معرفی و دانلود کتاب صوتی اولالا

عکس جلد کتاب صوتی اولالا
قیمت:
۵۲,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اولالا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اولالا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اولالا

رابرت لویی استیونسن در کتاب صوتی اولالا که رمانی مهیج، ترسناک و در سبک گوتیک است، یک داستان عشقی غیرمنتظره را روایت می‌کند. ماجرای این کتاب روایتی از یک سرباز زخمی است که برای گذراندن دوران نقاهتش، مستأجر خانه‌ای عجیب در دل کوهستان می‌شود...

درباره‌ی کتاب صوتی اولالا

ترکیب ژانر وحشت با ژانر رمانتیک و عاشقانه، شاید اتفاق رایجی در دنیای ادبیات و داستان نباشد، اما رابرت لویی استیونسن (Robert Louis Stevenson) در کتاب صوتی اولالا (Olalla) اثبات کرده که می‌توان لطافت و شور و شوق عاشقانه را به فضای وهم‌انگیز و تاریک داستان‌های ترسناک و گوتیک گره زد و اثری جذاب و منحصربه‌فرد خلق کرد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی اولالا

کتاب صوتی اولالا، داستان سربازی را تعریف می‌کند که در طی نبرد زخم برداشته و حالا در یک بیمارستان بستری است. پزشک به او توصیه می‌کند تا برای تسریع روند بهبودی و کوتاه‌تر کردن دوران نقاهتش، در جایی دور از آلودگی شهر و ترجیحاً در دل طبیعت ساکن شود تا این پاکیزگی و سکوت، به بهتر شدن زخم‌هایش کمک کند. در این میان به این سرباز که داستان از زاویه دید او روایت می‌شود توصیه می‌کند تا با خانواده‌ای هم‌خانه شود که در دل کوهستان، خانه‌ای زیبا و اشرافی دارند.

خانواده‌ای که در این خانه ساکن هستند، گذشته‌ی عجیبی دارند. آن‌ها زمانی از ثروتمندان و اشراف‌زادگان بوده‌اند، اما این شاید تنها حقیقتی باشد که مردم درباره‌ی آن‌ها می‌دانند و مابقی حرف‌ها هرچه هست، به حدس و گمان محدود می‌شود. مثلاً اینکه بعضی می‌گویند ازدواج خانم این خانه با شوهرش غیررسمی بوده و حالا فرزندانشان،‌ که یک دختر و پسر جوان به نام‌های اولالا و فیلیپه هستند فرزندانی نامشروع محسوب می‌شوند. آقای خانه سال‌ها قبل مرده ولی کسی اطلاع ندارد که این مرگ چرا و به چه شکل اتفاق افتاده. این خانواده که از آخرین نوادگان پادشاه محسوب می‌شوند،‌ زمانی چنان در مال و مکنت غرق بودند که شأن خود را بالاتر از دیگران می‌دیدند، ولی حالا با گذر سال‌های متمادی برای تأمین معیشت خود حاضر به پذیرفتن یک مستأجر در خانه‌شان شده‌اند. البته که این غرور و خودبرتربینی همچنان باقی مانده و آن‌ها برای این سرباز شرط گذاشته‌اند که اگر می‌خواهد در خانه‌ی آن‌ها ساکن شود، باید فاصله‌ی خود را با آنان حفظ کند و مانند یک غریبه باقی بماند. اهالی خانه هیچ صمیمیتی را از سوی این تازه‌وارد بر نمی‌تابند!

معرفی و دانلود کتاب صوتی اولالا

در کتاب صوتی اولالا و در وصف فیلیپه و اولالا این‌طور می‌شنویم که با وجود داشتن ریشه‌ی سلطنتی، بسیار ساده و عوامانه رفتار می‌کنند. بعد از مرگ پدرشان از آن‌ها مراقبت خوبی نشده و تربیت مناسبی نیز نداشته‌اند و این موضوع، باعث شده تا رفتاری سطح پایین و گاه زننده داشته باشند. در رابطه با دختر خانواده یعنی اولالا نیز شایعاتی وجود دارد که قبلاً یک بار ازدواج کرده ولی کسی چیز بیشتری از این قضیه نمی‌داند.

