معرفی و دانلود کتاب صوتی با خودت مهربان باش: چگونه خانه را در سیلاب حفظ کنیم

عکس جلد کتاب صوتی با خودت مهربان باش: چگونه خانه را در سیلاب حفظ کنیم
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی با خودت مهربان باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی با خودت مهربان باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی با خودت مهربان باش: چگونه خانه را در سیلاب حفظ کنیم

کی سی دیویس در کتاب صوتی با خودت مهربان باش شش اصل متحول کننده‌ی زندگی روزمره را به ما معرفی می‌کند. او با تغییر نگاه ما به مفهوم کار خانگی کمک می‌کند تا از ارزش‌گذاری اخلاقی منظم بودن رها شویم. این کتاب صوتی پرفروش راهنمایی متفاوت برای مراقبت از خانه و پیدا کردن نظم خاص خودمان در انجام کارهایی است که از آن‌ها گریزانیم.

درباره‌ی کتاب صوتی با خودت مهربان باش

اگر حس می‌کنید به کارهای روزانه‌ی خود نمی‌رسید نباید خود را بیش‌ازاندازه سرزنش کنید. کی سی دیویس (K.C. Davis) در کتاب صوتی با خودت مهربان باش (How to Keep House While Drowning: A Gentle Approach to Cleaning and Organizing) نشان می‌دهد که حتماً دلایل قانع‌کننده‌ای برای عقب افتادن ما از کارهای خانگی وجود دارد. اضطراب، خستگی، افسردگی، بیش‌فعالی یا عدم‌حمایت دیگران از دلایلی هستند که این وضعیت را به وجود می‌آورند. پس به‌جای سرزنش خود و زیر سؤال بردن ویژگی‌های شخصیتی کافی است برای بهبود وضعیت روانی خود تلاش کنید.

کی سی دیویس پس از تولد فرزند دوم خود دچار چرخه‌ای از استرس و افسردگی شد. او در کتاب صوتی با خودت مهربان باش با اشاره به تجربه‌ی خودش رویکرد ملایمی به نظافت و سازمان‌دهی کارهای خانه ارائه می‌دهد. او توصیف می‌کند که هرچه بیشتر از کارهای خانه عقب می‌ماند بیشتر انگیزه‌اش برای انجام این کارها را از دست می‌داد. از نظر کی سی دیویس وظایف و کارهای خانه باید در خدمت رفاه و آسایش افراد باشد نه اینکه افراد برای انجام آن‌ها رنج خود را افزایش دهند.

برخورد اخلاقی با مسائل مربوط به تمیزی و مرتب بودن چیزی است که در فرهنگ‌های مختلف دیده می‌شود. کی سی دیویس در کتاب صوتی با خودت مهربان باش نشان می‌دهد که این ارزش‌گذاری‌های اخلاقی از آن سنت‌های نادرستی است که باید تغییر کند. احساس گناه از نامرتب بودن خانه و هجوم افکاری منفی همچون «من مادر خوبی نیستم» یا «من همسر خوبی نیستم» بر اساس نگاه اخلاقی سرزنشگر به کارهای خانه و خانه‌داری ایجاد شده و باید در برابر آن ایستاد. داشتن یک خانه‌ی مرتب به معنای آدم بهتری بودن نیست؛ سازمان‌دهی خانه ازنظر اخلاقی خنثی است و هر فرد باید از محیط خانه بر اساس نیازهای احساسی و روانی خودش نگه‌داری کند.

یکی از نکات مثبت کتاب صوتی با خودت مهربان باش توجه کی سی دیویس به کلمات و جملاتی است که شرم مرتب نبودن را در ما ایجاد می‌کند. او با زیرکی، زبانی ظریف و عمیق برای توصیف وضعیت خانه و ارائه‌ی توصیه‌هایش انتخاب می‌کند. مثلاً به‌جای صحبت از «کار خانگی» او از عبارت «وظایف مراقبتی» استفاده می‌کند. از نظر کی سی دیویس استفاده از کلمه‌ی کار باعث می‌شود این وظایف روزانه تبدیل به کارهایی سخت و مسئولیت‌هایی بیش‌ازحد بزرگ شوند اما استفاده از کلمه‌ی مراقبت کمک می‌کند حس بهتری نسبت به این کارها داشته باشیم. ما از خانه و محیط خود مراقبت می‌کنیم. نباید خانه و محیط آن را به‌عنوان کار یا مسئولیتی که باید برای کارفرما در زمان مشخصی انجام داده شود در نظر بگیریم. ایجاد این نگرش مثبت به وظایف شخصی و روزانه باعث می‌شود راحت‌تر برای انجام این کارها اقدام کنیم.

