معرفی و دانلود کتاب صوتی آوای یخ و آتش 3 - نبرد پادشاهان 1

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آوای یخ و آتش 3 - نبرد پادشاهان 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آوای یخ و آتش 3 - نبرد پادشاهان 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آوای یخ و آتش 3 - نبرد پادشاهان 1

کتاب صوتی آوای یخ و آتش 3 - نبرد پادشاهان 1 اثری از جرج آر. آر. مارتین، فیلمنامه‌نویس، رمان‌نویس و تهیه‌کننده‌ی پرآوازه‌ی آمریکایی است. مارتین در این مجموعه‌ آثار تخیلی پرافتخار خود که استقبال بی‌نظیر مخاطبان و علاقه‌مندان به ژانر فانتزی و داستان‌های حماسی را به دنبال داشته است، راوی وقایع جهان تخیلی بسیار جذابی است که در آن مبارزه‌ای همیشگی بر سر تصاحب قدرت و ثروت برپاست و حیله‌گری و دسیسه‌چینی و ستم و دهشت، بارزترین نمودهای این جهان به شمار می‌روند.

درباره‌ی کتاب صوتی آوای یخ و آتش 3 - نبرد پادشاهان 1

زمستانِ سرد و کشنده‌ای که همه هشدار آمدن آن را می‌دادند، در حال نزدیک شدن است. لرد ادارد استارک و رابرت باراتیون، دو حکمران بزرگی که توانسته بودند قدرت خود را در سال‌های صلح به هر شکل و طریقی حفظ کنند، اکنون به دلیل خیانت‌های اشراف و درباریان جان خود را از دست داده‌اند. آشوب و تنش و هرج و مرج تمامی سرزمین پادشاهی را فرا گرفته است. مدعیان خود را آماده می‌کنند تا با برافروخته‌تر کردنِ هرچه بیشتر آتش نزاع‌ها و ستیزه‌جویی‌ها، به قدرت دست پیدا کنند و تاج و تخت را از آنِ خود سازند. نشانه‌ای شوم در آسمان آشکار می‌شود. سرزمین از همه‌‌سو مورد هجوم داعیان پادشاهی است: راب، پسر ادارد از شمال، جافری از جنوب، برادران رابرت و البته ملکه‌ی تبعیدی، مادر اژدها... این جهانی است که جرج آر. آر. مارتین (George R. R. Martin) در کتاب صوتی آوای یخ و آتش 3 - نبرد پادشاهان 1 (A Song of Ice and Fire: A Clash of Kings) شما را به زیستن در آن دعوت می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آوای یخ و آتش 3 - نبرد پادشاهان 1

علاقه به داستان‌های حماسی و فانتزی از کودکی در جرج آر. آر. مارتین به وجود آمد. مارتین از خانواده‌ای از طبقه‌ی کارگر در آمریکا برخاسته است. دشواری‌های گذرانِ زندگی او را با وجود سن کم به خواندنِ رمان‌ها و داستان‌های تخیلی ترغیب کرد و اندک‌اندک در او آتش اشتیاقی به نوشتن برافروخت. مارتین کوچک تلاش می‌کرد تا داستان‌های کوتاهی بنویسد و آن را برای کمک به خانواده به فروش برساند. در جوانی به اَبَرقهرمان‌ها علاقه‌مند شد و کمیک‌های دهه‌ی 60 او را مجذوب خود ساختند. مارتین حتی تلاش کرد با الگوبرداری از آن قهرمان‌ها، خود نیز به خلق قهرمان‌هایی بزرگ دست بزند و آثارش جوایزی را نیز برای او در پی داشتند. اما همواره چیزی درباره‌ی آن فضای قهرمانی بود که او را راضی نمی‌کرد. مارتین جهانِ خلق‌شده توسط نویسندگانِ این ژانر را فاقد واقع‌گرایی لازم می‌دانست و به همین خاطر هم خود دست به کار شد تا با برهم زدنِ قواعد معمول این ژانر، جهانی متفاوت را بیافریند؛ جهانی که در آن شخصیت‌ها با وجود تخیلی و غیرواقعی بودن، همچنان قابل‌تصور و پذیرفتنی و ملموس باشند. این‌گونه بود که اَبَرقهرمان‌های خاکستریِ مارتین خلق شدند؛ قهرمانانی انسانی که ویژگی‌های مثبت و منفی و لایه‌های متعدد و پیچیده‌ی شخصیتِ آن‌ها در پیچش‌های بی‌شمار روایت گشوده می‌شود.

