معرفی و دانلود کتاب سنسورها در خودروهای سواری

عکس جلد کتاب سنسورها در خودروهای سواری
قیمت:
۳۱۰۰۰ ۲۷,۹۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سنسورها در خودروهای سواری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سنسورها در خودروهای سواری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سنسورها در خودروهای سواری

کتاب سنسورها در خودروهای سواری نوشته‌ی امیرمهیار خراسانی و مسعود رضایی، راهنمایی آموزشی برای آشنا کردن مخاطبان با ماهیت سنسور، ساختار و ویژگی‌های آن، انواع موجود سنسورها، کاربردهای آن‌ها در صنعت خودروسازی و نحو‌ه‌ی عیب‌یابی و تعمیر آن‌هاست.

درباره‌ی کتاب سنسورها در خودروهای سواری

سنسورها به عنوان دستگاه‌های مبدل کمیت‌های فیزیکی به کمیت‌های الکترونیکی، در صنایع مختلف استفاده‌های فراوان و متفاوتی دارند. سنسورها در حوزه‌ی نظارت و کنترل عملیات‌های مختلف بسیار کاربردی و حتی ضروری هستند، به گونه‌ای که شاید بتوان گفت فرآیند کنترل، بدون وجود سنسورهای مختلف، به شکل عمیقی ناکارآمد خواهد شد. در صنعت خودروسازی نیز مانند همه‌ی صنایع، سنسورها نقش‌های مهم و فعالانه‌ای را ایفا می‌کنند. هدف از استفاده از سنسور در خودروها، بهبود نظارت بر کار اجزای مختلفی است که در خودرو وجود دارند. امیرمهیار خراسانی و مسعود رضایی در کتاب سنسورها در خودروهای سواری به شیوه‌ای تخصصی، جزئی و در عین حال کاربردی، تمام اطلاعات لازم را در زمینه‌ی سنسور و کاربردهای آن در صنعت خودروسازی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند.

کتاب پیش رو در دو بخش اصلی طراحی و نگاشته شده است. بخش اول مطالبی کلی و پایه‌ای را درباره‌ی سنسورها به خواننده ارائه می‌کند. مخاطب در این بخش با ماهیت سنسور و تعریف آن آشنا می‌شود و انواع سنسور را بر اساس طبقه‌بندی‌های مختلف آن خواهد شناخت. تکنیک‌های متفاوت تولید و ساخت سنسورها نیز در همین بخش به خواننده ارائه می‌شود. هم‌چنین نویسندگان سنسورها را بر مبنای عناصر اندازه‌گیری معمول نیز طبقه‌بندی می‌کنند. علاوه بر آن، توضیحاتی اساسی نیز درباره‌ی سنسورهای سیلیکانی و تشدیدی و انواع آن‌ها در همین بخش مطرح شده است. این بخش در حکم پیش‌زمینه‌ای برای ورود به مباحث اصلی کتاب است.

در بخش دوم کتاب سنسورها در خودروهای سواری، نویسندگان کاربردهای مختلف سنسورها را در خودروهای سواری مورد بحث قرار داده‌اند. بخش دوم به چهار فصل تقسیم شده است و هر فصل نوعی از سنسورها را که در خودروسازی کاربرد دارند، معرفی می‌کند. این فصل‌ها عبارت‌اند از:

  • سنسورهای متغیر با دما که شامل سنسورهایی از جمله دمای آب رادیاتور، دمای بحرانی، دمای اواپراتور کولر، دمای داخل و خارج خودرو و... می‌شوند.
  • سنسورهای متغیر با فشار که شامل سنسورهای فشار هوای ورودی، فشار گاز کولر، فشار روغن موتور و... می‌شوند.
  • سنسورهای اثر هال از جمله سنسورهای دور موتور، سرعت خودرو، ترمز ضد قفل رلوکتوزی و... .
  • سایر سنسورها که در طبقه‌بندی مشخصی قرار نمی‌گیرند مانند سنسورهای وضعیت دریچه‌ی گاز، ضربه، لنت ترمز، کیسه‌ی هوا، اکسیژن، نور، و... .

امیرمهیار خراسانی و مسعود رضایی در چهار فصل پیش‌گفته، جزئیات مرتبط با هر سنسور را برای خوانندگان تبیین می‌کنند.

از ویژگی‌های این کتاب، بیان ساده و روان آن است که حتی برای غیرمتخصصین نیز می‌تواند مناسب باشد. همین‌طور تصاویری که نویسندگان به تناسب مباحث در کتاب حاضر آورده‌اند، فهم مطالب کتاب را بسیار ساده‌تر می‌کند.

کتاب سنسورها در خودروهای سواری نوشته‌ی امیرمهیار خراسانی و مسعود رضایی به همت مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب سنسورها در خودروهای سواری برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای دانشجویان، علاقه‌مندان و شاغلین در حوزه‌ی صنعت خودروسازی بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب سنسورها در خودروهای سواری می‌خوانیم

امروزه در صنعت اتومبیل‌سازی وسایل گوناگونی جهت افزایش دقت رانندگان هنگام رانندگی و سیستم‌های گوناگون اخطار هنگام نزدیک شدن بیش از حد به موانع ساخته شده است. به کارگیری فناوری نوین پردازش اطلاعات و سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته خودروسازان پیشرو را قادر ساخته است که از این وسایل جهت کنترل هوشمند استفاده کنند. اولین قدم در این راه تولید حسرگرهای لازم جهت حس کردن شرایط خطرناک است که از جمله اساسی‌ترین آن‌ها سنسورهای فاصله‌یاب است.

این سنسور برای استفاده در سیستم‌های هوشمند اخطار تصادف در اتومبیل‌هاست که در آن فاصله خودرو از موانع رو‌به‌رو اندازه‌گیری می‌شود و با توجه به سرعت نسبی خودرو با موانع و شرایط جوی اخطار لازم به راننده داده ‌می‌شود. در صورت عدم توجه راننده به اخطارها سیستم به طور اتوماتیک اقدام به کاهش سرعت خودرو می‌کند. اطلاعات جمع‌آوری شده از این سنسورها توسط مدارهای واسط به یک پردازشگر ارائه می‌شود. این پردازشگر بر اساس یک‌سری محاسبات و قواعد شرایط را بررسی و تحلیل کرده و در صورت وجود خطر تصادف راننده را آگاه می‌سازد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مفهوم سنسور و تکنیک‌های تولید آن
فصل دوم: سنسورهای سیلیکانی و انواع آن
فصل سوم: تکنیک‌های مختلف ساخت سنسور
فصل چهارم: سنسورها بر پایه عناصر معمول اندازه‌گیری و انواع آن
فصل پنجم: سنسورهای تشدیدی و انواع آن
فصل ششم: سنسورهای متغیر با دما
فصل هفتم: سنسورهای متغیر با فشار
فصل هشتم: سنسورهای اثر هال
فصل نهم: سایر سنسورها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سنسورها در خودروهای سواری
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات147
زبانفارسی
شابک978-964-354-960-2
موضوع کتابکتاب‌های خودرو
قیمت نسخه الکترونیک
۳۱۰۰۰ ۲۷,۹۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سنسورها در خودروهای سواری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سنسورها در خودروهای سواری

برای دریافت کتاب سنسورها در خودروهای سواری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.