معرفی و دانلود کتاب صوتی دراکولا

عکس جلد کتاب صوتی دراکولا
قیمت:
۱۴۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دراکولا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دراکولا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دراکولا

برای آشنایی با یکی از مشهورترین نمونه‌های ژانر وحشت و همچنین شناخت یکی از برترین رمان‌های انگلیسی از سوی نشریه‌ی گاردین، تنها کافی‌ست سری بزنید به کتاب صوتی دراکولا که با قلم استادانه‌ی برام استوکر به نگارش درآمده. در این رمان تخیلی شاهد زندگی پرماجرای آقای هارکر هستیم که ناخواسته با دراکولایی مرموز در کوه‌های کارپات مواجه می‌شود؛ خون‌آشامی که به انتظار طعمه‌ی جدیدش نشسته است!

درباره‌ی کتاب صوتی دراکولا

وقتی «جاناتان هارکر» به‌عنوان نماینده‌ی شرکت وکلای اقتصادی، برای انعقاد قرارداد با نجیب‌زاده‌ای از اهالی ترانسیلوانیا، عازم کوه‌های کارپات می‌شود، حتی به خواب هم نمی‌بیند که قرار است با این کار جان خود و خانواده‌اش را به خطر بیاندازد. اگرچه نام نجیب‌زاده «کنت دراکولا»‌ست اما این نکته هرگز باعث نمی‌شود جاناتان تصور کند که به‌زودی با یک دراکولای حقیقی ملاقات خواهد کرد. هیولایی که روزها در خواب است و شب‌ها با تغذیه از خون قربانیانش به زندگی صدساله‌ی خود ادامه می‌دهد. آیا آقای هاکر قربانی بعدی است؟ آیا او هم به طعمه‌ای برای دراکولای نامیرا بدل خواهد شد یا اینکه آقای دراکولا نقشه‌های دیگری برای او در سر دارد؟ برام استوکر (Bram Stoker) مشتاقانه به این پرسش‌ها پاسخ خواهد داد، به این شرط که تا انتها با کتاب صوتی دراکولا (Dracula) همراه باشیم.

کتاب حاضر را می‌توانیم از نمونه‌های کلاسیک داستان‌های ومپایر و خون‌آشام‌ها بدانیم که هرچند ممکن است برای مخاطب امروزی و با توجه به طیف متنوع رمان‌های ترسناک، از هیجان آن کاسته شده باشد، اما هرگز از ارزش ادبی آن چیزی کم نخواهد شد. از زمان انتشار این رمان در سال 1897 تاکنون، کتاب‌های بسیاری با محوریت ماجراهای تخیلی دراکولاها پا به میدان نهاده و حتی قدم به دنیای سینما نهاده‌اند اما تاریخ ادبیات هرگز از یاد نمی‌برد که پیشرفت چشمگیر ژانر وحشت و ادبیات ترسناک-فانتزی مدیون نخستین تلاش‌های برام استوکر در این عرصه است.

جاناتان پیش از رویارویی با دراکولا، کوشیده بود تا با جست‌و‌جو میان کتاب‌ها، اطلاعات دقیقی از محل سکونت این خون‌آشام به دست بیاورد اما عجب آنکه حتی در کتاب‌ها و نقشه‌های جغرافیایی هم نکات دقیقی از سرزمین ترانسیلوانیا نبود. این اتفاق کمی سوء‌ظن آقای هارکر را برانگیخت اما زمانی حقیقتاً پی به خطرات پیش‌رو برد که متوجه شد هرگاه درمورد عزیمت خود به منزل دراکولا با دیگران صحبت می‌کند، با نگاهی حاکی از تعجب و گاه ترحم از سوی ایشان روبه‌رو می‌شود. با این حال، آقای هارکر تلاش می‌کند با کنار گذاشتن ترس‌هایش که تصور می‌کند زاییده‌ی توهم هستند، راهی خانه‌ی عجیب دراکولا شود.

برای اینکه جاناتان متوجه تصمیمات شوم دراکولا شود، زمان زیادی لازم نیست. جاناتان به‌زودی متوجه می‌شود که دراکولا او را به بهانه‌ی قرارداد کاری در خانه‌ی اسرارآمیز خود حبس کرده و نقشه‌ی نابودی او و همسرش «مینا» را در سر دارد. جاناتان هر طور شده باید به کمک دوستانش، ابتدا خود و سپس مینا را از چنگال این هیولا نجات بدهد و به کمک روش‌هایی اسرارآمیز نابودی دراکولا را رقم بزند. با این وجود، آیا جاناتان راهی برای فرار از خانه‌ی دراکولا و ملحق شدن به دوستانش پیدا خواهد کرد؟ آیا فرار برای همیشه او را نجات خواهد داد یا اینکه به این زودی‌ها از سایه‌ی شوم دراکولا رهایی نخواهد یافت؟

