معرفی و دانلود کتاب صوتی آدم‌ها و لباس‌هایشان

عکس جلد کتاب صوتی آدم‌ها و لباس‌هایشان
قیمت:
۸۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آدم‌ها و لباس‌هایشان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آدم‌ها و لباس‌هایشان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آدم‌ها و لباس‌هایشان

لیندا گرانت در کتاب صوتی آدم‌ها و لباس‌هایشان که نامزد دریافت جایزه‌ی من‌ بوکر بوده است، داستان زندگی مرموز دختری را روایت می‌کند که بنا به سخت‌گیری والدینش، در چارچوبی از بایدها و نبایدها زندانی شده و تنها از دریچه‌ی کتاب‌ها و البته لباس‌ها، با زندگی ارتباط برقرار می‌کند. این کتاب که نسخه‌ی صوتی آن پیش روی شماست، در سال 2008 موفق به دریافت جایزه‌ی اورنج شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی آدم‌ها و لباس‌هایشان

کتاب صوتی آدم‌ها و لباس‌هایشان (The Clothes On Their Backs) نوشته‌ی لیندا گرانت (Linda Grant)، داستان زندگی دختری آرام، حساس و عاشق کتاب را روایت می‌کند که در خانواده‌ای مهاجر به دنیا آمده. ویویان کواکس، نام این دختر مجارستانی‌الاصل است که در لندن به دنیا آمده و حالا طبق قوانین، یک انگلیسی محسوب می‌شود. او والدین سخت‌گیری دارد که او را به دور از واقعیت‌های جاری در زندگی بزرگ کرده‌اند و به همین خاطر، او هیچ چیزی از گذشته‌اش نمی‌داند.

کتاب برای ویویان، حکم دری به سوی آزادی را دارد. او زندگیِ نازیسته‌اش را در کتاب‌ها جستجو می‌کند، هر بار خود را جای شخصیت اصلی داستان مجسم می‌کند و از طریق این دریچه، کمی از زندگی خالی و مبهمش فاصله می‌گیرد. لباس برای او پُلی دیگر به سمت زندگی است؛ زیرا می‌تواند با لباس‌های متفاوت، در قالب‌ها و نقش‌های مختلفی فرو برود و خود را از نو تعریف کند. در نظر ویویان، آدم‌ها شخصیت و حقیقت وجودشان را با لباس‌هایی که می‌پوشند نشان می‌دهند و این تن‌پوش، چیزی فراتر از یک تکه پارچه برای پوشاندن بدن است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آدم‌ها و لباس‌هایشان

زندگی آرام ویویان، شخصیت اصلی کتاب صوتی آدم‌ها و لباس‌هایشان، با ورود یک عضو خانواده دچار تغییر و تحولی بزرگ می‌شود. این شخص که عموی ویویان است، در جمع خانواده چندان محبوب نیست و بازگشتش از یک غیبت طولانی، مسبب درگیری و کشمکش می‌شود. عموی ویویان که حالا مردی سالخورده است، از او می‌خواهد تا داستان زندگیش را به صورت یک کتاب درآورد. بازگویی خاطرات و حوادث مهیب گذشته برای ویویان که تا به حال گذشته‌اش را مانند یک دفتر سفید و خالی می‌دیده اتفاقی سنگین است و او در خلال این خاطرات، رازهای خانوادگی بزرگی را کشف می‌کند که هیچ‌گاه منتظر شنیدنشان نبوده است.

کتاب صوتی آدم‌ها و لباس‌هایشان نوشته‌ی الیزابت گرانت، رمانی تحسین‌شده است که به همت مصطفی اسلامیه به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی جیحون و انتشارات کتاب نشر نیکا، به ترتیب ناشر صوتی و متنی این کتاب هستند. این کتاب صوتی را با صدای گیرای ناهید حجت‌پناه و محمد ولیان می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب آدم‌ها و لباس‌هایشان

  • نامزد جایزه‌ی من بوکر در سال 2008
  • برنده جایزه‌ی اورنج در سال 2008

نکوداشت‌های کتاب آدم‌ها و لباس‌هایشان

  • اگر امسال قرار است فقط یک رمان بخوانید، حتماً این کتاب را برای خواندن انتخاب کنید. (SUNDAY EXPRESS)
  • کتابی با نثری زیبا و واقعاً تکان‌دهنده در مورد تجربه‌ی بزرگ شدن در بریتانیا به عنوان یک مهاجر نسل دوم. ( EXPRESS)
  • این رمان فضایی فوق‌العاده و تکان‌دهنده دارد. (LONDON PAPER)
  • این رمان کتابی زنده، لذت‌بخش و غیرمنتظره است. (THE DAILY TELEGRAPH)

