوه
4 دقیقه
نتیجه: فرد عادی جدید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رام کردن ذهن سرکش
نویسنده
مترجمپگاه ملکیان
راویعلی خسروی
ناشر چاپینشر مون
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رام کردن ذهن سرکش

مهدی دلخانی
۱۴۰۳/۱/۲۱
حتما بشنوید کتاب آموزنده‌ای هست ممنون از کتابراه بابت تخفیف‌های به جا و درست ممنون از اینکه نسبت به سایر اپ‌ها تخفیف‌های بیشتری دارید مرسی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رام کردن ذهن سرکش

برای دریافت کتاب صوتی رام کردن ذهن سرکش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.