یکی از نگرش‌های آسیب‌زننده در برخورد با وظایف روزانه، رویکرد «همه‌یاهیچ» است. این نگرش جلوی تقسیم کارها و کاهش حجم این وظایف را می‌گیرد. چنین نگاهی نشان از نوعی کمال‌گرایی دارد که کی سی دیویس در کتاب صوتی با خودت مهربان باش آن را بسیار نقد می‌کند. از نظر او لازم نیست همه‌ی ظرف‌های کثیف یک‌باره شسته شوند. ما می‌توانیم در نوبت‌های کوتاه سراغ این کارهای حوصله‌سربر برویم. بین این نوبت‌ها، فرصت‌های خوبی برای گوش دادن به پادکست، خواندن کتاب یا دیدن برنامه‌های تلویزیونی وجود دارد. کنار گذاشتن رویکرد همه‌یاهیچ کمک می‌کند وظایف ما ازنظر زمانی و حجمی تقسیم شده و یک کار آزاردهنده تبدیل به استراحتی ذهنی یا تنوعی لذت‌بخش شود.

تغییر شیوه‌ی نگاه یکی دیگر از راهکارهای مفید کی سی دیویس در کتاب صوتی با خودت مهربان باش است. او معتقد است به‌جای نگاه به بی‌نظمی به‌عنوان یک شکست اخلاقی می‌توانیم این آشفتگی را حاصل فعالیت‌های سازنده‌ای بدانیم که انجام دادیم. اگر سه روز است که ظرف‌ها شسته نشده یعنی شما سه روز برای خود و خانواده غذا پخته‌اید. اگر لباس‌های نشسته دارید به این معنی است که برای تمیزی پوشش خود وقت گذاشته‌اید. این چرخش نگاه، بار منفی کارهای باقی‌مانده را برای افراد کاهش می‌دهد. یک جنبه از مهربان بودن با دیگران، دیدن نکات مثبت رفتارها و عقاید آن‌ها است. تغییر نگرش به کارها و رفتارهای خودمان و تلاش برای درک کردن چرایی کاستی‌ها آغاز مهربان بودن با خود است.

انجام کارهای خانه درواقع لطف به خودمان در آینده است. این نگاه کی سی دیویس باعث می‌شود کارهای خانگی به‌عنوان مهربانی ما به خودمان در نظر گرفته شوند. اگر ما الآن برای کاری اقدام می‌کنیم درواقع قصد داریم خود آینده‌ی ما زندگی راحت‌تری داشته باشد. ارزش دادن به خود و ایجاد عزت‌نفس جنبه‌ی دیگری از نکات آموزنده‌ی کتاب صوتی با خودت مهربان باش است.

رویکرد کی سی دیویس برای حفظ خانه در سیلاب وظایف دشوار باعث می‌شود خانه دوباره به محیطی امن و آرامش‌دهنده تبدیل شود. حتی زمانی که کارهای بسیاری برای انجام دادن داریم خانه مکانی برای استراحت خواهد بود. با از بین رفتن احساس گناه و بار اخلاقی می‌توانیم با آرامش در خانه حرکت کنیم. این کتاب آموزنده و پرفروش توسط یاسین قاسمی بجد و طلعت اصغری درمیان به فارسی ترجمه است. انتشارات جزیره‌ی کتاب نسخه‌ی صوتی آن را با صدای لیلا ولی پور تهیه و تولید کرده است.

افتخارات کتاب با خودت مهربان باش

  • بهترین کتاب سال 2022 از نظر رادیوی ملی آمریکا (NPR).
  • کتاب پرفروش یو‌اس‌ای تودی (USA Today)
  • جزو ده کتاب پرفروش در زمینه‌ی اختلال کمبود توجه بیش‌فعالی در وب‌سایت آمازون
  • جزو ده کتاب پرفروش در زمینه‌ی نظافت منزل، نگهداری و جابه‌جایی در وب‌سایت آمازون
  • جزو ده کتاب پرفروش در زمینه‌ی آسیب‌شناسی روانشناسی در وب‌سایت آمازون

