معرفی و دانلود کتاب صوتی آنی شرلی در دره‌ی رنگین کمان - کتاب هفتم

عکس جلد کتاب صوتی آنی شرلی در دره‌ی رنگین کمان - کتاب هفتم
قیمت:
۹۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آنی شرلی در دره‌ی رنگین کمان - کتاب هفتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آنی شرلی در دره‌ی رنگین کمان - کتاب هفتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آنی شرلی در دره‌ی رنگین کمان - کتاب هفتم

کتاب صوتی آنی شرلی در دره‌ی رنگین کمان - کتاب هفتم، نوشته‌ی لوسی ماد مونتگومری، به ماجراهایی می‌پردازد که فرزندان آنی شرلی و گیلبرت در دره‌ای نزدیک خانه‌شان از سر می‌گذرانند. در این کتاب صوتی دلنشین، بچه‌های آنی با بچه‌های کشیشی که به خانه‌ی متروکه‌ای در همسایگی‌شان می‌آید آشنا می‌شوند و خودشان را درگیر نقشه‌های شیطنت‌آمیز جالبی می‌کنند که همیشه هم به سرانجامی موفق نمی‌رسند...

درباره‌ی کتاب صوتی آنی شرلی در دره‌ی رنگین کمان - کتاب هفتم

آن شرلی و گیلبرت بلایت اکنون 15 سال است که با هم زندگی می‌کنند و شش فرزند دارند: جِم، والتر، نان، دی، شرلی و لیلا. زمانی که بچه‌های خانواده‌ی بلایت می‌شنوند که کشیش جدیدی به روستا آمده است، هیجان‌زده می‌شوند و از خودشان می‌پرسند کشیش مردیث و بچه‌هایش چگونه آدم‌هایی هستند؟ آیا آن‌ها هم صمیمی هستند و دوست دارند هم‌بازیِ بچه‌های خانواده‌ی بلایت شوند؟

کتاب صوتی آنی شرلی در دره‌ی رنگین کمان - کتاب هفتم (Anne of Green Gables #7 Rainbow Valley) نوشته‌ی لوسی ماد مونتگومری (Lucy Maud Montgomery)، این‌گونه آغاز می‌شود.

در این کتاب آنی شرلی نقش کمتری دارد و بیشتر داستان حول ماجراهای فرزندانش می‌گذرد. پس از اینکه بچه‌ها با خانواده‌ی کشیش بیشتر آشنا می‌شوند، متوجه می‌شوند برخلاف باور دیگر اهالیِ روستا که فکر می‌کنند بچه‌های کشیش بی‌ادب و شیطان‌اند، آن‌ها بسیار هم مهربان و وفادار هستند. مادر بچه‌ها به تازگی مرده است و کشیش مردیث که بیشتر زمانش را صرف مطالعات و وظایف روحانی‌اش می‌کند کمتر به تربیت فرزندان می‌پردازد. بچه‌های این دو خانواده با هم دوست می‌شوند و در مکانی که خودشان دره‌ی رنگین کمان می‌نامند، به بازی کردن می‌پردازند.

در ادامه‌ی کتاب صوتی آنی شرلی در دره‌ی رنگین کمان - کتاب هفتم، بچه‌های بلایت تصمیم می‌گیرند به فرزندان کشیش ادب و احترام بیاموزند و در این بین نقشه‌های کودکانه و معصومانه‌ای می‌کشند و خود را درگیر ماجراهایی می‌کنند که هیچ‌کسی انتظارشان را ندارد...

جالب است بدانید که لوسی ماد مونتگومری، بسیاری از اتفاقاتی را که در این کتاب می‌افتند از زندگی خودش در لیسک‌دِیل مِنس (Leaskdale Manse) الهام گرفته بود که در زمان نوشتن کتاب‌های آنی شرلی در آن اقامت داشت.

