معرفی و دانلود کتاب صوتی اولین برف

عکس جلد کتاب صوتی اولین برف
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اولین برف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اولین برف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اولین برف

شخصیت اصلی کتاب صوتی اولین برف، زنی است با یادآوری روزهای گذشته‌ی زندگی و خصوصاً اوایل ازدواجش که قصد دارد بفهمد چطور کارش به اینجا رسید. گی دو موپاسان در این کتاب نیز مانند دیگر آثار خود، قدرتش را در خلق داستان‌های کوتاه با پیرنگ‌های غافلگیرکننده و تأثربرانگیز را به رخ می‌کشد.

درباره‌ی کتاب صوتی اولین برف

«حرفم رو باور کن. جدی دارم یخ می‌زنم. تو سرما رو حس نمی‌کنی، چون همه‌ش در رفت‌وآمدی. بازم می‌گم، من سردمه!» گی دو موپاسان (Guy de Maupassant) در کتاب صوتی اولین برف (The First Snowfall) داستان تسلیم شدن تدریجی یک زن را در برابر سرما روایت می‌کند. شخصیت اصلی این داستان زنی است که پیش از ازدواج، دختری پرشور بوده و در شهری پرهیاهو و پرماجرا زندگی می‌کرده است؛ اما زمانی که با یک اشراف‌زاده‌ی اهل نرماندی ازدواج می‌کند، برای زندگی کردن همراه او به منطقه‌ای بی‌سروصدا و محیطی روستایی می‌رود.

مدتی کوتاه پس از ازدواج و نقل مکان به این منطقه‌ی جدید، زن، سنگینی تنهایی را بر شانه‌های خود احساس می‌کند. کتاب صوتی اولین برف، داستان زنی است که ملال بر تمام زندگی و حتی روابط عاطفی‌اش سایه افکنده. زن آنچنان از شخصیت قبلی خود فاصله گرفته و آنچنان در چنگال این محیط سرد و خاموش گرفتار شده که حتی دوست داشتن شوهرش هم حرارت پیشین را برای او ندارد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی اولین برف

گی دو موپاسان در کتاب صوتی اولین برف، مانند داستان گردنبند خود، ماجرای عواقب تصمیمی را روایت می‌کند که بزرگ و بزرگ‌تر شده و از کنترل انسان خارج می‌شوند. شخصیت زن در این داستان، برای اثبات تنهایی و نیازهای خود به شوهرش، اشتباه کوچک، اما غیرقابل جبرانی را مرتکب می‌شود. زن که از سرمای بیش‌ازحد و طولانی فصل زمستان در خانه‌شان خسته شده و دیگر تاب و توان خود را از دست داده، از شوهرش می‌خواهد که یک بخاری برای خانه تهیه کند. اما شوهر که از کودکی در این منطقه بوده، بخاری را چیزی بی‌مصرف و تجملی می‌داند و به همین علت خواسته‌ی همسرش را نادیده می‌گیرد. حالا زن قصد دارد تلاش کند بخاری را به دست بیاورد.

کتاب صوتی اولین برف را نشر صوتی نوین کتاب گویا با صدای مریم مقدم فیروزان و براساس ترجمه‌ی سپیده جعفرزاده منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه روایت آواهای سوپرانو

نشر صوتی نوین کتاب گویا تعدادی از آثار برگزیده‌ی ادبیات جهان را که هر کدامشان به نوعی، طنین صدای زنان هستند، گلچین کرده و آن‌ها را در قالب کتاب صوتی و با عنوان مجموعه‌ی روایت آواهای سوپرانو به انتشار رسانده است. این مجموعه شامل داستان‌های کوتاه صوتی از برترین داستان‌نویسان ایران و جهان مانند صادق هدایت، ابراهیم گلستان، دینو بوتزاتی، آنتون چخوف، جووانی ورگا و ارنست همینگوی است.

کتاب صوتی اولین برف برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان به داستان کوتاه هستید، شنیدن کتاب صوتی اولین برف که ازجمله آثار ارزشمند گی دو موپاسان به‌شمار می‌رود را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی اولین برف می‌شنویم

او دیگر نخواهد بود. زندگی برای دیگران، همچون گذشته در جریان است، اما زندگی او به نقطه‌ی پایانش رسیده است و برای همیشه تمام خواهد شد. او دیگر نخواهد بود.

لبخند می‌زند و تا آن‌جایی که ریه‌های مریضش توانایی دارد، هوای معطر باغ‌ها را با نفس عمیقی فرو می‌دهد و در رویایش غرق می‌شود. یاد گذشته می‌افتد؛ یاد چهار سال پیش، زمانی که با اشراف‌زاده‌ای از نرماندی ازدواج کرده بود. جوانی نیرومند، با ریشی پرپشت و ظاهری سلامت. شانه‌هایش پهن بود. آدمی متعصب، اما سرخوش بود. انگیزه‌ی ازدواج آن‌ها مالی بود، اما عروس اطلاعی از آن نداشت. دلش راضی به این وصلت نبود. برای دلخوشی پدر و مادرش تن به این ازدواج داد و به جای نه گفتن، با تکان سر، موافقت خودش را اعلام کرد. او دخترپاریسی سرخوشی بود که داشت از زندگی لذت می‌برد.

شوهرش او را به عمارت نورمن‌ها برد. ساختمان سنگی بزرگی که دورتادور آن با درخت‌های کهن‌سال احاطه شده بود. انبوه درختان کاج، چشم‌انداز جلوی عمارت را پوشانده بود. از روزنه‌ی باز بین درخت‌ها در سمت راست، منظره‌ی دشتی پهناور که تا مزرعه‌ای در دوردست کشیده شده بود، دیده می‌شد. قبل از ورود به عمارت از چهارراهی می‌گذشتند و بعد به مسیری سه‌کیلومتری می‌رسیدند. بله، او همه چیز را به یاد می‌آورد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
24 دقیقه
اولین برف

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اولین برف
نویسنده
مترجمسپیده جعفرزاده
راویمریم مقدم فیروزان
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اولین برف

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اولین برف

برای دریافت کتاب صوتی اولین برف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.