معرفی و دانلود کتاب صوتی اما

عکس جلد کتاب صوتی اما
قیمت:
۱۳۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اما

سادگی، غرور و عشقی که دیرهنگام در قلب «اِما» بیدار می‌شود، درون‌مایه‌ی اصلی کتاب صوتی اما را می‌سازند. جین آستن با قلم ماهرانه‌ی خود در این رمان برتر مجله‌ی گاردین، سرانجامِ خودشیفتگی و بی‌توجهی به احساسات دیگران را به شما نشان خواهد داد. اثری که پیش رو دارید از بهترین نمونه‌های ادبیات کلاسیک به شمار می‌رود که با مضمون عاشقانه‌ی خود تاکنون نظر مخاطبان و منتقدان بسیاری را به خود جلب کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی اما

اِما دختر جوانی‌ست که خوشبختانه خانواده‌ی ثروتمند و زیبایی ظاهری را یک‌جا باهم دارد. همین دو ویژگی از او دختری مغرور و خودشیفته ساخته‌ که گویا جز خود و نیازهایش چیزی دیگری را نمی‌بیند و به اطرافیان و خواسته‌هایشان توجهی ندارد. تصور کنید چنین دختری روزی آتش عشق را در قلب خود احساس کند. آیا با بی‌اعتنایی‌ها و بی‌توجهی‌های خود نسبت به دیگران، اصلاً متوجه این احساس خواهد شد؟ جین آستن (Jane Austen) در کتاب صوتی اما (Emma) صبورانه به این پرسش پاسخ خواهد داد.

علی‌رغم اینکه اما و خانواده‌اش از جایگاه ممتازی برخوردارند و معمولاً جزء اولین دعوت‌شدگان به مهمانی‌های شهرشان به حساب می‌آیند، اما چندان با دیگران مراوده ندارند. زندگی این دختر جوان به پدری خجول، مادری که در کودکی از دست داده، خواهری که ازدواج کرده و پسری تهی‌دست به نام هریت اسمیت محدود می‌شود. هریت پسر ساده‌دلی‌ست که هرچند اما علاقه‌ای نسبت به او در قلبش احساس نمی‌کند اما می‌خواهد با ترتیب دادن مراسمی مجلل، درخور خانواده‌ی اشرافی‌اش، به همسری او دربیاید. از سوی دیگر با شخصیت دیگری به نام آقای نایتلی نیز مواجه خواهیم شد که جرقه‌هایی از عشق را در دل اما بیدار می‌کند. بااین‌وجود، غرور این دخترک سربه‌هوا مانع عواطف درونی او خواهد شد. باید دید آیا اما سرانجام پی به احساسات خود درمورد آقای نایتلی می‌برد یا خود را برای همیشه از یک زندگی عاشقانه محروم خواهد کرد.

اشاره به آداب‌و‌رسوم مردم و گاه انتقاد از آن‌ها بخش عمده‌ای از مطالب کتاب را تشکیل می‌دهند. کاراکتری که جین آستن برای کتاب صوتی اما برگزیده، به گفته‌ی نویسنده، قرار بود شخصیتی نه‌چندان دلنشین باشد که تنها خود آستن می‌توانست دوستش بدارد. اما فروش کتاب طی این سال‌ها و اقبالی که علاقه‌مندان آثار ادبی نسبت به اما داشته‌اند، ثابت کرد که نه‌تنها جین آستن، بلکه هزاران نفر در سراسر دنیا مجذوب این شخصیت شده‌اند.

اگر پیش از این، رمان‌های غرور و تعصب یا عقل و احساس جین آستن را خوانده یا شنیده باشید، حتماً با سبک نوشتاری و روند داستان‌های او آشنایی کلی دارید. چنانچه اثر حاضر نخستین رمان جین آستن است که قصد شنیدن آن را دارید، لازم است چند توصیه‌ی مهم را از ما به یاد داشته باشید. در رمان‌های این بانوی نویسنده، از سیر تند وقایع یا هیجان، به آن شکلی که در رمان‌ها معمایی می‌بینیم خبری نیست. حتی می‌‌توان گفت جریان اتفاقات از یک کتاب درام معمولی نیز کُندتر پیش می‌رود. از طرف دیگر، توجه به جزئیات که حاصل نگاه زنانه‌ی نویسنده است در جای‌جای اثر دیده می‌شود. جین آستن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا نکات و آموزه‌های اخلاقی را به مخاطبش گوشزد کند. بنابراین، تعجب نکنید اگر در کتاب صوتی اما با مکالمه‌ای بسیار طولانی که بی‌شباهت به موعظه‌های مذهبی در مراسم‌های کلیسا نیست، روبه‌رو شوید. آنچه که برای لذت بردن از داستان، بدون احساس ملالت و خستگی نیاز دارید، تنها در یک کلمه خلاصه می‌شود: صبر!

