معرفی و دانلود کتاب صوتی در به در به دنبال شادی: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 1

عکس جلد کتاب صوتی در به در به دنبال شادی: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 1
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در به در به دنبال شادی: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در به در به دنبال شادی: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی در به در به دنبال شادی: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 1

کتاب صوتی در به در به دنبال شادی: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 1 اثری از دکتر احمد پدرام، شاعر، روانشناس بالینی و نویسنده است. او در این کتاب صوتی، از خاطره‌های واقعیِ خود و تجربه‌هایش از جلسات مشاوره و صحبت با مراجعانش می‌گوید.

درباره‌ی کتاب صوتی در به در به دنبال شادی: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 1

در اولین کتاب از مجموعه داستان‌های کوتاه خاطرات یک روانشناس، احمد پدرام (Ahmad Pedram) خاطرات و روایاتی واقعی را از جلسات مشاوره و مواجهه با بیمارانش شرح داده است. او در کتاب در به در به دنبال شادی، داستان‌ها و حکایاتی را گنجانده که طی سی سال از جلسات روان‌درمانی گردآوری کرده است؛ داستان‌های زنان و مردانی که به‌ قول او یا خود به تنگ آمده‌اند یا دیگری را به تنگ آورده‌اند، داستان‌هایی که گاه موجب شادی و گاه سبب اندوهِ او می‌شده‌اند.

احمد پدرام در مقدمه‌ی کتاب صوتی در به در به دنبال شادی می‌گوید که او سازنده‌ی قصه‌های این کتاب نیست. قصه‌ها در حقیقت روایاتی واقعی از افرادی هستند که برای بیرون آمدن از شرایطی که به آن گرفتار شده بودند، به قصد درمان و گرفتن مشاوره به او مراجعه کرده‌اند. احمد پدرام از تجربه‌ی شنیدنِ این قصه‌ها برای ما می‌گوید، از مراجعه‌کنندگانی که خود را با اندوه و شادیِ آن‌ها، شریک می‌داند، از اینکه گاه در برابر آن زنان و مردان، آن کودکان و کهنسالان به استیصال دچار می‌شده و ناگزیر با همکاران و اساتید خود مشورت و هم‌فکری می‌کرده است. پدرام از احساس هم‌ذات انگاری‌اش می‌گوید و از اینکه گاه نمی‌توانسته این خوی شرقی خود را به عقب براند و مراجعه‌کننده را به چشم عضوی از اعضای خانواده‌اش نبیند.

احمد پدرام کتاب صوتی در به در به دنبال شادی: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 1 را فاقد زبانی آکادمیک یا مهارت‌های ویژه‌ی داستان‌نویسی می‌داند و هدف از نگارش آن را بیان نکاتی جالب‌توجه و مفید برمی‌شمارد که شاید برای فردی که در چنین چالش‌هایی گرفتار است، کارآمد و ثمربخش باشد.

کتاب صوتی در به در به دنبال شادی: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 1 را به همت انتشارات ترانه پدرام و با خوانش حسن جویره، ویکتوریا براری، رضا بصیری، سحر حمیدی، محمد کربلایی، نعیمه مهدویان و بهاره سیاف می‌شنوید.

کتاب صوتی در به در به دنبال شادی: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 1 برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی در به در به دنبال شادی را به تمامی علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه و طرفداران داستان‌های واقعی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی در به در به دنبال شادی: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 1 می‌شنویم