کتاب صوتی آدم‌ها و لباس‌هایشان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب صوتی را به دوستداران رمان‌های خارجی با درون‌مایه‌ی تاریخی و اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی آدم‌ها و لباس‌هایشان می‌شنویم

وسط بعدازظهر است و وینسون‌کورت ساکت است. بالرین از چرت بعدازظهرش بلند شده. امروز از آن روزهایی نیست که ناهارش را در رستوران فونتین می‌خورد. خرپوله توی اتاقش دارد به معشوقه‌هایش نامه می‌نویسد. گیلبرت دارد با قلمش تکه کاغذی را خط‌خطی می‌کند، خط‌های کج و معوج کینه‌توزانه؛ انگار که می‌خواهد چشم‌های نخست‌وزیر را از کاسه درآورد. از همه‌شان نفرت دارد، از چاق و لاغرشان، همه دروغ‌گو و حقه‌بازند. پدرم هنوز در هاتون‌گاردن از توی چشمی ذره‌بینی‌اش به الماس‌ها نگاه می‌کند و خدا می‌داند آن ساعت‌هایی که پشت میز کارش با آن تکه‌های سرد کربن می‌گذراند چه فکرهایی از سرش می‌گذرد.

سعی می‌کنم کتابی بخوانم. کتابی که پیشتر خوانده بودم. گاهی ناگهان به گریه می‌افتم؛ و اشک‌هایم را با آستینم پاک می‌کنم. خاطرات نیس به صورت صفحات نازک طلاکوب‌شده، کم‌رنگ شده‌اند. چشمان آبی او در هنگام مرگ از زیر آن مژه‌های بور به من نگاه می‌کرد، چشم‌هایی که حالا در جعبه‌ای محبوس شده‌اند و آن جعبه در گور قرار گرفته. دگرگونی جسمانی الکساندر شروع شده، دارد دوباره شکل می‌گیرد، دوباره به صورت پروتئین درمی‌آید، پروتئین‌هایی که خاک را تغذیه می‌کنند، و درختان سرخ‌دار حیاط کلیسا را، و گل‌های قاصدک و رزهای زینتی ورودی حیاط کلیسا را. تل خاک روی بدن او به آرامی فرو نشسته، چندی بعد دنده‌هایش زیر سنگ مرمر درهم می‌شکند.

او مرد. در اولین شب ماه‌عسلمان در یک پیشامد شوم مرد. آدمیزاد یک قدم اشتباه برمی‌دارد، وقتی از عرض خیابان می‌گذرد به طرف دیگر نگاه می‌کند یا به جای آنکه آب را به مری‌اش بفرستد به نای‌اش سرازیر می‌کند. خیلی مسخره است که درهای بین زندگی و مرگ این‌طور باز است. مرگ همیشه بالای سرمان پرپر می‌زند، انگار که همیشه داریم روی شیشه‌ی ترک خورده قدم می‌زنیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
17 دقیقه
یادداشت مترجم
31 دقیقه
قسمت یک
30 دقیقه
قسمت دو
26 دقیقه
قسمت سه
27 دقیقه
قسمت چهار
13 دقیقه
قسمت پنج
33 دقیقه
قسمت شش
28 دقیقه
قسمت هفت
37 دقیقه
قسمت هشت
30 دقیقه
قسمت نه
27 دقیقه
قسمت ده
22 دقیقه
قسمت یازده
30 دقیقه
قسمت دوازده
28 دقیقه
قسمت سیزده
35 دقیقه
قسمت چهارده
36 دقیقه
قسمت پانزده
37 دقیقه
قسمت شانزده
32 دقیقه
قسمت هفده
29 دقیقه
قسمت هجده
35 دقیقه
قسمت نوزده
37 دقیقه
قسمت بیست
28 دقیقه
قسمت بیست‌ویک
13 دقیقه
قسمت بیست‌ودو
27 دقیقه
قسمت بیست‌وسه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آدم‌ها و لباس‌هایشان
نویسنده
مترجممصطفی اسلامیه
راویناهید حجت پناه، محمد ولیان
ناشر چاپیانتشارات کتاب نشر نیکا
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آدم‌ها و لباس‌هایشان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آدم‌ها و لباس‌هایشان

برای دریافت کتاب صوتی آدم‌ها و لباس‌هایشان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.