معرفی و دانلود خلاصه کتاب دکتر جکیل و آقای هاید

عکس جلد خلاصه کتاب دکتر جکیل و آقای هاید
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب دکتر جکیل و آقای هاید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب دکتر جکیل و آقای هاید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب دکتر جکیل و آقای هاید

دارویی که خوبی‌ها را از بدی‌ها جدا می‌کند! رابرت لویی استیونسن در خلاصه کتاب دکتر جکیل و آقای هاید داستانی تخیلی و البته تمثیلی را برایتان روایت می‌کند. دکتر جکیل، قهرمان داستان، سعی دارد تا با ساختن دارویی شگفت‌انگیز، جنبه‌های خوب و بد شخصیت خود را از هم متمایز کند. این اثر خواندنی که از سوی آمازون به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب ژانر وحشت شناخته شده، در حقیقت نشان‌دهنده‌ی تناقض‌ها و دوگانگی‌های نوع بشر است.

درباره‌ی خلاصه کتاب دکتر جکیل و آقای هاید

کشمکش بین جنبه‌های خوب و بد انسان‌ها موضوع بسیاری از کتاب‌های روانشناسی و فلسفی بوده، اما کمتر نویسنده‌ای توانسته آن را در دنیای ادبیات و داستان به‌خوبی بیان کند. رابرت لوئیس استیونسون (Robert Louis Stevenson) یکی از این معدود نویسندگان است که در اثر بی‌نظیر خود، خلاصه کتاب دکتر جکیل و آقای هاید (The strange case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde) به سراغ پیچیده‌ترین جدال درونی انسان‌ها رفته است.

دنیای مه‌آلود، تاریکی بی‌پایان، شخصیت‌های شبح‌وار و... نخستین تصاویری است که در این خلاصه کتاب با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید. تصاویر وهم‌آلودی که از وقوع حادثه‌ای شوم خبر می‌دهند. دکتر جکیل، پزشک میان‌سالی است که ظاهراً مانند تمام آدم‌ها با خصوصیات مثبت و منفی خود دست‌و‌پنجه نرم می‌کند اما درحقیقت، جدال بین فرشته و شیطان درونش جدی‌تر از این حرف‌هاست!

رابرت لوئیس استیونسون در خلاصه کتاب دکتر جکیل و آقای هاید، سرگذشت دو شخصیت متناقض یک انسان را برایتان روایت می‌کند: جکیل که پزشک شریف و خوش‌نامی است و آقای هاید که یک جنایتکار قاتل به حساب می‌آید. نخستین کسی که متوجه ارتباط این دو شخصیت می‌شود، وکیلی به نام «اوترسون» است. آقای اوترسون که دوستی نزدیکی با دکتر جکیل داشته، بعد از خواندن وصیت‌نامه‌ی او، متوجه ارتباطش با آقای هاید می‌شود. طبق وصیت‌نامه‌ی آقای جکیل، کلیه‌ی اموال او به آقای هاید می‌رسد. اما چه نسبتی بین یک پزشک شریف و قاتل بی‌رحم وجود دارد؟ آقای واترسون به دنبال رازگشایی از این ماجرا، به شواهد عجیبی می‌رسد.

این داستان، پس از نخستین انتشار آن در سال 1886 تاکنون، همواره یکی از پرطرفدارترین اثر بین طرفداران ادبیات انگلیس بوده. گفتنی‌ست که این رمان آن‌چنان در فرهنگ عامه‌ی مردم نفوذ داشته که امروزه عبارت «جکیل و هاید» به عنوان ضرب‌المثلی برای افراد ریاکار و دورو به‌کار‌می‌رود. کتاب دکتر جکیل و آقای هاید تابه‌حال به بسیاری از زبان‌های زنده‌ی دنیا ترجمه شده و در اختیار علاقمندان داستان‌های ترسناک قرار گرفته است. برای آشنایی با طرح کلی و وقایع اصلی این رمان پرفروش می‌توانید سری به خلاصه کتاب دکتر جکیل و آقای هاید بزنید. این اثر از مجموعه‌ی چکیده‌ی پنجاه رمان کلاسیک با گردآوری کلاید نهرنز و ترجمه‌ی نیلوفر شیرازیان، از سوی انتشارات نوژین به علاقمندان ادبیات کلاسیک ارائه می‌شود.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های نوولا

برای اینکه با طیف متنوعی از شاهکارهای ادبی آشنا شوید، سری کتاب‌های نوولا بهترین گزینه است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از رمان‌های مشهور را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهند. کتاب‌خوان‌هایی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌ها، به کلیت داستان‌ها و رمان‌های برتر تاریخ پی‌ ببرند. کافی است نگاهی به برخی عناوین مجموعه کتاب‌های نوولا بیندازیم: «قلعه حیوانات»، «لورنا دون»، «بلندی‌های بادگیر»، «دکتر جکیل و آقای هاید» و... برخی از آثار درخشان این سری کتاب‌ها هستند. انتشارات نوژین چاپ این مجموعه را به عهده داشته است.