سرباز با ورود به این خانه، تلاش می‌کند تا در حرکتی گستاخانه و برای اثبات اینکه می‌تواند از پس ارتباط برقرار کردن با چنین خانواده‌ای برآید، قانونی را که برایش تعیین کرده‌اند - یعنی عدم صمیمیت با اعضای خانه‌ - را زیر پا بگذارد. از طرفی دیدن پرتره‌ی زن جوانی با موهای سرخ و چشمان میشی در اتاقش، او را شیفته و دلباخته‌ی این زن می‌کند. بعدها به٬واسطه‌ی آشنا شدن با تمام اعضای خانواده، در می‌یابد که این پرتره متعلق به اولالا، دختر خانواده است. سرباز جوان می‌کوشد تا با نزدیک شدن به اولالا، عشقش را به او ابراز کند، ولی او نمی‌داند که در پس چهره‌ی موقر و عبوس این دختر و خانواده‌اش رازی خونین نهفته است...

کتاب صوتی اولالا اثری از رابرت لویی استیونسن است که با تلاش احسان چادگانی به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی جیحون و انتشارات کتاب پارسه ناشران این کتاب هستند و شما آن را با صدای هوتن شاطری‌پور، شهره روحی، فریبا فصیحی، کامبیز خلیلی و فرهاد اتقیایی می‌شنوید.

کتاب صوتی اولالا برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران رمان‌های گوتیک و ترسناک با درون‌مایه‌ی عاشقانه از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی اولالا می‌شنویم

نخستین پرتوهای نور صبحگاه بر تمام سطح پرتره تابید و من درازکشیده و خیال‌آسوده به آن نگاه می‌کردم؛ زیبایی‌اش به طرزی ناپیدا در دلم رسوخ کرد و دغدغه‌هایم را یکی پس از دیگری فرونشاند و با اینکه می‌دانستم عاشق چنین زنی شدن امضای حکم تباهی و نابودی است، باز در نظرم چنانچه زنده بود به او دل می‌باختم. روزبه‌روز شناخت دوسویه‌ی من از رذالت او و ضعف خودم روشن‌تر می‌شد. او قهرمان بسیاری از رویاهایم شده بود و در این رویاها چشمانش مرا به جنایت وا می‌داشت و البته مرا از پاداش بی‌نصیب نمی‌گذاشت. سایه‌ای سیاه بر هوس‌هایم انداخته بود و مواقعی که بیرون می‌رفتم و پرشور و حال ورزش می‌کردم و جانی تازه در خونم جریان می‌یافت، گاهی این خیال شادی‌آور به ذهنم خطور می‌کرد که آن زن هوس‌انگیز و دلربا، جایش درون گور امن است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
23 دقیقه
قسمت اول
23 دقیقه
قسمت دوم
17 دقیقه
قسمت سوم
26 دقیقه
قسمت چهارم
17 دقیقه
قسمت پنجم
20 دقیقه
قسمت ششم
20 دقیقه
قسمت هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اولالا
نویسنده
مترجماحسان چادگانی
راویهوتن شاطری پور، شهره روحی، فریبا فصیحی، کامبیز خلیلی، فرهاد اتقیایی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اولالا

Rahil najafi
۱۴۰۳/۱/۲۲
بی پروایی یک دوشیزه در روزگارانی که زن مورد تردید بود و از نگاه جامعه هر حرکت زن خارج از عرف به شدت منع میشد یک تابوشکنی از یک دوشیزه و سرانجامی تلخ بسیار متأثر کننده ولی زیبا بود و آن را توصیه میکنم ممنون از کتابراه و تمامی عوامل
زهرا بهرامی
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
راوی‌ها عالین داستان شروع و تصویرپردازی‌ خوبی داره ولی نه زیاد ترسناکه نه پایان بندیش واسه من جذاب بود
ساناز اسعدی
۱۴۰۲/۱۲/۵
متاسفانه نتوستم با این کتاب ارتباط برقرار کنم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اولالا

برای دریافت کتاب صوتی اولالا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.