کتاب آنی شرلی در دره‌ی رنگین کمان - کتاب هفتم توسط سارا قدیانی ترجمه شده و انتشارات قدیانی آن را برای مخاطبین نوجوان منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب، توسط نشر صوتی آوانامه و به گویندگی مریم پاک ذات تهیه شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های آنی شرلی

سری کتاب‌های آنی شرلی، مجموعه‌ای از هشت رمان دنباله‌دار و دلنشین است که توسط لوسی ماد مونتگومری نوشته شده‌اند و به ماجراهای دختر یتیمی به نام آنی شرلی می‌پردازند که اشتباهی به مزرعه‌ای در شهر آونلِئا فرستاده می‌شود. داستان‌های این مجموعه، زندگی آنی را از کودکی تا بزرگسالی بررسی می‌کنند. مجموعه کتاب‌های آنی شرلی به ده‌ها زبان ترجمه شده‌اند و بیش از 50 میلیون نسخه از آن‌ها در جهان به فروش رفته‌اند و چندین فیلم و سریال بر اساس آن‌ها ساخته شده است.

اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از مجموعه کتاب‌های آنی شرلی

اولین فیلم سینمایی که بر اساس کتاب‌های آنی شرلی ساخته شد، فیلمی صامت است که در سال 1919 به کارگردانی ویلیام دزموند تیلور (William Desmond Taylor) روی پرده رفت. مکان داستان‌ها در این فیلم از جزیره‌ی پرنس ادوارد به نیو انگلند تغییر یافته بود و خود لوسی ماد مونتگومری از این تغییر مکان و بازیگری ماری مایلز مینتر (Mary Miles Minter) در نقش آنی شرلی راضی نبود.

فیلم دیگری که بر اساس کتاب‌های آنی شرلی ساخته شد، در سال 1934 به روی پرده رفت. این فیلم به کارگردانی جورج نیکولز جونیور (George Nichols Jr.) و بازیگری داون او دِی (Dawn O'Day) ساخته شده بود و بازیگر نقش اصلی آن، نام خود را برای نقش‌آفرینی در فیلم به آنی شرلی تغییر داد. لوسی ماد مونتگومری از این فیلم بیشتر از فیلم سال 1919 راضی بود ولی باز هم احساس می‌کرد فیلم نتوانسته است شخصیت‌ها و مکان‌هایی را که او در کتاب‌هایش به تصویر کشیده به خوبی در بیاورد.

صحبت در مورد اقتباس‌های صورت گرفته از مجموعه کتاب‌های آنی شرلی بدون اشاره به سریال تلویزیونی ژاپنی‌ای که در ایران با نام «آن شرلی با موهای قرمز (Akage no An: Green Gables e no Michi)» پخش شد کامل نخواهد بود. به راحتی می‌توان گفت این سریال و موسیقی تیتراژ ابتدایی آن (که آهنگ مورد استفاده در نسخه‌ی ژاپنی نبود) برای اغلب کودکان دهه‌ی 60 و 70 شمسی ایران نوستالژیک و خاطره‌برانگیز است. آهنگی که در این نسخه مورد استفاده قرار گرفته بود، قطعه‌ی بی‌کلام «نجوای بی‌پروا» اثر ریچارد کلایدرمن و جیمز لست بود که دکلمه‌ی نصرالله مدقالچی را بر روی خود داشت. سریال آن شرلی با موهای قرمز باعث شد که این قطعه که توسط جرج مایکل ساخته شده بود، بسیار محبوب و پرطرفدار شود. (این قطعه در اولین فصل از همین کتاب صوتی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.)

کتاب صوتی آنی شرلی در دره‌ی رنگین کمان - کتاب هفتم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های مشهور کلاسیک علاقه‌مندید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود. از طرف دیگر، مخاطبین نوجوان از شنیدن ماجراهای مهیجی که برای آنی شرلی و فرزندانش رخ می‌دهد لذت خواهند برد.

