معرفی و دانلود کتاب سر میز گرگ

عکس جلد کتاب سر میز گرگ
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سر میز گرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سر میز گرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سر میز گرگ

روزلا پوستورینو در کتاب سر میز گرگ​​​، که از ماجراهایی واقعی الهام گرفته شده، روایتگر داستان زنانی است که انتخاب شده‌اند تا ابتدا غذای هیتلر را بچشند و پیش‌مرگ او شوند. این کتاب روایت زندگی ده زن آلمانی است که ناخواسته به این ماجرای هولناک کشیده شده‌اند و هرروز، سه بار با چشیدن غذای پیشوا باید با مرگ مواجه شوند. این اثر تحسین‌شده جوایز زیادی را از آن خود کرده و در سطح جهان پرفروش بوده است.

درباره‌ی کتاب سر میز گرگ

سال 1943. رُزا سَوِر زن جوان بیست‌وپنج‌ساله‌ای است که از برلین به پروس شرقی رفته تا در کنار خانواده‌ی شوهرش زندگی کند. همسرش از مدت‌ها پیش راهی به جبهه شده و خبری از او نیست. رزا پدر و مادرش را ازدست‌داده و دیگر در برلین کسی را ندارد که در کنارش باشد. به همین خاطر صدها کیلومتر راه را طی می‌کند و از مرکز به استانی حاشیه‌ای می‌رود تا در آرامش باشد. اما روز بعد از رسیدنش، چند مأمور اس‌اس به خانه‌ی والدین همسرش می‌آیند و سراغ او را می‌گیرند. رزا شگفت‌زده و سردرگم است و نمی‌فهمد برای چه دنبال او آمده‌اند. او نه آدمی سیاسی است و نه کاری کرده. افسران اس‌اس به رزا می‌گویند که پیشوا به او نیاز دارد و فردا او را به مقر پیشوا خواهند برد. او خیلی زود می‌فهمد که به‌عنوان چشنده‌ی غذای هیتلر انتخاب شده! کسی که باید هرروز تمام وعده‌های غذایی هیتلر را پیش از او بچشد تا مسموم نباشد. اما رزا تنها نیست. او در بدو ورودش به ساختمان با نُه زن دیگر روبه‌رو می‌شود که دقیقاً همین وظیفه را دارند...

معرفی و دانلود کتاب سر میز گرگ

رمان سر میز گرگ (At the Wolf's Table) آخرین اثر روزلا پوستورینو (Rosella Postorino) نویسنده‌ی جوان و معروف ایتالیایی است. او این قصه را با الهام از حوادث واقعی تاریخی نوشته. پوستورینو می‌گوید چند سال پیش در روزنامه گزارشی خواند که در آن زنی بسیار مسن اعتراف کرده بود برای مدت‌ها چشنده‌ی غذای هیتلر بوده. موضوعی که برای دهه‌ها آن‌ها را پنهان کرده بود. اینجا جرقه‌ی داستان در ذهن پوستورینو می‌خورد. او بلافاصله سعی می‌کند با آن زن برلینی ارتباط برقرار کند تا بیشتر بداند ولی می‌فهمد که پیرزن مدتی قبل فوت کرده! به این شکل او مجبور می‌شود ایده را خود پرورش دهد و دراماتیزه کند. بااین‌وجود نتیجه‌ی کار او بسیار تحسین‌برانگیز بوده و خیلی از منتقدان داستان او را ستوده‌اند. این کتاب به زبان‌های زیادی ترجمه شده و در سطح دنیا پرفروش بوده است.

روزلا پوستورینو در داستان سر میز گرگ به زندگی ده زنی می‌پردازد که خیلی تصادفی از سرتاسر آلمان انتخاب‌شده‌اند تا پیش‌مرگ پیشوا باشند. آن‌ها هرروز و هرلحظه در اضطراب هستند و با مرگ قمار می‌کنند. پوستورینو این زنان را از طیف‌های مختلف انتخاب می‌کند: برخی طرفدار پیشوا هستند و باافتخار چشنده‌ی غذای او می‌شوند، درحالی‌که برخی دیگر از او نفرت دارند و هر بار آرزوی مرگش را می‌کنند. آن‌ها ازنظر سن و طبقه‌ی اجتماعی هم با فرق دارند. پوستورینو از این امکان استفاده می‌کند تا چندین درون‌مایه‌ی مختلف را در هم ترکیب کند. عشق، احساس گناه، شرم، ترس، حسرت و رهایی ازجمله مسائلی هستند که در هر لحظه با آن‌ها مواجه خواهیم شد. او به‌خوبی گرسنگی و ولع به خوردن را در این زنان و هم‌زمان شرم و واهمه‌ی دائمی‌شان از مرگ را به‌تصویر می‌کشد. این احساس بارها و بارها تکرار می‌شود و آن‌ها را رنج می‌دهد. و همین باعث می‌شود تا پیوندی خواهرانه بینشان شکل بگیرد و به هم نزدیک‌تر شوند و به یکدیگر کمک کنند.

داستان سر میز گرگ را انتشارات کتاب کوله پشتی با ترجمه‌ی مصطفی شایان و اکرم شایان منتشر کرده است.