خسته‌ام و خواب‌آلود. گیجم. ذهنم درگیر است. صبح دیدن 2 مراجع و بعد کلاس و بعدازظهر هم فوری مشغول کار مشاوره شده‌ام. خیلی حال درست و حسابی ندارم. از دفتر کارم که بیرون می‌زنم، ذهنم درگیر این نکته می‌شود که صبح سرایدار نیامده بود و خودم درب مجتمع را باز کردم و حالا هم آخر شب است و خودم درب را می‌بندم. یک لحظه به حال سرایدارمان غبطه می‌خورم. مردی بازنشسته با شخصیتی محجوب و محبوب و وظیفه‌شناس. روز اول که آمد قبول نکرد که شب‌ها هم بماند. ساعت کار مشخصی برایش تعیین شد. ساده گفته بود من بازنشسته شده‌ام دیگر حال و حوصله‌ی کار صبح تا شب و شب تا صبح را ندارم. می‌خواهم پیش زن و بچه‌ها و نوه‌هایم باشم. بعد به‌مرور من دیدم که حال و حوصله‌ی کار دارد ولی معنای زندگی‌اش فقط کار و پول نیست. دلش می‌خواهد طعم بازنشستگی را حس کند. حالا نان و پنیر خانه و دیدن روی همسر، فرزند و نوه را به جوجه‌کباب کارخانه‌ای که سال‌ها در آن کار کرده بود ترجیح می‌داد و می‌گفت: هم شُکر آن روزها را می‌کنم و هم قدر این روزها را می‌دانم و یا برعکس هم قدر آن روزها را می‌دانم که جوان بودم و کار می‌کردم و هم حالا شُکر می‌کنم که با حقوقی هرچند اندک نزد همسرم هستم و گاه با کمکی در خانه و برداشتن بشقابی و یا قدم‌زدنی هرچند نفس‌زنان و گاه آمدوشد مهمانی، از زندگی لذت می‌برم.

از حرفم دور افتادم. همه‌ی این قصه در یک دقیقه‌ای که به‌زحمت قفل ساختمان و درب کرکره‌ای را می‌بستم از ذهنم گذشت. شاید بعضی از کارکنان و پزشکانِ مشغولِ کار در این ساختمان نیز گاهی به زندگی این مرد فکر کنند و شاید بعضی از آن‌ها نیز غبطه‌ی او را بخورند. الله اعلم.

سر خیابان می‌ایستم. چند ماشین می‌آیند و می‌روند و من مسیرم را می‌گویم و بالاخره یک ماشین می‌ایستد. پیکان و باز یاد یکی از برادران خودم می‌افتم که پیکان سوار نمی‌شود و معتقد است که وقتی آدم پول برای کرایه می‌دهد پس باید ماشین خوب سوار شود. من معتقدم باید زودتر به مقصد رسید ولی او معتقد است که ابزار مهم است یا شاید ابزار هم مهم است من هم کاملاً با شقِ دوم مخالف نیستم ولی با شقِ اول که وسیله مهم‌تر از هدف باشد، صددرصد مخالفم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