نکوداشت‌های کتاب با خودت مهربان باش

  • ترفندهای خنده‌داری که دیویس برای بهبود زندگی‌اش به کار گرفته نسخه‌هایی تجویزی نیستند بلکه پیشنهادهایی الهام‌بخش‌اند. (ربه‌کا آنین – اسلیت)

  • دیویس دنبال‌کنندگانش را تشویق می‌کند کارهایشان را نه به‌عنوان تعهدات اخلاقی، بلکه به‌عنوان وظایف مراقبتی ببینند. او پیشنهاد می‌کند از خود بپرسید: «چگونه می‌توانم خانه‌ام را برای بهتر خدمت کردن به خودم تربیت کنم؟» (ژاکلین پیندو – لس انجلس تایمز)

  • کتاب با خودت مهربان باش می‌تواند به شما در مقابل احساس غرق شدن در خانه کمک کند. راه‌حل‌های کی سی دیویس مردم را تشویق می‌کند که کمال‌گرایی را کنار بگذارند. او به افرادی که دچار بیماری‌های روحی یا جسمی هستند یا کسانی که دوران سختی را سپری می‌کنند کمک می‌کند تا رابطه‌ی سالم‌تری با خانه‌ی خود داشته باشند. (ژورا کونسیوس – واشنگتن‌پست)

  • این مهربان‌ترین و ملایم‌ترین راهنما برای کارهای سیزیفی یعنی نظافت و به‌طورکلی زنده نگه‌داشتن خود است. (لورن میگاکی – ان‌پی‌آر)

  • کاوشی صادقانه و دلسوزانه در مورد تله‌های بسیاری که به ما احساس شکست می‌دهند. کتاب با خودت مهربان باش مملو از توصیه‌هایی است که به‌سختی به‌دست‌آمده‌اند. این کتاب نحوه‌ی نگاه شما به فضایتان، عادت‌هایتان و مهم‌تر از همه خودتان را تغییر می‌دهد. (لیز فاسلین و مالی وست دافی – نویسندگان کتاب راهنمای مدیریت احساسات در محیط‌های کاری)

  • این کتاب، راهنمای زمانی است که احساس می‌کنید گیر کرده‌اید و برای قدم‌های بعدی خود به کمک نیاز دارید. (وب‌سایت گود مورنینگ آمریکا)

  • کتاب با خودت مهربان باش چالش‌هایی را مطرح می‌کند که اغلب افراد با آن‌ها مواجه هستند و ما را در مقابل افسردگی و ای‌دی‌اچ‌دی، ناراحتی پس از زایمان و نداشتن حمایت مقاوم می‌کند. این راهنمای کوتاه،‌ شش اصل واقع‌بینانه از طرف یک مشاور حرفه‌ای است که چگونگی نزدیک شدن به مراقبت خانگی بدون غلبه بر فهرست کارهای بی‌شمار را می‌آموزد. (وب‌سایت بیزینس اینسایدر)

  • همه‌ی ما در تلاش هستیم تا هر از چند گاهی بین خواسته‌های زیادی که از زمان، انرژی و سلامت روان خود داریم تعادل ایجاد کنیم. این کتاب کوتاه به‌آسانی نکات محکمی برای مقابله معرفی می‌کند. (جیمی گلد)

  • اگر دنبال کردن کارهای روزمره مانند یک شغل تمام‌وقت به نظر می‌رسد؛ کی سی دیویس رویکردی ظریف اما رادیکال برای مدیریت نیازهای خانه‌داری دارد... درواقع او می‌گوید خانه‌ها نباید حتماً مانند تصویر جلد یک مجله‌ی طراحی داخلی باشند تا بتوانند نیازهای ما را رفع کنند. بنابراین بد نیست کمی آشفتگی را در آغوش بگیرید. (اپرا دیلی)

  • کی سی دیویس در کتاب خود توضیح می‌دهد که چگونه با خود مهربان باشد و درعین‌حال از خود و خانه به نحوی مراقبت کنید که بهترین عملکرد را برای شما داشته باشد. رویکرد ملایم او به وظایف مراقبتی چیزی است که باعث جذب افراد می‌شود. (جاکلین وتزل – وب‌سایت آپ‌ورتی)

کتاب صوتی با خودت مهربان باش برای چه کسانی مناسب است؟

تمام کسانی که با کارهای روزانه‌ی خود دست‌وپنجه نرم می‌کنند مخاطب این کتاب صوتی هستند. اگر آمادگی روانی شستن ظرف‌ها، شست‌وشوی لباس‌ها، تمیز و مرتب کردن خانه و کمدها را ندارید،‌ می‌توانید از پیشنهادهای این کتاب صوتی استفاده کنید. علاقه‌مندان به کتاب‌های خودسازی، کاهش استرس و افزایش رشد فردی توصیه‌های خوبی در این کتاب پیدا خواهند کرد.

