معرفی و دانلود کتاب صوتی خالکوب آشویتس

عکس جلد کتاب صوتی خالکوب آشویتس
قیمت:
۸۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خالکوب آشویتس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خالکوب آشویتس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خالکوب آشویتس

داستان عشقی پر فراز و نشیب در حصار میله‌های آشویتس. هدر موریس در کتاب صوتی خالکوب آشویتس داستان زندگی مردی به‌نام لالی را روایت می‌کند که در زندان مسئولیت خالکوبی اطلاعات شناسایی بر روی بدن زندانیان را بر عهده دارد. لالی از خلال این شغل با کسی ملاقات می‌کند که دیدارشان با یکدیگر زمینه‌ساز عشقی پرحرارت می‌شود. این کتاب در زمره‌ی پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی خالکوب آشویتس

داستان کتاب صوتی خالکوب آشویتس (The tattooist of Auschwitz) از دیدگاه لالی سوکولوف روایت می‌شود؛ مرد یهودی اهل اسلواکی که در زندان آشویتس در بند است. هدر موریس (Heather Morris) نویسنده‌ی کتاب، داستان او را به‌عنوان یک زندانی اردوگاه کار اجباری آشویتس در طول جنگ جهانی دوم دنبال می‌کند. لالی با زندگی جدید خود به عنوان یک زندانی سازگار می‌شود. مدتی بعد، پپان، خالکوب اردوگاه، به او علاقه‌مند می‌شود و ترتیبی می‌دهد که لالی را به شاگردی قبول کند و به او خالکوبی یاد دهد. لالی در بدو ورود به کمپ حین نقر کردن اطلاعات زندان روی بازوی زنی زیبا و جوان، عشق در نگاه اول را تجربه می‌کند و این سرآغاز ماجراهایی است که برای او رقم می‌خورد.

کتاب خالکوب آشویتس که اولین تجربه‌ی هدر موریس در زمینه‌ی رمان‌نویسی به شمار می‌رود، در ابتدا به‌عنوان فیلمنامه نوشته شد. این رمان علاوه بر این که داستانی عاشقانه از عشق لالی و گیتاست، در ژانر بیوگرافی نیز می‌گنجد. ماجرای رمان بر اساس یک داستان واقعی نوشته شده و هدر موریس حتی نام شخصیت اصلی کتاب یعنی لالی سوکولوف را هم تغییر نداده است. ایده‌ی مرکزی رمان توسط دوست مشترک نویسنده و پسر لالی سوکولوف در دنیای واقعی به موریس پیشنهاد شد. به گفته‌ی استیو واکر، موریس در این رمان رویدادهای تاریخی و افراد واقعی را به یک قاب تخیلی جوش می‌دهد.

او به مدت سه سال تا زمان مرگش در سال 2006 با لالی ملاقات کرد تا داستان زندگی او با گیتا را در آشویتس بشنود و برای فیلمنامه‌ی خود یادداشت بردارد. در طی آن ملاقات‌ها، لالی با موریس درباره‌ی ضربه‌ی سخت روحی، درد روانی و احساس گناهی که در وجود او بازمانده بود به گفت‌وگو پرداخت. شش سال پس از اولین ملاقات آن‌ها، موریس تصمیم گرفت داستان لالی را در قالب کتاب بنویسد.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی خالکوب آشویتس

  • شماره یک پرفروش‌های نیویورک تایمز
  • شماره یک پرفروش‌ترین آثار بین‌المللی
  • برنده جایزه‌ی Audie برای بخش داستانی (2019)
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای داستان‌های تاریخی و بهترین نویسنده (2018)

نکوداشت‌های کتاب صوتی خالکوب آشویتس

- این یک داستان قدرتمند و دردناک است که به سختی از یاد می‌رود. (Kirkus Reviews)

- خالکوب آشویتس داستان امید و بقا و قدرت عشق است. (Popsugar)

- این کتاب براساس داستانی واقعی، دلخراش و در عین حال پر اضطراب نوشته شده و عزم لالی برای زنده ماندن در اردوگاه همراه با گیتا را به خوبی نشان می‌دهد که شاهدی بر قدرت مهربانی، نبوغ و امید است. (People)