اقتباس سینمایی از کتاب سر میز گرگ

نویسنده‌ی کهنه‌کار و خبره‌ی ایتالیایی،‌سیلویو سولدینی، ماجرای کتاب سر میز گرگ را دستمایه‌ی ساخت یک فیلم جذاب قرار داده است. فیلمنامه‌ی این اثر توسط دوریانا لئوندف همراه با جولیا کالندا و کریستینا کومنچینی و همراهی خود کارگردان نوشته شده است. اکران این فیلم در پاییز و زمستان سال 2023 میلادی صورت می‌گیرد.

جوایز و افتخارات کتاب سر میز گرگ

  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی Campiello
  • برنده‌ی جایزه‌ی Luigi Russo
  • برنده‌ی جایزه‌ی Rapallo
  • برنده‌ی جایزه‌ی Lucio Mastronardi Città di Vigevano
  • یکی از 10 کتاب برتر ایتالیایی دهه به انتخاب نشریه‌ی La Repubblica

نکوداشت‌های کتاب سر میز گرگ

  • به جذابیت یک فیلم بزرگ. (ونتی فر)
  • فوق‌العاده... رمانی غیرمعمول و متأثرکننده. (ساندی تایمز)
  • رمانی جذاب و اضطراب‌آور... این کتاب تا مدت‌ها با شما می‌ماند. (La Repubblica)
  • این داستان که از عشق، گرسنگی، نجات و پشیمانی می‌گوید، در پایان بر قلبتان حک خواهد شد. (ماری کلر)

کتاب سر میز گرگ برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دوستداران داستان‌های تاریخی، مخصوصاً کسانی که به اتفاقات دوران جنگ جهانی دوم علاقه دارند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب سر میز گرگ می‌خوانیم

در دومین روزم در مقام چشنده‌ی غذا، سپیده‌دم بیدار شدم. خروس آواز می‌خواند و صدایی از قورباغه‌ها شنیده نمی‌شد. پنداری به‌یک‌باره همه از سر خستگی به خوابی عمیق فرورفته بودند. پس از اینکه تمام شب پلک روی هم نگذاشته بودم، خیلی احساس تنهایی می‌کردم. خودم را در شیشه دیدم و متوجه چین‌وچروک دور چشمانم شدم. خودم را می‌شناختم؛ اینها به‌خاطر بی‌خوابی یا جنگ نبود و همیشه با من بود. مادرم می‌گفت: «بسه دیگه، ببند کتاب‌ها رو و یه نگاهی به صورتت بنداز.» یا پدرم از دکتر می‌پرسید: «به نظرتون کمبود آهن داره دکتر؟» برادرم هم همیشه پیشانی‌اش را بر پیشانی من می‌مالید، چراکه این نوازش‌های نرم باعث می‌شد خوابش ببرد. در تصویرم در شیشه، همان چشم‌های دوران کودکی‌ام را دیدم که دورشان سیاه بود و دریافتم که اینها نشانه بوده است.

در پی زارت بیرون رفتم. کنار مرغدانی چنبره زده بود و خرناس می‌کشید؛ انگار داشت از مرغ‌ها محافظت می‌کرد. عاقلانه نبود که زنان را تنها رها کنی. زارت گربۀ محافظه‌کاری بود و این را خوب می‌دانست. در سوی دیگر، گِرِگور خانه را ترک کرده بود. او بیشتر می‌خواست یک آلمانی خوب باشد تا شوهری خوب. اولین‌بار در کافه‌ای نزدیک کلیسای جامع قرار گذاشتیم، اما او دیر آمد. سر میزی بیرون کافه نشستیم. با اینکه آفتاب می‌تابید، هوا خنک بود. از آواز دل‌انگیز پرندگان به وجد آمده بودم و پرواز رقص‌گونه‌شان، افسونم کرده بود. سرانجام این لحظه با او فرارسیده بود. همان عشقی بود که از کودکی در خیالم داشتم. پرنده‌ای از دیگر پرندگان جدا شد و مغرور و تنها، آن‌قدر پایین آمد که انگار می‌خواست توی آب شیرجه بزند. بال‌های کشیده‌اش را به آب رساند و دوباره اوج گرفت. سرخوشی و لذت سبب شده بود از گروه فاصله بگیرد و این‌چنین بی‌پروا عمل کند. همین احساس در ساق‌های من هم شکل گرفته بود؛ اینکه رئیسم، مهندسی جوان، در کافه جلویم نشسته بود تمام وجودم را پر از خوشی و نشاط می‌کرد. شادمانی آغاز شده بود. پای سیب سفارش داده بودم، اما لب نزدم. گِرِگور گفت: «دوست نداری؟» با خنده گفتم: «نمی‌دونم.» بشقاب را به جلو هل دادم و به او تعارف کردم. اولین تکه را در دهانش گذاشت و با اشتیاق خورد. من هم ترغیب شدم که بخورم. تکه‌ای در دهانم گذاشتم و سپس تکه‌ای دیگر. داشتیم از یک بشقاب می‌خوردیم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سر میز گرگ
نویسنده
مترجممصطفی شایان، اکرم شایان
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-600-461-577-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سر میز گرگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سر میز گرگ

برای دریافت کتاب سر میز گرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.