معرفی و دانلود کتاب زندگی دلخواهت را بساز: علم و هنر خوشبخت‌تر زیستن

عکس جلد کتاب زندگی دلخواهت را بساز: علم و هنر خوشبخت‌تر زیستن
قیمت:
۶۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی دلخواهت را بساز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی دلخواهت را بساز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی دلخواهت را بساز: علم و هنر خوشبخت‌تر زیستن

رسیدن به خوشبختی یکی از اصلی‌ترین نیازهای انسانی به شمار می‌آید و بشر همواره و در همه‌ی ادوار در پیِ نیل به این احساس رضایتمندی بوده است؛ کتاب زندگی دلخواهت را بساز حاصل سال‌ها پژوهشِ آرتور سی بروکس و اپرا وینفری در زمینه‌ی خوشبختی است و مخاطبین با به‌کارگیری توصیه‌ها و تکنیک‌های عملیِ آن، به زندگی شاد و رضایت‌بخشی دست خواهند یافت. گفتنی‌ست این کتاب از آثار پرفروش نیویورک تایمز به شمار می‌آید.

درباره‌ی کتاب زندگی دلخواهت را بساز

آرتور سی بروکس (Arthur C. Brooks) و اپرا وینفری (Oprah Winfrey) در کتاب زندگی دلخواهت را بساز (Build the Life You Want) از شما دعوت می‌کنند تا سفری به سوی خوشبختی را بدون در نظر گرفتن چالش‌های پیشِ رو آغاز کنید. آن‌ها مطالعات دانشگاهی و تجربیات رسانه‌ای را به کار می‌گیرند تا به شما بگویند با چه ابزاری و چگونه می‌توانید زندگیِ خود را بهبود بخشید. با خواندن این کتاب به‌جای آنکه در انتظار تغییرات بیرونی بمانید، یاد خواهید گرفت تا افسار احساساتتان را در دست گیرید، چالش‌ها را فرصت‌هایی برای رشد در نظر گیرید و رویکردی رضایت‌مندانه برای کار و روابطِ خود اتخاذ کنید.

کتاب زندگی دلخواهت را بساز با زبانی قابل درک و استراتژی‌های عملی، حکمتی را به اشتراک می‌گذارد که برآمده از زندگی و تجربه‌ی آرتور سی بروکس و اپرا وینفری است. اپرا وینفری را همه برای شوی تلویزیونی‌اش می‌شناسند. این زنِ تأثیرگذار در طولِ بیست‌وپنج سال اجرا، افراد ناخشنود و افراد خوشبخت زیادی را دیده است، اما دسته‌ای که توجه او را جلب می‌کنند، مردمی هستند که در عین ناامیدی‌ها تصمیم گرفته‌اند امیدوار باشند. وینفری برای چنین کسانی احترام زیادی قائل است. سوال اپرا وینفری این است که چگونه پسری کم‌سن‌وسال با وجود بیماری سخت می‌تواند احساس خوشبختی کند؟ و زنی دیگر با وجود اینکه در یازده سالگی ازدواج کرده و هرروز از شوهرش کتک می‌خورده، چگونه توانسته مدرک دکترای خود را بگیرد؟ چنین توان و قدرتی در این‌گونه افرادْ ذاتی یا الگویی اکتسابی است؟ اگر چنین نقشه‌ای به سوی موفقیت وجود خارجی داشته باشد، همه مشتاق به شنیدن آن خواهند بود. اپرا وینفری اعتراف می‌کند چیزی که میان همه‌ی شرکت‌کنندگان و تماشاچیانِ برنامه‌اش وجود داشته، میل به خوشبختی بوده است؛ حال آنکه وقتی از آن‌ها درباره‌ی معنای خوشبختی پرسیده می‌شده، نمی‌توانسته‌اند به‌وضوح پاسخ دهند. این نکته نشان می‌دهد که خوشبختی برای هر شخص معنایی متفاوت دارد و به‌تبع نسخه‌ای یکسان برای همه وجود نخواهد داشت.