اقتباس سینمایی از کتاب دکتر جکیل و آقای هاید

از رمان دکتر جکیل و آقای هاید چندین اقتباس سینمایی و تلویزیونی متفاوت صورت گرفته است؛ از جمله فیلمی کم‌نظیر با همین عنوان به کارگردانی ویکتور فلمینگ که در سال 1941 ساخته و اکران شد. گفتنی‌ست این اثر کاندیدای سه اسکار در سال 1942 بوده است.

نکوداشت‌های کتاب دکتر جکیل و آقای هاید

  • این کتاب آنقدر هیجان‌انگیز است که نمی‌توان دست از خواندن آن کشید، حتی اگر کمی ترسناک باشد! (گاردین)
  • این رمان کلاسیک داستان دلخراشی از خیر و شر، دوگانگی بنیادین قرن نوزدهم، روایت می‌کند: احترام ظاهری و شهوت درونی. از این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های راهنمای دوران ویکتوریا یاد شده و از معروف‌ترین داستان‌های ادبیات انگلیسی است. (آمازون)

خلاصه کتاب دکتر جکیل و آقای هاید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از مشتاقان داستان‌های ترسناک و معمایی هستید، پیشنهاد ما به شما خلاصه کتاب دکتر جکیل و آقای هاید است.

با رابرت لوئیس استیونسون بیشتر آشنا شویم

رابرت لوئیس استیونسون نویسنده‌ی اسکاتلندی قرن نوزدهم و خالق اثر کلاسیک و پرفروش دکتر جکیل و آقای هاید است. از دیگر آثار این نویسنده‌ی برجسته می‌توان به رمان‌های «جزیره گنج، پیکان سیاه، فرزند ربوده شده و مرده دزد» اشاره کرد. او همچنین، خالق داستان‌های کوتاهی نظیر «مارکهایم و تفریحات شب در جزیره» است. محتوای بیشتر آثار او در زمینه‌ی ماجراجویی و معمایی‌ست. او در بیشتر سال های عمر درگیر بیماری ریوی بود، اما با وجود ضعف سلامت خود آثار پرباری را به عرصه تحریر درآورد و به نقاط مختلفی از جهان سفر کرد. او سرانجام، در 44 سالگی درگذشت.

در بخشی از خلاصه کتاب دکتر جکیل و آقای هاید می خوانیم

بعدازظهر یکشنبه آترسون در همان کوچه‌ی باریک به انفیلد برخورد. انفیلد گفت: «قصه بالاخره به پایان رسید. هرگز آقای هاید را نخواهیم یافت.»
آترسون پاسخ داد: «امیدوارم همین‌طور باشد. برایت گفتم که روزی او را در همین خیابان دیدم؟ درست همان احساسی را داشتم که تو برایم گفتی؛ ترس و نفرت!»
انفیلد گفت: «روزی که قصه‌ام را برایت گفتم، نمی‌دانستم این در، درِ پشتی خانه‌ی دکتر جکیل است.»
آترسون گفت: «برای جکیل بیچاره نگرانم! بیا جلوتر برویم و از پنجره صدایش بزنیم. حتی اگر نتواند دوستانش را ببیند، شنیدن صدایشان خوش‌آیند است.»
دو پنجره از سه پنجره‌ی ساختمان تا نیمه‌باز بود و پشت یکی از آن‌ها چهره‌ی جکیل به چشم می‌خورد. مرد خسته و بیمار به نظر می‌رسید و مانند زندان‌ها از پنجره بیرون را تماشا می‌کرد.
آترسون با صدای بلند گفت: «سلام جکیل! امیدوارم حالت خوب باشد.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب دکتر جکیل و آقای هاید
نویسنده،
مترجمنیلوفر شیرازیان
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-622-94650-8-0
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب دکتر جکیل و آقای هاید

فهیم
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
مفهوم قصه در کل این رو میرسونه که درون آدمی ذات پلید و ذات پاک وجود داره و این به خود انسان بستگی داره که به کدوم یکی پروبال بده (یه انتقاد دارم از متن کتاب چندجا به اشتباه اسم دکتر جکیل و هاید جاب جا نوشته شده بود)
سید محمد باقرآبادی
۱۴۰۲/۱/۱۴
داستان فوق العاده جذاب و با کششی بود
فقط خیلی جاها تو این خلاصه اسم‌ها جابجا نوشته شده بود و این واسه یه خلاصه ۳۰ صفحه‌ای اصلا خوب نیست
امیرحسین
۱۴۰۳/۱/۱۱
داستان جذابی بود با خوندنش گذر زمان رو احساس نمیکنید
Hasti
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
جالب بود خوشم اومد
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب دکتر جکیل و آقای هاید

برای دریافت خلاصه کتاب دکتر جکیل و آقای هاید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.