6 دقیقه
مقدمه
5 دقیقه
خاطرات
4 دقیقه
فانوس
8 دقیقه
فرانسه
8 دقیقه
شما چه‌طور زندگی می‌کنید؟
7 دقیقه
تاکسی 1
5 دقیقه
آبرو
6 دقیقه
بی‌وفایی
4 دقیقه
بدو! بدو... گاوصندوق!
5 دقیقه
دکتر دانشور
7 دقیقه
در به در دنبال شادی
4 دقیقه
من اگر جای تو بودم
6 دقیقه
دل خوش سیری چند؟
4 دقیقه
قبر ارزان
3 دقیقه
خانم کم‌توقع
4 دقیقه
مرغ همسایه غاز است!
2 دقیقه
خانه‌ی خاله
3 دقیقه
بَندِ رخت
4 دقیقه
مرض فرشته بودن
4 دقیقه
بدقولی
7 دقیقه
چرخه‌ی معیوب
6 دقیقه
گردوشکن
2 دقیقه
کفش جفت‌شده
4 دقیقه
سرطان
8 دقیقه
مطب‌داری یا شوهرداری؟
5 دقیقه
واگویه
4 دقیقه
خودشناسی
6 دقیقه
همکارم و بیمارستان
6 دقیقه
فردوس
4 دقیقه
هبودی
3 دقیقه
برهان و استدلال
4 دقیقه
همدردی
4 دقیقه
سماور
5 دقیقه
آقای «اُوی»!
8 دقیقه
تابوت‌ها
9 دقیقه
کُلفَتِ افغان
5 دقیقه
شأن انگشتر من
4 دقیقه
طاووس 1
5 دقیقه
من چی بپوشم...؟!
4 دقیقه
بسته‌بندی مدفوع!
7 دقیقه
خاطره‌ای از یک دوست
5 دقیقه
مفت خوری
5 دقیقه
حفظِ حافظ
6 دقیقه
لک لک
8 دقیقه
بی چشم و رو
4 دقیقه
شادی کجاست؟
5 دقیقه
عشق لس‌آنجلسی یا پشتِ کوهی؟
6 دقیقه
تاکسی 2
5 دقیقه
طاووس 2
5 دقیقه
تاکسی 3
6 دقیقه
چاه به چاه
5 دقیقه
زیرشلوار راه راه
9 دقیقه
قاچاق‌چی‌ها
8 دقیقه
اگر زورم بهت می‌رسید...!
9 دقیقه
پُتک
8 دقیقه
رونیکا
6 دقیقه
بزبز قندی
3 دقیقه
خانم زحمت‌کش
5 دقیقه
منازعه یا مناظره
5 دقیقه
تاکسی‌ران و رفتگر
6 دقیقه
کودکی
5 دقیقه
اسب من تندتر راه می‌ره!
5 دقیقه
سکه‌ی خوش‌خاطره
11 دقیقه
فرزندخوانده
5 دقیقه
فرزندکُشی
5 دقیقه
ساز کوک است
3 دقیقه
تکرار حماقت
7 دقیقه
خاطره‌ی سربازی
1 دقیقه
قبرستان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی در به در به دنبال شادی: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 1
نویسنده
راویمعین وصال، ویکتوریا براری، حسن جویره، رضا بصیری، سحر حمیدی، محمد کربلایی، نعیمه مهدویان، بهاره سیاف
ناشر صوتیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی در به در به دنبال شادی: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 1