- اگرچه ممکن است که گذشته‌ای که در اینجا نشان داده می‌شود، کاملاً واقعی نباشد، با این حال بسیاری از پیچیدگی‌های داستان لالی باعث جذابیت هرچه بیشتر می‌شود و حتی با اینکه می‌دانیم لالی زنده خواهد ماند، موریس تعلیقی قابل توجه در رمان به وجود می‌آورد. (Booklist)

- رمان خالکوب آشویتس سندی خارق‌العاده است و تصور اینکه کسی مجذوب اثر حاضر نشود، بسیار سخت است. من آن را بدون هیچگونه قید و شرطی به هرکسی توصیه می‌کنم! (گرام سیمسیون، نویسنده پرفروش بین‌المللی)

- این چه کتاب خارق‌العاده و مهمی است. ما همچنان نیاز داریم که خاطرات هولوکاست را حفظ کنیم. این اثر یک داستان هیجان‌انگیز در میانه جنگ است که عشق و وفاداری و دوستی را به طرز روح‌انگیزی نمایش می‌دهد. (جیل منسل، نویسنده‌ی پرفروش بریتانیایی)

کتاب صوتی خالکوب آشویتس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌ها و رمان‌های عاشقانه و تاریخی علاقه‌مند هستید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

با هدر موریس بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی نیوزلندی با خلق رمان خالکوب آشویتس به شهرت فراوانی رسید. هدر موریس پیش از آن‌که نویسنده‌ای تمام‌وقت شود، در بیمارستان بزرگ دولتی در ملبورن کار می‌کرد و در کنار آن به مطالعه و نوشتن فیلمنامه مشغول بود. حتی یکی از فیلمنامه‌هایش توسط یک فیلمنامه‌نویس برنده‌ی اسکار در ایالات متحده انتخاب شد. گفتنی‌ست موریس رمان دیگری به نام «سفر سیلکا» را نوشته است که به فارسی ترجمه شده.

در بخشی از کتاب صوتی خالکوب آشویتس می‌شنویم

حین قدم زدن به سمت آشویتس، بارتس کی لالی را سؤال‌پیچ می‌کند: «چند سالته؟ قبلاً چیکاره بودی؟ منظورم قبل از انتقالت به اینجاست.» لالی اغلب سؤلات بارتس کی را با سؤال جواب می‌دهد و متوجه می‌شود که او دوست دارد از خودش بگوید. می‌فهمد که بارتس کی فقط یک سال از او کوچک‌تر است. اما شباهت‌ها همین‌جا به پایان می‌رسد. بارتس کی مثل یک پسر نوجوان درباره‌ی دخترها حرف می‌زند. لالی به این نتیجه می‌رسد که می‌تواند از این تفاوت به نفع خودش بهره ببرد و شروع می‌کند از جذابیت رفتارش با دخترها می‌گوید و توضیح می‌دهد که این جذابیت فقط به‌خاطر احترام به زن‌ها و علایق آن‌هاست. لالی می‌پرسد: «تا حالا به یه دختر گل دادی؟»

- نه! چرا باید همچین کاری بکنم؟

- چون اونا مردی رو که بهشون گل می‌ده دوست دارن. و اگه خودت اون گلا رو چیده باشی که چه بهتر.

- خب من همچین کاری نمی‌کنم. بهم می‌خندن.

- کیا؟

- دوستام.

- منظورت مردای دیگه‌ن؟

- خب آره... فکر می‌کنن بچه‌ننه‌م.

