معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی سرود کریسمس

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی سرود کریسمس
قیمت:
۳۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی سرود کریسمس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی سرود کریسمس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی سرود کریسمس

چارلز دیکنز در خلاصه کتاب صوتی سرود کریسمس داستان جالب پیرمردی خسیس و بدخلق به نام اسکروچ را به نگارش درآورده که خودخواهی و نامهربانی‌هایش دوستان و آشنایان او را پراکنده کرده؛ تا این که در شب سال نو روح شریک خود را در خواب می‌بیند که به او درباره‌ی آینده‌ی تلخ و دشوار اسکروچ هشدار می‌دهد.

خلاصه کتاب صوتی سرود کریسمس

اسکروچ مردی خسیس است که در لندن به ثروتمندی شهرت دارد، اما همیشه آنقدر بداخلاق و تنگ‌نظر بوده که هیچ‌کس دوست ندارد با او رفت‌وآمد داشته باشد. او سال‌هاست در انزوا به زندگی‌اش ادامه می‌دهد تا اینکه در شب کریسمس روح دوست و شریکش مارلی را در خواب می‌بیند که زنجیرهایی سنگین و فولادین را حمل می‌کند و بسیار در عذاب است. در خلاصه کتاب صوتی سرود کریسمس (A Christmas Carol) چارلز دیکنز (Charles Dickens) با روایت داستانی تمثیلی، تاثیر روح‌های کریسمس بر تغییر شخصیت اسکروچ را نشان می‌دهد. روح‌های زمان گذشته، حال و آینده پس از نمایش اعمال ناگوار اسکروچ او را از سرانجام تلخ این شیوه‌ی زندگی باخبر می‌کنند.

ملاقات با روح‌ها به تحول شخصیت اسکروچ و ندامتش نسبت به اعمال ناپسند می‌انجامد. حالا راه دشواری پیش روی اسکروچ قرار دارد. او باید ضمن تغییر در رفتار خودش و جبران آنچه سبب شده دیگران با او قطع ارتباط کنند، زندگی و باورهایش را از نو بسازد و بتواند شخصیت تازه‌اش را به دیگران ثابت کند. اسکروچ دیگر نمی‌خواهد دیگر تنها به پول عشق بورزد و زندگی درهایی را به رویش گشوده که او را به تجربه‌هایی تازه فرا می‌خوانند.

مخاطبان این خلاصه داستان صوتی ضمن دانستن گذشته‌ی شخصیت اسکروچ و تحقیرهای او در زندگی فقیرانه‌ی دوران کودکی و نوجوانی، به ریشه‌های رفتار او در بزرگسالی و اینکه چرا تنها پول را راه نجات خود می‌داند، پی خواهند برد و در پایان داستان شاهد رشد ویژگی مهربانی و بخشندگی در قلب اسکروچ خواهند بود؛ رویدادی که باعث می‌شود اسکروچ پس از سال‌ها به فلسفه‌ی حقیقی جشن کریسمس پی ببرد.

این داستان در برهه‌ی تاریخی حکومت ملکه‌ی ویکتوریا در قرون وسطا روایت شده و توصیفات دقیق شخصیت‌ها به شما کمک می‌کند وارد افکار و درونیات آن‌ها شوید و خود را در متن داستان و در بطن رویدادها احساس کنید. شنیدن این داستان به دلیل آموزنده بودن می‌تواند بسیار برای نوجوانان مناسب باشد و در آن‌ها روحیه‌ی مهرورزی نسبت به همنوعانشان را تقویت نماید.

گفتنی‌ست کتاب سرود کریسمس تاکنون در شمار پرفروش‌ترین داستان‌های کلاسیک بوده ودر سراسر جهان از آن استقبال شده است. این کتاب مانند برخی دیگر از آثار چارلز دیکنز به درونمایه‌ی فقر و تنگدستی می‌پردازد و برخی واقعیت‌های اجتماعی و تاریخی انگلستان را نمایان می‌کند. گفتنی‌ست دیکنز همواره نویسنده‌ای خلاق و پیشگام بوده و در زمان حیاتش به خاطر توجه به دغدغه‌های آموزشی و اجتماعی از سوی محققان و منتقدان مورد تقدیر واقع شده است.