مشتاقان آثار فانتزی از نگاه تیزبین و لحن هیجان‌انگیز برام استوکر به همراه تخیل شگفت‌انگیز او در ترسیم شخصیت‌های خیالی بسیار لذت خواهند برد. کتاب صوتی دراکولا رمانی‌ست نفس‌گیر که یقیناً شما را مجذوب خود خواهد کرد. مهبد قناعت پیشه، آرمان سلطان‌زاده و سحر بیرانوند روایت این اثر را به عهده دارند که نسخه‌ی صوتی آن به همت نشر آوانامه در اختیارتان قرار می‌گیرد. پیش از این، انتشارات ققنوس این اثر را با ترجمه‌ی مهرداد وثوقی به چاپ رسانده بود.

نکوداشت‌های کتاب دراکولا

  • مخاطبانی که نمی‌توانند بازتاب شخصیت خود را در این اثر زنده‌ی برام استوکر بیابند، مطمئناً جزء مردگان هستند. (نقد کتاب نیویورک تایمز)

  • رمان دراکولا مملو از صحنه‌هایی است که به‌طور حیرت‌انگیزی مبهم هستند. (سارا واترز، نویسنده)

  • این عالی است! هیچ کتابی از زمان فرانکشتاین در اصالت یا ترسناکی به این کتاب شما نزدیک نشده است. (مادر برام استوکر)

اقتباس فرهنگی و سینمایی از کتاب دراکولا

به اعتقاد جان ادگار براونینگ و کارولین جوآن اس. پیکارت، کتاب دراکولا و شخصیت‌هایش چیزی حدود 700 بار در حوزه‌ی فیلم‌سازی، تولید مجموعه‌های تلویزیونی، بازی‌های ویدیویی و انیمیشن‌ها مورد اقتباس قرار گرفته‌اند. به‌عنوان نمونه، چندی پیش از انتشار رمان، خود استوکر در مه‌ی 1897، براساس داستان دراکولا، نمایشی را در تئاتر لیسیوم به اجرا درآورد. همچنین در سال 1921، یک فیلم صامت مجارستانی با الهام از این داستان تولید شد.

کتاب صوتی دراکولا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های تخیلی، داستان‌های ومپایر و ماجراهای ترسناک و هیجان‌انگیز علاقه دارید، کتاب صوتی دراکولا می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

با برام استوکر بیشتر آشنا شویم

برام استوکر با عنوان کامل آبراهام استوکر (1847-1912) نویسنده‌ی برجسته‌ی ایرلندی بود که آثار خود را در ژانر وحشت می‌نوشت. این نویسنده را می‌توان نمادی برای داستان‌های تخیلی و ترسناک در سراسر ادبیات جهان دانست.

بیماری استوکر که از همان کودکی گریبانش را گرفت، از او فردی ضعیف ساخته بود که چندان قدرت تحرک نداشت. همین موضوع موجب شد استوکر غالب اوقاتش را با تفکر بگذرا+ند. آثار ارزشمند او حاصل همین دوران بی‌تحرکی و تفکر عمیق هستند. جالب است بدانید که برام استوکر علاوه‌بر نویسندگی، مدتی نیز عضو تیم‌های ورزشی بود و همچنین در سمت رئیس انجمن فلسفی دانشگاه به فعالیت می‌پرداخت.

اگر مایلید با کتاب‌های این داستان‌نویس مشهور آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم سری به کتاب‌های «ملکه ترا» و «مهمان دراکولا» بزنید.

در بخشی از کتاب صوتی دراکولا می‌شنویم

سپس از جایی، از یکی از خانه‌های دهقانی انتهای جاده، سگی بنا کرد به زوزه کشیدن، ناله‌ای بلند و رنج‌آلود که گویی از سر ترس بود. این صدا با صدای سگی دیگر همراه شد و بعد، سگی دیگر و بازهم سگی دیگر، تا این که با توهم می‌شد از دل سیاهی شامگاه این‌گونه خیال کرد که نعره‌ای وحشیانه، سوار بر بادی که در گذرگاه صفیر می‌کشید، از سراسر آن ناحیه به گوش می‌رسد.