از جمله مشخصه‌های برجسته‌ی مجموعه‌ی آوای یخ و آتش به‌کارگیری عنصر جادو و معنایی است که این عنصر به ذهن متبادر می‌کند. مارتین از جادو به عنوان ابزاری برای ترسیم واقع‌گرایانه‌ی رویدادهای سیاسی استفاده می‌کند. اَبَرقهرمان به معنای متعارفی که می‌شناسیم در جهان وستروس وجود ندارد تا بتواند با توانایی‌های فرابشری و فراطبیعیِ خود، جهان و مردمانِ خود را نجات دهد. قهرمان‌های مارتین، به خواسته‌ی او، همانند دیگر افراد بشری از تمامی غرایز انسانی برخوردارند و منزوی و سلطه‌طلب و عاشق قدرت‌اند.

کتاب آوای یخ و آتش 3 - نبرد پادشاهان 1 توسط انتشارات موج و با ترجمه‌ی رکسانا شیرزادی منتشر شده است. نسخه‌ی گویای این کتاب را نشر صوتی آوانامه با صداپیشگی گروهی از گویندگان مطرح و مشهور این حوزه از جمله مهبد قناعت پیشه، آرمان سلطان زاده، محسن زرآبادی پور، محسن بهرامی، سحر بیرانوند، مهدی صفری و مریم پاک ذات و... تهیه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی آوای یخ و آتش

آوای یخ و آتش عنوان یکی از برجسته‌ترین و بهترین کتاب‌های فانتزی منتشرشده در سال‌های اخیر است. جرج آر. آر. مارتین نگارش این مجموعه را در سال 1991 آغاز کرد و اولین کتاب‌های آن حدود پنج سال بعد یعنی در سال 1996 به انتشار رسیدند. آوای یخ و آتش در ابتدا مقرر بود تا به شکل یک سه‌گانه به چاپ برسد اما تا به امروز، پنج کتاب از این مجموعه منتشر شده است: بازی تاج و تخت، نبرد پادشاهان، طوفان شمشیرها، ضیافتی برای کلاغ‌ها و رقص با اژدهایان. دو جلد دیگر این مجموعه، بادهای زمستان و رؤیایی از بهار نیز به گفته‌ی مارتین در آینده منتشر خواهند شد. تصویر جهانِ حماسی و تخیلی که آوای یخ و آتش در برابر ما قرار می‌دهد مملو از تیرگی و خشونت و وهم و دهشت است؛ تصویری که بر نقص‌ها و کاستی‌های ذات انسان و توانایی‌های شگرف‌اش در سبعیت و ستم، صحه می‌گذارد و از این روست که می‌توان این مجموعه کتاب‌ها را از بهترین نمونه‌های ژانر گریم‌دارک -زیرمجموعه‌ای از ژانر ادبیات گمانه‌زن که بر پایه‌ی نقص‌های انسانی و قابلیتِ اعمالِ ظلم و ستم او متمرکز است- به شمار آورد. در جهانی که جرج آر. آر. مارتین برای ما ترسیم کرده است، ستیزی همیشگی و بهت‌آور بر سر قدرت حکم‌فرماست و شخصیت‌های داستان‌های او، در زندان افکارِ خود در جدالی دائمی برای انتخاب میان غرور و قدرت یا وفاداری و از جان گذشتگی و حمایت از اخلاق و وجدان اسیر هستند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آوای یخ و آتش 3 - نبرد پادشاهان 1