این کتاب گویا را با برگردان رضا رضایی و خوانش سحر بیرانوند و مهبد قناعت پیشه می‌شنوید. نشر نی چاپ نسخه‌ی متنی و نشر آوانامه انتشار نسخه‌ی صوتی آن را به عهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب اما

  • این داستان طنز، گرم و اطمینان‌بخش، مورد قدردانی خوانندگان قرار گرفته است. کتاب اما برای مطالعات گروهی انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. (اسکول لایبرری ژورنال)

  • جین آستن نویسنده‌ی محبوب من است! (ای. ام. فوستر)

  • از کتاب اما، به‌عنوان کامل‌ترین رمان جین آستن یاد می‌شود. (گودریدز)

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب اما

تاکنون اقتباس‌های بسیاری در حوزه‌ی سینما، رادیو، نمایش، داستان و همچنین سریال‌های تلویزیونی از رمان اما صورت گرفته. در زیر معرفی گزیده‌ای از این آثار را می‌بینیم:

  • 1995: یک فیلم سینمایی مدرن آمریکایی با بازی آلیسیا سیلوراستون.
  • 1967: یک مینی‌سریال اسپانیایی پنج قسمتی با بازی لولا کاردونا.
  • 2009: مینی‌سریال چهار قسمتی از شبکه‌ی بی‌بی‌سی، با بازی رومولا گارای.
  • 2009: نمایش تئاتری در سیاتل، به کارگردانی مارکوس گودوین با هنرپیشگی سیلوی دیویدسون در نقش اصلی.
  • 2010: رمان اما و خون‌آشام‌ها (Emma and the Vampires)، نوشته‌ی وین جوزفسون که طرح اصلی خود را از کتاب اما وام گرفته بود.

کتاب صوتی اما برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران رمان‌های کلاسیک عاشقانه و حال‌و‌هوای داستان‌های ویکتوریایی، شنیدن کتاب صوتی اما را حتماً در لیست برنامه‌های خود قرار بدهند.

با جین آستن بیشتر آشنا شویم

جین آستن از بانوان مشهور و مطرح ادبیات جهان است که در قرن‌های هجدهم و نوزدهم میلادی در انگلستان می‌زیست. او در شانزدهم دسامبر 1775، در جنوب شرقی انگلستان متولد شد. از همان سنین پایین به نویسندگی روی آورد و کوشید تا در آثار خود همواره به مسائل زنان و مشکلات زندگی‌شان توجه داشته باشد. انسان‌دوستی نویسنده و ظرافت دیدگاه او نسبت به زندگی موضوعاتی هستند که از چشم منتقدان آثار آستن و همچنین خوانندگان کتاب‌هایش پنهان نمانده است.

کتاب‌های «غرور و تعصب»، »عقل و احساس» و «پارک منسفیلد» از رمان‌های شاخص جین آستن به شمار می‌آیند. این نویسنده در سال 1818 درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی اما می‌شنویم

آقای وودهاس به سبک و سیاق خودش آدم به‌جوشی بود. خیلی علاقه داشت که دوست و آشناها به دیدنش بیایند. به دلایل گوناگون، از جمله سکونت طولانی‌اش در هارت‌فیلد، خوش‌قلبی‌اش، مال و منالش، خانه‌اش و دخترش، می‌توانست دید و بازها در محفل کوچک خودش آن‌طور که خوشش می‌آمد سر و سامان بدهد. با خانواده‌های خارج از این محفل، مراوده‌ی چندانی نداشت. چون از مهمانی‌های طولانی که تا آخر شب ادامه پیدا می‌کرد و همین‌طور از ضیافت‌های بزرگ شام خوشش نمی‌آمد، آدمی نبود که برای هر نوع دوستی و آشنایی آمادگی داشته باشد. مگر اینکه این دوستی‌ها و آشنایی‌ها با اخلاقش جور دربیاید.