Mahboubeh
۱۴۰۲/۱۱/۱
از گوش دادن به کتاب در به در به دنبال شادی واقعا لذت بردم. کتاب مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه هست که پزشک روانشناس گرد هم آورده و درواقع در مورد تجربه‌ای هست که موقع درمان بیماران خودش داشته. هر داستان جدت از داستان بعد هست و اینکه متوجه شدم همه واقعی هستند، برام جالب تر شد.
دکتر پدرام خیلی خوب ۲
تونستند اصل مطلب رو حتی در قسمت‌هایی که زمان بسیار کوتاه دقیقه‌ای داشت، منتقل کنند. لااقل برای من اینچنین بود. با غم‌ها و دردهای مراجعه کنندگان که گاها خودمون در زندگی باهاشون مواجه هستیم، واقعا همزادپنداری کردم.
انگار خودم بودم وسط ماجرا و خیلی هاشو تجربه کرده بودم. برام لحظاتی از داستان واقعا سنگین بود ولی دوستش داشتم.
بعضی قسمتها واقعا اشک ریختم و متوجه شدم چقدر زندگی و اتفاقات هرچند کوچیک می‌تونه در روحیه، رفتار، افکار و همه چیز آدمی تاثیر مثبت یا منفی بذاره.
متوجه شدم چطور میشه در برخی موارد مشابه رفتار درست تری نشون داد. و تصمیم منطقی تری گرفت.
به نظرم کفه انتقال حس خوب و راهکار درست برای لحظاتی مشابه افراد داستان که ممکنه ما هم درگیرش بشیم سنگین تر از بخش مربوط به درست نویسی به عنوان یک نویسنده هست! نقدی که می‌شه به نویسنده گرفت ولی اونقدر برام ارزش آفرین بود که به راحتی ازش گذشتم.
خوشحالم این کتاب رو گوش دادم. از اینکه کلی نکته یاد گرفتم از کتاب راه و تیم خوانش این کتاب و ناشر ممنونم.
دقت نکردم که جلد دومی هم داره یا نه و اگر داشت، قطعا در برنامه میذارم که گوش بدم. عاشق کتابهای صوتی هستم و از اونجا که وقت زیادی در روز برای خوندن کتب متنی ندارم، کتاب صوتی واقعا کمکم کرده و نمیذاره از لذت مطالعه کتابهای ارزشمند، محروم بشم.
مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی. کتابی بسیار پر محتوا و شنیدنی از آقای پدرام که به چنین زیبایی و با قلمی توانمند و افکار روان شناسی به قسمت‌های مختلف زندگی نگرشی تازه داره و به نحوی کمک کننده برای اجتناب از اتفاقاتی این چنین است و همچنین نکات کلیدی و کاربردی را که بر اساس تجربیات شخصی و خودشون مراجعه کنندگانشون هست رو در قالب این کتاب فوق العاده به خوانندگان عزیز هدیه کرده‌اند. به شخصه ارتباط خوبی با داستان‌های گفته شده برقرار کردم و این که بتونم در مقابل خیلی از مشکلات راهکار مناسب تری را اتخاذ کنم. گویندگان و خوانش فوق‌العاده بودند و سپاس از تیم خوب کتابراه برای این کتاب خوب.
Hm
۱۴۰۲/۱۱/۹
بهترین داستان، مطب داری یا شوهرداری بود دکتر پدرام دست مریزاد
از نطر فنی، بهتر بود کل کتاب صوتی یک جا دانلود می‌شد. به قسمت به قسمت، داستان گردو شکن هم جالب بود. در داستان کفش جفت شده،. متاسفانه فقط طرح مشکل شده و در ذهن شنونده فقط چراغ سوال روشن می‌شود. ان شاء الله آثار بیشتری از دکتر احمد پدرام
ببینیم که در آن روند تغییر حال بد شخصیت‌ها‌ی داستان به حال بهتر و عالی، مسیر راه خواننده و مخاطب کتاب باشد و این که شماره نداشتن قسمت‌های داستان برای شنونده آزار دهنده است چرا که باید بدانیم کل داستان چند قسمت است و ما تا چه قسمتی را شنیده ایم
maryam mafakheri
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
از " کتاب در به در به دنبال شادی " لذت بردم، گاهی لبخند زدم و تحسین کردم یا متاثر شدم اجرای صداپیشگان فوق العاده بود با تشکر از همه پدیدآورندگان این کتاب شنیداری خوب. لطفا لغت پیک را  (با «ی» کشیده) به معنی اوج و بالاترین نقطه در محاسبه و منحنی بخوانید نه با "پ" مکسور به معنی پستچی، چاپار. کتاب خوب نگارشی دارد، روابط خوب انسانی را تائید می‌کند، متن زیر را دوست داشتم: "با همسرم چای خوردیم به افتخار زن و شوهرهایی که لحظه‌ها را برای با هم بودن، شکار می‌کنند. " کتاب با نوا‌های دلنشین، اشعار ناب و صدای زنده نام فریدون مشیری پر بارتر شده است.
فاطمه میرزاعلیان
۱۴۰۲/۱۱/۴
به طور کلی کتاب خوبی هست. از مطالعه کتاب‌های سرگذشت و خاطرات که شامل داستانهای واقعی میشه لذت میبرم. از ویژگیهای مثبت این کتاب کوتاه بودن داستان‌ها که اصل مطلب را بیان میکنه و حاشیه نمیره که از حوصله مخاطب خارج بشه. در هر داستان هم حداقل یک نکته آموزنده و قابل تأمل وجود داره. خدا قوت و تشکر از همه دست اندر کاران در تهیه این کتاب صوتی ارزشمند. سربلند باشید.
