معرفی و دانلود کتاب شام آخر در سرخ ده

عکس جلد کتاب شام آخر در سرخ ده
قیمت:
۷۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شام آخر در سرخ ده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شام آخر در سرخ ده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شام آخر در سرخ ده

کتاب شام آخر در سرخ ده داستان زنانی است که قدمت دوستی‌شان به بیش از سی سال می‌رسد و بعد از دو سال دوری، در دوره‌ی کرونا دور هم جمع می‌شوند. شخصیت‌های اصلی این رمانِ بلقیس سلیمانی زنانی میان‌سال هستند که می‌خواهند آخرین راز مگوی فریده را از زبان خودش بشنوند. فریده‌ای که به‌خاطر ابتلا به سرطان، آخرین روزهای زندگی‌اش را می‌گذراند.

درباره‌ی کتاب شام آخر در سرخ ده

بیشتر مخاطبان رمان‌های بلقیس سلیمانیِ (Belgheis Soleimani) اهل کرمان را با داستان‌های بومی‌اش می‌شناسند. اما او در کتاب شام آخر در سرخ ده سنت‌شکنی کرده و با بردن شخصیت‌هایش به روستای سرخ‌ده در نزدیکی جابان دماوند، داستانی را در دنیای امروز روایت می‌کند که برای بسیاری از ما آشناست. شخصیت‌های اصلی کتاب زنانی میانسال هستند که هر کدام زندگی خودشان را دارند؛ اما هنوز هم پس از سال‌ها دوستی‌شان را حفظ کرده‌اند. آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی گروه دارند که در آن با هم تبادل نظر می‌کنند، قرار ملاقات می‌گذارند و گاهی درد دلشان را به یکدیگر می‌گویند. یکی بازنشسته‌ شده، یکی طلاق گرفته، یکی به‌تازگی کارآفرین شده و یکی را هم سرطان از پا درآورده است.

فریده که در میان این گروه دوستی راز مگویی در دل دارد، کسی است که به سرطان مبتلا شده و روزهای آخر عمر خود را می‌گذراند. دوستانش که خبر بیماری او را می‌شنوند، تصمیم می‌گیرند در بحبوحه‌ی همه‌گیری کرونا و پس از رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، به باغ کتایون بروند و روزگاری خوش را در کنار هم بگذرانند. اما این افراد در اصل برای شنیدن راز چندین ساله‌ی فریده دور هم جمع شده‌اند. آن‌ها می‌کوشند غیرمستقیم فریده را وادار به گفتن رازش کنند؛ پس هر کدام تک به تک، اسرار خودشان را برملا می‌کنند. در این میان مسائلی مطرح می‌شوند که هیچ‌کس انتظار شنیدن آن‌ها را ندارد. از آن‌سو به پیشنهاد یکی از زنان، آن‌ها قصد می‌کنند که در اقامت یک هفته‌ای‌شان در باغ، به‌هیچ‌وجه سراغ موبایل نروند و همه‌ی زمانشان را در کنار یکدیگر بگذرانند. اما در باغی سرمازده و بدون سرایدار که حس جدا افتادن از جهان را به آدم می‌دهد، ممکن است اتفاقاتی شوم بیفتد. فاش شدن رازها در باغی تاریک و سرمازده، شاید عاقبت خوشی به همراه نداشته باشد.

معرفی و دانلود کتاب شام آخر در سرخ ده

شخصیت‌های کتاب شام آخر در سرخ ده از جنس دنیای اطراف خودمان هستند. بین 50 تا 60 سال سن دارند، تحصیل‌کرده و عموماً شاغلند، سال‌های سخت انقلاب و جنگ را پشت سر گذاشته‌اند، از کوچک‌ترین اتفاقات دنیای اطرافشان باخبرند و هر کدام با مشکلات خودشان دست‌وپنجه نرم می‌کنند. بلقیس سلیمانی در این کتاب مسائلی به‌روز را مطرح می‌کند که در کمتر کتابی شاهد آن‌ها هستیم. همین موضوع نشان می‌دهد که او سلیقه‌ی مخاطبان امروزی را در نظر دارد و فضای مجازی و اتفاقات آن در داستان کتاب‌هایش بازتاب می‌یابد.

نشر چشمه رمان شام آخر در سرخ ده را منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کتاب‌های قفسه‌ی آبی

«کتاب‌های قفسه‌ی آبی» مجموعه‌ای است از آثار داستانی معاصر، به قلم نویسندگان نوظهور ایرانی که در مدت زمان اندک فعالیت‌های ادبی‌شان، توانسته‌اند بدرخشند و توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کنند. بلقیس سلیمانی، سیامک گلشیری، مهدی افروزمنش و... برخی از داستان‌نویسانی‌اند که آثارشان را ذیل این مجموعه می‌بینید.

کتاب شام آخر در سرخ ده برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های ایرانی علاقه دارید، کتاب شام آخر در سرخ ده را بخوانید.

در بخشی از کتاب شام آخر در سرخ ده می‌خوانیم

نرگس هم فی‌الفور از فیلم زیرزمین امیر کاستاریکا حرف زد که بعد از بیست سال آدم‌هایی که در دوره‌ی جنگ در زیرزمینی پنهان شده‌اند و برای یک قاچاقچیْ اسلحه می‌سازند بیرون می‌آیند و جهان را همچنان صحنه‌ی جنگ می‌بینند، انگار زمان برای‌شان نگذشته است یا نمی‌خواهند بپذیرند گذشته است. فریده که خوابید ما هم خوابیدیم، بعضی روی نیمکت‌های چوبی طبقه‌ی بالا و بعضی روی فرش طبقه‌ی پایین، هم خسته بودیم هم بی‌کار، هم مضطرب، بعضی قرص پروپرانولول خوردیم، بعضی لوزارتان، بعضی آسنترا، بعضی پوکساید. از همین حالا احساس جداافتادگی از جهان می‌کردیم و نمی‌دانستیم چه‌طور این زمان خالی را که کش می‌آمد و نمی‌گذشت پُر کنیم. خواب بهترین گزینه بود، باید خودمان را برای یک شب پُرالتهاب آماده می‌کردیم. شاید زد و فریده همین شب اول همه‌چیز را ریخت روی داریه، به قول الهام. خوابیدیم چون حالا که فریده خواب بود ما هم باید می‌خوابیدیم، این هفته هفته‌ی فریده بود.

چشم که باز کردیم باغ در سیاهی فرو رفته بود. سیاهیِ باغ سیاهیِ خاصی بود. مهناز که بیدار شد نهیب زد به کتی که چراغ‌های باغ را روشن کند. اگر شرایط دیگری بود، حتی سر سیاه زمستان، نورالله و زنش بودند که خُرده‌فرمایش‌های ما و به‌خصوص کتی و مهناز را اجرا می‌کردند، اما نورالله را کتی به پیشنهاد گروه فرستاده بود باغ برادرش در کردان.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شام آخر در سرخ ده
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات210
زبانفارسی
شابک978-622-01-1128-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شام آخر در سرخ ده

لیلا شیرازی
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
داستان نیمه کاره تموم شد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب شام آخر در سرخ ده

برای دریافت کتاب شام آخر در سرخ ده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.