خوشبختانه در هایبری که ناحیه‌ی کشیشی‌اش شامل رندالز هم می‌شد و همچنین در دانول‌ابی در ناحیه‌ی مجاور که محل زندگی آقای نایت‌لی بود، از این‌جور دوستی‌ها و مراوده‌ها زیاد دست می‌داد. گاهی البته به توصیه‌ی اما، آقای وودهاس بهتر‌ها را گلچین و به صرف شام دعوت می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
بخش یک: فصل یک
15 دقیقه
بخش یک: فصل دو
17 دقیقه
بخش یک: فصل سه
26 دقیقه
بخش یک: فصل چهار
15 دقیقه
بخش یک: فصل پنج
22 دقیقه
بخش یک: فصل شش
19 دقیقه
بخش یک: فصل هفت
33 دقیقه
بخش یک: فصل هشت
37 دقیقه
بخش یک: فصل نه
21 دقیقه
بخش یک: فصل ده
18 دقیقه
بخش یک: فصل یازده
25 دقیقه
بخش یک: فصل دوازده
24 دقیقه
بخش یک: فصل سیزده
20 دقیقه
بخش یک: فصل چهارده
26 دقیقه
بخش یک: فصل پانزده
17 دقیقه
بخش یک: فصل شانزده
10 دقیقه
بخش یک: فصل هفده
19 دقیقه
بخش یک: فصل هجده
21 دقیقه
بخش دو - فصل یک
20 دقیقه
بخش دو - فصل دو
29 دقیقه
بخش دو - فصل سه
15 دقیقه
بخش دو - فصل چهار
26 دقیقه
بخش دو - فصل پنج
24 دقیقه
بخش دو - فصل شش
19 دقیقه
بخش دو - فصل هفت
20 دقیقه
بخش دو - فصل هشت - قسمت اول
31 دقیقه
بخش دو - فصل هشت - قسمت دوم
23 دقیقه
بخش دو - فصل نه
17 دقیقه
بخش دو - فصل ده
26 دقیقه
بخش دو - فصل یازده
18 دقیقه
بخش دو - فصل دوازده
17 دقیقه
بخش دو - فصل سیزده
31 دقیقه
بخش دو - فصل چهارده
24 دقیقه
بخش دو - فصل پانزده
25 دقیقه
بخش دو - فصل شانزده
16 دقیقه
بخش دو - فصل هفده
21 دقیقه
بخش دو - فصل هجده
11 دقیقه
بخش سه - فصل یک
35 دقیقه
بخش سه - فصل دو
16 دقیقه
بخش سه - فصل سه
17 دقیقه
بخش سه - فصل چهار
24 دقیقه
بخش سه - فصل پنج
27 دقیقه
بخش سه - فصل شش - قسمت اول
16 دقیقه
بخش سه - فصل شش - قسمت دوم
28 دقیقه
بخش سه - فصل هفت
21 دقیقه
بخش سه - فصل هشت
20 دقیقه
بخش سه - فصل نه
23 دقیقه
بخش سه - فصل ده
33 دقیقه
بخش سه - فصل یازده
24 دقیقه
بخش سه - فصل دوازده
27 دقیقه
بخش سه - فصل سیزده
27 دقیقه
بخش سه - فصل چهارده
19 دقیقه
بخش سه - فصل پانزده
26 دقیقه
بخش سه - فصل شانزده
25 دقیقه
بخش سه - فصل هفده
29 دقیقه
بخش سه - فصل هجده
12 دقیقه
بخش سه - فصل نوزده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اما
نویسنده
مترجمرضا رضایی
راویسحر بیرانوند، مهبد قناعت پیشه
ناشر چاپینشر نی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۱ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اما