- فکر می‌کنی دختری که اون گلا رو می‌گیره چه فکری می‌کنه؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
پیش‌درآمد
42 دقیقه
فصل اول
42 دقیقه
فصل دوم
36 دقیقه
فصل سوم
16 دقیقه
فصل چهارم
18 دقیقه
فصل پنجم
22 دقیقه
فصل ششم
22 دقیقه
فصل هفتم
17 دقیقه
فصل هشتم
13 دقیقه
فصل نهم
12 دقیقه
فصل دهم
13 دقیقه
فصل یازدهم
20 دقیقه
فصل دوازدهم
28 دقیقه
فصل سیزدهم
16 دقیقه
فصل چهاردهم
10 دقیقه
فصل پانزدهم و شانزدهم
9 دقیقه
فصل هفدهم
19 دقیقه
فصل هجدهم
28 دقیقه
فصل نوزدهم
21 دقیقه
فصل بیستم
16 دقیقه
فصل بیست‌ویکم
12 دقیقه
فصل بیست‌ودوم
10 دقیقه
فصل بیست‌وسوم
19 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم
17 دقیقه
فصل بیست‌وپنجم
16 دقیقه
فصل بیست‌وششم
40 دقیقه
فصل بیست‌وهفتم
15 دقیقه
فصل بیست‌وهشتم
5 دقیقه
پس‌گفتار
10 دقیقه
یادداشت نویسنده
3 دقیقه
اطلاعات بیشتر
8 دقیقه
مؤخره

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خالکوب آشویتس
نویسنده
مترجمفرشته شایان
راویمهدی صفری، مریم پاک ذات
ناشر چاپیانتشارات چترنگ
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خالکوب آشویتس