با اولین زوزه، اسب‌ها برآشفتند و روی دو پا بلند شدند، اما درشکه‌چی با ملایمت با آن‌ها سخن گفت و حیوان‌ها آرام گرفتند. با این حال می‌لرزیدند و طوری عرق می‌ریختند که گویی با هراسی آنی چهار نعل گریخته‌اند. سپس از نقطه‌ای در دوردست، از سمت کوه‌های دو جانب ما، زوزه‌ای بلندتر و گوش‌خراش‌تر آغاز شد. زوزه‌ای گرگ‌وار که هم روی اسب‌ها تأثیر گذاشت، هم روی خودم. طوری که در این فکر شدم از درشکه جست بزنم و پا به فرار بگذارم. اسب‌ها نیز دوباره روی دو پا بلند شدند و دیوانه‌وار خیز برداشتند و در آن حین، درشکه‌چی مجبور شد همه توانش را به کار ببندد و مانع رم کردنشان شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
44 دقیقه
فصل یک
39 دقیقه
فصل دو
42 دقیقه
فصل سه
42 دقیقه
فصل چهار
29 دقیقه
فصل پنج
46 دقیقه
فصل شش
44 دقیقه
فصل هفت
50 دقیقه
فصل هشت
47 دقیقه
فصل نه
44 دقیقه
فصل ده
42 دقیقه
فصل یازده
55 دقیقه
فصل دوازده
51 دقیقه
فصل سیزده
52 دقیقه
فصل چهارده
45 دقیقه
فصل پانزده
33 دقیقه
فصل شانزده
43 دقیقه
فصل هفده
51 دقیقه
فصل هجده
41 دقیقه
فصل نوزده
43 دقیقه
فصل بیست
45 دقیقه
فصل بیست و یک
37 دقیقه
فصل بیست و دو
44 دقیقه
فصل بیست و سه
50 دقیقه
فصل بیست و چهار
51 دقیقه
فصل بیست و پنج
58 دقیقه
فصل بیست و شش
38 دقیقه
فصل بیست و هفت - قسمت یک
36 دقیقه
فصل بیست و هفت - قسمت دو
6 دقیقه
فصل بیست و هشت
35 دقیقه
فصل بیست و نه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دراکولا
نویسنده
مترجممهرداد وثوقی
راویمهبد قناعت پیشه، آرمان سلطان زاده، سحر بیرانوند
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۱ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دراکولا

