معرفی و دانلود کتاب سرزمین موعود - جلد دوم

عکس جلد کتاب سرزمین موعود - جلد دوم
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرزمین موعود - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرزمین موعود - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرزمین موعود - جلد دوم

کتاب سرزمین موعود - جلد دوم، نوشته‌ی باراک حسین اوباما، ادامه‌ی جلد اول اثری با همین نام است و به خاطرات او در این اثر به بازه‌ی زمانی سال 2011 تا پایان دوران ریاست‌جمهوری‌اش اختصاص دارد. ویژگی‌ بارز این کتاب، لحن صمیمانه و صداقت نویسنده در روایت رویدادهاست که با جزئیات موشکافانه و بینش او به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آمریکا، همراه شده است.

درباره‌ی کتاب سرزمین موعود - جلد دوم

باراک حسین اوباما (Barack Hussein Obama)، چهل‌وچهارمین رئیس‌جمهور ایالات متحده، در کتاب سرزمین موعود - جلد دوم (A Promised Land)، خاطراتی را که در کتاب پیشین خود روایت کرده، ادامه می‌دهد. این کتاب، رویدادهای سال 2011 تا پایان دوران ریاست‌جمهوری نویسنده را دربرمی‌گیرد و همچون جلد اول، لحن صمیمی و صادقانه‌ی خود را حفظ کرده است.

جلد اول این مجموعه، با وقایع پیرامون مرگ اسامه بن‌لادن در مه سال 2011، به اتمام رسید. اما خاطرات رئیس‌جمهور همچنان ادامه دارد و در جلد دوم، بیشتر نمود پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که کتاب پیش‌رو، علاوه‌بر رخدادهای مهم تاریخی، لحظات تأثیرگذار زندگی نویسنده را هم شامل می‌شود و مهم‌ترین نکته درباره‌ی آن، صراحتی است که در روایت وقایع و ماجراها به‌کار رفته است.

باراک حسین اوباما، با نگاهی موشکافانه، تجربیات خود را در مقام رئیس‌جمهور ایالات متحده را با دنیا به اشتراک گذاشته و از بسیاری حقایق پرده برداشته است. هدف او از نگارش این کتاب، درک معنای «رئیس‌جمهور آمریکا بودن» از سوی خواننده است. چراکه او باور دارد ریاست‌جمهوری هم مثل سایر مشاغل است و با وجود قدرت و شکوهی که در ظاهر نشان می‌دهد، همچنان کسب‌وکاری انسانی‌ست که شکست‌ها، مشکلات و چالش‌های زیادی را به همراه دارد.

کتاب سرزمین موعود - جلد دوم، آگاهی‌بخش، عبرت‌آموز و لذت‌بخش است. در این اثر نویسنده موفق شده هدف خود را به‌ثمر برساند، ظواهر را کنار بزند و تصویری جامع از حقیقت دنیای سیاست در اختیار جهان قرار دهد. این کتاب سال 2020 وارد بازار شد و انتشارات مرسل آن را با ترجمه‌ی فرزاد مرتضایی منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب سرزمین موعود

  • پرفروش‌ترین کتاب مجله‌ی نیویورک‌تایمز به‌مدت 10 هفته‌ی متوالی
  • بهترین کتاب سیاسی سال گاردین در 2020
  • قرارگیری در لیست ده کتاب برتر سال 2020 به انتخاب نیویورک‌تایمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی گودریدز سال 2020 برای بهترین خاطرات و زندگی‌نامه
  • حضور در فهرست 50 اثر غیرداستانی برتر واشنگتن‌پست در سال 2020
  • برنده‌ی جایزه‌ی Audie

نکوداشت‌های کتاب سرزمین موعود

  • کتابی قدرتمند دارای بینش‌های فراوان درباره‌ی رهبری خوب. (بیل گیتس)

  • باراک اوباما به اندازه‌ی یک نویسنده، تواناست. مطالعه‌ی کتاب سرزمین موعود عموماً لذت‌بخش است، جمله به جمله، نثرهای زیبا در جابه‌جای آن، جزئیات واضح و دقیق. داستان در جلد دوم ادامه خواهد داشت، اما باراک اوباما پیشتر لحظه‌ای کلیدی در تاریخ آمریکا را آشکار کرده است. این‌که چگونه آمریکا تغییر کرد و در عین حال بدون تغییر باقی ماند. (نقد کتاب نیویورک‌تایمز)

  • خاطرات سیاسی درجه یک و تمرینی جدی در سیاست عملی تمامی خوانندگان. (نقد کتاب kirkus)

  • هر جمله‌ای در این کتاب لایق دوست‌داشته‌شدن و لذت است. هر کسی که می‌خواهد آمریکای اوایل قرن بیست‌و‌یکم را درک کند، باید این کتاب را بخواند. (مجله‌ی کتاب‌های نیویورک)

  • اوباما می‌داند چگونه یک داستان خوب تعریف کند. (مجله‌ی تایم)

کتاب سرزمین موعود - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به زندگی‌نامه و خاطرات چهره‌های سرشناس، از مطالعه‌ی این کتاب لذت خواهند برد. همچنین منبعی ارزشمند برای دوستداران تاریخ و سیاست است.

