معرفی و دانلود کتاب صوتی جدال جهان‌ بینی‌ها: علم در برابر عالم ماورائی

عکس جلد کتاب صوتی جدال جهان‌ بینی‌ها: علم در برابر عالم ماورائی
قیمت:
۱۱۳۰۰۰ ۷۹,۱۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جدال جهان‌ بینی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جدال جهان‌ بینی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جدال جهان‌ بینی‌ها: علم در برابر عالم ماورائی

کتاب صوتی جدال جهان‌ بینی‌ها اثری از دیپاک چوپرا و لئونارد ملودینو است. در این کتاب اندیشه‌های معنوی چوپرا در تقابل با نظریه‌های فیزیکی ملودینو قرار داده شده است و در تضاد و تلفیقی کم‌نظیر، مفاهیم سترگی از جمله چگونگی پیدایشِ جهانِ هستی، ماهیت حیات انسانی، مفهوم ذهن و چیستی واقعیت شرح و بسط پیدا می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی جدال جهان بینی‌ها

دیپاک چوپرا (Deepak Chopra) نویسنده و پزشک هندی-آمریکایی و لئونارد ملودینو (Leonard Mlodinow) دانش‌آموخته و نظریه‌پرداز علم فیزیک در کتاب صوتی جدال جهان بینی‌ها (War of the worldviews) از دو نگاه متفاوت و منحصربه‌فردِ خود به موضوعات مختلفی مانند چگونگی به وجود آمدنِ جهان و آینده‌ی آن و نیز معنای مفاهیم مهمی از جمله هستی انسانی، ذهن و واقعیت پرداخته‌اند. اَبَردانشمندانِ معاصرِ فیزیک اغلب حامی نظریه‌ی پیدایش جهان هستی از هیچ هستند. از نگاهِ قریب به اتفاقِ آنان دوران مباحث فلسفی به اتمام رسیده است چرا که علم برای همه‌ی پدیده‌های این جهان -چه فیزیکی و چه انتزاعی- استدلال‌هایی منطقی مطرح کرده است و از این رو، نیاز به ماوراء به کل مردود است. در مقابل، متفکرانی نظیر دیپاک چوپرا بر این باور هستند که بسیاری از مفاهیم انتزاعی از جمله خودآگاهی و هوشیاری توسط روش‌های علمی توصیف‌پذیر نیستند به این دلیل که آن‌ها نه در مغز -که می‌توان آن را به روش‌های علمی شناخت و شرح داد- که در ذهن منشاء دارند. ذهن ماهیتی غیرمادی و غیرفیزیکی دارد و به همین خاطر، علم قادر نخواهد بود مسائلی مانند معنای زندگی، ماهیت هوشیاری و مفهوم خودآگاهی که برخاسته از ذهن هستند را تشریح کند. تقابل این نظریات متفاوت سرانجام به نگارش کتابی تحسین شده توسط صاحب‌نظران و باورمندان به هر دو رویکرد انجامید که هم‌اکنون در اختیار شما نیز قرار دارد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی جدال جهان‌ بینی‌ها

کتاب صوتی جدال جهان‌ بینی‌ها نزاع مهیجی درباره‌ی مهم‌ترین پرسش‌های انسان از جهان هستی است. جهان هستی برای انسان بی‌نهایت اسرارآمیز است و این اسرارآمیزبودنِ آن باعث شده تا به تعداد انسان‌های روی کره‌ی زمین، جهان‌بینی‌های متفاوت وجود داشته باشد. بومی‌های جنوبِ غرب آمریکا برای شکار زحمت صدها مایل سفر را به خود هموار می‌کردند تا از روخانه‌های اطرافشان ماهی صید نکنند چرا که باور داشتند ارواح نیاکان درگذشته‌شان به ماهی تبدیل خواهند شد. برای آنان این موضوع، امری مسلم و بدیهی بود. در یونان باستان یک شخص بااخلاق و پرهیزکار برده‌های متعدد داشت و این اتفاق هم برای آنان موضوعی مسلم و بدیهی بود. در جهان‌بینی آنان، این خدایان بودند که جهان را با قدرت‌های مافوق طبیعیِ خود می‌گرداندند: یکی خدای جنگ بود و دیگری خدای شکار؛ یکی خدای مردگان بود و دیگری خدای دریا و...