شعری اولیا
۱۴۰۲/۳/۲۲
کتاب بسیار جذابی بود و توصیه می‌کنم بشنوید.
من اهل کتاب‌ها یا فیلم‌های ترسناک نیستم. اما این کتاب از نظر قدرت متن و شایستگی توصیه شده بود و صداپیشگان فوق العاده‌ای هم کتاب را ارائه داده‌اند. بنابراین تصمیم گرفتم کتاب را بشنوم.
داستان مشخصا جزئ داستان‌های ترسناک است و در قسمت‌هایی واقعا حس ترس و
سنگینی داشت. اما مثل بسیاری از داستان‌های ترسناک تنها هدفش ترساندن شما نیست. مفاهیم پایه مرتبط با زندگی در این داستان مطرح به چالش کشیده می‌شوند. سوال‌هایی در ذهن ایجاد می‌کند که فقط به محیط داستان مربوط نیست. به زندگی عادی هر کدام از ما می‌تواند مربوط باشد و شما را به فکر وا می‌دارد…
از نظر خون آشامی هم، خود دراکولا با وجود اینکه ظاهرا محور داستان است اما شخصیت اصلی نیست. مواجهه با او اصل داستان است که آموزه‌های حسی و عرفانی در خود دارد.
آن قسمتی که در مبارزه با دراکولا که مستقیما به قصد جان افراد می‌آمد مطرح شد که «خوب است در این مبارزه به رافت به دراکولا و نجاتش فکر کنید» برایم خیلی جالب بود! … بسیار نگاه متفاوتی نسبت به سایر داستان‌های دراکولایی داشت…
علی فتاحی
۱۴۰۲/۷/۲۴
واقعا رمان جذاب و لذت بخشی بود. گویندگان کتاب مشخصا مجرب، باتجربه و حرفه‌ای بودند. به خوبی تنظیم و صدا بازیگری شده بود نه صرفا خوانشی بی روح و ساده. در خرید کتاب صوتی این فاکتور‌ها بشخصه برایم مهم هستند که از هرجهت عالی بود. عزیزانی که قصد خرید دارند؛ اگر دوست دار رمان و داستان‌های طولانی هستید به سمت این کتاب بروید. چیزی دور از ذهن یا اعجاب انگیز در مورد خون آشام یا دراکولا قرار نیست بشنوید البته غیر از اینکه تقدسات هم یکی از نقاط ضعف انهاست و این برایم جدید و جالب بود. روند شرح داستانی به صورت خاطرات روزانه شخصیت‌ها روایت می‌شود نه از جانب یک راوی یا دانای کل. این شیوه نویسنده خلاقانه و متفاوت بود. مهم تر از همه، شما وقایع داستان رو به شکل کلیشه‌ای و مستقیم دریافت نمی‌کنید چراکه نقل قصه از طریق خاطرات افراد است و شرح وقایع خودبه‌خود شما را به تعمق و تصویر سازی ذهنی زیبا و غیرمنتظره وادار میکند. همچنین تمامی پایان‌های متفاوت داستانی و روایت نقل شده از جانب همسر برام استوکر بعد از مرگ او نیز که گویا با جاناتان هارکر واقعی نیز دیدار داشته، نقل شده است. بی نظیر و عالی بود.
Elaheh Ebrahimian
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
سلام و خسته نباشید به همه عزیزان کتاب راهی و درود بر همه کتابخوان‌های گرانقدر کتاب دراکولا در سبک نگارشی کلاسیک بسیار خلاقانه عمل کرده بود هرچند جملات سنگین و قصار بود و معمولا این نوع کتاب‌ها رو نمیشه سریع خواند و باید با طمانینه و فرصتی برای هضم جملات خوانده بشه ولی کشش داستان باعث میشد ششدانگ به حواس کتاب باشه ترجمه روانی داشت و گوینده گان حرفه‌ای اجرا کرده بودند داستان راوی ثابتی نداشت و از روی نامه نگاری و خاطرات شخصیت‌های مختلف داستان بیان میشد از نظر من شخصیت اصلی یا قهرمان خاصی در داستان وجود نداشت و این خصیصه بین چند کارکتر قسمت شده بود و این جذاب بود بخش فرار جاناتان از کاخ دراکولا بیان نشده بود اطلاعی ندارم نویسنده کلا حذف کرده بود یا ایراد فنی در بار گذاری. کتاب بود؟!
همگی ما با فیلم و سریال و داستان و حتی گیم‌های خون اشام و دراکولا آشنایی داریم ولی این موضوع که با این کارکتر‌ها از منظر نویسنده اصلی آشنا بشی و منبع اولیه و اصلی این کاراکتر‌های پر طرفدار پیدا کنی که ناب و اصیل هستند برای من بسیار جالب و خوشایند بود
با سپاس از کتابراه
ن.پ
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
ادبیات کلاسیک همیشه شور و حرارت خاص خودش رو داشته، چه داستان عاشقانه باشه یا مثل دراکولا ترسناک. البته انتظار داشتم داستان روی شخصیت دراکولا بیشتر توجه داشته باشه یا انتهای داستان با این شخصیت بیشتر گره بخوره تا داستان چالش برانگیز تر بشه ولی ما بیشتر خاطرات راویان داستان رو درباره دراکولا میشنویم و شخصیت دراکولا نقش مستقلی در داستان ایفا نمیکنه. اما این نقد از جذابیت داستان برای من کم نکرد و با اشتیاق گوش سپردم، صرفاً توقع ما از کتابها و داستان‌ها متفاوت هست. یکی دیگه از دلایلی که این کتاب رو جذاب می‌کنه تیم گویندگان و انتخاب موسیقی متن متناسب و خوب بود.
سپیده کریمی
۱۴۰۲/۱۲/۶
