معرفی و دانلود کتاب سوخت برای ورزش

عکس جلد کتاب سوخت برای ورزش
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سوخت برای ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سوخت برای ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سوخت برای ورزش

کتاب سوخت برای ورزش نوشته‌ی ابیگیل جی لارسون، بر پایه‌ی این اصل نوشته شده که یکی از ارکان مهم برای فعالیت ورزشی مفید و کارآمد، تغذیه‌ی درست است. نویسنده در این کتاب اصولی را برای مخاطبان شرح داده است و از این طریق، اطلاعات مهمی را درباره‌ی تغذیه به آنان منتقل کرده تا برای بهبود فعالیت‌های ورزشی، از این مبانی استفاده کنند.

درباره‌ی کتاب سوخت برای ورزش

دکتر ابیگیل جی لارسون (Abigail Larson) کتاب سوخت برای ورزش (Fuel For Sport) را برای فعالان ورزشی، مربیان، و کسانی که به نحوی با برنامه‌ریزی ورزشی ارتباط دارند نوشته است. مسئله‌ی اصلی او در این کتاب این است که برای خواننده توضیح دهد نسبت تغذیه با فعالیت ورزشی چیست و یک ورزشکار برای فعالیت درست، کارآمد و پیش‌رونده به چگونه تغذیه‌ای نیاز دارد.

موفقیت در فعالیت‌های ورزشی، علاوه بر ژنتیک و شانس که دو عامل کنتزل‌ناپذیرند، به عوامل متعددی از جمله آموزش، تمرین، استراحت، خواب، تمرکز و تغذیه بستگی دارد. عادت‌های غذایی و شیوه‌ی تغذیه، یکی از مهم‌ترین مسائل در زمینه‌ی فعالیت ورزشی است که غالباً با کم‌توجهی مواجه می‌شود. ورزشکار برای انجام فعالیت‌های ورزشی، به رژیم غذایی کارآمدی نیاز دارد که همه‌ی احتیاجات بدنی او را برطرف کند و از طرفی مواد اضافی و مضر به بدن او وارد نکند. کتاب حاضر با ارائه‌ی اطلاعات مهمی در زمینه‌ی کلیات مسائل غذایی، ریزمغذی‌ها و درشت‌مغذی‌ها این نیاز ورزشکاران را برطرف می‌کند و به آنان استراتژی‌ای برای طرح ریختن یک رژیم بهینه و کارآمد ارائه می‌کند.

برای نیل به هدف پیش‌گفته، ابیگیل جی لارسون در فصل اول کتاب، به بیان کلیاتی درباره‌ی انرژی و تغذیه می‌پردازد. در این فصل درباره‌ی ماهیت انرژی صحبت می‌شود و مسئله‌ی تعادل انرژی مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس شیوه‌ی خواندن برچسب‌های غذایی و تجزیه و تحلیل آن را به مخاطبان می‌آموزد. پس از این فصل، نویسنده هر گروه از مغذی‌ها را در یک فصل به خوانندگان معرفی می‌کند. در این فصل‌ها، چیستی نوع مغذی، انواع رژیم‌های آن، ارتباط آن با فرآیند سوخت‌وساز و اهمیت آن در تغذیه بیان می‌شود. عناوین این مواد مغذی عبارت‌اند از: کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و آمینواسیدها، چربی‌ها، ریزمغذی‌ها و فیتوترینت‌ها، مایعات و هیدراسیون.

کتاب سوخت برای ورزش در بخش‌هایی، اطلاعاتی به‌روز درباره‌ی مکمل‌های ورزشی به دست می‌دهد. هم‌چنین این کتاب حاوی مطالبی در باب نیازهای خاص ورزشکاران زن است.

کتاب حاضر توسط هادی شریفی، مهدی شریفی و امیرحسین یعقوبی ترجمه شده و در انتشارات نرسی به چاپ رسیده است.

کتاب سوخت برای ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای ورزشکاران، مربیان، درمانگران فیزیکی، معلمان بهداشت و کسانی که با برنامه‌ریزی ورزشی و ورزشکاران در ارتباط هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب سوخت برای ورزش می‌خوانیم

در بدن انسان، گلوکز تنها کربوهیدراتی‌ست که در خون یافت می‌شود و تنها کربوهیدراتی ست که می‌تواند برای نیازهای آینده ذخیره شود. مولکول گلوکز می‌تواند به‌صورت دسته‌های پلیمری طولانی ذخیره شود که به آن‌ها گلیکوژن می‌گویند. این زنجیره‌های بلند گلوکز می‌توانند بین عضلات و سلول‌های کبد ذخیره شود و به‌خصوص مقدار این‌ها خیلی برای فعالیت ورزشی شدید مهم است. مولکول گالاکتوز در شیر و سایر فرآورده‌های لبنی یافت می‌شود. گالاکتوز تشکیل شده است از (گلوکز +گالاکتوز.) برخی افراد نمی‌توانند لاکتوز را تجزیه کنند و آن را به گلوکز و گالاکتوز تبدیل کنند. دلیل این ناتوانی در جذب مولکول‌ها، می‌تواند باعث بیماری‌های گوارشی شدید شود. فروکتوز در میوه‌جاتی یافت می‌شود که ترکیبی از دی‌ساکاریدها هستند (گلوکز+فروکتوز).

بیشترین شیرین‌کننده‌های غذایی از مواد قندی نام برده شده استفاده نمی‌کنند زیرا اکثر آن‌ها از شکر استفاده می‌کنند. رایج‌ترین اسم ترکیبات شکر شامل: شربت ذرت فروکتوز بالا، نیشکر، شکر قهوه‌ای، چغندرقند، آووکادو، عسل، شربت افرا، ملاس و.. هستند. همانند سایر کربوهیدرات‌ها تمام قندها بدون توجه به منبع آن‌ها دارای 4 کیلوکالری بر گرم انرژی هستند.

فهرست مطالب کتاب

چکیده
مقدمه
فصل 1: میزان انرژی غذا و خواندن برچسب‌های غذایی
فصل 2: کربوهیدرات‌ها
فصل 3: پروتئین و آمینواسیدها
فصل 4: چربی‌ها
فصل 5: ریزمغذی‌ها و فیتونوترینت‌ها
فصل 6: مایعات و هیدراسیون
منابع
کلید واژگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سوخت برای ورزش
نویسنده
مترجمهادی شریفی، مهدی شریفی، امیرحسین یعقوبی
ناشر چاپیانتشارات نرسی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات162
زبانفارسی
شابک978-600-5028-93-5
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سوخت برای ورزش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سوخت برای ورزش

برای دریافت کتاب سوخت برای ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.