معرفی و دانلود کتاب صوتی طاعون سرخ

عکس جلد کتاب صوتی طاعون سرخ
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی طاعون سرخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی طاعون سرخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی طاعون سرخ

کتاب صوتی طاعون سرخ رمانی جذاب و گیرا از جک لندن است که در آن بشریت و تمدن پس از شیوع بیماری واگیردار و کشنده‌ای نابود شده است و معدود انسان‌هایی که زنده مانده‌اند، در گروه‌های کوچک قبیله‌مانندی زندگی می‌کنند. شخصیت نقش اول داستان، پیرمردی‌ست که داستان زندگی‌اش را برای نوه‌هایش تعریف می‌کند و ما را با منشأ این بیماری کشنده که طاعون سرخ نام دارد آشنا می‌سازد.

درباره‌ی کتاب صوتی طاعون سرخ

جک لندن (Jack London)، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی، را عمدتاً برای داستان‌های آوای وحش (The Call of the Wild) و سپیددندان (White Fang) می‌شناسند؛ ولی او در کارنامه‌ی خود رمان‌های علمی-تخیلی و حتی سیاسی-اجتماعی نیز دارد که می‌توان آن‌ها را ذیل ژانر ادبیات گمانه‌زن دسته‌بندی کرد. کتاب طاعون سرخ (The Scarlet Plague) یکی از آثار علمی-تخیلی این نویسنده است که آن را به واسطه‌ی داستان و فضایی که ترسیم می‌کند می‌توان مصداق خوبی از ادبیات پساآخرالزمانی دانست. در این ژانر، تمدن و جوامع بشری نابود شده‌اند و یا در حال نابودی هستند و تلاش‌های گروهی از ساکنین و بازماندگان برای بقا یا بازگرداندن تمدن روایت می‌شود. این داستان‌ها که عموماً در آینده رخ می‌دهند، این جوامع بازمانده را توصیف و تصویر می‌کنند و نشان می‌دهند زندگی بشر بدون تکنولوژی چگونه خواهد بود.

داستان کتاب طاعون سرخ نیز در آینده و در سال 2073 رخ می‌دهد. 60 سال از شیوع بیماری کشنده و واگیرداری به نام طاعون سرخ گذشته است و اکثر جمعیت هشت میلیاردی بشریت نابود شده است. شخصیت نقش اول داستان، پیرمردی‌ست به نام جیمز اسمیت که در منطقه‌ی سان فرانسیسکو به همراه دیگر بازماندگان زندگی می‌کند. آن‌ها به شکل شکارچی-گردآورنده زندگی می‌کنند و زمانی که نوه‌های جیمز از او درباره‌ی بیماری طاعون سرخ می‌پرسند، جیمز خاطرات و زندگی‌اش را برای نوه‌هایش تعریف می‌کند.

جیمز در سال 2013، استاد رشته‌ی زبان انگلیسی در دانشگاه بود که ناگهان بیماری‌ای در آمریکا شیوع پیدا کرد. این بیماری، باعث می‌شود که پوست افراد مبتلا و خصوصاً چهره‌شان سرخ شود و آن‌ها پس از 30 دقیقه بمیرند. همین سرخ شدن پوست افراد است که باعث می‌شود نام طاعون سرخ بر آن گذاشته شود و تلاش‌های دکتر‌ها و دانشمندان در یافتن درمانی برای این بیماری به جایی نمی‌رسد. جیمز در ادامه تعریف می‌کند که چطور اولین‌بار با طاعون سرخ مواجه شد و چگونه توانست خودش را از آن نجات دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی طاعون سرخ

جک لندن رمان طاعون سرخ را در سال 1912 نوشت. شرایط اجتماعی و سیاسی‌ای که او تصویر می‌کند پیشگویانه و دقیق‌اند و برای ما که به تازگی همه‌گیری کرونا را از سر گذرانده‌ایم، جذابیت و گیرایی ترسناکی دارند. در حقیقت، این رمان پس از همه‌گیری کرونا دوباره محبوب و مطرح شد و بسیاری همه‌گیری طاعون سرخ را بسیار شبیه به شرایط ایجادشده پس از همه‌گیری کرونا ارزیابی کرده‌اند.

