معرفی و دانلود کتاب مشاوره قبل از ازدواج: راهنمایی برای درمانگران

عکس جلد کتاب مشاوره قبل از ازدواج: راهنمایی برای درمانگران
قیمت:
۴۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مشاوره قبل از ازدواج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مشاوره قبل از ازدواج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مشاوره قبل از ازدواج: راهنمایی برای درمانگران

کتاب مشاوره قبل از ازدواج نوشته‌ی آنجلا اسکورتو مشاور و درمانگر آمریکایی‌ست که در زمینه‌ی مشاوره‌ی قبل از ازدواج و همچنین زوج‌درمانی تخصص دارد. کتاب حاضر حاوی نکات مهم و تجربیات نویسنده درباره‌ی تکنیک‌های مشاوره قبل از ازدواج است که به‌ویژه برای درمانگران این حوزه و همچنین زوج‌هایی که در آستانه‌ی ازدواج و یا آشنایی با یکدیگر قرار دارند، بسیار مفید خواهد بود.

درباره‌ی کتاب مشاوره قبل از ازدواج

کتاب مشاوره قبل از ازدواج: راهنمایی برای درمانگران (Pre-Marital Counseling: A Guide for Clinicians) نوشته‌ی آنجلا اسکورتو (Angela Scurtu) مشاور و درمانگر متخصص در زوج‌درمانی، با هدف کمک به درمانگران و مشاوران نگاشته شده تا بتوانند به زوج‌های جوان در حل مشکلاتی که قبل از ازدواج با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند، یاری برسانند. این کتاب راهنما حاوی دستورالعمل‌های گام‌به‌گام در مورد مداخلاتی‌ست که برای مسائل رایج قبل از ازدواج به‌کار می‌آیند. ازجمله‌ی این مشکلات می‌توان به تنگناهای مالی، آشنا کردن خانواده‌ها با یکدیگر و مسائل مربوط به سلامت روان اشاره کرد. کتاب حاضر هم‌چنین مهارت‌های مفیدی را مانند بهبود حس همدلی، سازگاری و برقراری ارتباط موفق به خواننده می‌آموزد و به درمانگران کمک می‌کند برای هر زوج، برنامه‌ی درمانی و سیستم ارزیابی مخصوصی طراحی کنند تا انتظارات آن‌ها در دنیای واقعی برآورده شود.

کتاب مشاوره قبل از ازدواج با ترجمه‌ی دکتر یاسر مدنی و حمیدرضا گلشن توسط انتشارات مرسل در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب مشاوره قبل از ازدواج

  • مشاوره قبل از ازدواج کتابی فوق‌العاده برای درمانگرانی‌‌ست که قصد دارند به زوج‌ها در ساختن رابطه‌ای مستحکم و پایدار کمک کنند. آنجلا اسکورتو در این کتاب راهنمایی‌هایی برای ایجاد و توسعه‌ی عادت‌های سالم ارائه کرده که به شکوفایی روابط زناشویی می‌انجامند. (دکتر باب برتولینو)

  • اگر همیشه به دنبال کتابی بودید که تمام توصیه‌های لازم قبل از ازدواج را در خود داشته باشد، کتاب خود را یافته‌اید! (دکتر تیفانی براون)

  • کتاب حاضر شامل دستورالعمل‌هایی ساده است که زوج‌ها را قبل از ازدواج راهنمایی می‌کند و تمام نکات مهم مشاوره را در اختیار درمانگران قرار می‌دهد. (دکتر برایان جیمز ویلوبی)

کتاب مشاوره قبل از ازدواج مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به کتب روان‌شناسی، درمانگران و مشاوران پیش از ازدواج و همچنین زوج‌هایی که در آستانه‌ی ازدواج هستند یا از مشکلات زناشویی رنج می‌برند، از خواندن کتاب مشاوره قبل از ازدواج بهره خواهند برد.

با آنجلا اسکورتو بیشتر آشنا شویم

آنجلا اسکورتو نویسنده، سخنران و متخصص زوج‌درمانی، متولد ایالات متحده است. او از طریق کانال یوتیوب و پادکست‌هایش به افراد متعددی مشاوره می‌دهد و عمده مطالب او درباره‌ی درمان مشکلات زناشویی می‌باشد. او تا کنون دو کتاب نوشته و در محافل گوناگونی مانند برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، کنفرانس‌ها و حتی کلیساها سخنرانی می‌کند. «کمک به زوج‌ها برای غلبه بر خیانت: راهنمایی برای درمانگران» (Helping Couples Overcome Infidelity: A Therapist’s Manual) عنوان کتاب دیگر اوست.