با لوسی ماد مونتگومری بیشتر آشنا شویم

لوسی ماد مونتگومری (1874-1942) نویسنده‌ی کانادایی‌ست. او 20 رمان، بیش از 500 داستان کوتاه، 500 شعر و 30 جستار نوشته است و عمده‌ی شهرت خود را مدیون نوشتن مجموعه کتاب‌های آنی شرلی است. گفته می‌شود داستان‌های آنی شرلی موجب شده‌اند جزیره‌ی پرنس ادوارد که عموم داستان‌های لوسی ماد مونتگومری در آن می‌گذرند، به مکانی توریستی و بسیار محبوب تبدیل شود و حتی پارک جنگلی‌ای به همین نام در آن منطقه ایجاد شود. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «قصر آبی» و «قصه‌های جزیره» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی آنی شرلی در دره‌ی رنگین کمان - کتاب هفتم می‌شنویم

بچه‌های بلایت دوست داشتند در روشنایی روز، میان سرسبزی پرنور بیشه‌ی بزرگ افرا که میان اینگل‌ساید و دریاچه‌ی گلن سنت مری قرار داشت بازی کنند. ولی برای تفریح‌شان گاهی هیچ‌جا بهتر از دره‌ی کوچک پشت بیشه‌ی افرا نبود که برای بچه‌ها حکم سرزمینی افسانه‌ای را داشت. یک بار که آن‌ها از پشت پنجره‌ی انباری زیر شیروانی اینگل‌ساید منظره‌ی آفتابی و باران‌خورده‌ی بیرون را تماشا می‌کردند، چشم‌شان به رنگین‌کمان باشکوهی افتاد که روی دره‌ی محبوب‌شان طاق زده بود. والتر با دیدن آن صحنه، شادمانه گفت:

- بیاید اسم اونجا رو بذاریم دره‌ی رنگین‌کمان.

و از آن به بعد، اسم دره‌ی رنگین‌کمان جاودانه شد.

باد تند و سرمستی که بیرون دره‌ی رنگین‌کمان می‌وزید، با ورود به آنجا نرم و ملایم می‌شد. میان دره، راه‌باریکه‌های زیبا و خزه‌گرفته، از روی ریشه‌ی صنوبرها می‌گذشتند. درخت‌های گیلاس جنگلی که در فصل بهار سفیدپوش می‌شدند در جای‌جای دره به چشم می‌خوردند و کنار صنوبرهای تیره، ترکیب چشم‌نوازی به وجود می‌آوردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
فصل اول: بازگشت به خانه
23 دقیقه
فصل دوم: شایعه‌های جدید
17 دقیقه
فصل سوم: بچه‌های اینگل‌ساید
25 دقیقه
فصل چهارم: بچه‌های خانه‌ی کشیش
34 دقیقه
فصل پنجم: ماجرای مریونس
13 دقیقه
فصل ششم: مری در خانه‌ی کشیش می‌ماند
18 دقیقه
فصل هفتم: یک ماهی حادثه‌ساز
19 دقیقه
فصل هشتم: دوشیزه کرنلیا وارد عمل می‌شود
27 دقیقه
فصل نهم: اونا وارد عمل می‌شود
18 دقیقه
فصل دهم: دخترهای خانه‌ی کشیش خانه‌تکانی می‌کنند
11 دقیقه
فصل یازدهم: کشفی دردناک
20 دقیقه
فصل دوازدهم: اعترافی دلیرانه
25 دقیقه
فصل سیزدهم: خانه‌ی بالای تپه
24 دقیقه
فصل چهاردهم: ملاقات با خانم الک دیویس
18 دقیقه
فصل پانزدهم: باز هم شایعه
31 دقیقه
فصل شانزدهم: این به آن در
25 دقیقه
فصل هفدهم: یک پیروزی دو جانبه
13 دقیقه
فصل هجدهم: خبر بد مری
10 دقیقه
فصل نوزدهم: بیچاره آدام
14 دقیقه
فصل بیستم: فیت دوستی جدید پیدا می‌کند
27 دقیقه
فصل بیست و یکم: کلام ناگفتنی
15 دقیقه
فصل بیست و دوم: آنچه سنت جورج شاهدش بود
27 دقیقه
فصل بیست و سوم: انجمن رفتارهای خوب
20 دقیقه
فصل بیست و چهارم: حرکتی خیرخواهانه
19 دقیقه
فصل بیست و پنجم: یک رسوایی و یک اعتراف دیگر
15 دقیقه
فصل بیست و ششم: دیدگاه جدید دوشیزه کرنلیا
10 دقیقه
فصل بیست و هفتم: کنسرتی مقدس
12 دقیقه
فصل بیست و هشتم: روزه‌ی اجباری
10 دقیقه
فصل بیست و نهم: ماجرایی عجیب
13 دقیقه
فصل سی‌ام: روحی بر فراز تخته‌سنگ
13 دقیقه
فصل سی و یکم: کارل مجازات می‌شود
15 دقیقه
فصل سی و دوم: دو آدم سرسخت
15 دقیقه
فصل سی و سوم: کارل تنبیه نمی‌شود
18 دقیقه
فصل سی و چهارم: اونا بالای تپه می‌رود
11 دقیقه
فصل سی و پنجم: بگذارید نی‌زن بیاید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آنی شرلی در دره‌ی رنگین کمان - کتاب هفتم
نویسنده
مترجمسارا قدیانی
راویمریم پاک ذات
ناشر چاپیانتشارات قدیانی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آنی شرلی در دره‌ی رنگین کمان - کتاب هفتم

