معرفی و دانلود کتاب صوتی حالا این هم از زندگی ما

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حالا این هم از زندگی ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حالا این هم از زندگی ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حالا این هم از زندگی ما

کتاب صوتی حالا این هم از زندگی ما مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است که به قلم سوزان سانتاگ، شرمن الکسی، هنری راث، گیرمو مارتینز، شارلوت پرکینزگیلمان، بن لوری، جی. جی. بالارد، الگرا گودمن و جان آپدایک نوشته شده. در این داستان‌ها که اغلب مضمونی اجتماعی دارند، شاهد برش‌هایی از زندگی افراد مختلف هستیم.

درباره‌ی کتاب صوتی حالا این هم از زندگی ما

کتاب صوتی حالا این هم از زندگی ما (The Way We Live Now) کتابی مشتمل بر چند داستان کوتاه است. این داستان‌ها به قلم برخی نویسندگان مشهور و همچنین نویسندگانی که در میان جامعه‌ی کتابخوان ایرانی از شهرت کمتری برخوردارند، نوشته شده‌اند. سوزان سانتاگ (Susan Sontag)، شرمن الکسی (Sherma Alexie)، هنری راث (Henry Roth)، گیرمو مارتینز (Gillermo Martinez)، شارلوت پرکینزگیلمان (Charlotte Perkins Gilman)، بن لوری (Ben Loory)، جی. جی. بالارد (J G Ballard)، الگرا گودمن (allegra goodman) و جان آپدایک (John Updike) نویسندگان داستان‌های مختلف این کتاب هستند. این داستان‌ها تاکنون در نشریه‌های مختلفی به چاپ رسیده‌اند.

در این کتاب سعی شده تا با معرفی داستان‌های نویسندگان کمترشناخته‌شده در کنار داستان‌های نویسندگان معروف، هنرمندانِ بااستعدادِ کمتردیده‌شده نیز راهی به دنیای کتابخوان‌های ایرانی پیدا کنند. بنا به همین قاعده، داستان‌هایی که در این کتاب در کنار یکدیگر آمده‌اند ممکن است از لحاظ محتوا، مضمون، سبک و موضوع، شباهت چندانی به هم نداشته باشند و ارتباط معناداری میانشان دیده نشود، اما اغلب به صورتی «برشی از زندگی» روایت شده‌اند و حس و حال برهه‌ای از زندگی را نشان می‌دهند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی حالا این هم از زندگی ما

در یکی از داستان‌های این مجموعه، به سراغ خاطراتی از روزهای مختلف یک خانواده‌ی سرخ‌پوست می‌رویم. زمانی که پدر خانواده، که از ذوق نویسندگی بالایی نیز برخوردار است، درگیر یک بیماری مرموز می‌شود و به سبب آن، شنوایی یکی از گوش‌هایش را تا حد زیادی از دست می‌دهد. او با اینکه خودش هم از وضعیت پیش‌آمده نگران است، سعی می‌کند با شوخ‌طبعی و بیخیالی ذاتی‌اش این نگرانی را مخفی کند و آن را به خانواده‌اش انتقال ندهد. در سویی دیگر، خاطره‌ای از پدربزرگ خانواده را می‌شنویم که بابت زیاده‌روی در نوشیدن الکل و حاد شدن بیماری دیابت، یکی از پاهایش را از دست می‌دهد و حالا در راهروی سرد و روشن بیمارستان، به دنبال آرامش خاطر می‌گردد؛ آرامش خاطری که تنها با گرمای پتوی هدیه‌داده شده از سمت یک هم‌خون سرخ‌پوست و خواندن اشعار مذهبی سرخ‌پوستی، به تن بی‌رمق و مریض پدربزرگ باز می‌گردد.