معرفی و دانلود کتاب زندگی دلخواهت را بساز

اپرا با همراهیِ آرتور سی بروکس، متخصص و سخنران خوشبختی، کتاب زندگی دلخواهت را بساز را راهی ارتباطی با مردم قرار می‌دهد تا به آن‌ها بگوید چگونه نسخه‌ی بهتری از خودشان باشند. سی بروکس آنچه را در مباحث روان‌شناسی پیشرفته، علم اعصاب، اقتصاد و فلسفه مورد مطالعه قرار داده، در زندگی شخصی خود امتحان کرده است؛ بنابراین کتاب پیش رو حاوی نکات و توصیه‌هایی آزموده‌شده است که بدبینی معمول را نسبت به شیوه‌های ذهنی و غیرواقعیِ رسیدن به خوشبختی از بین می‌برد. آرتور سی بروکس به مردم وعده‌ی دروغین مبنی بر از بین بردن روزهای بد نمی‌دهد، بلکه او افراد را آماده می‌سازد تا با اوقات تلخ و سخت خود به‌راحتی کنار بیایند و میانه‌ی رنج کشیدن، خشنودی را بیابند.

هدف اصلی آرتور سی بروکس و اپرا وینفری این است که کلید دانش شگفت‌انگیز خوشبختی را در دست مردم قرار دهند تا بتوانند از آن برای زندگی بهتر و همچنین ارتقای دیگران استفاده کنند. به بیان ساده‌تر، کتاب زندگی دلخواهت را بساز افراد را در برابر ناهمواری‌های زندگی، قدرتمند می‌سازد و به آن‌ها کمک می‌کند با درک بیشتر از نحوه‌ی عملکرد ذهن و مغز خود، زندگی دلخواهشان را بسازند و به روابط خانوادگی، دوستان، کار و زندگی معنوی خود برسند. اگر شما هم از انتظار کشیدن خسته شده‌اید، بیایید شروع کنیم!

نشر نقش و نگار کتاب حاضر را با ترجمه‌ی میترا آریا منتشر کرده است.

کتاب زندگی دلخواهت را بساز برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مسیر رسیدن به خوشبختی و رضایتمندی را برای همه‌ی انسان‌ها هموار می‌سازد.

در بخشی از کتاب زندگی دلخواهت را بساز: علم و هنر خوشبخت‌تر زیستن می‌خوانیم

خانواده‌ی سالم بدون اختلاف نیست، اما اختلاف با منفی‌بافی مزمن که ویرانگر خانواده است، فرق دارد.

فضای غالب در خانواده یا هر گروه منسجم دیگر، تعیین‌کننده‌ی توان اعضای آن در حل مشکلات است. می‌توان این بحث را در مقایسه با دمای اتاق توضیح داد. اگر درجه دمای منزل 100 درجه باشد و احساس گرما کنید، هر چند تا لباس هم از تن دربیاورید باز این گرما احساس می‌شود؛ به همین ترتیب، فضای منفی در خانواده، حل مشکل را غیرممکن می‌کند، بنابراین، رشد و یادگیری به صفر می‌رسد و ناخشنودی دائمی جای آن را می‌گیرد. دلیل این اتفاق یک موج احساسی مُسری است که به‌طور گسترده هم بررسی شده است. معمولاً در خانواده مشکلی جدی وجود ندارد که به دنبال راه‌حل برایش باشیم؛ فقط نگرشِ«این مزخرفه» بین اعضای خانواده در چرخش است.

فرار از احساسات منفی مسری آسان نیست؛ وقتی عزیزان خود به‌ویژه خانواده را در رنج می‌بینیم، نمی‌خواهیم از ناراحتی، دلسردی، ترس یا اضطرابشان بگریزیم. دلمان می‌خواهد کمک کنیم و این یک حُسن است. همان‌طور که نباید احساسات منفی خودمان را کنار بزنیم، اگر می‌خواهیم رشد کنیم و مشکلاتمان را حل کنیم، می‌توانیم با پذیرش احساسات عزیزانمان به آن‌ها کمک کنیم، ولی در این راه نیازی نیست ناخشنودی آن‌ها را رفع کنیم.