کتاب صوتی جدال جهان‌بینی‌ها به تقابل دو جهان‌بینی متفاوت در روزگار معاصر می‌پردازد. شاید بتوان نقطه‌ی شروع این تقابل‌ را مناظره‌ی «آینده‌ی خداوند» دانست که در تالار سخنرانی انستیتو تکنولوژی کالیفرنیا برگزار شد؛ مناظره‌ای تلویزیونی که با حضور تعداد بسیاری از دانشمندان، دانشجویان، مردم عادی و البته طرفداران دیپاک چوپرا برگزار شد و در آن، از عقاید و باورهای متعدد حضار نیز سخن به میان رفت.

در هجده عنوان مقالاتی که در بخش‌های مختلف کتاب صوتی جدال جهان‌بینی‌ها گنجانده شده‌اند، به موضوعات مختلفی پرداخته می‌شود. در بخش «گیتی»، تمرکز بر تشریح ماهیت جهان هستی، چگونگی پیدایش و آینده‌ی آن است. بخش «حیات» به توصیف مفاهیمی مانند تکامل تدریجی، ژنتیک و منشاء حیات اختصاص دارد. بخش «ذهن و مغز» بر موضوع عصب‌شناسی متمرکز است و بخش «خداوند» نه‌تنها به اقتداری ماورائی که به حضور بُعد الهی در جهانِ درون ما اشاره دارد.

کتاب صوتی جدال جهان بینی‌ها را به همت آوانامه و در همکاری با انتشارات کویر، با ترجمه‌ی مرتضی گرجیان و خوانش تایماز رضوانی و فریاد موسویان می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب جدال جهان بینی‌ها

  • دیپاک چوپرا با توضیح این موضوع که چرا تمامی جنبه‌های میدان کوانتومی به یک کیهان پویا و زنده اشاره دارد، کار بسیار خارق‌العاده‌ای انجام داده است. این کتاب اثری جالب‌توجه و هیجان‌برانگیز است؛ اثری ماندگار که تا سالیان طولانی درباره‌ی آن بحث و گفت‌وگو خواهد شد. (هانس پیتر دور، فیزیکدان آلمانی)
  • جدال جهان بینی‌ها یکی از غنی‌ترین، مهم‌ترین، اثرگذارترین و جالب‌توجه‌ترین کتاب‌هایی است که تاکنون درباره‌ی ارتباط میان علم و عالم ماورائی به نگارش درآمده است. (کن ویلبر، نویسنده‌ی آثار روانشناسی، فلسفه و عرفان)
  • در کتاب جدال جهان بینی‌ها دو چهره‌ی برجسته‌ی روزگار ما در حوزه‌های علم و عرفان به مباحثه با یکدیگر پرداخته‌اند. این کتاب یک بازی برد-برد هم برای نویسندگان و هم برای خوانندگان آن است. (رادولف تانزی، استاد عصب‌شناسی دانشگاه هاروارد و مدیر مرکز پژوهش‌های ژنتیکی و پیری)
  • جدال جهان بینی‌ها کتابی درباره‌ی گفت‌و گو و تبادل نظر جالبی میان فیزیکدانی تیزبین و باهوش از یک سو و انسانی معنوی و مدافع عالم ماورائی از سوی دیگر است. (کریستوفر کخ، عصب‌شناس و نظریه‌پرداز سرشناس جهان در زمینه‌ی خودآگاهی)
  • مهم نیست به کدام‌یک از این دو ایده تمایل فکری بیشتری دارید. مطالب کتاب جدال جهان‌ بینی‌ها در طول تاریخ از نمونه‌های برجسته‌ی همکاری مهیج و قابل توجه دو نظر مخالف به شمار خواهد آمد. (وی. اس. رماچندران، عصب‌شناس)

معرفی و دانلود کتاب صوتی جدال جهان‌ بینی‌ها

کتاب صوتی جدال جهان بینی‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی جدال جهان بینی‌ها را به تمامی علاقه‌مندانِ فلسفه و کیهان‌شناسی و همین‌طور طرفداران مباحث مربوط به ارتباطِ میان علم و ماوراء پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی جدال جهان‌ بینی‌ها: علم در برابر عالم ماورائی می‌شنویم

