معرفی و دانلود کتاب سومین قارچ

عکس جلد کتاب سومین قارچ
قیمت:
۲۹,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سومین قارچ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سومین قارچ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سومین قارچ

کتاب سومین قارچ به قلم جنیفر ال هالم، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز به شمار می‌آید که در ادامه مجموعه داستانی نوشته شده که جلد نخست آن، چهاردهمین ماهی قرمز با موفقیت‌های قابل توجهی روبه‌رو شد. این کتاب نیز داستان الی و پدربزرگ ماجراجویش که اکسیر جوانی را کشف کرده است، روایت می‌کند.

درباره کتاب سومین قارچ:

جنیفر ال. هالم (Jennifer L. Holm) در دومین و آخرین جلد این مجموعه داستان تخیلی و خنده‌دار، قصه اتفاقات عجیب و غیرمنتظره‌ای که حین رفاقت الی و ملوین رخ می‌دهد را روایت می‌کند.

در جلد پیشین خواندیم که ملوین، پدربزرگ ماجراجوی الی که یکی از برجسته‌ترین دانشمندان دنیاست، با اختراع شگفت‌انگیزش در قالب یک پسربچه 13 ساله درآمده و به یکی از دوستان صمیمی الی برای شرارت‌هایش تبدیل شده است. ملوین اکسیر جوانی را کشف کرده و کمی بداخلاق است، با این حال، الی و دوست صمیمی‌اش راج از دوستی با پدربزرگ نوجوان بسیار خوش‌حال‌اند.

داستان سومین قارچ (The Third Mushroom) در همین فضا ادامه می‌یابد و ملوین در مدرسه، دست به آزمایشات جالب و مخاطره‌آمیزی می‌زند؛ با وجود او انجام هر پروژه‌ای برای الی و راج هیجان‌انگیزتر است. اما این موفقیت‌ها صرفا در فضای آزمایشگاه می‌ماند یا در زندگی شخصی الی هم به کمکش می‌آیند؟

شاید بتوان یکی از مهم‌ترین اهداف کتاب سومین قارچ را تشویق کودکان به ماجراجویی و علاقمند کردن‌شان و به خلق و ابداعات جدید، معرفی کرد. نویسنده به صراحت می‌گوید: مثل یک دانشمند، ماجراجو باشید. چیزهای جدید را امتحان کنید. از اشتباه کردن نترسید. این بخشی از فرایند اکتشاف است.

خواندن کتاب سومین قارچ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم:

تمامی کودکان 7 تا 12 ساله‌ی علاقمند به داستان‌های هیجان‌انگیز و را به خواندن این رمان جذاب دعوت می‌کنیم.

با جنیفر ال. هالم بیشتر آشنا شویم:

نویسنده توانا و خوش‌استعداد آمریکایی، جنیفر ال. هالم که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت دارد، سال 1968 چشم به جهان گشود. او که دانش‌آموخته کالج دیکینسون است، مدتی به اجرا در تلویزیون مشغول بود و نوشتن را از همان سال‌ها آغاز کرد. وی شاید جزو معدود و یا حتی تنها نویسنده‌ای باشد که تاکنون 3 بار موفق به دریافت مدال افتخار نیوبری شده است. رمان‌ها و مجموعه داستان‌های او همواره با استقبال کم‌نظیر مخاطبان و تحسین و توجه منتقدین روبه‌روست.

جملات برگزیده کتاب سومین قارچ:

- همیشه در دنیای اطرافتان به دنبال حادثه‌ای غیرمنتظره باشید.

- هروقت چیز قابل توجهی می‌فهمیدم، وظیفه‌ی خودم می‌دانستم که کشفیاتم را روی کاغذ بیاورم، تا همه‌ی افراد نابغه از آن مطلع شوند.

- اگر اسم چیزی را ندانید، اطلاعاتشان هم از بین می‌رود.

در بخشی از کتاب سومین قارچ می‌خوانیم:

انگار هرشل همیشه عضوی از خانواده‌مان بوده. اسم کانر خیلی بهش نمی‌آمد، برای همین اسمی جدید برایش انتخاب کردم. فکر کنم اسم مناسبی رویش گذاشته‌ام. چون همیشه‌ نگاهش به بیرون است و آسمان را نگاه می‌کند. جای موردعلاقه‌اش برای نشستن، لب پنجره است.

هرشل اخلاق عجیب خودش را دارد. وقتی زنگ در را می‌زنند، معمولاً قایم می‌شود. شاپرکی نیست که ببیند و نخواهد با ضربه آن را زمین بیندازد. شب‌ها جای خوابش را عوض می‌کند، گاهی با من می‌خوابد، گاهی مادرم و گاهی پدربزرگم، انگار دارد خودش را توی دل همه جا می‌کند. اما بیشتر از همه، هرشل عاشق خوردن است و از این‌که این را نشان می‌دهد، خوشحال است.

حدود یک هفته بعد، وقتی از در ورودی پایم را می‌گذارم تو، فوری شروع به میومیو می‌کند. دیروقت است، وقت شام. من و راج توی یکی از پارک‌های محله بودیم، آخرش هم بازی شطرنج پیرمردها را نگاه کردیم. راج مثل یک گزارشگر ورزشی تک‌به‌تک حرکات بازی را گزارش کرد. پیرمردها خیلی خوششان آمد و چند نکته‌ی حرفه‌ای یادش دادند.

به گربه‌ام می‌گویم: «باشه، باشه. بهت غذا می‌دم.»

تا آشپزخانه پشت سرم می‌آید. بقیه‌ی جاهای خانه ساکت است. مامانم هنوز مدرسه است و پدربزرگم هم احتمالاً خواب است. امروز صبح سردرد داشت و نیامد مدرسه، خانه ماند.

هرشل پافشاری می‌کند و با ضربه به سمت کشوی انباری هدایتم می‌کند. صدای میومیویش بلند و بلندتر می‌شود. یک قوطی غذای تازه باز می‌کنم و دارم قاشق‌قاشق توی کاسه می‌ریزم که صدای قدم‌های سنگینی را می‌شنوم. سرم را بلند می‌کنم و مرد کچلی را می‌بینم که وارد آشپزخانه می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

1: جنگ قارچی
2: جنایت‌کار
3: موطلایی
4: ناگت مرغ
5: خط‌خطی
6: نوع و گونه
7: موش‌ها خوبند
8: ما مثل هرشل‌ها هستیم
9: شکسپیر
10: کپک تصادفی
11: بازی‌ها
12: پیراشکی
13: یک رویداد
14: زلزله
15: همبرگر و مالته
16: اورژانس
17: فیلم وحشتناک
18: زامبی‌های دنیای واقعی
19: خواب بد
20: هر کار ممکن
21: زمان
22: طوفان
23: فرضیه‌ی ما
24: جایزه‌ها
25: نتیجه‌ی جالب
26: شهاب‌سنگ
27: آزمایش
یادداشت نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سومین قارچ
نویسنده
مترجمسعیده اشرفیان
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-600-462-505-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سومین قارچ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سومین قارچ

برای دریافت کتاب سومین قارچ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.