با کی سی دیویس بیشتر آشنا شویم

کی سی دیویس نویسنده پرفروش، سخنران و درمانگر آمریکایی است. او علاوه بر نویسندگی در وب‌سایت استراگل کر (Struggle Care) و صفحه‌ی رسمی‌اش در تیک‌تاک افراد زیادی را در مقابله با سختی‌های کار خانگی راهنمایی می‌کند. او که در 16 سالگی برای درمان اعتیاد به روان‌درمانگر مراجعه کرده بود، پس از رهایی از اعتیاد تصمیم می‌گیرد درزمینه‌ی بهبود سلامت روان فعالیت کرده و به دیگران کمک کند. «چگونه خانه را از غرق شدن حفظ کنیم: 31 روز کمک دلسوزانه (How to Keep House While Drowning: 31 Days of Compassionate Help)» کتاب دیگری از کی سی دیویس است که مورد توجه خوانندگان قرار گرفته است.

در بخشی از کتاب صوتی با خودت مهربان باش می‌شنویم

برخی افراد به دلیل منظم نبودن به‌هم‌ریخته‌اند. آن‌ها راه‌حل‌های نگهداری کافی ندارند یا برای یافتن جای دائمی برای وسایل خود مشکل دارند. بااین‌حال، شما می‌توانید نامرتب و درعین‌حال منظم باشید. در خانه‌ی من، تقریباً همه‌چیز جای خود را دارد. اما اختلال بیش‌فعالی و دو بچه‌ی کوچک به این معنی است که چیزها خیلی سریع به‌جای خود بازنمی‌گردند. در عوض، من روال‌هایی مانند دسته‌بندی کارها و تکنیک‌هایی مانند مرتب کردن پنج چیز دارم که فضایی را در روز برای تنظیم مجدد اطرافم ایجاد می‌کند. نظم بخشیدن به این معنی است که مرتب کردن سریع‌تر حرکت می‌کند و زندگی من را کاربردی‌تر می‌سازد و تمیز کردن را کمتر طاقت‌فرسا می‌کند.

پیشخوان‌های من تقریباً هرگز مرتب نیستند، اما کاربردی‌اند. تفاوتی بین پیشخوانی وجود دارد که تا حدی به‌هم‌ریخته و نمی‌توانید از آن برای انجام کارهایی که می‌خواهید استفاده کنید و پیشخوانی که به‌هم‌ریخته، زیرا شما فعالانه و در حال حاضر از آن برای انجام کارهایی که می‌خواهید استفاده می‌کنید. یک پیشخوان کاربردی ازنظر اخلاقی بهتر از یک پیشخوان غیرکاربردی نیست. تفاوت در اینجا سنجش این موضوع نیست که آیا آن را درست انجام می‌دهید یا خیر. تفاوت در لذت بردن شما از فضای خود است و شما شایسته لذت بردن از این فضا هستید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
معرفی و مقدمه
20 دقیقه
فصل اول تا چهارم
22 دقیقه
فصل پنجم تا هفتم
19 دقیقه
فصل هشتم تا دهم
24 دقیقه
فصل یازدهم تا چهاردهم
19 دقیقه
فصل پانزدهم تا هجدهم
13 دقیقه
فصل نوزدهم تا بیستم
29 دقیقه
فصل بیست‌ویکم تا بیست‌وپنجم
27 دقیقه
فصل بیست‌وششم تا سی‌ودوم
18 دقیقه
فصل سی‌وسوم تا سی‌وچهارم
20 دقیقه
فصل سی‌وپنجم تا چهلم
20 دقیقه
فصل چهل‌ویکم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی با خودت مهربان باش: چگونه خانه را در سیلاب حفظ کنیم
نویسنده
مترجمیاسین قاسمی بجد، طلعت اصغری درمیان
راویلیلا ولی پور
ناشر صوتیانتشارات جزیره کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی با خودت مهربان باش