همیشه دلم می‌خواست داستان اصلی این موجود خبیث دلهره‌آور رو بخونم. کتابره عزیز این امکان رو فراهم کرد که البته جای تشکر داره.
داستان عااااااالی و هنرمندانه روایت شده است. خود داستان هم جالب و هیجان‌انگیز هست و توجه به این نکته که این داستان در اواسط سده نوزدهم شکل گرفته، خیلی مهمه. این داستان در و
اون زمان برای مردمان اون زمانه واقعا ترسناک و دلهره‌آور بوده اما امروزه با پیشرفت‌های پزشکی خطاهایی رو میشه در تلقی از برخی امکانات دنیای پزشکی شناسایی کرد که البته در مقایسه با نبوغ و استعداد نویسنده در خلق ژانر ترسناک کاملا قابل صرف‌نظر کردن هست.
بشنوید و لذت ببرید
S Beigi
۱۴۰۲/۵/۱۱
داستان بسیار جذابی داشت. با وجود اینکه داستان‌های هم دوران ِ این داستان زیادی توضیحات اضافه درمورد محیط اطراف یا از این قبیل موارد دارن، اما این کتاب کاملا متفاوته و داستان بسیار خوب جلو میره. جالبه که نویسنده کتاب، برام استوکر، خالق دراکولا بوده که هنوز هم داستان خون آشامیش سر زبان هاست. در این از کتاب، دراکولا خیلی وقت پیش زندگی میکنه که گروهی به خاطر یه سری اتفاقات، به دنبال شکارش هستن. اگه انیمیشن دراکولا رو دیده باشین، حتما ون هیلسینگ رو میشناسین. ایشون شکار دراکولا رو از اینجا شروع کرده
سارا گرمنجانی
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
این کتاب رو چون با صدای دوست داشتنی آرمان سلطان زاده بود خریدم و گوش دادم ولی راستش از داستان خوشم نیومد. با این که شروع جذابی داشت ولی وسط های داستان خیلی کش دار شد، و تا پایان داستان نتونستم با کتاب ارتباط برقرار کنم. فکر میکنم به خاطر این بود خیلی از جملات سخت در ترجمه استفاده شده بود و خیلی جاها فهمیدنش سخت بود. با این که میدونم کتاب معروفی هست ولی پایانش رو به سختی تموم کردم.
Negar malek
۱۴۰۲/۵/۲
عالی بود با اینکه فیلم خیلی جذابی از روی این کتاب کلاسیک ساخته شده ولی کتاب یه چیز دیگه س فضاسازی‌ها و صداها عالی بود مثل دیگر اثرات نشر آوانامه ممنون از کتابراه و آوانامه که آثار جاودان ادبی رو اینقدر تاصیر گذار و به یادموندنی تبدیل به کتاب صوتی میکنن.
کتاب پر از جزئیات جذابه و هنوز برای دوران ما ترس آوره با اینکه کلاسیکه.
Rahil najafi
۱۴۰۳/۲/۳
با اینکه این کتاب بسیار قدیمی بود اما از گیرا بودن آن کم نمی‌کرد گفته بودند ترسناک است ولی در حال حاضر با این همه کتابهای جدید دیگر به نظرم ترسناک نبود ولی از شنیدنش حتما لذت خواهید برد پس به دوستانی که ژانر ترسناک و دراکولایی دوست دارند حتما پیشنهاد میکنمو از تمامی عوامل به خصوص کتاب راه سپاسگزارم
هاله ک
۱۴۰۲/۷/۴
خسته نباشید خدمت گویندگان محترم. فکر کنم همه فیلمی که از کتاب ساخته شده را دیدن و لذت بردن ولی از نظر من کتاب توضیحات و توصیف‌های خیلی کشداری داشت که گاها خسته کننده بود. حس میکردم خودم هم مجبورم مثل کاراکترها بارها وقایع را ثبت و تایپ کنم!
رضا اکبری
۱۴۰۲/۲/۲۷
نمیدونم چی بگم اصلا مثل فیلمش نیست خیلی بهتره من اول به خاطر گویندگاه این داستان انتخاب کردم فکر میکردم مثل سریال‌ها و فیلمای خون آشامی کلیشه‌ای است ولی خیلی بهتر و عالی تر بود پیشنهاد میکنم ازش لذت ببرید
Pariya Fathali
۱۴۰۲/۵/۲۸
داستان هیجان انگیز و بسیار زیبایی بود از زبان چند نفر در موقعیت‌های مختلف داستان را نقل قول کرده بودند. بسیار باعث جذابیت داستان شده بود برای کسانی که به داستان‌های تخیلی همراه با ترس علاقه دارند به شدت پیشنهاد میشود
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۲/۴/۲۳
با وجودی که قبلا هر دو نسخه فیلم دراکولا را دیده بودم اما کتاب خیلی خیلی بهتر بود
جذاب، هیجان‌انگیز و سحرآمیز
روایت داستان رو بسیار دوست داشتم
فضاسازی انقدر قوی بود که دقیقا تاثیر محیط و افراد را میشد حس کرد
ممنون
Mahboubeh
۱۴۰۲/۳/۱۸
کتاب فوق‌العاده با راویان فوق‌العاده. قبلا تعریفش رو شنیده بودم و دلم می‌خواست خریداری کنم و گوش بدم این اثر زیبا رو.
ممنون از کتابراه و راویان خوب و هنرمند این کتاب صوتی. نفستون گرم
پريا رضايي
۱۴۰۲/۹/۵
بسیار جالب و شنیدنی بود بنظر خیلی واقعی میومد ولی افسانه است وقسمت فرار جاناتان رو نداشت قسمت‌های لوسی و مینا خیلی قشنگ و شنیدنی ولی ناراحت کننده بود با تشکر از کتابراه عزیز و راوی خوش صدا
مشاهده همه نظرات 47

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دراکولا

برای دریافت کتاب صوتی دراکولا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.