جوایز و افتخارات کتاب آوای یخ و آتش 3 - نبرد پادشاهان 1

  • از جمله‌ی پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز
  • نامزد دریافت جایزه‌ی Nebula برای بهترین رمان در سال 2000
  • برنده‌ی جایزه‌ی لوکوس برای بهترین اثر فانتزی در سال 1999
  • برنده‌ی جایزه‌ی اسپانیاییِ اینگنوتوس برای بهترین رمان خارجی در سال 2004

نکوداشت‌های کتاب آوای یخ و آتش 3 - نبرد پادشاهان 1

  • اثر شگفت‌انگیز جرج آر. آر. مارتین از مهم‌ترین و اثرگذارترین آثار فانتزی این سال‌ها به شمار می‌رود. (Denver Post)
  • جهانی که جرج آر. آر. مارتین در برابر چشم‌های ما به تصویر کشیده است، واقعی، ملموس و هم‌زمان بسیار رمانتیک و هیجان‌برانگیز است. (Chicago Sun-Times)
  • من همیشه از جورج آر. آر. مارتین انتظار بهترین‌ها را دارم و او نیز همیشه انتظار من را برآورده می‌سازد. (رابرت جوردن، نویسنده‌ی آمریکایی)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب آوای یخ و آتش 3 - نبرد پادشاهان 1

بعید است که به ژانر فانتزی و روایات حماسی علاقه داشته باشید اما نام سریال «بازی تاج و تخت» را نشنیده باشید. بازی تاج و تخت سریالی ساخت شبکه‌ی HBOی آمریکاست که توسط دیوید بنیاف (David Benioff) و دی. بی. وایس (D. B. Weiss) و با اقتباس از مجموعه‌ی آوای یخ و آتش تولید شده است. فیلم‌برداری این سریال در نقاط مختلفی از دنیا همچون کانادا، کرواسی، مراکش، اسپانیا، مالت و ایسلند و البته ایالات متحده انجام شد و سریال در 73 قسمت و هشت فصل از سال 2011 تا 2019 از این شبکه پخش شد. از میان چهره‌هایی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به بازیگران نام‌آشنایی مانند شان بین (Sean Bean)، سوفی ترنر (Sophie Turner)، کیت هرینگتون (Kit Harington) و لینا هیدی (Lena Headey) اشاره کرد. علاوه بر فضاسازی‌های فوق‌العاده و جلوه‌های ویژه‌ی تحسین‌برانگیز، موسیقی بی‌نظیر و تأثیرگذار آن نیز از نقاط قوت این سریال محسوب می‌شود. ساخت قطعات موسیقی این سریال به عهده‌ی آهنگساز برجسته‌ی ایرانی-آلمانی، رامین جوادی بوده است و ملودی مهیج و کم‌نظیری که پس از انتشار سریال بسیاری را مسحور خود کرد و به علامت مشخصه‌ی این اثر تلویزیونی تبدیل شد، از آنِ اوست. ساخته‌های جوادی برای سریال گیم‌آوترونز از سوی بسیاری از منتقدان به عنوان یکی از بهترین موسیقی‌های یک سریال تلویزیونی شناخته شدند و جوایز بی‌شماری را برای وی به ارمغان آورد. بازی‌های روان و باورپذیر، موسیقی تأثیرگذار و ویژگی‌های بصری خارق‌العاده‌ی این سریال در کنار روایت بی‌نظیر جرج آر. آر. مارتین، آن را به یکی از ماندگارترین آثار تلویزیونی دنیا تبدیل کرده است. فصل دوم از این سریال اقتباسی موفق از روایات کتاب حاضر، یعنی کتاب نبرد پادشاهان است که فیلم‌برداری آن در سال 2011 آغاز شد و در سال 2012 منتشر گردید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آوای یخ و آتش 3 - نبرد پادشاهان 1

