معرفی و دانلود کتاب جنایات مرموز دکتر مرا

عکس جلد کتاب جنایات مرموز دکتر مرا
قیمت:
۵۰,۴۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنایات مرموز دکتر مرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنایات مرموز دکتر مرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنایات مرموز دکتر مرا

مجموعه‌ای از داستان‌های جنایی و رازآلود که خواننده را از ابتدا درگیر ماجرا کرده و تا انتهای داستان رهایش نمی‌کند. کتاب جنایات مرموز دکتر مرا نوشته‌ی ادوگاوا رانپو که توسط نشریه‌ی "Time Out Tokyo" به عنوان یکی از بهترین مجموعه کتاب‌ها معرفی شده، لحظات نفس‌گیری را برای شما رقم می‌زند و لذت کشف ماجراهایی وهم آلود و ترسناک را برایتان به ارمغان می‌آورد.

درباره‌ی کتاب جنایات مرموز دکتر مرا

داستان‌های جنایی و معمایی همواره یکی از ژانرهای پرطرفدار در میان علاقه‌مندان به رمان و داستان است. نویسندگان شناخته شده‌ای در این ژانر وجود دارند که کتاب‌های آن‌ها در ایران نیز بارها و بارها تجدید چاپ شده‌اند و هنوز هم خوانندگان خاص خود را دارند؛ با این وجود داستان‌های جنایی در مشرق زمین برای خواننده‌ی ایرانی کمتر شناخته شده است؛ به‌ویژه آنکه فضای داستان‌ها تلفیقی از فرهنگ خاور دور و تکنیک‌های داستان‌های مدرن باشد.

کتاب جنایات مرموز دکتر مرا نوشته‌ی ادوگاوا رانپو (edogawa ranpo) که ترجمه‌ای از دو کتاب (Edogawa Rampo Reader) و (Japanese tales of mystery & imagination) است، یکی از آن کتاب‌هایی است که نه‌تنها جذابیت‌های یک داستان معمایی و جنایی را با خود به همراه دارد، بلکه از نظر شناخت‌شناسی نیز برای خوانندگان ایرانی واجد ارزش است؛ چرا که با یکی از نویسندگان مهم ژاپنی که در زمینه‌ی داستان‌هایی در این ژانر پیشگام بوده است، آشنا می‌شود.

داستان‌های این کتاب، هیجان‌انگیز و با چاشنی روان‌کاوی و ترس هستند؛ فضاهایی که در داستان‌های این کتاب خلق می‌شوند معمولاً بر اساس ایجاد تشویش برای مخاطب و کاشتن بذر تردید در ذهن او طراحی شده‌اند. به این ترتیب، نه‌تنها جذابیت‌های یک داستان جنایی پلیسی در قصه‌ها وجود دارد، بلکه از نظر تکنیک‌های داستان‌نویسی، پیچیدگی‌های طرح و زمینه‌های قصه نیز این مجموعه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

کتاب جنایات مرموز دکتر مرا در برگیرنده‌ی شش داستان با عنوان‌های «مسافری با تصویر پارچه‌ای»، «جهنم آینه‌ها»، «تست روان‌شناسی»، «آمدن اُسئی»، «جنایات مرموز دکتر مِرا» و «کوتوله رقصان» است که نقطه‌ی مشترک همه‌ی آن‌ها تلفیق اتفاقات واقعی با پدیده‌های علمی است. این دو مشخصه فضاهایی در داستان خلق می‌کنند که پیش از هر چیز نشان دهنده‌ی اهمیت ذهن انسان و پیچیدگی‌هایش برای نویسنده در زمان نوشتن داستان‌ها است.

یکی از شخصیت‌های نام‌آشنای داستان‌های ادوگاوا رانپو کارآگاهی است که نویسنده به او علاقه‌ی ویژه‌ای دارد؛ نام او آکچی کوگورو است و در برخی داستان‌های این نویسنده به‌عنوان شخصیت محوری حضور دارد؛ در کتاب جنایات مرموز دکتر مرا نیز کوگورو در داستان «تست روان‌شناسی» حاضر است و اگرچه شخصیت محوری داستان نیست، اما به‌عنوان یک روان‌شناس خبره دست قاتل را رو می‌کند.

مظنون در این قصه شخصی به نام فوکیا و دانشجوی نخبه و باهوش در رشته‌ی روان‌شناسی است؛ او به کمک نیروهای تقدیر به شیوه‌ی «راسکولنیکف» در رمان «جنایت و مکافات» نوشته‌ی داستایوسکی عمل می‌کند و قصد دارد با کمک بهره‌ی هوشی خود، ناظران و مأموران پرونده را فریب دهد، اما در نهایت توسط کاساموری (کارآگاه پرونده) و دوست روان‌شناسش یعنی آکچی کوگورو به دام می‌افتد.

در دیگر داستان‌های این مجموعه نیز حس و حالی مشابه با داستان «تست روان‌شناسی» حاکم است و تکنیک‌های داستان‌های جنایی با رگه‌هایی از روان‌کاوی در هم می‌آمیزند. بر این اساس داستان‌های این مجموعه اغلب فضای تا حدودی ترسناک نیز دارند.