جملات برگزیده‌ کتاب مشاوره قبل از ازدواج

  • «زناشویی در صورتی که یک طرف احساس شادمانی و دیگری احساس تیره‌روزی نماید، به پیش نمی‌رود بلکه احساس خوشبختی دو‌طرفه است.» (جو مانتگنا، بی‌خیال پاریس)

  • «گذشته می‌تواند آسیب‌زا باشد، ولی آن‌طور که من به آن می‌نگرم، هم می‌توانی از سر راهش کنار روی و یا از آن فراگیری.» (رابرت گویلام، شیرشاه)

  • «بحث سال نیست عزیزم، خیلی بیشتر از این حرف‌هاست.» (هریسون فورد، ایندیانا جونز)

  • «قبل از اقدام به هر کاری درمورد آنچه که می‌خواهید انجام دهید؛ مطمئن باشید، زیرا هدفمندی پشتوانه‌ی مهم اعمال شماست.» (شان پن، همه‌ی مردان شاه)

در بخشی از کتاب مشاوره قبل از ازدواج: راهنمایی برای درمانگران می‌خوانیم

دو پدر و مادر هرکدام صاحب فرزندی بودند که دوست نداشت به مدرسه برود. یکی از مادرها در حالی که از این کار ناراحت بود به او گفت: «باید به مدرسه بروی چه بخواهی و چه نخواهی.» این بچه درمورد رفتنش به مدرسه قشقرقی برپا می‌کرد و این موضوع هر روز بغرنج‌تر از روز قبل می‌شد. ولی مادر دوم موضع متفاوت‌تری را اتخاذ کرد. وقتی که بچه‌اش از مدرسه رفتن امتناع می‌کرد از او می‌پرسید: «چیزی شده؟ توی مدرسه مشکلی داری؟» بچه با شنیدن این پرسش شروع کرد به گریه کردن و گفت که بچه‌های مدرسه بر روی او اسم گذاشته‌اند و او دیگر نمی‌خواهد به مدرسه برود. بعد از متوجه شدن این دلیل، مادر به مدرسه رفت و از معلم خواست تا راهی برای حل مشکل فرزندش پیدا کند و معلم نیز با صحبت کردن با بچه‌های دیگر رفتار آن‌ها را در این مورد اصلاح کرد و کودک هم روال معمول رفتن به مدرسه را در پیش گرفت.

دومین مهارت موفقیت در ازدواج، همدلی است. در دومین مثال صفحه‌ی قبل مادر از طریق همدلی سعی در رفع مشکل فرزندش نمود. همدلی، در روابط زوج‌ها ابزار بسیار ارزشمندی جهت کمک به شنیدن همدیگر، درک روشن‌تر مسائل و رسیدن به راه‌حل‌های واقعی و عملی مشکلات می‌باشد. همدلی همه‌ی مسائل بین زوج‌ها را حل و فصل نمی‌کند، ولی می‌تواند از شدت و کثرت اختلافات بکاهد. لذا آموزش زوج‌ها درخصوص کنار آمدن بهتر باهم گام بسیار مهمی است. همدلی به این صورت تعریف گردیده است: «توانایی درک اندیشه‌ی دیگران، قرار دادن خود به‌جای آن‌ها و نهایتاً درک هوشمندانه‌ی شرایطشان بدون مشاهده‌ی عینی بروز عواطف آن‌ها.» معمولاً در موقعیت‌های درمانی، درمانگران با زوج‌هایی روبه‌رو می‌شوند که درخصوص درک و شنیده‌شدن توسط طرف مقابلشان دچار مشکلاتی هستند. یکی از متداول‌ترین مدل‌های درمانی مورد استفاده‌ی ما در این شرایط، آموزش تعاملات همدلانه است. در این فصل، ما به طیفی از روش‌های آموزش تعاملات همدلانه می‌پردازیم که می‌تواند به‌عنوان ابزار یاری‌رسان زوج‌ها به‌عنوان گروه و تیم، در زمینه‌ی ایجاد ارتباطی مؤثر، لحاظ گردد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجمان
دیباچه
مقدمه
1: ارزیابی و برنامه‌ریزی درمانی
2: عشق‌ ورزیدن به‌عنوان یک انتخاب
3: همدلی
4: جنگیدن توأم با احترام
5: درخواست مؤثر نیازها و خواسته‌ها
6: نگه داشتن گرمی روابط
7: ارائه خدمات یاری‌رسان به‌صورت فردی
8: خاتمه دادن و پیشنهادات
خلاصه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مشاوره قبل از ازدواج: راهنمایی برای درمانگران
نویسنده
مترجمیاسر مدنی، حمیدرضا گلشن
ناشر چاپیانتشارات مرسل
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات220
زبانفارسی
شابک978-964-972563-5
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مشاوره قبل از ازدواج

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مشاوره قبل از ازدواج

برای دریافت کتاب مشاوره قبل از ازدواج و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.