کتاب صوتی آوای یخ و آتش 3 - نبرد پادشاهان 1 برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی آوای یخ و آتش 3 - نبرد پادشاهان 1 برای تمامی علاقه‌مندان به آثار فانتزی و حماسی، تجربه‌ای شنیدنی و جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی آوای یخ و آتش 3 - نبرد پادشاهان 1 می‌شنویم

در آسمان ردی سپید از دنباله‌ی‌ ستاره می‌کشید و می‌رفت چون زخم سرخی روی آسمانِ گل‌گونِ گلی‌رنگ، فراز سواحل دراگون استون. استاد بیرون اتاق در ایوان فرسوده از گذر باد ایستاده بود. زاغ‌ها پس از پروازهای طولانی‌شان به این‌جا برمی‌گشتند. کله‌اژدری‌هایی را که در دو سوی ایوان تا بلندای دروازه‌ی قدیم بالا رفته بود، با چلغوزهاشان به گند کشیده بودند. کله‌اژدری‌هایی که یکی به شکل سگِ جهنمی بود و دیگری اژدهای بال‌دار افسانه‌ها. این‌ها فقط دو تا از هزاران کله‌اژدری‌هایی بودند که روی دیوارهای قلعه به کمین نشسته بودند. نخستین‌باری که پا به دراگون استون گذاشت، این لشگر از تندیس‌های سنگی خاموش دلشوره به جانش انداخته بود اما بعد از این همه سال، به همه عادت کرده بود. حالا مثل رفقای قدیمی شده بودند؛ هر سه، سگِ جهنمی و اژدهای بال‌دار و استاد به آسمان می‌نگریستند. استاد به نشانه‌ی و قضا و قدر باوری نداشت اما حالا که این همه از عمرش گذشته بود کرسن تا حالا هیچ ستاره‌ی دنباله‌داری که حتی نیمِ این یکی هم بدرخشد ندیده بود. حتی به این رنگ هم ندیده بود. این رنگ رعب‌آور؛ رنگ خون و آتش و غروب. به گمانش این کله‌اژدرها هم چیزی شبیه این ندیده بودند. هرگز. این‌همه این‌جا بودند، بسیار بیش از او و پس از رفتن‌اش هم تا قرن‌ها همان‌جا خواهند ماند. اگر می‌توانست به زبان سنگ‌ها بگوید و بفهمد. چه پندار و خیال ابلهانه‌ای!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
نمونه‌ی سه
85 دقیقه
پیشگفتار
20 دقیقه
بخش اول: آریا
39 دقیقه
بخش دوم: سانسا
41 دقیقه
بخش سوم: تیریون
31 دقیقه
بخش چهارم: برن
30 دقیقه
بخش پنجم: آریا
37 دقیقه
بخش ششم: جان
38 دقیقه
بخش هفتم: کاتلین
37 دقیقه
بخش هشتم: تیریون
29 دقیقه
بخش نهم: آریا
53 دقیقه
بخش دهم: داوس
62 دقیقه
بخش یازدهم: ثیون
44 دقیقه
بخش دوازدهم: دنریس
20 دقیقه
بخش سیزدهم: جان
45 دقیقه
بخش چهاردهم: آریا
36 دقیقه
بخش پانزدهم: تیریون
48 دقیقه
بخش شانزدهم: برن
45 دقیقه
بخش هفدهم: تیریون
28 دقیقه
بخش هجدهم: سانسا
43 دقیقه
بخش نوزدهم: آریا
41 دقیقه
بخش بیستم: تیریون
29 دقیقه
بخش بیست‌و‌یکم: برن
52 دقیقه
بخش بیست‌و‌دوم: کاتلین
65 دقیقه
بخش بیست‌و‌سوم: جان
52 دقیقه
بخش بیست‌و‌چهارم: ثیون
42 دقیقه
بخش بیست‌و‌پنجم: تیریون
24 دقیقه
بخش بیست‌و‌ششم: آریا
30 دقیقه
بخش بیست‌و‌هفتم: دنریس
28 دقیقه
بخش بیست‌و‌هشتم: برن
25 دقیقه
بخش بیست‌و‌نهم: تیریون
40 دقیقه
بخش سی‌ام: آریا
41 دقیقه
بخش سی‌و‌یکم: کاتلین
7 دقیقه
گروه تولید کتاب صوتی آوای یخ و آتش