به‌راستی چگونه ما درباره‌ی خودمان و انسانیت، در صورتی که یک انسان نبودیم، از بیرون قضاوت می‌کردیم؟ احتمالاً اگر از منظر بیگانگان پیشرفته به انسان‌ها نگاه کنیم، می‌بینیم که آن‌ها ما را با سنجاب‌ها و موش‌ها در یک گروه طبقه‌بندی می‌کنند -موجودات پست‌تری که تنها ماشین هستند در حالی که شاید بر این باور باشند که خودشان متفاوت هستند و آن‌ها تنها گونه‌های باهوشِ واقعی و تنها گونه‌ی بااختیار هستند. اما بر طبق شواهد علمی موجود، آن‌ها نیز اشتباه می‌کنند. تمامی ما به‌وسیله‌ی فیزیک مشابهی هدایت شده‌ایم، فیزیک این جهان مادی. من می‌پذیرم احساس عجیبی است که خود را به‌عنوان یک ماشین زیستی که به‌وسیله‌ی قوانین مشابهی که سیاره‌ی پلوتو را هدایت می‌کند تصور کنیم. اما درک جوهر هستیِ خود، هرگز به معنی زوال یا کاستن از قدردانی ما از موهبت زنده بودن نیست؛ و چه بسا آن را ترقی هم می‌بخشد. این یک اصل علمی نیست بلکه تنها سبک و سیاقی است که برای من قابل درک و فهم است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
10 دقیقه
پیشگفتار
24 دقیقه
قسمت اول: جدال - یک
31 دقیقه
قسمت اول: جدال - دو
31 دقیقه
قسمت دوم: کیهان - یک
22 دقیقه
قسمت دوم: کیهان - دو
21 دقیقه
قسمت دوم: کیهان - سه
18 دقیقه
قسمت دوم: کیهان - چهار
16 دقیقه
قسمت دوم: کیهان - پنج
24 دقیقه
قسمت دوم: کیهان - شش
21 دقیقه
قسمت دوم: کیهان - هفت
19 دقیقه
قسمت دوم: کیهان - هشت
17 دقیقه
قسمت دوم: کیهان - نُه
23 دقیقه
قسمت دوم: کیهان - ده
24 دقیقه
قسمت سوم: حیات - یک
22 دقیقه
قسمت سوم: حیات - دو
29 دقیقه
قسمت سوم: حیات - سه
13 دقیقه
قسمت سوم: حیات - چهار
14 دقیقه
قسمت سوم: حیات - پنج
27 دقیقه
قسمت سوم: حیات - شش
25 دقیقه
قسمت سوم: حیات - هفت
22 دقیقه
قسمت سوم: حیات - هشت
31 دقیقه
قسمت سوم: حیات - نُه
30 دقیقه
قسمت سوم: حیات - ده
28 دقیقه
قسمت چهارم: ذهن و مغز - یک
21 دقیقه
قسمت چهارم: ذهن و مغز - دو
28 دقیقه
قسمت چهارم: ذهن و مغز - سه
24 دقیقه
قسمت چهارم: ذهن و مغز - چهار
32 دقیقه
قسمت چهارم: ذهن و مغز - پنج
34 دقیقه
قسمت چهارم: ذهن و مغز - شش
19 دقیقه
قسمت چهارم: ذهن و مغز - هفت
25 دقیقه
قسمت چهارم: ذهن و مغز - هشت
20 دقیقه
قسمت پنجم: خداوند - یک
22 دقیقه
قسمت پنجم: خداوند - دو
26 دقیقه
قسمت پنجم: خداوند - سه
27 دقیقه
قسمت پنجم: خداوند - چهار
25 دقیقه
قسمت پنجم: خداوند - پنج
25 دقیقه
قسمت پنجم: خداوند - شش
22 دقیقه
قسمت ششم: سخن آخر - یک
17 دقیقه
قسمت ششم: سخن آخر - دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جدال جهان‌ بینی‌ها: علم در برابر عالم ماورائی
نویسنده،
مترجممرتضی گرجیان
راویتایماز رضوانی، فریاد موسویان
ناشر چاپیانتشارات کویر
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
۱۱۳۰۰۰ ۷۹,۱۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جدال جهان‌ بینی‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جدال جهان‌ بینی‌ها

برای دریافت کتاب صوتی جدال جهان‌ بینی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.