مانا
۱۴۰۲/۶/۴
کتاب صوتی انه شرلی در دره رنگین کمان را با صدا و اجرای زیبای خانم مریم پاک ذات راشنیدم و طبق شش کتتب صوتی گذشته بسیار زیبا و جذاب بود. این داستان برعکس اسمش بیشتر تمرکزش روی بچه‌های یک کشیش پروتستان که در داستان که با بچه‌های انه شرلی دوست میشوند و مشکلات و شیطنت هایشان هست و زندگی عادی و روزمره ان مردمان ناحیه و برخوردها و رفتارهایشان با بچه‌های شیطان این کشیش می‌باشد که در میان داستان به چند دایتان کوتاه درباره دیگران نیز می‌پردازد البته نقش انه شرلی و بچه هایش بسیار کم هست اما داستان جذاب و دنبال کننده هست با تشکر از کتابراه منتظر کتابهای صوتی زیبای بعدی هستم. ممنون
سعیده بهزادی پور
۱۴۰۲/۸/۳۰
چقدر دلم میخواست سریالی از روی ابن کتاب ساخته میشد از مترجم و گوینده این کتاب واقعا ممنونم که باعث شدن این رمان زیبتی مونتگومری در اختیار همه قرار بگیره
Saeed Izadian
۱۴۰۲/۹/۲۳
وای فوق العاده بود. کاش هیچوقت تمام نمیشدن. امیدوارم خاطرات خود نویسنده هم ترجمه و خوانش بشوند. ممنون
گلنوش بهشتی
۱۴۰۲/۶/۱۱
بی نظیر! خیلی منتظر این کتاب بودم و خوشحالم جلد ۷، ۸ باهم اومدن! همین الان این کتاب تموم شد و جلد هشتم خریدم
Mohmmad Dehghan
۱۴۰۲/۵/۱۷
آنی شرلی که از جذابترین رمان‌های بازار یادگار خاطرات بچگی مون گویندگی قوی خانوم مریم پاک زاد جذابیتش چند برابر کرده
فاطمه حسینی مقدم
۱۴۰۲/۶/۱۱
عالی مثل همیشه از الان دلم تنگه که جلد هشتم رو هم میخونم و تموم میشن
مهرناز مهدی زاده
۱۴۰۲/۵/۳۰
با شنیدن انی شرلی قشنگ برنامه کودکش برام تداعی میشه
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آنی شرلی در دره‌ی رنگین کمان - کتاب هفتم

برای دریافت کتاب صوتی آنی شرلی در دره‌ی رنگین کمان - کتاب هفتم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.