معرفی و دانلود کتاب زیارت جامعه کبیره و عرفان اسلامی

عکس جلد کتاب زیارت جامعه کبیره و عرفان اسلامی
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زیارت جامعه کبیره و عرفان اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زیارت جامعه کبیره و عرفان اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زیارت جامعه کبیره و عرفان اسلامی

کتاب زیارت جامعه کبیره و عرفان اسلامی نوشته‌ی وحید کمیجانی است. نویسنده در این کتاب به شرح فضیلت زیارت جامعه‌ی کبیره، بررسی سندی این زیارت، کاربرد آن و ذکر فرازهایی از این زیارت پرداخته است.

درباره‌ی زیارت جامعه‌ی کبیره و عرفان اسلامی

عموماً اغلب افراد با هر دین و آیین و اعتقادی که دارند، در صورت قرار گرفتن در شرایط استیصال‌آمیز و دشوار رو به دعا خواندن می‌آورند. دعا خواندن و توسل به خداوند به عنوان نیرویی برتر، سبب ایجاد احساس آرامش در دل‌ها و تسکین اضطراب درونی می‌گردد. افراد با دعا خواندن احساس می‌کنند که تنها نیستند و نیروی فرا انسانی قرار است در این شرایط به کمک آن‌ها بیاید.

دعا خواندن می‌تواند روحیه‌ی افراد را بهبود ببخشد و به آن‌ها توانایی دوام آوردن در شرایط سخت و دشوار را بدهد؛ البته دعا خواندن تنها منحصر به شرایط سخت نیست و هر فردی می‌تواند در هر حالی به مناجات پرداخته و شکرگزار نعمت‌های خود باشد.

دین مبین اسلام یکی از غنی‌ترین دین‌ها در زمینه‌ دعاها و زیارات است. زیارت جامعه‌ی کبیره که دعایی بسیار عظیم‌الشان است از زبان دهمین امام شیعیان، امام علی النقی در خطاب و به درخواست یکی از یارانشان صادر شده است. این دعا که از جمله زیارات ماثور و مهم است دارای مضامینی ارزشمند می‌باشد و سندی معتبر دارد.

کتاب زیارت جامعه‌ی کبیره و عرفان اسلامی توسط وحید کمیجانی در وصف این زیارت عظیم‌الشان به رشته‌ی تحریر درآمده. نویسنده در این کتاب ابتدا به ذکر مستنداتی قرآنی و سندی برای این زیارت پرداخته، بعد به سراغ توضیح کاربردها، ویژگی‌ها و محورهای این زیارت رفته است. در ادامه‌ی کتاب نویسنده شرح داده است که زیارت خانه خدا، اهل قبور و ائمه چه فضیلتی دارد.

وحید کمیجانی در بخش دوم کتاب به ذکر نکاتی درباره‌ی عرفان اسلامی روی آورده و درباره‌ی مسائلی همچون «تحیت»، «جایگاه عرفان در قرآن» و صحبت نموده است. بخش نهایی کتاب نیز به ارتباط میان عرفان اسلامی و زیارت جامعه‌ی کبیره اختصاص یافته است. نویسنده معتقد است که این دعا به نوعی اوج عرفان اسلامی‌ست و در تک‌تک فرازهای آن می‌توان این مسئله را مشاهده کرد.

کتاب زیارت جامعه‌ی کبیره و عرفان اسلامی توسط انتشارات کتاب دانیال به چاپ رسیده و روانه‌ی بازار شده است.

کتاب زیارت جامعه‌ی کبیره و عرفان اسلامی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای افرادی که مایلند پس از این، با توجه و دانش بیشتری این زیارت را بخوانند و بهره‌ی معنوی بیشتری بجویند، مناسب خواهد بود.

در بخشی از کتاب زیارت جامعه کبیره و عرفان اسلامی می‌خوانیم

بررسی سند زیارت جامعه و طبقات آن

این سند توسط چهار طبقه از روات به دست شیخ صدوق رسیده است. یعنی بین شیخ صدوق و امام هادی که زیارت از ناحیه ایشان صادر شده چهار طبقه وجود دارد: طبقات از طرف راوی اول که از امام نقل می‌کند حساب می‌شود ولی در این سند برای سهولت از مشایخ صدوق که در حقیقت طبقه چهارم در این سند است شروع به بررسی می‌کنیم.

الف) طبقه اول در نقل صدوق در عیون چهار نفر و در نقل من لایحضره الفقیه سه نفر می‌باشد که عبارتند از:

1- علی بن احمد بن محمد بن عمران الدقاق؛
2- محمد بن احمد السنانی؛
3- علی بن عبدالل الوراق؛
4- حسین بن ابراهیم بن احمد بن هشام المکتب. که همگی از مشایخ صدوق‌اند.

ب) طبقه دوم، ابوالحسین محمد بن ابیعبدالل الاسدی الکوفی است. مشایخ صدوق از او نقل می‌کنند.
ج) در طبقه بعدی (سوم) محمد بن اسماعیل البرمکی است که اسدی از او نقل می‌کند.
د) در طبقه چهارم موسی بن عمران 1النخعی می‌باشد که حلقه اتصال بین امام هادی(ع) و محمد بن اسماعیل البرمکی است

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زیارت جامعه کبیره و عرفان اسلامی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتاب دانیال
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات183
زبانفارسی
شابک978-600-8136-34-7
موضوع کتابکتاب‌های نهج البلاغه و ادعیه، کتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب زیارت جامعه کبیره و عرفان اسلامی

برای دریافت کتاب زیارت جامعه کبیره و عرفان اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.