از جمله نویسندگان معروفی که یکی از داستان‌هایش در این کتاب گردآوری شده، سوزان سانتاگ است. سوزان سانتاگ نظریه‌پرداز، نویسنده و فعال سیاسی آمریکایی بود که در زمان خودش، از نفوذ کلام بالایی برخوردار بود. همچنین خواندن داستان‌های او از این نظر جذاب و قابل توجه است که او، علاوه بر اندیشه‌های متعالی، تجارب شگفت‌انگیزی نیز در زندگی داشت. او زنی جسور بود که در آثار ادبی و نظری خود موضوعاتی را بررسی و تحلیل می‌کرد که کمتر کسی به سراغشان می‌رفت؛ از جمله رابطه‌ی جنسی، رابطه‌ی عکاسی با زیست مدرن شهری و ...

جی. جی. بالارد از دیگر نام‌های شناخته‌شده در لیست نویسندگان این کتاب است. او که یکی از مشهورترین رمان‌نویسان انگلیسی است، داستان زندگی عجیب و پرحادثه‌ای دارد. زمانی که او به دنیا آمد، خانواده‌ی آن‌ها از بابت تجارت پدر، در چین ساکن بودند. در جریان درگیری‌های جنگ جهانی دوم، منطقه‌ی زندگی آن‌ها نیز گرفتار جنگ شد. پس از این اتفاق، خانواده‌ی بالارد را دستگیر کردند و به اردوگاه اسرای غیرنظامی فرستادند. بعدها با تسلیم شدن ژاپن، جی. جی. بالارد نیز به همراه خانواده‌اش به انگلیس بازگشتند.

کتاب صوتی حالا این هم از زندگی ما توسط گروهی از مترجمان به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی فرزانه فائزی و کامبیز خلیلی بوده است. نشر صوتی جیحون و انتشارات کتاب نشر نیکا، ناشران این اثر هستند.

کتاب صوتی حالا این هم از زندگی ما برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه خارجی با مضمون اجتماعی، از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی حالا این هم از زندگی ما می‌شنویم

آیا می‌توانید بدون استفاده از کلمات «آدم» و «خوب»، آدم خوب را تعریف کنید؟

فکر می‌کنید قبل از مرگ فرشته‌ها را ببینید؟ فکر می‌کنید فرشته‌ها می‌آیند و شما را تا بهشت اسکورت می‌کنند؟ در مدتی که فرشته‌ها شما را تا بهشت می‌برند، چند بار خواهید پرسید: «رسیدیم؟»

پسر شما به وضوح به یاد دارد که ماهی یکی دو بار، جلوی خواروبارفروشی در فریمن واشنگتن توقف می‌کردید و برای او یک بستنی یخی قرمز و سفید و آبی، و برای خودتان یک پای خوک خوابیده در سرکه می‌خریدید. پسرتان به وضوح یادش هست که پای خوک شما ناخن داشت و بقایای پشم خوک روی آن دیده می‌شد، تایید می‌کنید؟ شما واقعاً چنین غذای وحشتناکی می‌خوردید؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
3 دقیقه
متن پشت جلد
18 دقیقه
حالا این هم از زندگی ما
19 دقیقه
حالا این هم از زندگی ما - قسمت دوم
24 دقیقه
حالا این هم از زندگی ما - قسمت سوم
16 دقیقه
حالا این هم از زندگی ما - قسمت چهارم
21 دقیقه
رقص‌های جنگ
17 دقیقه
مطب دکتر
22 دقیقه
یتیم‌ها
18 دقیقه
خدای داستان‌نویسی
19 دقیقه
جهنم بزرگ
23 دقیقه
کاغذ دیواری زرد
23 دقیقه
کاغذ دیواری زرد - قسمت دوم
19 دقیقه
گشتی با ایلیزن
15 دقیقه
گشتی با ایلیزن - قسمت دوم
17 دقیقه
تلویزیون
8 دقیقه
تلویزیون - قسمت دوم
8 دقیقه
خود زندگی‌نامه جِی جی ب
17 دقیقه
زندگی نو
9 دقیقه
زندگی نو - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حالا این هم از زندگی ما
نویسنده، ، ، ، ، ، ، ،
مترجمگروه مترجمان
راویفرزانه فائزی، کامبیز خلیلی
ناشر چاپیانتشارات کتاب نشر نیکا
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حالا این هم از زندگی ما

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حالا این هم از زندگی ما

برای دریافت کتاب صوتی حالا این هم از زندگی ما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.