معرفی و دانلود کتاب سفید و سیاه

عکس جلد کتاب سفید و سیاه
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سفید و سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سفید و سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سفید و سیاه

کتاب سفید و سیاه حاصلِ یک کنجکاوی است و قصه‌ای واقعی را به تصویر می‌کشد. یک روز که داویت میناسیان همراه با دوستش در رستورانی ارمنی در ایتالیا ناهارش را می‌خورد، توجهش جلب زن و شوهری می‌شود که زن زیباییِ طبیعیِ چشمگیری دارد، اما غمی در چشمانش خانه کرده است. دوستش که از سرگذشتِ این زوج خبر دارد، داویت را ترغیب می‌کند قصه‌ی زندگی آن‌ها را به رمان تبدیل کند.

درباره‌ی کتاب سفید و سیاه

داشتن پدری ارمنی و مادری ایتالیایی، داویت میناسیان را به نویسنده‌ای چندوجهی تبدیل کرده که می‌تواند از مکان‌ها و احساسات زیادی حرف بزند. او زیستن در ارمنستان و ایتالیا را تجربه کرده و سپس برای تحصیل به مصر رفته است. داویت در یادگیری زبان‌های عربی، ایتالیایی، لاتین و روسی موفق عمل کرده و حتی اولین کتاب خود به نام «مشکلات همزیستی» را به دو زبان عربی و ایتالیایی نوشته. او خودش را در 48 کتاب تألیفی و 12 عنوان ترجمه، محک زده و از هرچه دلش می‌خواسته سخن به میان آورده و به هرجا که می‌خواسته سرک کشیده است. اما از این میان تنها به چاپِ هفت کتاب بسنده کرده، که این نشان می‌دهد داویت میناسیان اهل آزمون و خطاست و بیش از آنکه بخواهد به نویسندگی شهره شود، از نوشتن به‌عنوان ابزاری برای تعمیق زندگی سود می‌برد.

نویسنده کتاب سفید و سیاه را با موقعیتی واقعی از زبان خودش آغاز می‌کند. داویت با دوستش در کافه‌ای در ناپل وقت می‌گذراند. او تاریخ، تمدن و هنر ایتالیا را می‌ستاید و بیش از همه خود را مجذوب مهر و عشقی می‌یابد که میان انسان‌ها از نژادهای گوناگون جریان دارد. این مضمونِ تکرارشونده را می‌توان در دیگر آثار داویت میناسیان نیز جست‌وجو کرد. او پس از از دست دادن پدر و مادرش در کودکی و روبه‌رو شدن با پوچیِ زندگی، توانست معنا را فقط در یک چیز ببیند و آن چیزی نبود جز مهر و محبت. این موضوع سبب می‌شود داستان‌هایش تمی عاشقانه به خود بگیرند.

داویت داستان روزی را تعریف می‌کند که با دوستش کارلو برای صرف ناهار به رستورانی ارمنی می‌رود. در میز کناری زن و شوهری نشسته‌اند، داویت فقط می‌تواند چهره‌ی‌ زن را ببیند و چهره‌ی مرد را که پشت به او نشسته نمی‌بیند. داویت مبهوت زیبایی و جاذبه‌ی این زن می‌شود که بدون هیچ‌گونه جلوه‌گری همه‌ی توجهش را به شوهرش معطوف کرده و با او گفت‌وگویی عاشقانه و گاه غمگینانه دارد. کارلو وقتی کنجکاوی دوستش را می‌بیند، به او می‌گوید که این زن و شوهر داستان عجیبی دارند که شاید داویت بتواند آن را بنویسد، سپس شماره‌ و آدرس دکتری را به داویت می‌دهد؛ گویا این دکتر شاهد قصه‌ی زندگیِ این زوج بوده و می‌تواند هر اطلاعاتی را به داویت بدهد. پس از شرحِ این مقدمه، نویسنده سراغ داستان‌ِ اصلی‌اش می‌رود: داستانِ عجیبِ زندگیِ این زوجِ دوست‌داشتنی.

رمانِ سفید و سیاه درباره‌ی پسربچه‌ای است که از زیبایی هیچ چیز کم ندارد. او در مسابقه‌ی زیبایی نفر اول شده و محبوب دل غریبه و آشناست. به‌واسطه‌ی این نعمت خدادادی، هرجا می‌رود همه را به طرفداری از خود وامی‌دارد. حتی در موقعیت‌هایی که می‌داند حق با خودش نیست، همه حق را به او می‌دهند. ماجرا از جایی آغاز می‌شود که زیباترین دخترِ مدرسه، الینا، پسر را به‌عنوان شریک رقص خود انتخاب می‌کند. آن‌دو پیشِ چشمِ رقیبان می‌رقصند و حسادت عاشقانِ دختر را برمی‌انگیزند. پسر گرچه از بیرون باصلابت و شجاع به نظر می‌رسد، اما از درون هر لحظه ترسش بیشتر می‌شود که مبادا پس از تمام شدن مراسم رقص، مورد خشونت پسرهای دیگر قرار بگیرد. او و الینا در همین مدت کوتاه دل به هم می‌بندند. پسر برای غلبه بر ترسش و خودنمایی جلو الینا، با آلبرتو، همان رقیبی که بیش از همه ازش واهمه دارد، درگیر می‌شود.