با باراک حسین اوباما بیشتر آشنا شویم

باراک حسین اوباما، سیاستمدار آمریکایی و چهل‌و‌چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده به‌شمار می‌رود که در سال 1961 متولد شده و در نوامبر 2008، به ریاست جمهوری رسید. او به‌مدت دو دوره، این جایگاه را از آن خود کرد و در این مقام به فعالیت مشغول شد. از افتخارات او می‌توان به دریافت جایزه‌ی صلح نوبل در سال 2009 اشاره کرد.

باراک اوباما طی این سال‌ها کتاب‌های بسیاری منتشر کرده که شماری از آن‌ها در لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفتند. کتاب‌های «جسارت امید» و «باراک اوباما: در رویای پدر»، نمونه‌هایی از آثار ترجمه‌شده‌ی او به فارسی‌اند.

در بخشی از کتاب سرزمین موعود - جلد دوم می‌خوانیم

در پایان اجلاس در لندن، گروه 20 موفق شدند در‌خصوص بحران مالی جهانی توافقی را انجام دهند. در بیانیه‌ی نهایی که به‌طور مشترک توسط رهبران شرکت‌کننده صادر می‌شد، ایالات متحده موظف شد به ایجاد کمیته‌هایی برای بسته‌های محرک و تأیید حمایت با اقدام به از بین بردن حباب سود جهانی و بهبود نظارت مالی که برای اروپایی‌ها خیلی مهم بود. کشورهای بریکس می‌توانستند طبق درخواست خودشان، به تعهدی از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا مبنی‌بر فعالیتشان در بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول برسند. سارکوزی قبل از اینکه من و تیم از اتاق جلسه بیرون برویم، جلویمان را گرفت و گفت: «این توافقنامه تاریخی می‌شه باراک! همه‌ش هم به‌خاطر وجود توئه... نه، نه. می‌دونی که دارم حقیقت رو می‌گم. آقای گیتنر هم فوق‌العاده عمل کرد.» مثل یک هوادار فوتبال چنان فامیلی وزیر خزانه‌داری و امور مالی مرا صدا زد که چند نفر از افراد اتاق به‌سمت ما برگشتند. مجبور بودم بخندم؛ چون اولاً معلوم بود تیم معذب شده و بعد هم قیافه‌ی آنجلا مرکل دیدنی بود. او تازه خواندن دستورالعمل‌های طرح مرا تمام کرده بود و حالا داشت جوری به سارکوزی نگاه می‌کرد که مادرها به پسر‌های عیاششان نگاه می‌کنند.

مطبوعات بین‌المللی این اجلاس را یک موفقیت ارزیابی کردند: نه‌تنها محتوا خیلی بهتر از انتظار ما پیش رفت، بلکه دیدگاه جهان به این مسئله را که بحران مالی فقط به دولت آمریکا صدمه زده است، کاملاً وارونه کرد. در کنفرانس خبری پایانی، با احترام از کسانی که در موفقیت طرح مقابله با بحران جهانی همکاری کرده بودند، مخصوصاً گوردون براون، تشکر کردم و او را به‌خاطر رهبری‌اش ستایش کردم. استدلالم این بود که در این جهان به‌هم‌پیوسته، هیچ کشوری نمی‌تواند به‌تنهایی ادامه بدهد. حل مشکلات بزرگ، نیازمند همکاری بین‌المللی بود. روز بعد، خبرنگاری این موضوع را پیگیری کرد و از من خواست بگویم چرا به‌نظرم آمریکا استثنایی است؟ گفتم: «من به استثنایی بودن آمریکا اعتقاد دارم؛ همان‌طور که انگلیسی‌ها به انگلیس و یونانی‌ها به یونان این حس را دارند.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرزمین موعود - جلد دوم
نویسنده
مترجمفرزاد مرتضایی
ناشر چاپیانتشارات مرسل
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات587
زبانفارسی
شابک978-964-972-602-1
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرزمین موعود - جلد دوم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سرزمین موعود - جلد دوم

برای دریافت کتاب سرزمین موعود - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.