نکوداشت‌های کتاب جنایات مرموز دکتر مرا

  • رانپو برجسته‌ترین نویسنده رازآلود و داستان‌های تعلیق ژاپنی است. (مجله‌ی مطالعات آسیایی)
  • هنگامی که یک آمریکایی از یک روانشناس مشهور ژاپنی پرسید که آیا مخاطبان ژاپنی رانپو، او را با ادگار آلن پو واقعی اشتباه نمی‌گیرند؟ او پاسخ داد، "اوه! نه... ادوگاوا رانپو بسیار مشهورتر است. (نقد کتاب نیویورک تایمز)

کتاب جنایات مرموز دکتر مرا برای چه کسانی مناسب است؟

مجموعه‌ داستان جنایات مرموز دکتر مرا می‌تواند برای علاقه‌مندان به داستان‌های پلیسی، معمایی، جنایی و ماجراجویانه خواندنی و جذاب باشد. همچنین افرادی که در زمینه‌ی ادبیات خاور دور، به‌ویژه ژاپن تحقیق می‌کنند، می‌توانند از طریق این کتاب آشنایی خوبی با داستان‌های مدرن جنایی در این منطقه پیدا کنند.

با ادوگاوا رانپو بیشتر آشنا شویم

تارو هیرایی که با نام مستعار ادوگاوا رانپو شناخته می‌شود، در سال 1894 در ژاپن متولد شد و در سال 1965 از دنیا رفت. او که نام مستعار خود را از نام «ادگار آلن پو» نویسنده‌ی مشهور داستان‌های جنایی برگرفته بود، از پیشگامان داستان و رمان جنایی در ژاپن به حساب می‌آید و اگر چه حال‌وهوای داستان‌هایش به فضاهای سنتی کشور خود تعلق دارد، اما رگه‌هایی از داستان مدرن را نیز بازتاب می‌دهد.

رانپو همچنین مدتی به‌عنوان منتقد و مترجم داستان‌های جنایی و پلیسی فعالیت می‌کرد و در دوران دانشجویی‌اش در دانشگاه واسدا برای ترجمه‌ی مجموعه‌ای از آثار «سر آرتور کانن دویل» تلاش کرد. داستان‌های رانپو همواره مضمونی جنایی معمایی داشته و تا حدود زیادی تحت‌تأثیر داستان‌های مدرن جنایی در غرب است. از این نویسنده تاکنون چند عنوان با نام‌های «مارمولک سیاه»، «اتاق قرمز» و «شکار و تاریکی» به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

در بخشی از کتاب جنایات مرموز دکتر مرا می‌خوانیم

در اینجا باید بگویم که وضع جسمانی تانوما داشت به ‌سرعت بد می‌شد. از سوی دیگر، علاقه‌اش به ابزار بصری شدت بیشتری پیدا می‌کرد. او که همچنان ثروت خود را صرف سرگرمی جنون‌آمیزش می‌کرد، همان‌طور آینه‌های بزرگ‌و‌بزرگ‌تری در اشکال و انواع مختلف کار می‌گذاشت: مقعر، محدب، موج‌دار، منشورمانند و همچنین نمونه‌های درهمی که تصویرهای به ‌کلی بدقواره‌ای منعکس می‌کردند. سرانجام به مرحله‌ای رسید که دیگر نمی‌توانست لذتی ببرد، مگر آنکه خودش آینه‌ها را می‌ساخت. بنابراین در باغ وسیع خود یک کارگاه شیشه‌گری تأسیس کرد و آن جا به ‌مدد عده‌ای کارشناس و کارگر برگزیده، هر نوع آینه عجیبی می‌ساخت. هیچ قوم‌وخویشی نداشت تا مانع ماجراجویی‌های جنون‌آمیزش شود و دستمزدهای هنگفتی که به خدمتکارانش می‌داد فرمانبرداری کاملشان را تضمین می‌کرد. از این رو احساس کردم وظیفه من است که بکوشم متقاعدش کنم تا ثروتش را که به ‌سرعت رو به نقصان بود حیف‌و‌میل نکند؛ اما تانوما حاضر نبود به حرفم گوش دهد.

با وجود این، مصمم بودم مراقبش باشم، می‌ترسیدم به ‌کلی عقلش را از دست بدهد و مرتب به او سر می‌زدم. هر بار شاهد نمونه‌هایی جنون‌آمیزتر از افرا‌ط و تفریط‌هایش در آینه‌سازی‌ بودم و توصیف هر نمونه دشوار‌و‌دشوارتر می‌شد.

یکی از کارهایی که کرد این بود که سراسر یکی از دیوارهای آزمایشگاهش را با آینه‌ای غول‌آسا پوشاند. سپس پنج سوراخ در آینه ایجاد کرد؛ از پشت آینه دست‌ها، پاها و سر خود را از میان سوراخ‌ها رد می‌کرد و این وهم عجیب را به ‌وجود می‌آورد که بدنی بی‌تنه در فضا شناور است.

فهرست مطالب کتاب

مسافری با تصویر پارچه‌ای
جهنم آینه‌ها
تست روان‌شناسی
آمدن اُسئی
جنایات مرموز دکتر مِرا
کوتوله رقصان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنایات مرموز دکتر مرا
نویسنده
مترجممحمود گودرزی
ناشر چاپیانتشارات چترنگ
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-6220-42-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنایات مرموز دکتر مرا

محبوبه محمدنیا
۱۴۰۲/۴/۷
کتابای ادوگاوا منو یاد نقاشی‌های عجیب و دلهره آور ژاپنی میندازه! چقدر ژاپن انگار یک جهان دیگست!
farid ghasemi
۱۴۰۲/۱۱/۷
هیجان انگیز و مرموز با چاشنی وحشت
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب جنایات مرموز دکتر مرا

برای دریافت کتاب جنایات مرموز دکتر مرا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.