خلاصه کتاب صوتی سرود کریسمس از سوی نشر صوتی نوژین منتشر شده. این اثر ترجمه‌ی بهارک قهرمان است و الیاس گرجی گویندگی آن را برعهده داشته است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب سرود کریسمس

کتاب سرود کریسمس، تا به امروز، منبع اقتباس‌های هنری زیادی بوده است. در این میان، مهم‌ترین اقتباس هنری از این داستان، فیلمی به همین نام و با کارگردانی برنده‌ی اسکار، رابرت زمکیس است. این فیلم در ژانر فانتزی تولید شده و جیم کری و گری اولدمن نقش‌آفرینان اصلی آن هستند. فیلم سرود کریسمس نخستین بار در سال 2009 اکران جهانی شد و در کنار نقد و نظرات مثبت، 325 میلیون دلار نیز در گیشه به دست آورد.

در سال 2022 نیز انیمیشنی به نام سرود کریسمس ساخته شده که محصول مشترک آمریکا و انگلستان است. این انیمیشن به کارگردانی استفان دانلی (Stephen Donnelly) است و بازیگرانی چون جیمز کازمو (James Cosmo)، لوک ایوانز (Luke Evans)، جسی باکلی (Jessie Buckley) و اولیویا کلمن (Olivia Colman) در آن همکاری داشته‌اند. گفتنی‌ست موسیقی این اثر را لسلی بریکوس فقید (Leslie Bricusse) ساخته است.

خلاصه کتاب صوتی سرود کریسمس برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های کلاسیک و آثار چارلز دیکنز می‌توانند از خواندن این اثر تاریخی و اجتماعی جذاب لذت ببرند.

با چارلز دیکنز بیشتر آشنا شویم

چارلز دیکنز، متولد 1812 در انگلستان است. او در دوران کودکی زندگی دشواری داشته و به همین سبب خیلی زود برای امرار معاش به مشاغل سخت می‌پردازد و درونمایه‌ی این دوران از زندگی او در داستان محبوب الیور توییست به خوبی منعکس شده است. او پس از ورود به حرفه‌ی روزنامه‌نگاری کار نویسندگی را آغاز می‌کند و خیلی زود در جامعه‌ی ادبی انگلستان به محبوبیت و شهرت دست می‌یابد. از آثار برجسته‌ی این نویسنده باید از رمان‌های «دیوید کاپرفیلد»، «داستان دوشهر» و «آرزوهای بزرگ» یاد کرد. دیکنز در سال 1870 بر اثر سکته‌ی قبلی درگذشت.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی سرود کریسمس می‌شنویم

دفتر در یک چشم به‌هم زدن بسته شد. منشی درحالی‌که شال گردنش بالای کمرش تاب می‌خورد، راهش را گرفت و رفت. وسط گروهی از پسرها توقف کرد. به افتخار روز پیش از کریسمس بیست بار سوار سورتمه شد و سر خورد. سپس دوان‌دوان به خانه‌اش رفت و سر راه با هر کس که مواجه شد، برایش آرزوی خیر و خوشی کرد. اسکروچ شامش را در رستوران همیشگی‌اش خورد. بعداز خواندن تمام روزنامه‌ها و درحالی‌که دفترهای حساب و کتابش را در دست می‌فشرد، به خانه رفت. او در همان خانه‌ای زندگی می‌کرد که زمانی به مارلی تعلق داشت.

آن خانه‌ای بزرگ بود پر از اتاق‌های دلگیر. کسی جز اسکروچ آن‌جا زندگی نمی‌کرد. بقیه‌ی اتاق‌ها برای کارهای تجاری اجاره داده شده بودند. حیاط تاریک بود. خیلی تاریک. اسکروچ که تک‌تک سنگ‌های آن جا را می‌شناخت، مجبور بود کورمال کورمال راهش را پیدا کند. حقیقت این بود که هیچ‌چیز خاصی در رابطه با کوبه‌ی در وجود نداشت. درست است. آن بسیار بزرگ بود، اما همین و بس. این حقیقت نیز وجود داشت که اسکروچ در هر رفت‌وآمدش آن را می‌دید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
30 دقیقه
فصل اول: روح مارلی
23 دقیقه
فصل دوم: اولین روح از سه روح
31 دقیقه
فصل سوم: دومین روح از سه روح
22 دقیقه
فصل چهارم: آخرین روح
15 دقیقه
فصل پنجم: پایان داستان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی سرود کریسمس
نویسنده
مترجمبهارک قهرمان
راویالیاس گرجی
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی سرود کریسمس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی سرود کریسمس

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی سرود کریسمس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.