زدوخورد آن‌ها منجر به دررفتن مچ پای آلبرتو می‌شود. همه‌ی بچه‌ها پسر را تشویق و تحسین می‌کنند و او ناخواسته به قهرمانی شجاع بدل می‌شود. هرروز بیش از پیش بچه‌های مدرسه از قهرمانیِ پسر قصه می‌سازند و خیال را به واقعیت پیوند می‌زنند. پسر که حالا هم محبوبیت دارد و هم الینا را، ترس برش می‌دارد و در روزی که آلبرتو به مدرسه بازمی‌گردد، با او دست می‌دهد و همان زمان الینا را به او تقدیم می‌کند. او عشقش را فدا می‌کند تا از خشم و کینه‌ی آلبرتو در امان بماند. اما این آغازی برای مصیبت‌های بعدی و حسرت‌های بزرگ می‌شود.

برای خواندن ادامه‌ی این داستان به نسخه‌ی انتشارات کتاب دانیال مراجعه فرمایید.

کتاب سفید و سیاه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مایلید از جزئیات یک زندگی واقعی باخبر شوید و داستانی جذاب و متفاوت از یک عشق بخوانید، کتاب سفید و سیاه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب سفید و سیاه می‌خوانیم

پدر ملینا که از همه‌چیز حتی از هر قدم و هر نفس خود انتظار داشت فایده‌ای ببرد، دختر خود را نیز فراموش نکرده بود. چند بار به جلسه‌ی ساز و آواز ما آمد و با بدخلقی نشست و رفت. یقین داشتم که مرا به‌علت نداری نمی‌پسندد و به‌خصوص از اینکه ملینا آن تابلو دختر چوپان را از او خریده و به من داده از من کینه‌ای به دل دارد. ولی من مثل رهگذری که ابر تیره را می‌بیند و ناچار به راه خود ادامه می‌دهد، به روی خود نمی‌آوردم. تا آنکه روزی در منزل ملینا بودم، پدرش با جوانی وارد شد و او را به ملینا به نام داریو معرفی کرد و گفت: این جوان با این سن کم، تحصیلات خود را در اقتصاد تمام کرده و در تجارت از ما که سال‌ها تجربه داریم جلوتر است.

از نگاه تحقیرآمیزی که پس از این تعریف به من کرد پیدا بود که به ملینا می‌گوید: مقایسه کن و ببین، آیا اینکه من معرفی می کنم بهتر است یا آنکه تو انتخاب کرده‌ای؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سفید و سیاه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتاب دانیال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات325
زبانفارسی
شابک978-622-5429-07-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سفید و سیاه

نیکول مرادیان
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
عشق واقعی حساب کتاب نمی‌شناسند.. سرکش است.. منطق نمی‌پذیرد.. از هیچ چیزی هراس ندارد.. گاهی سرکش.. گاهی غمگین.. گاهی در آسمان و گاهی زمین.. گاهی شادی گاهی غم.. اوج خوشحالی و اوج درد و رنج را حس خواهید کرد.. بقیه هر چی هست عشق نیست. همزیستی مسالمت آمیز هست.. عشق بدون ماجراجویی و گاهی اندکی دیوانگی و هیجان هیچ لطفی ندارد. در این رمان این چالش‌ها را خواهید دید.. حالا می‌توانید انتخاب کنید که چه چیزی را قرار است بخوانید.
سمیه جوکار
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
به نظرم خیلی بد بود تو این کتاب عشق بد معنی شده. امکان نداره کسی عاشق ظاهر کسی باشه و از این ظاهر سیر نشه اون همه با این همه سختی که از فرد بهش میرسه عشق زمانی عشقه که بر پایه شناخت باطن و سیرت آدم باشه نه بر پایه دوست داشتن چشم و ابرو و رنگ پوست. امکان نداره که شخصی بینایی فرد رو بگیره و اون فرد و هنوز بخواد که در کنارش باشه. تو این داستان آرا به هر زن خوشگلی که می‌رسید بهش قول ازدواج میداد این خیلی مسخره هست
پدرام ایروانی
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
رمان خوبی بود. سبک نگارش خاصی داشت. شخصیت‌ها‌ی داستان هر کدام به نوعی نقش اصلی و تاثیر گذار داشتند. برای کسانی که علاقمند خواندن رمان‌های جذاب بدون اسامی و اشخاص گیج کننده هستن انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. برخی از گفتگوها و شخصیت‌ها بسیار قابل ستایش هستن.. در این رمان هم شخصیت قهرمان و قابل ستایش کسی نیست جز الینا..
سام میلانی
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
داستانی جذاب و پر کشش که مجبور خواهید شد تا انتها ادامه دهید.. نگارش ساده با دیالوگ‌های مانده گار که ارتباط خوبی با شخصیت‌های داستان پیدا می‌کنید که هر کدام مفهوم جدیدی از زندگی مقابل روی‌تان می‌گذارد. ممنون از کتابراه بابت انتشار کتاب‌های جذاب و خواندنی.
Haniyeh Siavash
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
کتابی پراز پند. پیشنهاد میکنم بخونید
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب سفید و سیاه

برای دریافت کتاب سفید و سیاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.