سپیده کریمی
۱۴۰۲/۳/۱۳
روایت داستان و شخصیت‌ساری آقای قناعت‌پیشه و خانم بیرانوند فوق‌العاده عالی بود و جای تحسین و تشکر داره.
داستان هم خوب بود و نسبت به سایر داستان‌های جین آستین شخصیت‌های متععدتر و متنوع‌تری داره، رویدادها هم از پیچیدگی نسبی بیشتری در مقایسه با سایر آثار آستین برخوردارند.
به نظرم شیوه روایت پی بردن
اما و آقای نایتلی به احساس یکدیگر و اعتراف به احساس خودشون می‌تونست پرشورتر و جذاب‌تر باشه.
اون بخش‌هایی از داستان که در اظهارنظرهای سایر دوستان خسته‌کننده و یکنواخت گزارش شده، البته روند پیشرفت داستان رو کند و گاهی مخاطب رو خسته می‌کنه اما برای کسانی که مایل به دریافت اطلاعات تاریخی - جامعه‌شناختی هستند میتونه مفید و حتی دربردارنده اطلاعات ارزشمند باشه، چون یکی از ویژگی‌های ممتاز آثار جین آستین همین هست.
به این اثر ۴ ستاره دادم چون ۵ ستاره، در مقایسه با این داستان و هر داستان دیگه از جین به غرور و تعصب تعلق می‌گیره.
پری سا
۱۴۰۲/۳/۳۱
به نظرم خانم جین آستین خواهر بزرگتر و بسیار مهربان تمام دخترخانم‌های دنیاست که پیشنهادات عقلانی و نصیحت‌های اخلاقیشو در قالب داستان و از زبان شخصیت‌های مختلف کتابهاش بیان میکنه اما اونچنان ظریف و لطیف و بدون تکلف یا بدون امر و نهی این کارو انجام میده که تاثیر ناخودآگاهی روی خواننده می‌گذاره. رمان و اِما مملو از دیدگاه‌های اخلاقی، سرزنش دورویی عدم صداقت و ستایش عشق پاک و رفتارهای بی آلایش هست. چیزی که توی این داستان برای من جذاب بود عشق همراه با تعهد اِما نسبت به پدرش بود. و همینطور اخلاق و دیدگاههای آقای جورج نایتلی که سراسر جدیت ولی مهربانی و صفای باطن بود. در پایان از صدا پیشه بسیار حرفه‌ای تون سپاسگزارم.
Mahsa Bashiri
۱۴۰۲/۳/۱۶
واقعا کتاب جذاب و زیبایی بود با زبانی بسیار ساده و روان داستانی با پایانی خوش، از ابتدای کتاب دو شخص که کنار هم قرار دارند و محوریت داستان برلی عشق آن دو است در انتها به هم میرسن در طول داستان بارها شخصیت اصلی را با کسی دیگر تصور میکنی ولی در بخش‌های آخر متوجه عشق میان دو شخصیت اصلی میشوی مانند جین تمامی کتاب‌های آستن عالی بود و راوی نیز خوانشی جذاب و زیبا داشت. گوش دادن و خوندن آن رو به افرادی که رمان‌ها‌ی دیگر جین آستین را میپسندیدن پیشنهاد میکنم زیرا سبک و روال داستان مانند دیگر رمان‌های ایشون است.
ملیحه سلطانی
۱۴۰۲/۹/۲۸
رمان خوبی بود اما هیجان انگیز نبود دقیقا قسمت‌هایی از کتاب که قرار بود اتفاقات هیجان انگیز رخ بده و راز‌ها برملا بشه، خیلی ابکی و ساده نگارش شده بود. با این حال این کتاب ارزش خوندن رو داره.
مونا مه پیکران
۱۴۰۲/۲/۲۰
موضوع داستان خیلی خسته کننده؛ فقط با صدای خوب گوینده میشد تحمل کرد تا داستان تموم بشه
فکر‌کنم‌اولین نفری بودم که کتاب و خریدم اگه نظرات بقیه دوستان رو‌می خوندم اشتباه نمی‌کردم
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۲/۸/۱۱
جین آستن یکی از نویسنده‌های محبوب من است در هیاهوی این زمان خوندن کتابهای جین آستن برای ساعاتی حس آرامش و زیبایی و انسانیت رو به آدم میده ممنون
غزاله بیات
۱۴۰۲/۵/۲۵
موضوع کتاب خیلی خسته کنندست، و دنیای کسل کننده آن زمان را با همان کسل کنندگی تعریف کرده، شخصیت اما اصلا جذاب نیست و یک دختر سطحی که تمام دنیاش شوهر پیدا کردن
ز اسلامی
۱۴۰۲/۶/۱۰
درکل داستان خوبی بود صدای راوی فوقالعاده بود اما شخصیت إما رو دوست نداشتم دحتر بی عفل وبی کفایتی بوددرست برعکس شخصیت اصلی کتاب منسفیلد
راحله حسامی
۱۴۰۲/۵/۲۷
قابل قیاس با غرور و تعصب نبود ولی جذابیت‌های خاص خود را داشت. نویسنده دائم خواننده رو مجبور به قضاوت به خصوص در مورد شخص اول داستان می‌کرد.
زهرا بهارلویی
۱۴۰۳/۱/۱
سلام، داستان خیلی خوب بود و از اون کتاب‌هایی هست که آدم دلش نمی‌خواد زمین بذاره، صدای صدا پیشه‌ها هم عالی بود.
نوشین نیکی
۱۴۰۲/۱۰/۸
کتاب خوبی بود یه جاهایش خسته کننده میشد
اما در کل برای یکبار خوندن خوبه
گویندگانش هم طبق همیشه عالی بودن
مصطفی دستجردی
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
بد نبود ولی وقتی با ادبیات روسیه ذهنت رشد کرده یکم روزمرگی و یک نواختی ادبیات انگلیس برات زننده است
شقایق علی پور
۱۴۰۲/۵/۲۲
من واقعا نمیفهمم چرا مردم کتابای جین آستن رو میخونن، بعد بهش میگن شاهکار ادبی. فیلم ترکی خالصه داستاناش.
زهرا بوربور
۱۴۰۲/۴/۱۰
گویندگی عالی بود ولی داستان..... حقیقتا گوش کردم تموم بشه همه دغدغه شون شوهریابی بود
شیما عمادی
۱۴۰۲/۲/۲۳
این چندمین رمان کلاسیکی هستش که میخونم... چرا توی این رومانا همه میخوان شوهر پیدا کنن آخه... 😁
مشاهده همه نظرات 25

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اما

برای دریافت کتاب صوتی اما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.