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آوای یخ و آتش 3 - نبرد پادشاهان 1
نویسنده
مترجمرکسانا شیرزادی
راویآرمان سلطان زاده، مهبد قناعت پیشه، شیما درخشش، محسن زرآبادی پور، محسن بهرامی، سحر بیرانوند، مهدی صفری، مریم پاک ذات، گروه گویندگان
ناشر چاپینشر موج
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۱ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آوای یخ و آتش 3 - نبرد پادشاهان 1

مریم غلامی
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
واقعا از این همه جزئیات کتاب شگفت زده شدم با اینکه بارها و بارها فیلمشو دیده بودم اما تازه الان ک‌کتابو گوش کردم خیلی چیزارو متوجه شدم و فهمیدم ک هررررچقدرم یه فیلم خوب باشه اخرش اصل داستان چیزه دیگه ایه به همتون پیشنهاد میکنم
به شدت گویندگی عالی و فضاسازی خوبی داشت
من طی یک هفته هر سه جلد رو گوش کردم و به هیچوجه خسته کننده نیست
eqbal rahimi
۱۴۰۳/۱/۲۷
همانند جلدهای قبل از خودت از هر نظر عالی بود و اجراهای صدا پیشه‌ها نیز بسیار زیبا، گویا راوی آقای سلطانزاده معرفی شده بودند که نبودند، همچنین در فصل 26 (آریا) باید اصلاحی صورت بگیرد. در این فصل در دقیقه 10 راوی می‌گوید: یک شیر گاو ده لاغر به جای یک گاو شیرده لاغر.
رویا روضاتیان
۱۴۰۳/۱/۲۴
کتاب که بینظیره و شاهکار و خوانش و موسیقی متن گویندگان خاص ترش کرده. ممنون از همگی دست اندرکاران. و تشکر و سپاس ویژه برای مهبد قناعت پیشه
Mohamad Estiri
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
فعلا خرید و حمایت تا بعد از عید وقت کنم این جلد هم گوش کنم دو جلد قبلی بی نظیر...
Mehdi Nik
۱۴۰۲/۱۲/۸
همانند جلد اول و دوم خیلی خوب بود. خرده لغزش های اجرایی گویندگی در مقابل کیفیت عالی کل کار ناچیز است. دست مریزاد به تیم آوانامه.
امیر جلالی
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
بسیار عالی، به قدری تحت تاثیر کیفیت جلد اول و دوم قرار گرفتم که به سرعت این کار رو هم تهیه کردم.
امیر جمشیدی
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
خیلی عالی همه چیز بی نظیر واقعا برام از تماشای سریالش هم جذاب تره
آتیه صابرمعاش
۱۴۰۲/۱۲/۶
به نظر بنده زیاد جذاب نبود، شروع خوبی داشت ولی بعد شنونده را در پیگیری داستان سردرگم می‌کرد.
البته این نظر شخصی بنده هست.
مهرداد قربانی
۱۴۰۲/۱۲/۲
فوق العاده جذاب. از ابتدا تا انتها لذت بخش
ali V
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
از خود سریال هیجانش بیشتره
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آوای یخ و آتش 3 - نبرد پادشاهان 1

برای دریافت کتاب صوتی آوای یخ و آتش 3 - نبرد پادشاهان 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.