سرایت احساسی، ابداً منفی نیست. به افرادی فکر کنید که باعث آمدن لبخند روی لب‌های شما می‌شوند و افرادی که با گرمی و گشاده‌دستی با شما رفتار می‌کنند. محققان با مطالعه‌ی سرایت احساسی مثبت دریافتند که زندگی در فاصله‌ی یک کیلومتری یک دوست یا عضو خانواده که شاد و خوشبخت است، تا 25 درصد احتمال شادی و خوشبختی شما را هم افزایش می‌دهد، ولی ناخشنودی مسری‌تر است و سریع‌تر فراگیر می‌شود. حس‌وحال منفی در یک جلسه می‌تواند فضای اتاق را در چند ثانیه مسموم کند.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت اپرا
یادداشت آرتور
مقدمه (به قلم آرتور)
راز آلبینا
راز
راهی پیش ‌رو
فصل اول: خوشبختی هدف و ناخرسندی دشمن ما نیست
دو افسانه درباره‌ی خوشبختی
خوشبختی چیست؟
نقش ناخشنودی
ترکیب منحصربه‌فرد خوشبختی و ناخرسندی
در تحسین احساسات ناخوشایند
فقط برای عسل شکرگزار نباشید، زنبور هم شایسته‌ی تحسین است
مدیریت احساسات: یادداشتی از اپرا
فصل دوم: قدرت فراشناخت
مغز و احساسات
احساسات ابتدایی و پیچیده
فراشناخت: مدیریت احساسات
اگر تغییر دنیا امکان ندارد، باید نحوه‌ی رویارویی با آن را تغییر دهیم
اگر گذشته‌ی خود را نمی‌پسندید، تغییرش دهید
تمرین فراشناخت
حالا احساسات دلخواه خود را انتخاب کنید
فصل سوم: انتخاب حس برتر
عید شاد
دلیلی برای خندیدن پیدا کنید
این شوخی کمی شادی به شما بخشید و احساسات بد را از بین برد
امید را انتخاب کنید
حس همدردی را به شفقت تبدیل کنید
دنیا را به جایی بهتر برای همگان تبدیل کنید
فصل چهارم: کاهش تمرکز بر خود
شما در واقع دو نفر هستید
اهمیت ندهید که دیگران چه فکری می‌کنند
علف هرز حسادت را بخشکانید
برای مرحله‌ی بعدی ساختن زندگی دلخواهتان آماده شوید
ساختن آنچه اهمیت دارد
یادداشتی از اپرا
فصل پنجم: خانواده‌ی نه‌چندان کامل خود را بسازید
چالش اول: اختلاف
چالش دوم: مکمل ناکافی
برای مکمل داشتن در زندگی عاطفی باید سه کار انجام دهید
چالش سوم: ویروس منفی‌بافی
چالش چهارم: بخشش
چالش پنجم: عدم صداقت
هیچ‌گاه تسلیم نشوید
فصل ششم: رفاقت عمیق و واقعی
چالش 1: شخصیت شما
چالش 2: سودمندی افراطی
چالش 3: وابستگی به عقاید
چالش 4: تفکر جادویی
چالش 5: دنیای مجازی
دوستی مسرت‌بخش
فصل هفتم: شغلی که تجلی عشق باشد
چالش اول: اهداف شغلی
چالش دوم: مسیر شغلی
چالش سوم: اعتیاد
چالش چهارم: هویت
تجلی عشق
فصل هشتم: جستن الطاف شگفت‌انگیز الهی
از ایمان نوشتن آسان نیست
ذهن معنوی
چالش 1: افکار میمونی
چالش 2: آغاز کردن
چالش 3: توجه مناسب
چالش 4: مسیر پیش‌رو
یادداشتی از اپرا
بخش پایانی: وقت آموزش است
بزرگ‌تر، عاقل‌تر، خوشبخت‌تر
اساسی‌ترین بخش برای ساخت زندگی دلخواه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی دلخواهت را بساز: علم و هنر خوشبخت‌تر زیستن
نویسنده،
مترجممیترا آریا
ناشر چاپیانتشارات نقش و نگار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات210
زبانفارسی
شابک978-600-8584-86-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی دلخواهت را بساز

ن س
۱۴۰۳/۱/۲۳
همیشه ما برای حل مشکلات زندگی مون جایی بیرون از خودمون جستجو میکنیم ولی غافل از اینیم که خود مشکل و حتی راه حل در وجود خودمونه این کتاب به ما آموزش میده که راه خوشبخت بودن از خودمون شروع میشه و به بیرون میرسه
🌱Hany Joon🌱
۱۴۰۳/۱/۳
خیلییی خوووب بووود
مگه میشه اپرا وینفری این مجری محبوب چیزی بنویسه و به دل مردم نشینه
Bahare Tayaran
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
کتابی است در زمینه خودشناسی و خیلی قشنگ توضیح داده روش زندگی و طرز رفتار سالم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب زندگی دلخواهت را بساز

برای دریافت کتاب زندگی دلخواهت را بساز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.