فاطمه خجسته
۱۴۰۲/۹/۳
کتاب قشنگیه، در مورد زندگی مردی اسیر در دست نازی‌ها در زمان جنگ جهانیه. از اردوگاه‌های کار اجباری گفته و لحظات غیرقابل باور و بازگشت ناپذیر زندگی خانواده‌هایی که از هم پاشیده میشه. یکی از نقاط قابل تامل کتاب برام تبدیل شدن آدم‌ها به نسخه‌های دیگری از خودشون بود که خود قبلی رو از خاطرشون محو و گاهی خاطراتشون رو زیر و رو می‌کرد. به دلایل مختلف در زندگی اجتماعی و فردی، در تجربه‌های خانوادگی و... ممکنه آدم‌ها تبدیل به نسخه‌های دیگری از خودشون بشن، نسخه‌هایی که از شدت تحمل رنج توانایی گریستن، همدردی کردن و... رو از دست داده باشند. اگرچه جنگ و پیامدهایش بزرگترین عامل‌ها برای رسیدن به این نقطه است اما بی‌رحمی در دنیای آدم‌ها اشکال گوناگونی داره و هیچ بعید نیست زیر سقف به ظاهر آرام شهر و محله‌ها، دلتنگی، غریبگی، کرختی، بی‌تفاوتی، رنج و... بیش از حد قابل تحملش در جریان باشه!
محمد اسائیان
۱۴۰۱/۱۰/۲۹
کتاب جالبی بود لیکن بخشهایی از کتاب از پیرنگ قوی و محکمی برخوردار نبود. بگونه‌ای که گویا نویسنده عجله داشته و حوصله‌ی کافی برای جا انداختن موضوع نداشته است. برای مثال علت بدرفتاری پسر ویکتور با لالی در دیدار اول مشخص نیست و جالب این که بد رفتاری پس از چند جمله بدون هیچ دلیل مشخصی و به سرعت به دوستی بدل میشود که اینگونه موارد بیشتر در آثار رمانتیک قرن نوزدهمی دیده میشود و نه یک رمان به ظاهر رئالیست. از این موارد سست بیشمار در کتاب وجود داشت به همین دلیل کتاب صرف نظر از صحنه‌های دردناک بیشتر به کتابهای نوجوانان شبیه بود. با این اوصاف به علت علاقه شدید من به وقایع جنگ جهانی دوم و همچنین روایت کتاب توسط گویندگان بسیار قوی با صدای گرم و گیرا موجب شد در طول مدت شنیدن کتاب اوقات دلنشینی را داشته باشم
سپاسگزار از گویندگان و کتابراه
سمیه اکبری
۱۴۰۱/۱۱/۴
کتابی بود که واقعیتی دردناک و هولناک و غیرقابل تصور را با نثری رمانتیک و عاشقانه و تلطیف شده به تصویر کشیده بود. همه میدانیم که وقایع آشویتس هولناک بوده ولی شاید در زمان شنیدن داستان آن‌ها را حس نکنیم، اما بعداز اینکه سخن پسر آن‌ها را میشنویم ناگهان وحشتی که در عمق جریانات این داستان بوده ولی به به تصویر کشیده نشده سراغمان می‌آید.
کتاب ارزشمندی بود و خواندن یا شنیدن آن را توصیه میکنم. سپاس از مجموعه کتابراه
خانم عدالت
۱۴۰۲/۷/۲۵
کتاب را با سرعتی گوش دادم که انتظار نداشتم به این زودی تمام شود، قسمتهای پایانی داستان به خصوص از زمان فرار از دست روس‌ها به شدت سریع و گزارش طور شد یعنی روند داستان از زبان شخص سوم ادامه یافت، باورم نمی‌شه چرا بعضی از انسانها باید اینقدر زجر بکشن، جنگ جهانی، اثر خاصی بر روی من داشت و از شنیدن کتاب لذت بردم،
ژیلما
۱۴۰۳/۱/۱۷
داستان بینهایت عالی بود و تنها ایرادی که داشت نوع بیان نسبتا سرد راوی بود که به اندازه کافی سختی و رنج زندانیان رو القا نمیکرد انتظار داشتم راوی بیشتر تحت تاثیر قرارم بده چون داستان سراسر درد بود
احساس میکنم اگر علی عمرانی راوی بود خیلی لذت بخش تر بود داستان
غلام‌رضا بندانی
۱۴۰۲/۴/۷
بسیار زیبا و ناراحت کننده، سه سال زندگی پر استرس و ترس که هر لحظه انتظار مرگ رو کشیدن با گویش بسیار عالی، این کتاب شنونده را به اون مقطع زمانی میبره و زندگی نکبت بار و دلهره آور که توسط یک سری انسان به انسانهای دیگه تحمیل میکنه واقعا زیباست این کتاب
رضا افشاری پویا
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
این کتاب برای کسانی که علاقه به تاریخ دارن بخصوص جنگ جهانی دوم عالیه، کتابی که هر لحظه احساس امیدو ترس و دلهره و رهایی رو برای من تداعیی میکرد
با صدای جناب صفری و سرکار خانم پاک زات اثر فاخری رو گوش دادم
ممنون از تیم تولید و کتابراه
Laya
۱۴۰۲/۴/۸
خیلی عالی بود اگر کسی به کتابهایی که در رابطه با جنگ نوشته میشن و اتفاقات تلخ و حتی انسانی که در خلالش میفته علاقه داشته باشن براشون کتاب جذابی خواهد بود و گویندگان کتاب هم خیلی ماهر و عالی بودن
Siamak Alizadeh
۱۴۰۲/۴/۲۰
کتاب جذابی نبود... به جزییات پرداخته نشده و کتاب سرشار از کلی گویی هستش... در جریان کتاب داستان از یک جا به جا دیگه میپره و به نظر من از واقعیت به دور هستش
در مجموع من نپسندیدم
آریان دانش
۱۴۰۲/۳/۶
کتاب جذاب و گیراییست. واقعا چقدر بعضی آدمها بدبخت بودند. من یک روزه کتاب را خواندم. جالبه بدانید بر اساس واقعیت نگارش شده است. توصیه شدید به خواندن دارم.
شادی شادباد
۱۴۰۱/۱۲/۱
داستان عاشقانه جذابی داشت و در عین حال رنج‌های اردوگاه‌ها رو خوب به تصویر کشیده بود، خوندنش برام جذاب بود. و میشد درد رو حس کرد.
نگار حداد
۱۴۰۲/۵/۲
روایت داستان جوری نیست که بتونی خودتو جای کاراکترها تصور کنی و بعضی جاها کسل کننده و کش دار بود... درکل معمولی بود
ریحانه میرزایی
۱۴۰۲/۳/۹
کتابی بر اساس واقعیت که به کسانی که علاقه به وقایع تاریخی دارند پیشنهاد میکنم.
پانته آ پازکی
۱۴۰۲/۳/۶
حتی با وجود صدای آرمان سلطان زاده کتاب اصلا برام جذاب نبود نصفه رها کردم
Nooshin Sh
۱۴۰۲/۳/۵
بسیار عالی جذاب و هیجان انگیز
ممنونم از کتابراه و راوی فوق العاده این اثر
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خالکوب آشویتس

برای دریافت کتاب صوتی خالکوب آشویتس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.