سیدجعفر بوستانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
در به در دنبال شادی درست است که یک تعداد خاطره یک روانشناس است اما تک تک خاطره‌ها، پر از عبرت و درس زندگی بود. هرکدام از آن‌ها را ما به نوعی در مورد خود یا اطرافیان تجربه کرده ایم. من از مطالعه هرکدام لذت بردم. با بعضی از آن‌ها خندیدم و با برخی گریستم. از کتابراه بسیار متشکرم به خاطر این کتاب‌های آموزنده و عبرت آموز
F.javan
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
ارزش گوش دادن داشت. مشکلات عجیب و غریب و قابل لمس که در جامعه می بینیم البته فقط خط داستانی داشت و در مورد اینکه حل شد یا نشد یا چگونه و سرانجام مراجعه به روان شناس صحبتی نشد در کل گوشه‌ای از دغدغه روان شناسان بود که با برخورد برخی مراجعین چه قدر انرژی صرف می کنند و گاها ناراحت می شوند کتاب خوبی بود ممنون از کتابراه
مهتاب...
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
پر از داستان‌های کوتاه که از خاطرات واقعی دیگران است. داستان‌ها در عین سادگی نکات آموزنده‌ای دارند. یادمون میده که در اتفاقات روزمره خود و دیگران که به ظاهر ساده هستند، کلی نکته‌ی اخلاقی و آموزشی وجود داره در کل این داستان‌های کوتاه، تفکر را یادمون میده.
سپاس بابت معرفی این کتاب.
مرضیه اصلانی
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
خوب بود میخوام یک انتقاد هم بکنم کار روانشناس به عنوان مشاور و پزشک بسیار خوب و عالی است. احساس میکنم انتقال خاطرات و تجربیات و به قلم کشیدنش ناقص و ناتمام هست. بعضی از داستان‌ها بسیار و کامل و دلنشین و بسیاری هم کوتاه و ناتمام از گوینده تشکر میکنم صدای خیلی نزدیک به شخصت روانشناس و صمیمی دارن.
Mozhgan
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
کتاب دربه در دنبال شادی. آقا دکتری که شرح حال بیماران را به صورت یکجا جمع کرده و هر کدام سرنوشت و ماجراهایی دارند که در دنیای پیرامون ما زیاد به چشم میخورد. با بعضی بیماران همراز پنداری میکنیم. این روزها بیشتر از هر چیز به یک رواشناس نیاز داریم.
خلیل کشکولی
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
مجموعه داستانهای کتاب دربه در به دنبال شادی نوشته دکتر پدرام واقعیتی قابل لمس از مشکلات و نارسایی های اجتماعی ورفتارهای جامعه ما بود که قسمتی هایی از داستان ها با زندگی ما یا اطرافیان همخوانی دارد باتشکر از نویسنده وصداپیشگان و ناشر خلیل کرمی کشکولی
علیرضا باقری
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
به نظر من خوب و مفید بود اما‌ ای کاش با مثال هایی که حل مسئله میشد جواب ها هم داده می شد جواب یا راه حل برای این مشلات پیدا کردن دلیل مراجعه ما به کتاب صوتی بود بعضی جواب‌ها در گفتار هست اما بیشتر داستان‌ها انتهایی ندارند و انگار توقع هست شنونده راه حلی پیدا کنه و این خوب نیست
Mona abad
۱۴۰۲/۱۱/۵
بسیار جالب و عبرت آموز. سپاس که چنین کتاب مفیدی رایگان در اختیار ما است. امروزه بیشتر کتاب های روانشناسی و تربیتی خارجی است ولی این اثر بومی و ایرانی است و بیشتر مسائل بیان شده را ما بارها لمس کرده ایم و این ارزش این کتاب را بیشتر می‌کند.
حمید هاشمی
۱۴۰۳/۱/۲
بیان شیوا و جذاب گوینده قبل از اینکه درگیر خود داستان بشید بسیار به چشم میاد. اینقدر آرام و شیوا و جذاب روایت می‌شود که آدم را کامل غرق می‌کند. واما خود داستان بسیار ساده زیبا و دوست داشتنی. واقعا ارزش خواندن و گوش دادن را داشت
یاسمین اولادحسین
۱۴۰۲/۱۱/۲
چه طوری میشه زحمت های شما رو قدردان بود. فوق العاده بود و با زحمت صداپیشگان. خدای من همه چی عالی کامل و بی نقص بود. خیلی می شد در هر داستان غرق شد و نجات پیدا کرد و به خود امد. ممنون از این که رایگان بود بسیار با ارزش بود. واقعا سپاسگزارم
مشاهده همه نظرات 122

راهنمای مطالعه کتاب صوتی در به در به دنبال شادی: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 1

برای دریافت کتاب صوتی در به در به دنبال شادی: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.