نکته‌ی دیگری که می‌توان در مورد داستان طاعون سرخ گفت این است که به نظر می‌رسد جک لندن بخشی از ایده‌ی داستان خود را از داستان کوتاه ادگار آلن پو با نام «بالماسکه مرگ سرخ» گرفته باشد. ادگار آلن پو نیز در داستانش، بیماری‌ای را توصیف می‌کند که باعث می‌شود افراد مبتلا خون عرق کنند و در زمان کوتاهی بمیرند. ایده‌ی یک همه‌گیری کشنده، نویسندگان زیادی از جمله مری شلی (نویسنده‌ی کتاب «فرانکنشتاین»)، مایکل کرایتون (نویسنده‌ی کتاب «پارک ژوراسیک») و استیون کینگ (نویسنده‌ی مشهور داستان‌های ترسناک) را به خود جذب کرده و باعث شده است داستان‌های زیادی با این ایده نوشته شوند.

کتاب طاعون سرخ، توسط انتشارات برج و با ترجمه‌ی محمود گودرزی منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را نشر صوتی رادیو گوشه به گویندگی راوا قویدل تهیه کرده است.

کتاب صوتی طاعون سرخ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های پساآخرالزمانی و ادبیات علمی-تخیلی علاقه‌مندید، شنیدن کتاب صوتی طاعون سرخ به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی طاعون سرخ می‌شنویم

پیرمرد با پشت انگشت‌های چرک‌گرفته‌اش، اشک‌هایش را پاک کرد و داستانش را با صدای لرزان و تیزی آغاز کرد که کمی بعد وقتی به اوج قصه رسید، استوار و با صلابت شد.

- تابستان سال 2013 بود که طاعون آمد. من 27 ساله بودم و آن را خوب به یاد دارم. مخابره‌های بیسیم...

لب‌شکری، انزجارش را با تُفی پرصدا نشان داد و آقا بزرگ شتاب‌زده جبران کرد.

- ما آن روزها از راه هوا حرف می‌زدیم. از هزاران کیلومتر فاصله. خبر رسید که مرضی عجیب در نیویورک شیوع پیدا کرده. آن زمان 17 میلیون نفر در باابهت‌ترین شهر آمریکا زندگی می‌کردند. کسی درباره‌ی این خبر، فکری نکرد. مسئله‌ای ناچیز بود و بس. فقط چند نفر مرده بودند. اما به نظر می‌رسید که خیلی سریع مرده بودند و یکی از اولین نشانه‌های بیماری، سرخ شدن صورت و تمام بدن بود. در عرض 24 ساعت، خبر اولین مورد در شیکاگو آمد. همان روز اعلام کردند که لندن، بزرگ‌ترین شهر جهان بعد از شیکاگو، به طور پنهان دو هفته با طاعون در نبرد بوده و اخبار ارسالی را سانسور می‌کرده. این یعنی اجازه نمی‌داده خبر به بقیه‌ی جهان برسد که لندن، گرفتار طاعون است. قضیه جدی به نظر می‌رسید ولی ما در کالیفرنیا مثل جاهای دیگر نگران نبودیم. اطمینان داشتیم که باکتری‌شناسان راهی برای غلبه بر این میکروب جدید پیدا خواهند کرد. همانطور که در گذشته، بر میکروب‌های دیگر فائق آمده بودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
34 دقیقه
بخش اول
26 دقیقه
بخش دوم
29 دقیقه
بخش سوم
30 دقیقه
بخش چهارم
29 دقیقه
بخش پنجم
22 دقیقه
بخش ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی طاعون سرخ
نویسنده
مترجممحمود گودرزی
راویراما قویدل
ناشر چاپینشر برج
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی طاعون سرخ

mohammad amin
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
سلام. تشکر ممنونم. ترجمه خوبی داشت صدای راوی هم خوب بود. راضی بودم.
ثمین رئوف
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب خوبی بود.
حالت تاریخی داشت و من از همین لذت بردم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی طاعون سرخ

برای دریافت کتاب صوتی طاعون سرخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.