باران بهاری
۱۴۰۲/۲/۲
سلام
چه کسی فکرش را هم میتواند بکند که خانم کی سی دیویس چنین موضوعی را برای نوشتن انتخاب میکند اولش فکر می‌کنی خوب این کتاب کتابیست انگیزشی و با کلی کلمات قلمبه اما وقتی آن را می‌شنوی که توصیه میکنم فایل صوتی آن را بشنوید متوجه خواهید شد که این موضوع گرچه به ظاهر خنده دار است اما چقدر واقعی است و
راهکارها تجربیات نویسنده تنها به رخ کشیدن کلمات انگیزشی نیست نویسنده کتاب تک تک کلمات را با تمام وجود نگاشته است همه چیز واقعی است لحظات تلخ و شیرینی که تجربه می‌کنیم گاه با روحیه و سرحال هستیم و زندگی بر وفق مراد و همه کارهای مراقبتی را با جان و دل انجام میدهیم و گاهی هم تاکید میکنم گاهی هم خسته این و بی حوصله شاید شرایط عاطفی با ما یار نباشد یا حتی شرایط جسمی و اینجاست که این کتاب زیبا با ما یار میشود بدون استفاده از کلمات انگیزشی و حوصله سر بر یاد میدهد چطور عاشق خودمان باشیم یاد میدهد معمولی باشیم زندگی مسابقه نیست و قرار نیست همیشه بهترین بود و این نکته است که حال دلمان را خوب میکند
Hoori
۱۴۰۲/۴/۲۷
بسیار ضعیف... مثل یه کتاب کودکانه برای بچه‌های سن الف و ب!   مخصوصاً روش پاکیزکی ۵ چیز! میگه اول آشغالا رو جمع کنید بعد ظرف‌های کثیف‌رو بزارید تو سینک ظرفشویی! بعدش لباس‌های کثیف رو بگذارید توی ماشین لباسشویی و بعد...!!!!! وااااای، مگه داره به بچه کوچیک آموزش کودکستانی میده!   فصل‌های کتاب هم که  ۴ در حد یک صفحه است بعضی فصل‌ها هم در حد تا جمله است!!!!
کسانی که به کتاب جادوی نظم خندیدن و گفتند انگار مامانشون هی میگه چیکار کن و چیکار نکن، الان بیان این کتاب رو ببینند!!!! این در مقابل اون، مثل کلاس پنجم در مقابل لیسانسه! آخه انقدر بچه‌گانه!!!! انقدر عصبانی شدم که نتونستم تا آخرش گوش بدم. واقعا اونایی که از این کتاب تعریف کردن و گفتن چیز جدید یاد گرفتن یعنی بلد نبودن آشغالا رو باید کجا گذاشت؟!!!!!!!! یا مثلا بلد نبودن لباس کثیف‌ها رو تو ماشین لباسشویی بزارند؟!!!!!!
البته منم یه چیزایی از این کتاب یاد گرفتم. مثلا یاد گرفتم اگه گفتند فلان کتاب، پرفروش هست، این به معنی خوب بودن اون کتاب نیست و صرفِ پر فروش بودنش، نباید چشم بسته اونو خرید. البته اینم یاد گرفتم که نباید خیلی رو حرف بقیه حساب کنم و نظرات و کامنت‌ها رو مصداق خوب یا بد بودن چیزی ندونم.
فاطمه هاشمی زاده
۱۴۰۲/۵/۴
خیلی کاربردی و روحیه بخش بود، شعاری هم نبود، برای کسانی که خانه دار هستن یا بچه کوچک دارن خیلی مفیده و تجربه‌های مشترکی داره، ترکیب ساده شده‌ای از کتاب‌های انگیزشی و نظم دهی بود که تا الان خوندم
F Brh
۱۴۰۲/۲/۱
این کتاب ب شما کمک میکنه ک وجدانتون راضی کنید ک همیشه قرار نیس همه چی سرجاش باشه میتونید خلاقانه روش انجام کارهاتون تغییر بدید وازخودتون هم راضی باشید
نسترن۱ ۱ ۲ ۲ ۸
۱۴۰۲/۲/۱
به نظرم اصلا اسم درستی براش انتخاب نکردن بهتر بود بزارن چگونه یک مادر خانه دارِ با آرامش باشیم... برای من که مجرد هستم واقعا کاربردی نداشت
سمیه
۱۴۰۲/۲/۹
کتاب مفیدیه. خصوصا برای اصلاح باورهای اشتباه درباره کارای خونه
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی با خودت مهربان باش

برای دریافت کتاب صوتی با خودت مهربان باش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.